Şimdi Ara

Anti-alising, anisotropic filtering veya resolution yükseltme niçin performansı düşürür?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
3.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyunlarda texture filtering olsun, resolution'ı yukarı çekmek olsun performansı düşürüyor. Tamam
    bu lafta böyle de olayın gerçek yüzü nedir yani örneğin ben atıyorum 1 milyon pixel
    işleyeceğime bir GPU olarak, 2 milyon pixel işlediğimde ne sorun çıkar ki sonuçta bunu GPU
    yapmayacak mı ?

    İÇERİDE NEREDE AKSAMALAR OLUYOR DA performans düşüyor?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Anti-Aliasing, Anizotropik Filtreleme ve Çözünürlük Yükseltmenin Performans Etkileri

    Grafiklerde görsel kaliteyi artırmak için kullanılan anti-aliasing, anizotropik filtreleme ve çözünürlük yükseltme tekniklerinin performans üzerinde olumsuz etkileri olabilir.

    Anti-Aliasing

    Anti-aliasing, görüntülerdeki kenarları yumuşatır ve pürüzsüzleştirir. Bunu, pikseller arasındaki renk geçişlerini karıştırarak yapar. Bu işlem, görüntülerin daha gerçekçi görünmesini sağlar, ancak aynı zamanda daha fazla işlem gücü gerektirir.

    Anizotropik Filtreleme

    Anizotropik filtreleme, dokuların eğik yüzeylerde daha net görünmesini sağlar. Standart filtreleme, dokuları tüm yönlerde eşit şekilde filtrelerken, anizotropik filtreleme dokuları görme açısına göre filtreleyerek daha yüksek kaliteli sonuçlar üretir. Ancak bu işlem de anti-aliasing gibi daha fazla hesaplama gücü gerektirir.

    Çözünürlük Yükseltme

    Çözünürlük yükseltme, düşük çözünürlüklü görüntüleri daha yüksek çözünürlüklü görüntülere dönüştürür. Bu işlem, görüntülerin daha keskin ve ayrıntılı görünmesini sağlar, ancak aynı zamanda daha fazla grafik belleği ve işlem gücü gerektirir.

    Performans Etkileri

    Bu tekniklerin performans etkileri, sisteminizin donanımına, kullandığınız ayarlara ve kullandığınız oyun veya uygulamanın özelliklerine bağlı olarak değişebilir. Genel olarak, daha yüksek anti-aliasing, anizotropik filtreleme ve çözünürlük ayarları, daha yüksek performans gereksinimlerine yol açar.

    Optimizasyon

    Performansı en üst düzeye çıkarmak için, bu tekniklerin ayarlarını, sisteminizin yeteneklerine göre optimize etmeniz önerilir. Örneğin, daha eski veya daha az güçlü bir sisteminiz varsa, daha düşük anti-aliasing, anizotropik filtreleme ve çözünürlük ayarlarını kullanabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • HZ-ÇÖZÜNÜRLÜk-VS. yükselterek Cod tarzı oyunlar da FPS düşürürü Bu saydığım özellikleri ne kadar asağıda tutarsan FPS o akdar yükselir.
  • anistropic filtering pek performans kaybına yol açmaz en son empire tw da test ettim trilinear ile hiç bir fps farkı oluşturmadı
  • sonuçta ekran kartına yükleniosnz heralde performans düşücek çok normal...
  • Benim araba var, 150 yapıyor. Yani motorun görevi sonucta, neden 300 yapmıyor ki gibi :)
  • "arabada 1 kişi varken arabanın hızlanması çok iyi, ama 5 tane insan oturunca yokuş bile çıkamıyor, neden ki?" gibi olmuş biraz
  • arabadan örnek verilmiş. o halde şöyle bişi sorayım

    bildiğiniz üzere chip vs takılan aracın performansı artıyor,ama normal kullanımda chip takılmadan önceki halinden daha az yakıyor.buraya kadar normal.
    peki ekran kartına çok abartmadan overclock yaptığımızda performansı artıyor da, neden ısınması azalmıyor halbuki kapasitesi artırılmış oluyor,o\c'den önceki aynı ayarlarla oyuna daldığımızda ısınması neden artıyor?

