Şimdi Ara

APPLE İle Hukuk Mücadelem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Beni tanıyanlar bilir; sağlam bir Apple müşterisiyim. Yıllardır Apple ürünleri kullanırım. Apple'a bu kadar çok para dökmemin en büyük sebebi efsanevi müşteri hizmetleri ve müşteri memnuniyetidir. iPhone çıktığından beri Apple ürünleri kullanırım ancak ilk defa bu yıl başında bir sorun yaşadım. Sorun da benden kaynaklı. Cihazı elimden düşürdüm ve arka cam çoklu olacak şekilde çatladı. Ama çalışmasında hiç bir sorunu yoktu. Ben de bir dünya para vermektense bu şekilde kullanmaya devam ettim. Fakat 5-6 ay sonra telefonun ahizesinden ses boğuk ve cızırtılı gelmeye başladı. Bu sorun 5-6 ay önceki düşüşten mi kaynaklandı bilmiyorum. Ancak kulaklıkla konuştuğumda ise hiç bir sorun yoktu. Ses yine eskisi gibi çok berraktı. Bu durumda ahizede bir problem olduğu aşikar diyerek Apple'in Ankara Cepa AVM deki Gürgençler servisine gittim ve sorunumu anlattım. Yetkili aynen şu cevabı verdi;

    "Cihazınızın arka tarafından fiziksel hasar olduğu için bu cihaza hiç bir şekilde teknik servis desteği veremeyiz. tek yolu 5.299 TL ödeyerek cihazınızı sıfırı ile değiştirmektir. ",,

    Tabii ben itiraz ettim. "Benim telefonumda ahize sorunundan başka sorunum yok. Parası ile onu tamir ettirmek istiyorum. Arka cam ile ne lakası var?" dediğimde; cihazın anakartının arka cama entegre olduğu, söküm işleminin vakum ile yapıldığı ve dolayısıyla arka camdaki çatlak nedeni ile bu işlem esnasında tamamen parçalanabileceğini söyledi ve tamirin mümkün olmadığını belirtti.

    Buna binaen ben de "Tamam o zaman. Arka camı da sıfırı ile değiştirin. Parası ne ise onu da ödeyeceğim" dedim. Buna da "Olmaz, çünkü o arka camda (herhalde iç tarafında) imei no kayıtlıymış dolayısıyla ücreti ile bile değiştiremeyiz dediler.

    Sonuç olarak tek yol ahize haricinde hiç bir problemi olmayan cihazımı 5.299 TL ödeyip değiştirmem gerekiyormuş. Oradan çıkıp Apple müşteri hizmetlerini aradım. Durumu anlattım ve onlardan da aynı cevabı aldım.

    Ben arka camın bu kadar mühim olduğunu bilseydim, 6.800 TL ödediğim cihazı el bebek gül bebek korudum. Özellikle gümüş renkli iPhone X in arka tasarımını çok beğendiğimden bir süre sonra kılıfı çıkarıp attım ve öyle kullanmaya başladım. Fakat elimde "Arka Cam" ile ilgili bu hassas bilgi olsaydı bunu asla yapmazdım. Belki de cihazı almazdım. Çünkü ben; neredeyse yarı fiyatına Samsung, Huawei hatta neredeyse 1/3 fiyatına Xiaomi markalı tepe bir cihaz almak dururken artık dillere destan olmuş Apple'in satış sonrası hizmetleri için bu farkları ödedim. Yoksa Samsung'dan, Huawei'den, Xiaomi den veya bir başka markadan göreceğim muameleyi Apple'dan da göreceğim bilseydim bu kadar para ödemezdim, aynı muameleyi görürdüm ama paramın yarısı cebimde kalırdı. Paramla rezil olmazdım en azından.


