Şimdi Ara

APPLE GARANTİ SORUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
2.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yakın zamanda 2 arkadaşımın başına gelen olayı anlatmak istiyorum. Apple'ın onca para vererek aldığınız cihazlarınızda, servisle ilgili nasıl bir prosedür uyguladığını öğrenin.

    İlk Olay IPAD wifi ile ilgili. Cihaz şarj almıyordu ve batarya tamamen bitene kadar fonksiyonlarında hiçbir problem yoktu. Servise göndermeden önce birçok kişinin yaşadığı faturayı bulamama problemimiz oldu. Fakat yetkili servisi aradığımızda seri numarasından cihazın garantisini sorgulattık ve ilk aşama bitti. Bu noktaya kadar herşey güzel. Çoğu firma fatura diye diretirken, apple servisi bunu aramayıp yardımcı oluyor.

    Cihazı kargolayıp gönderdik, bir kaç gün sonra servis bizi aradı ve arızanın kullanıcı hatası olduğu, cihazın darbe aldığı ve yeni cihaz gönderimi için 700 TL (ya da $ hatırlamıyorum) para talep ettiler. Cihazda darbe dediği nokta da ekranın sol üst köşesinde arkadaşın daha önce masaya yada hatırlayamadığı başka bir yere cihazı çarparak ezik oluşmasına neden olduğu nokta. Servise cihazın açılıp arızanın gerçekten bundan kaynaklandığını görüp görmediklerini ve buna yönelik bir rapor verip vermeyeceklerini sorduğumuzda, aldığımız cevap bir o kadar ilginç: "APPLE politikası böyle , biz cihazı açmadan evvel kasayı inceliyoruz ve darbe varsa içini hiç açmadan garanti dışı bırakıyoruz" Firma tabiki itirazımızı kabul etmedi ve cihazı geri gönderdi.

    SONUÇ: Cihazınıza kesinlikle darbe aldırmayın. Sonraki her arızada bunu aleyhinize kullanabilirler. Cihazın kasası zaten metal olduğundan hafif darbelerde bile iz yapabiliyor.


    2. Olay ise iphone 4S hakkında; Arkadaşın telefonunu wifi çalışmadığı için servise gönderdik, bir önceki olayda ağzımız yandığından kasayı didik didik inceledik ve sürekli kılıf ile kullanıldığından en ufak bir çizik olmadığını gördük. Fakat buna rağmen 1-2 gün sonra servis tarafından arandık. Bu seferki mazeret: "Cihazınızda sıvı teması olmuş, garanti dışı kalmış"
    Biz yine detayı sorduk, su kaçmadığına eminiz nasıl olur dedik. Resmini gönderelim dediler ve gelen resimle şok olduk. Adamlar nasıl yaptıysa kulaklık girişinin içini fotoğraflamışlar ve burada oksitlenme olduğunu söylediler. İçini açıp kontrol ettinizmi dediğimizde yine aynı cevap "İçi açılmadı, görsel olarak kontrol edildi" Yahu kim kulaklık soketinin dibine kadar kamera sokar, ayrıca o parça doğal olarak ta uzun süre kulaklık takılıp kullanılmazsa toz toplayabilir, oksitlenebilir. Ama tabi itirazlar yine reddedildi. Bir içine bakıp ta işte buralara hep su girmiş deseler anlayacağız ama, böyle baştan savma uygulamalar inanın bizi apple'dan fazlasıyla soğuttu.

    Arkadaşlar şimdi tüketici hakem heyetine başvurmaya hazırlanıyorlar.


    Yazdıklarımı abartılı bulan olabilir, bu tarz cihazınızın görselinde sorununuz varsa cihazınızı bir servise gönderdiklerinde sonucu buradan paylaşabilirler. Elbette herkese aynı muamele olacak diye birşey yok ama bizde 2 kere üst üste olunca genele bağladık


    Hepinize iyi günler.







  • Bu olay nerde oluyor onu anlamadim... Yani anlatima gore yurt disi ama tuketici mahkemesi felan deyince yurt ici anladim yurt ici ise bunun gibi bir suru sorun var yok degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siyahbalik

    Yakın zamanda 2 arkadaşımın başına gelen olayı anlatmak istiyorum. Apple'ın onca para vererek aldığınız cihazlarınızda, servisle ilgili nasıl bir prosedür uyguladığını öğrenin.