    çözünürlük arttığında detay da artar. detay artınca,daha çok işlem gücüne ihtiyaç duyulur.aynı anda karşılanması gereken ihtiyaç,ekran kartının karşılayabileceği ihtiyaçtan fazlaysa,performans düşüklüğü meydana gelir. tabi ramin ve işlemcinin de etkisi büyük.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizza -- 16 Temmuz 2009; 22:36:57 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    arabadan örnek verilmiş. o halde şöyle bişi sorayım

    bildiğiniz üzere chip vs takılan aracın performansı artıyor,ama normal kullanımda chip takılmadan önceki halinden daha az yakıyor.buraya kadar normal.
    peki ekran kartına çok abartmadan overclock yaptığımızda performansı artıyor da, neden ısınması azalmıyor halbuki kapasitesi artırılmış oluyor,o\c'den önceki aynı ayarlarla oyuna daldığımızda ısınması neden artıyor?

    çözünürlük arttığında detay da artar. detay artınca,daha çok işlem gücüne ihtiyaç duyulur.aynı anda karşılanması gereken ihtiyaç,ekran kartının karşılayabileceği ihtiyaçtan fazlaysa,performans düşüklüğü meydana gelir. tabi ramin ve işlemcinin de etkisi büyük.


    valla arabaya takılan chip dediğiniz şeyin ne olduğunu bilmiyorum ama overclocku şu şekilde tanımlayabiliriz. diyelim bir arabayla düz bir yolda max hızda gidiyorsunuz, ayağınızla gaza sonuna kadar basıyorsunuz. arabanın da max devir göstergesi 9000 rpm olsun. 9000 rpm devirle max hızla yol alırken motor atııyorum 10 litre yakıyorsa, siz bu motoru overclock ederseniz ne olacak? 9000 rpm limiti 11000e çıkıcak mesela, daha fazla hareket edicek pistonlar ve arabanın hızını bir miktar artıracak, haliyle de 12 litre yakmaya başlıyacak.
    böyle bir şey işte



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi archvile -- 16 Temmuz 2009; 22:51:26 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: onurk

    anistropic filtering pek performans kaybına yol açmaz en son empire tw da test ettim trilinear ile hiç bir fps farkı oluşturmadı


    Fsx'de fena fps kaybı oluyor ama
  • quote:

    Orjinalden alıntı: archvile


    valla arabaya takılan chip dediğiniz şeyin ne olduğunu bilmiyorum ama overclocku şu şekilde tanımlayabiliriz. diyelim bir arabayla düz bir yolda max hızda gidiyorsunuz, ayağınızla gaza sonuna kadar basıyorsunuz. arabanın da max devir göstergesi 9000 rpm olsun. 9000 rpm devirle max hızla yol alırken motor atııyorum 10 litre yakıyorsa, siz bu motoru overclock ederseniz ne olacak? 9000 rpm limiti 11000e çıkıcak mesela, daha fazla hareket edicek pistonlar ve arabanın hızını bir miktar artıracak, haliyle de 12 litre yakmaya başlıyacak.
    böyle bir şey işte


    o\c nin ne olduğunu biliyorum.chip olayı şöyle,mesela motor gücü 100 hp olsun,yazılımla 120 hp'ye çıkartılıyor. örneğin 2000 rpmde eskiden 60 hp veriyorsa,chipten sonra 70 hp veriyor. daha fazla güç ürettiği için o devirde daha az yakıyor. tam anlatamadım ama anlamışsınızdır umarım
    hani araba-ekran kartı karşılaştırması söz konusu ya,ben de soruyorum,ekran kartı o\c yapılınca,aynı işlemi daha fazla kapasite ile gerçekleştirdiğinden,neden daha fazla ısınıyor grafik ayarları değiştirilmemiş olsun,high ise high olsun yine. 500 mhz den 700e çekildi diyelim,fps artar,ama neden ısınır? high'ı very high yapmadık ya.yine high da

    dünden kalan uykusuzluğumla anlatım bozukluğu yaptıysam,kusura bakmayın




  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    arabadan örnek verilmiş. o halde şöyle bişi sorayım

    bildiğiniz üzere chip vs takılan aracın performansı artıyor,ama normal kullanımda chip takılmadan önceki halinden daha az yakıyor.buraya kadar normal.
    peki ekran kartına çok abartmadan overclock yaptığımızda performansı artıyor da, neden ısınması azalmıyor halbuki kapasitesi artırılmış oluyor,o\c'den önceki aynı ayarlarla oyuna daldığımızda ısınması neden artıyor?

