Şimdi Ara

ARABA ALIM SATIM(SÜPER DETAYLI ANLATTIM)!!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
24
Favori
124.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • niye banlanmışki arkadaş.?
  • Araba alırken tüm bunlardan sonra yapacağınız şeyler şunlar.
    Öncelikle ekspertiz şart. Ancak ekspertizde bakılmayan şeyler var mesela lastik dişleri ve tarihi aldınız araba size yaza çıkarken ya da kışa girmeden lastik masrafına sokacak mı 4 yıldan fazla kullanılmış lastiklerin dişleri olsa bile kullanmayın çünkü kauçuk kalitesini tamamiyle kaybetmiştir ya da çok kaliteli bile olsa lastik işi bitmek üzeredir.
    Alırken sorun yazlık/kışlık lastiği de var mı diye çünkü ben aracımı satarken alıcı sormadı ben de vermedim lastikleri sorsaydı belki cüzi bir fiyata ya da bedava verebilirdim yalan söylemeyi sevmem çünkü.
    Böylece ilk masraftan kurtulduk diyelim.
    Sonra disklere bakın jantın aradan parmağınızı sokun diskler en üstte tırnak yapmışmı yoksa dümdüz ya da hafif tırnaklı mı. Çünkü 3mm yi geçen tırnaklar ya disk taşlatmayı gerektirir ya da daha önce taşlanmışsa değişimi mutlaka gerektirir ben daha servislerde 101 nokta ekspertiz yapanlar da dahil hiç buna baktıklarını görmedim. bir masrafı da böylece engelleyin.
    Amortisörlere baktırın özellikle belirtin çünkü servisler araçları lifte kaldırıyorlar hatta genelde aracın komple üstüne çıktığı tekerlerin üzerine bastığı liftlere kaldırıyorlar böylece amortisörlerdeki yağ sızıntısını görmüyorlar amortisör sağlammış gibi hiç bakmadan ve bahsini dahi etmeden arabayı almanızı sağlıyorlar. Özellikle arazi aracı alıyorsanız arka amortisörlere mutlaka baktırın aracın markasına göre fiyatları da uçuk olabiliyor. Bir masraftan da böylece kurtulun.
    Aracı servisler test sürüşüne de sokmazlar içeride incelerler daha gidip bir tur atalım diyene pek rastlamadım siz alın yola çıkın mümkünse hızınızı 130 km yi geçebileceğiniz bir yere çıkın ve 140 a kadar basın araçta direksiyonda titreme varsa balans bozuktur lastikler kusurlu olabilir jantlar eğri olabilir bir kaç nedeni var. Yüksek hızdayken frene basın araç hem pedaldan hem direksiyondan titriyorsa diskler yamulmuştur taşlatmak her zaman kurtarmayabilir. Böylece bir masrafı daha diskalifiye edin.
    Aracı ekspertize sokmadan önce içine binin marşa basın ve vitesi sırasıyla 3e 4e ve 5 e takın böylece kalkmaya çalışın bu üç viteste de kalkıyorsa baskı balata bitiktir stop ediyorsa sıkıntı yoktur. Sadece dört çeker araçlar 3. viteste stop etmeden kalkabilirler ya da kalkma eğilimi gösterirler. Baskı balata da en pahalı bakımlardan biridir. Bir masrafı daha eleyin.
    Aracın ilk yardım malzemeleri vs var mı tam mı onları da kontrol edin. Yoksa aldırın masrafa girmeyin. Çirkefleşirim diye korkmayın sadece adam çok titizdi ya da kıl dı derler ama aracı satmaya niyeti olanın gözü pek görmez o tip masrafları.
    Araca tesisat falan takılmışsa amfi vs... siz orijinalde sökülenleri de isteyin ya takarsınız ya da satarsınız orijinal arayan çok olur en azından yakıt parası yaparsınız. :)
    Tamponları kaportadan saymayın boşverin boyalıysa boyalı değişse bile sıkıntı yok siz radyatör orijinal mi sağlam mı ona bakın genelde önden kazalarda ilk giden parçadır. Bu takıntı yüzünden çok araç kaçıranlar var hatasız kul olmaz araç hiç olmaz en iyi araba sıfır araba demiş Ford'un sahibi bile en iyi araba Ford dememiş dikkat edin :)
    Aracı görmeye gitmeden arayıp şasi nosunu plakasını alın bir sigortacıya gidip sorgulatın servis hariç bütün geçmişini görürler. Servislerin bazısı her şehirde ekspertiz yapmaz mesela Sivas ta Ford ve Honda da ekspertiz yaptıramazsınız haberiniz olsun ve yapmayan bir sürü yer var. Ancak Plaka ve şasi noyu götürüp boş bir zamanlarında rica ederseniz siz bilgisayardan çıktı vermeseler bile kayıtları gösterip okuyabilirler.
    Aküyü ölçtürün ömrünü tamamlamış mı baktırın. Sıfır araçtaki akü ömrü 4 yıldır maksimum 6 yıldır aracın yaşını hesaba katın değişip değişmediğini mutlaka öğrenin şu an en kötü binek araç aküsü 120 lira az para değil.
    Özellikle dizel araç alacak olanlar aracı hiçbir yere götürmeden kaputu açın çalıştırın ve gaz verin sonra da yağ çubuğunu çekin yağ deliğinden duman üflüyorsa oradan saatte 120 km hızla kaçın o araba alınmaz en az 5000 lira sıkışmıştır yağ yakıyordur. Benzinli araçlarda ise Opellere özellikle dikkat edin onlar çok yağ yakar.
    Bunları satıcı size telafi etmez ya da sizi kaçırmamak için fiyatta indirim yapar bu size indirim olarak mutlaka döner haberiniz olsun tabi çenesi kuvvetli ikna kabiliyeti yüksek bir tanıdığınızı (bu işten anlayan) yanınızda götürün mutlaka.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redstone78 -- 9 Mart 2014; 23:01:11 >




  • elinize sağlık
  • güzel paylaşım
  • Teşekkürler güzel paylaşım. araba alım satım yapmak isteyenler sayfamızı da ziyaret edebilirler.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.