    İlk Olay IPAD wifi ile ilgili. Cihaz şarj almıyordu ve batarya tamamen bitene kadar fonksiyonlarında hiçbir problem yoktu. Servise göndermeden önce birçok kişinin yaşadığı faturayı bulamama problemimiz oldu. Fakat yetkili servisi aradığımızda seri numarasından cihazın garantisini sorgulattık ve ilk aşama bitti. Bu noktaya kadar herşey güzel. Çoğu firma fatura diye diretirken, apple servisi bunu aramayıp yardımcı oluyor.

    Cihazı kargolayıp gönderdik, bir kaç gün sonra servis bizi aradı ve arızanın kullanıcı hatası olduğu, cihazın darbe aldığı ve yeni cihaz gönderimi için 700 TL (ya da $ hatırlamıyorum) para talep ettiler. Cihazda darbe dediği nokta da ekranın sol üst köşesinde arkadaşın daha önce masaya yada hatırlayamadığı başka bir yere cihazı çarparak ezik oluşmasına neden olduğu nokta. Servise cihazın açılıp arızanın gerçekten bundan kaynaklandığını görüp görmediklerini ve buna yönelik bir rapor verip vermeyeceklerini sorduğumuzda, aldığımız cevap bir o kadar ilginç: "APPLE politikası böyle , biz cihazı açmadan evvel kasayı inceliyoruz ve darbe varsa içini hiç açmadan garanti dışı bırakıyoruz" Firma tabiki itirazımızı kabul etmedi ve cihazı geri gönderdi.

    SONUÇ: Cihazınıza kesinlikle darbe aldırmayın. Sonraki her arızada bunu aleyhinize kullanabilirler. Cihazın kasası zaten metal olduğundan hafif darbelerde bile iz yapabiliyor.


    2. Olay ise iphone 4S hakkında; Arkadaşın telefonunu wifi çalışmadığı için servise gönderdik, bir önceki olayda ağzımız yandığından kasayı didik didik inceledik ve sürekli kılıf ile kullanıldığından en ufak bir çizik olmadığını gördük. Fakat buna rağmen 1-2 gün sonra servis tarafından arandık. Bu seferki mazeret: "Cihazınızda sıvı teması olmuş, garanti dışı kalmış"
    Biz yine detayı sorduk, su kaçmadığına eminiz nasıl olur dedik. Resmini gönderelim dediler ve gelen resimle şok olduk. Adamlar nasıl yaptıysa kulaklık girişinin içini fotoğraflamışlar ve burada oksitlenme olduğunu söylediler. İçini açıp kontrol ettinizmi dediğimizde yine aynı cevap "İçi açılmadı, görsel olarak kontrol edildi" Yahu kim kulaklık soketinin dibine kadar kamera sokar, ayrıca o parça doğal olarak ta uzun süre kulaklık takılıp kullanılmazsa toz toplayabilir, oksitlenebilir. Ama tabi itirazlar yine reddedildi. Bir içine bakıp ta işte buralara hep su girmiş deseler anlayacağız ama, böyle baştan savma uygulamalar inanın bizi apple'dan fazlasıyla soğuttu.

    Arkadaşlar şimdi tüketici hakem heyetine başvurmaya hazırlanıyorlar.


    Yazdıklarımı abartılı bulan olabilir, bu tarz cihazınızın görselinde sorununuz varsa cihazınızı bir servise gönderdiklerinde sonucu buradan paylaşabilirler. Elbette herkese aynı muamele olacak diye birşey yok ama bizde 2 kere üst üste olunca genele bağladık


    Hepinize iyi günler.

    Turkiye'deki gerizekali servisler yuzunden Apple'i suclamaniz dogru degil, Apple'in talimati bu lafi da palavra. Yurtdisinda Apple Store'a gidersiniz, Genius Bar'a gecersiniz birine verirsiniz derdinizi anlatirsiniz 5dkya yeni telefonunuz hazir. Neyse ki yil sonuna dogru ulkemizde de Apple Store aciliyor gerizekali servislerden kurtulacagiz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cihazlar hangi firma garantiliydi?
  • Genelde aynı taktik, kullanıcı hatası der geçerler.. Sıvı teması yoksa bile sayelerinde oluyor.. Sebebi belli, bu cihazlar nokia gibi, samsung gibi kolay tamir edilmiyor.. Çünkü orjinal yedek parça yok.. Her cihaz içinde değişim yapılmıyor, adı garanti işte ortada hizmet yok.. Garantili cihaz almak için fazladan verdiğiniz 500-600 liraya zaten bu arızaları yaptırabilirdiniz..
  • cihazlar yurtçi garantili. Normal apple yetkili servisine gönderdik. Biri Ankara diğeri İstanbul olmak üzere APPLE yetkili servisine gönderildi cihazlar.
  • Olayin apple la ne alakasi var? Aradaki servis firmalari malsa apple napsin. Apple store resmi olarak acildiginda gorursunuz kaliteyi. Apple a verilen para son kurusuna kadar deger.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siyahbalik