    çözünürlük arttığında detay da artar. detay artınca,daha çok işlem gücüne ihtiyaç duyulur.aynı anda karşılanması gereken ihtiyaç,ekran kartının karşılayabileceği ihtiyaçtan fazlaysa,performans düşüklüğü meydana gelir. tabi ramin ve işlemcinin de etkisi büyük.


    Son paragraf mantıklı bir cevap kabul edilebilir. Peki bunu örneklemek isteyen var mı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    arabadan örnek verilmiş. o halde şöyle bişi sorayım

    bildiğiniz üzere chip vs takılan aracın performansı artıyor,ama normal kullanımda chip takılmadan önceki halinden daha az yakıyor.buraya kadar normal.
    peki ekran kartına çok abartmadan overclock yaptığımızda performansı artıyor da, neden ısınması azalmıyor halbuki kapasitesi artırılmış oluyor,o\c'den önceki aynı ayarlarla oyuna daldığımızda ısınması neden artıyor?

    çözünürlük arttığında detay da artar. detay artınca,daha çok işlem gücüne ihtiyaç duyulur.aynı anda karşılanması gereken ihtiyaç,ekran kartının karşılayabileceği ihtiyaçtan fazlaysa,performans düşüklüğü meydana gelir. tabi ramin ve işlemcinin de etkisi büyük.

    O/C yaptığın zaman gelen voltaj yükseliyor. Buda ısınmaya yol açıyor.




  • AA adı üzerinde köşe yumuşatma. Tırtıklı olan köşeleri düzeltmeye yarıyor. Düzeltilmesi için de ekran kartının gücü kullanılıyor. Haliyle performans kaybı olmak zorundadır. İlk mesajda "1 milyon pixel işleyeceğime bir GPU olarak, 2 milyon pixel işlediğimde ne sorun çıkar ki sonuçta bunu GPU yapmayacak mı?" demişsin mesela. Bu durumda FPSnin anlamı önemli. FPS saniyede işlenen görüntü sayısıdır. Her görüntüde 1 milyon pikselin olduğu bir oyunda saniyede 30 kare işleyebilen bir GPU, her görüntede 2 milyon pikselin olduğu bir oyunda saniyede daha az görüntü işleyebilecektir. Tam olarak hesaplayamayız zira tek etmen bu değil.
    AF de doku filtreleme. AF açmadığınızda örneğin bir fps oyununda sizden biraz ileride yer detaylarının bulanık olduğunu görürsünüz. Belirli bir sınır vardır ve o sınırdan sonra detaylar bulanıklaşır. AF ile bu sınırı daha ilerilere taşıyarak oyunda ilerlerken yer efektlerinin detaylarının bulanıklaşmamasını sağlarsın. Ancak bu sırada ekran kartının daha fazla detayı çizmesi, dokuları göstermesi gerekir. Haliyle yukarda belirttiğim gibi saniyede daha az kareyi işleyip gösterebilir.
    Bir de araba ekran kartı karşılaştırması var. Onu şöyle söyleyebiliriz. Ekran kartının MHz hızını arabanın beygir gücüyle değilde RPM değeriyle benzetmemiz gerekir. Beygir gücünü oyunlardaki fpsye benzetilebilir mesela. Ama biz RPMye bakalım... Arabanın RPMsi arttıkça pistonların dakikadaki dönüş hızı artar ve gerek sürtünme gerekse daha hızlı yakıt yakmatan dolayı oluşan enerjiyle motor ısınır. Aynı şekilde GPUnun hızı arttıkça kendi içinde daha kısa sürede daha fazla işlem yapar, bunun içinde daha çok güç çeker. Çektiği güç de ısı enerjisi olarak bize yansır.