    Arka cam mevzusunun bu kadar önemli olduğu konusu, cihazın içinden çıkan kullanma kılavuzu ve garanti belgesinde hiç geçmiyor olması hatta bırakın geçmeyi ima bile edilmiyor olmasın garip değil mi? Apple bu kadar hassas bir parçanın 2-3mm çatlak nedeni ile bile cihazı tamamen garanti dışı bırakabileceği bırakın garanti dışı bırakmasını parasını ödeyerek bile tamir ettiremeyeceğimiz konusunda neden müşterisini uyarmaz. Bakın şu nokta çok önemli; arka camın çatlaması ile ilgili bir tamirden bahsetmiyorum. Tamamen alakası bir hasar için de bu sebepten dolayı tamir yapmıyorlar. Çatlağın boyutunun da hiç bir önemi yok. 1 mm'lik bir çatlak bile cihazınızı tamamen çöp haline getiriyor Apple'a göre. Tek yol, 5.299 TL (iPhone X için) ödeyip cihazınızı sıfırı ile değiştirmek. Hukuktan çok anlamam ama bu nitelikli dolandırıcılık değil midir? Sen kasten veya unutkanlıkla bu kadar önemli bir mevzuda müşteriyi hiç bir şekilde uyarmıyorsun sonuçta.

    Herneyse. Çok uzatmayayım; sonuçta Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım. Heyet de Apple'dan savunmasını istedi. Çok ümitli değilim ama bir ihtimal diyorum sadece. Eğer kazanırsam Türkiye'de tüm iPhone kullanıcılarını bu arka cam hususunda bilinçlendirmek için elimden gelen yapacağım. Bildiğim bütün ortamlarda, forumlarda, sosyal ağlarda dava sürecimi ve sonuçlarını aktaracağım.

    Gelişme oldukça bu başlığı güncellerim ...

    Bu arada merak ettiğim bir şeyde diğer markaların arkası tamamen cam olan modellerinde de aynı sorun var mıdır? Bilgisi olan varsa ve bilgilendirirse çok sevinirim.

    Kolay gelsin.







  • Selamlar ,

    Öncelikle geçmiş olsun.
    Fakat Apple'ın böyle acayip direktifleri maalesef var.Çok değil 5-6 ay önce benzer problem ile ben karşılaştım.Macbook Pro 2015 model cihazımın staingate(ekran lekeleri) problemi vardı.Servise götürdüm cihazın ekranın ücretsiz olarak değişeceğini dediler ve 8 gün dediler.Bende 8 gün üstünde direttim ama sonuç alamadım.Akabinde kabul etmek zorunda kaldım ve 2 sonrasında ben Apple onarım merkezinden diyerek bir arkadaş aradı ve cihazının pili içerde bombe yapmış bu şekilde kullanımı çok tehlikeli olacabileceğinden değişim yapılması gerektiğini söyledi.Bedelinin de 1500 TL olduğunu söyledi bende kabul etmedim pilimin performansı ile ilgili bir şikayetim yoktu ki nerden baksanız 5-6 saat gibi bir süre alıyordum.Kabul etmezsem onarıma devam edemiyeceklerini ve bu şekilde cihazı almamı söylediler.Ben riski kabul ediyorum 1500 TL bir meblağnın cok yüksek olduğunu söyledim fakat yinede devam etmediler.Bende pilin bombe yapması yine Apple'dan bir kaynaklı bir problem olduğunu söyledim.Apple cihazlarını satarken belirli bir süre içersinde bombe yapar diye bir uyarısı olmadığını ve bir bilgisayar için 3-4 yıl çok eski sayılmayacak bir süre olduğunu söylememe rağmen bana mecburen 1500 TL ödettiler.

    Fakat şöyle bir tesellim oldu ; 2015 model pc'im tamamen yenilenmiş oldu.(Sıfır paketinden çıkar gibi)Sebebi ise benim seri kullandım macbooklarda piiler gömülü oldu için alt kasa ve klavye tamamen değiştiği için de ve ekranda ücretsiz değiştiği için tamamen yenilenmiş oldu.

    Artık zügürt tesellisi mi dersiniz umut fakirin ekmeğimidir denir siz karar verin. :)




  • Basit kabloların bile yüz küsür olduğu Apple dünyasından iyi ki çıkmışım. Az para dökmedim Apple'a. Dört buçuk yıl iPhone kullandım. Baktım olmuyor, ayrıldım. Şimdi kafam da kulağım da rahat.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.