    cihazlar yurtçi garantili. Normal apple yetkili servisine gönderdik. Biri Ankara diğeri İstanbul olmak üzere APPLE yetkili servisine gönderildi cihazlar.

    Normal apple yetkili servisi nedir hocam ?

    Apple'in kendi bünyesinde servisi henüz daha yok Türkiye'de.Genpa mı ? Kvk mı ? Teleservice mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zordion


    quote:

    Orijinalden alıntı: siyahbalik

    Yakın zamanda 2 arkadaşımın başına gelen olayı anlatmak istiyorum. Apple'ın onca para vererek aldığınız cihazlarınızda, servisle ilgili nasıl bir prosedür uyguladığını öğrenin.

    İlk Olay IPAD wifi ile ilgili. Cihaz şarj almıyordu ve batarya tamamen bitene kadar fonksiyonlarında hiçbir problem yoktu. Servise göndermeden önce birçok kişinin yaşadığı faturayı bulamama problemimiz oldu. Fakat yetkili servisi aradığımızda seri numarasından cihazın garantisini sorgulattık ve ilk aşama bitti. Bu noktaya kadar herşey güzel. Çoğu firma fatura diye diretirken, apple servisi bunu aramayıp yardımcı oluyor.

    Cihazı kargolayıp gönderdik, bir kaç gün sonra servis bizi aradı ve arızanın kullanıcı hatası olduğu, cihazın darbe aldığı ve yeni cihaz gönderimi için 700 TL (ya da $ hatırlamıyorum) para talep ettiler. Cihazda darbe dediği nokta da ekranın sol üst köşesinde arkadaşın daha önce masaya yada hatırlayamadığı başka bir yere cihazı çarparak ezik oluşmasına neden olduğu nokta. Servise cihazın açılıp arızanın gerçekten bundan kaynaklandığını görüp görmediklerini ve buna yönelik bir rapor verip vermeyeceklerini sorduğumuzda, aldığımız cevap bir o kadar ilginç: "APPLE politikası böyle , biz cihazı açmadan evvel kasayı inceliyoruz ve darbe varsa içini hiç açmadan garanti dışı bırakıyoruz" Firma tabiki itirazımızı kabul etmedi ve cihazı geri gönderdi.

    SONUÇ: Cihazınıza kesinlikle darbe aldırmayın. Sonraki her arızada bunu aleyhinize kullanabilirler. Cihazın kasası zaten metal olduğundan hafif darbelerde bile iz yapabiliyor.


    2. Olay ise iphone 4S hakkında; Arkadaşın telefonunu wifi çalışmadığı için servise gönderdik, bir önceki olayda ağzımız yandığından kasayı didik didik inceledik ve sürekli kılıf ile kullanıldığından en ufak bir çizik olmadığını gördük. Fakat buna rağmen 1-2 gün sonra servis tarafından arandık. Bu seferki mazeret: "Cihazınızda sıvı teması olmuş, garanti dışı kalmış"
    Biz yine detayı sorduk, su kaçmadığına eminiz nasıl olur dedik. Resmini gönderelim dediler ve gelen resimle şok olduk. Adamlar nasıl yaptıysa kulaklık girişinin içini fotoğraflamışlar ve burada oksitlenme olduğunu söylediler. İçini açıp kontrol ettinizmi dediğimizde yine aynı cevap "İçi açılmadı, görsel olarak kontrol edildi" Yahu kim kulaklık soketinin dibine kadar kamera sokar, ayrıca o parça doğal olarak ta uzun süre kulaklık takılıp kullanılmazsa toz toplayabilir, oksitlenebilir. Ama tabi itirazlar yine reddedildi. Bir içine bakıp ta işte buralara hep su girmiş deseler anlayacağız ama, böyle baştan savma uygulamalar inanın bizi apple'dan fazlasıyla soğuttu.

    Arkadaşlar şimdi tüketici hakem heyetine başvurmaya hazırlanıyorlar.