  • her pixel için ayrı ayrı işlem uygular bu da olayın katlara bindirird..Mesela bi pixel normalken durum 1024x768 ise sen bunlara Motion blur falan eklersen bu oran katlanır
  • @adilazimdegilx
    @Furkan Yağız

    ikinize de teşekkür ederim.voltaj farkı nedense hiç aklıma gelmemişti.oysa cpu nun ısısını kontrol ederken voltajın değişmesiyle hızının değişmesini her an görüyorum.
  • Bi sn ben şöyle düşündüm. Atıyorum herhangi bir çözünürlük değeri seçtik. Oynuyoruz. O sırada kasa içinde işlemler uygulanıyor.
    Çözünürlüğü artırdığımda ben yalnızca O ÇÖZÜNÜRLÜK İŞİNE KİLİTLENECEĞİNİ VARSAYDIM GPU'nun. O nedenle
    "sonuçta GPU BU İŞİ HER TÜRLÜ YAPACAK" DEDİM

    Yoksa ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ YÜKSELTTİĞİMİZ ANDA DİĞER İŞLEMLERİ DE Mİ YAPMAYA ÇALIŞIYOR YANİ HEM ÖBÜR İŞLERİ KOTARIP
    ÜSTÜNE BU İŞLEMİ Mİ YAPIYOR ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Usak_Efesi

    Bi sn ben şöyle düşündüm. Atıyorum herhangi bir çözünürlük değeri seçtik. Oynuyoruz. O sırada kasa içinde işlemler uygulanıyor.
    Çözünürlüğü artırdığımda ben yalnızca O ÇÖZÜNÜRLÜK İŞİNE KİLİTLENECEĞİNİ VARSAYDIM GPU'nun. O nedenle
    "sonuçta GPU BU İŞİ HER TÜRLÜ YAPACAK" DEDİM

    Yoksa ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ YÜKSELTTİĞİMİZ ANDA DİĞER İŞLEMLERİ DE Mİ YAPMAYA ÇALIŞIYOR YANİ HEM ÖBÜR İŞLERİ KOTARIP
    ÜSTÜNE BU İŞLEMİ Mİ YAPIYOR ?



    bütün işlemler aynı anda yapılıyor tabiki
  • Üzerinde uzun zamandır uğraştığım bir çalışma yapıyorum umarım yakın zamanda bitirebilirim ve herkes için yararlı olur ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza
    .buraya kadar normal.
    peki ekran kartına çok abartmadan overclock yaptığımızda performansı artıyor da, neden ısınması azalmıyorhalbuki kapasitesi artırılmış oluyor,o\c'den önceki aynı ayarlarla oyuna daldığımızda ısınması neden artıyor?


    dostum yazılımsal oynamada bulunuyorsun haliyle ısının düşmesi mümkün değildir fiziksel bi yükseltim oldğunda ısı düşer oyun yada program kullandğında ekran kartı bütün gücünü ortaya çıkartıyor haliyle üstündeki parçalar ısı yaymaya çalışıyor kart pasif ve aktif sogutma olarak tasarlanır işlemciyi fan+bakır plakalar mosfetleri ise genelde pasif sogutma yoluyla sogutulur haliyle bu 2 si arasında denge kurulmadğı için kartın içinde bulundğu plaka daha fazla ısınır bu yüzden fiziksel bi yükseltme olmadğı sürece yazılımsal oynamalar sadece karta daha fazla voltaj vererek parçaların daha fazla çalışmasına zorlamaktır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: LastStand


    quote:

    Orjinalden alıntı: onurk

    anistropic filtering pek performans kaybına yol açmaz en son empire tw da test ettim trilinear ile hiç bir fps farkı oluşturmadı


    Fsx'de fena fps kaybı oluyor ama


    hocam fsx grafik optimizasyon açısından numuneliktir zaten imzamdaki sistemle 25-30 fps alıyorum uyuz etti beni
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.