Şimdi Ara

Apriori bilgi var mıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bence öyle bir şey yok. Saçma bir ayrımdan ibaret.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Niye
  • eşşeğin
  • BOZARUN
  • Bilimsel olarak bakarsan ''Bilgi'' demek doğru sayılmaz, en fazla olasılıktır bence.
    Yaratıcı var mı sorusuna cevap ararken yaşamın oluşmasını sağlayan son derece hassas oranlara değerlere bakarsan mesela evet var da diyebilirsin (bu kadar da tesadüf olmaz modundaysan) olasılık da
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gandalff



    MWUOHAHAHA!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insanın doğumuyla bir kopya olduğu anlaşıldığı zaman diliminde yani dna nın bulunuşundan sonra anlaşıldı ki; insan evlat denen kavramı oluşturamıyor. adına evlat diyor ancak aslında bu anne ve baba bireyin bir kopyası. bu açıdan bu durumu bana göre a priori bir bilgi olmakta. dünyaya gelen şahıs anne ve baba bireyine aslında anne ve baba diyemediği gibi ebeveynler de 3. şahsa evlat diyemiyor. bu nedenle oluşmuş bulunan bir durumun tanımlanması adına ilahi bir kavram türetilmişe benziyor.

    dikkat edilirse aslında biz ilah denen gökteki bir varlığı değil bizim ürünümüz olan bir nesneyi tanımlamaya çalışıyoruz. ve bunu bana kalırsa beceremiyoruz.

    bu açıdan doğan kavramın ilahi bir varlığı varmış gibi ruh veya kutsal ruh veya vaftiz veya doğduğu an cennetlik olan islam fıtratı gibi yakıştırmalarla bu durumu geçiştiriyoruz.

    doğan çocuğun aleni müsebbibi ebeveynken aynı ebeveynin ilahi bir kökene öykünmesi yanlışın ötesinde tehlikelidir. zira ilahi kudretin de cinsi temayüle izni veya bilgisi dahilinde bir yaklaşımı varmış dedirtir.

    bana göre ebeveyn ilah olmıyorsa(ebeveyn kusurlu eksik ve nakıstır) ve doğan çocuk da gökteki ilaha sen benim ilahımsın diyemiyorsa(zira doğum yoluyla geldi) ilah sorunu denen sorun ortaya çıkıyor.

    bu sorun a priori dir. ispata tabi kısmı ebeveyn denen unsurdadır ve ebeveyn bu unsuru ispatlarsa cinsel çoğalmanın türsel olduğunu kabul etmek zorunda kalacağından yani evlat denen kavram oluşmuyor ben ne demeye çoğalıyorum diyemeyeceğinden sorunun ispat kısmı boşta kalıyor ve her doğan çocuğun ilah kavramı tartışma mevzuu oluyor.

    ilahi kitapta isa aleyhisselam ile bu sorun çözülmüştü. ancak bu gerçekten metafizik gibiydi. ancak gayet fizik olan yeni doğanın tanımını kanlı canlı insanlar yapamazken metafizik diye inanılası bir değer oluşturmayan oluşa ne şekilde itiraz edebilirdik?.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Bu durum devamlı surette ben denilen kavramı oluşturur. Kişi çalışıyor çabalıyor ancak sırf kendisi için bunu yapıyor. Evlat denilen kavram için değil..



    Koca dünya sadece ben denilen kavramdan oluşturulmuş. 3. Bireyin evliliği dahi ben denilen kavramın evliliği. Bu durum oldukça manidardır. Kişi servetini dunyasını bir kimseye bırakmadığı için bu evlilikler ensest eşcinsel tutumla değerlendirilmekte.



    Şimdi doğan çocuk ebeveyni red etse ilahi kavramı kendi dışında arasa bu kişiye rasul her devirde bu kimselere itiraz oluyor.



    Çünkü bu kişi ben denen kavrama çelme atıyor. İnsanın kendi sayine kul hakkı demesi de anlamsız olduğu gorulecektir.



    Rasul denen gokte ilah arayana itiraz eden şey ben denen egodur. Kibir buyuklenme vs. Tutumlar bu minvalde.



    Senin doğru soylediğini biliyoruz diyenler demek ki bu durumun farkındaymış diyebiliriz. İlahi kudrete itiraz edenler aslında gormuyoruz diye itiraz etmiyor. Sayimize çabamıza ne olacak diyor.



    Şimdi kainat benimdir diyen bir ilah varsa bu mutlak olarak hakkını isterse bu kimseler bu duruma dur diyemeyince de iman şartı ortaya çıkıyor.



    Demekki bir ilahın varlığı ve ona mutlak iman da a prioridir denebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Burada deneysiz ispat mutlak gerçeklik olarak tanımlanmış. Deneye ihtiyaç yok ki siz deney şartı ortaya koyasınız.



    Ha ispata tabi şeyler vardır ancak bu ilahi kudret olamaz zira o a prioridir. Onceden kabuldur. Ha siz ha kalu belada dersiniz ha dünyada dersiniz. Bu bir on sözleşme olarak on kabul olarak deneysiz kabul edilmiş bir realitedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Apriori bilgi tekil bir gerçeğin kendine donen donuşumlu yapısıdır.



    Bir şey bir bulutsuyu gozlemlerken bulutsu içresindeki bir nesnenin kendi varlığını deney ve gozleme dayalı olarak ispatı varşığının mevcutta olmadığı ana (yani bulutsuyu gozlemlediği ana) nispetle akıl dışı gibi gozukur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yoktur.

    organizma
    duyumlarla gelişerek
    bilgileri tanımlar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.