    Yazdıklarımı abartılı bulan olabilir, bu tarz cihazınızın görselinde sorununuz varsa cihazınızı bir servise gönderdiklerinde sonucu buradan paylaşabilirler. Elbette herkese aynı muamele olacak diye birşey yok ama bizde 2 kere üst üste olunca genele bağladık


    Hepinize iyi günler.

    Turkiye'deki gerizekali servisler yuzunden Apple'i suclamaniz dogru degil, Apple'in talimati bu lafi da palavra. Yurtdisinda Apple Store'a gidersiniz, Genius Bar'a gecersiniz birine verirsiniz derdinizi anlatirsiniz 5dkya yeni telefonunuz hazir. Neyse ki yil sonuna dogru ulkemizde de Apple Store aciliyor gerizekali servislerden kurtulacagiz.

    Enteresan bir durum dediğinize katılıyorum. geçmişte ericson marka cep telefonları vardı ilk çıkan telefonlardı serviste bir müşteriye sıvı transferi dediğini hatırlıyorum bu yüzden adama garanti dışı demişlerdi. adam sinirlendi yaşlı adamdı. yakın zamanda da akrabanın başına gelmişti sıvı transferi demişler. bu tip durumların olduğunu görüyor. appleda da bunlar oluyorsa vahim bir durum. cep telefonları yüksek derecede rutubete maruz kalıyor kolay kolay bozulmuyorlar. bozulması için ancak telefonların deniz suyuna maruz kalması gerekir. geçmişte eski telefonlarda deneme yapmıştım. sıvı bulaştırmıştım. sadece ekranda çizgi oluşmuştu.. cihaz kuruduktan sonra çalışmaya devam etti. yakın zamanda telefonum bozulmuştu yarı iletken arızası oluştu. ekran çizgiler çıkmaya başlamıştı 15 tl ekranı değiştirmiştim. 7 yıldır kullanıyorum. Eger yarıiletken (SEMİCONDUCTOR) karışım konsantreside iyi değilse arıza durumları söz konusu silisyummu, germanyummu yoksa başka bir maddemi kullanıyorlar bilemiyorum. telefonu bir çok defa düşürdüm hiçbirşey olmadı. apple tabletin darbeyle bozulabileceğini sanmıyorum ekranı kırılsa bile.




  • Bir yanlış anlaşılma olmasın. ipad Bilkom (Apple Türkiye distribütörü) cihazıydı ve internet sitesinde yazan yetkili servislerden birine göndermiştik. Dediğiniz gibi şu an distribütör üzerinden satış yapıyorlar ve apple ayrı bir şirket olarak Türkiye de bildiğim kadarıyla yok, dediğiniz gibi apple store adı altında açılsa belki tüketiciyi daha ön plana alırlar. AVM'lerde gördüğümüz APPLE mağazaları da (neostore - Apple Premium Reseller) Bilkomun açmış oldukları.

    Şuan servislerin sonuçta bu tarz bir cihazı tam manasıyla onaracak durumda olduklarını sanmıyorum, parça değiştirdiklerine hiç şahit olmadım, genelde tamamen cihaz değişimi yapıyorlar. Bu yüzden de sürekli mazeret üretiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siyahbalik -- 17 Şubat 2013; 12:17:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siyahbalik

    Bir yanlış anlaşılma olmasın. ipad Bilkom (Apple Türkiye distribütörü) cihazıydı ve internet sitesinde yazan yetkili servislerden birine göndermiştik. Dediğiniz gibi şu an distribütör üzerinden satış yapıyorlar ve apple ayrı bir şirket olarak Türkiye de bildiğim kadarıyla yok, dediğiniz gibi apple store adı altında açılsa belki tüketiciyi daha ön plana alırlar. AVM'lerde gördüğümüz APPLE mağazaları da (neostore - Apple Premium Reseller) Bilkomun açmış oldukları.

    Şuan servislerin sonuçta bu tarz bir cihazı tam manasıyla onaracak durumda olduklarını sanmıyorum, parça değiştirdiklerine hiç şahit olmadım, genelde tamamen cihaz değişimi yapıyorlar. Bu yüzden de sürekli mazeret üretiyorlar.

    Kardes tam olarak hangi servis ismini soylermisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: siyahbalik

    Yakın zamanda 2 arkadaşımın başına gelen olayı anlatmak istiyorum. Apple'ın onca para vererek aldığınız cihazlarınızda, servisle ilgili nasıl bir prosedür uyguladığını öğrenin.

    İlk Olay IPAD wifi ile ilgili. Cihaz şarj almıyordu ve batarya tamamen bitene kadar fonksiyonlarında hiçbir problem yoktu. Servise göndermeden önce birçok kişinin yaşadığı faturayı bulamama problemimiz oldu. Fakat yetkili servisi aradığımızda seri numarasından cihazın garantisini sorgulattık ve ilk aşama bitti. Bu noktaya kadar herşey güzel. Çoğu firma fatura diye diretirken, apple servisi bunu aramayıp yardımcı oluyor.

    Cihazı kargolayıp gönderdik, bir kaç gün sonra servis bizi aradı ve arızanın kullanıcı hatası olduğu, cihazın darbe aldığı ve yeni cihaz gönderimi için 700 TL (ya da $ hatırlamıyorum) para talep ettiler. Cihazda darbe dediği nokta da ekranın sol üst köşesinde arkadaşın daha önce masaya yada hatırlayamadığı başka bir yere cihazı çarparak ezik oluşmasına neden olduğu nokta. Servise cihazın açılıp arızanın gerçekten bundan kaynaklandığını görüp görmediklerini ve buna yönelik bir rapor verip vermeyeceklerini sorduğumuzda, aldığımız cevap bir o kadar ilginç: "APPLE politikası böyle , biz cihazı açmadan evvel kasayı inceliyoruz ve darbe varsa içini hiç açmadan garanti dışı bırakıyoruz" Firma tabiki itirazımızı kabul etmedi ve cihazı geri gönderdi.

    SONUÇ: Cihazınıza kesinlikle darbe aldırmayın. Sonraki her arızada bunu aleyhinize kullanabilirler. Cihazın kasası zaten metal olduğundan hafif darbelerde bile iz yapabiliyor.


    2. Olay ise iphone 4S hakkında; Arkadaşın telefonunu wifi çalışmadığı için servise gönderdik, bir önceki olayda ağzımız yandığından kasayı didik didik inceledik ve sürekli kılıf ile kullanıldığından en ufak bir çizik olmadığını gördük. Fakat buna rağmen 1-2 gün sonra servis tarafından arandık. Bu seferki mazeret: "Cihazınızda sıvı teması olmuş, garanti dışı kalmış"
    Biz yine detayı sorduk, su kaçmadığına eminiz nasıl olur dedik. Resmini gönderelim dediler ve gelen resimle şok olduk. Adamlar nasıl yaptıysa kulaklık girişinin içini fotoğraflamışlar ve burada oksitlenme olduğunu söylediler. İçini açıp kontrol ettinizmi dediğimizde yine aynı cevap "İçi açılmadı, görsel olarak kontrol edildi" Yahu kim kulaklık soketinin dibine kadar kamera sokar, ayrıca o parça doğal olarak ta uzun süre kulaklık takılıp kullanılmazsa toz toplayabilir, oksitlenebilir. Ama tabi itirazlar yine reddedildi. Bir içine bakıp ta işte buralara hep su girmiş deseler anlayacağız ama, böyle baştan savma uygulamalar inanın bizi apple'dan fazlasıyla soğuttu.

    Arkadaşlar şimdi tüketici hakem heyetine başvurmaya hazırlanıyorlar.


    Yazdıklarımı abartılı bulan olabilir, bu tarz cihazınızın görselinde sorununuz varsa cihazınızı bir servise gönderdiklerinde sonucu buradan paylaşabilirler. Elbette herkese aynı muamele olacak diye birşey yok ama bizde 2 kere üst üste olunca genele bağladık


    Hepinize iyi günler.

    hocam bilgilendirdiğin için sağol benimde faturam yok faturasız işlem yaptıklarını öğrendiğim iyi oldu ama bir sorum var bu olaylar teleservice genpa gibi bir serviste mi oldu yoksa apple store mu




  • Ipad'i Servis Bilgisayar (ANKARA) ya göndermiştik (Bilkom garantili üründü). Iphone'u hatırlamıyorum, arkadaşım kendi göndermişti. Sorup buraya eklerim.

    Edit: Iphone teleservice garantiliymiş



    Ayrıca teleservice diye aratınca forumdan bir arkadaşın mesajına rastladım. Ona da iphone 4 için sıvı teması demişler:

    http://forum.donanimhaber.com/m_64076382/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siyahbalik -- 17 Şubat 2013; 14:01:09 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.