Şimdi Ara

Ankara trafiği...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
447
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçtiğimiz ay iş dolayısıyla 4 gece Ankara da kaldım.
    Nüfus sanırım 6 milyon civarında ama nüfusa göre trafik sorunu pek yok gibi bir şey.
    İstanbul ile kıyaslamıyorum, orası artık ayrı bir kategori. Nüfus ve trafik olarak kontrolden çıkmış, ayrı bir dünya, asla düzelmez.

    Ama İzmir li olarak gözlemim nüfusu İzmir den çok daha fazla ama trafiği daha düzenli.
    Sanırım İstanbul dahil hiç bir şehirde bu kadar çok düzenli, dev özellikle battı çıktı dediğimiz Ankara'daki kadar kavşak yoktur ve çevre yolları müthiş. Şoförler genelde kurallara saygılı, özellikle taksiler agresif değil.
    Ankara da yaşayan dostlarımız iş gidiş geliş saatlerinde bir kaç saat yoğunluk olması dışında trafik yoğunluğundan çok fazla şikayetçi değiliz diyorlar.







  • Anladim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek kelime ile berbat, konya yolu, eskişehir yolu, samsun yolu, istanbul yolu, keçiören kavşağı


    İş gidişi çıkışı bir yerden bir yere gitmek 1.5 saati buluyor


    Yani ne vardı bu ana arterlere tramvay yapsalardı. Ama halkın oyu belli yapacak birşey yok, toplu taşıma sıfır Ankarada
  • İlginç. Aslında odun sürücülerin yoğunlukta olduğu, istanbul gibi bir trafik kültürünün olmadığı bir yer. Hersey geniş bulvarlar yollar bulunması değil. Yolları kullananlar önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    İlginç. Aslında odun sürücülerin yoğunlukta olduğu, istanbul gibi bir trafik kültürünün olmadığı bir yer. Hersey geniş bulvarlar yollar bulunması değil. Yolları kullananlar önemli.

    istanbul ve trafik kültürü
  • El yumruğu yemeyen, kendisininkini balyoz sanırmış...

    Ankara'da yaşıyorum, istanbul'a gidince "Ankara cennet ya" dedim.
    Kahire'ye iş sebebiyle gittim, oradaki trafiği görünce "İstanbul cennet ya" dedim.

    Uzunca süredir yine Ankara'dayım, iş saatlerinde trafik can sıkıcı oluyor. Bir de bu aralar her anayolda "yol yapım çalışması" yapılınca iyice bezdiriyor. Sonra aklıma Kahire geliyor, "Şükür ya rabbim!" diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    Tek kelime ile berbat, konya yolu, eskişehir yolu, samsun yolu, istanbul yolu, keçiören kavşağı


    İş gidişi çıkışı bir yerden bir yere gitmek 1.5 saati buluyor


    Yani ne vardı bu ana arterlere tramvay yapsalardı. Ama halkın oyu belli yapacak birşey yok, toplu taşıma sıfır Ankarada

    Ankaradan izmire geldim 1.5 aydir buradayim ve ankaradaki gibi bir toplu tasima goremedim ben. Bornovadan bucaya araba ile 8-10 dakika civari surerken toplu tasima ile min. 40 dakika ve bu 40 dakikada giden arac 9.30-10dan sonra gitmiyor sure 1.30 saate cikiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğma büyüme Ankara'lıyım. Arada 8-9 sene İstanbul'da yaşadım. Kuruçeşme, Caddebostan ve Pendik'te oturdum. Maslak ve Fenerbahçe'de çalıştım. Türkiye'de trafik yoğunluğu olarak hiçbir şehirin İstanbul'un yanına yaklaşması mümkün değil.

    Ankara'da trafik gerçekten ancak belli yerlerde iş saatleri veya çok kötü havalarda tıkanıyor. Eskişehir Yolu, Oran, Simon Bolivar vs gibi bölgesel yoğunluk oluyor. Şehrin bütününe yayılmıyor. Hele okulların tatil olduğu yaz aylarında trafik gayet rahat. Fakat toplu ulaşım hiç de yeterli değildir Ankara'da. Metro sadece belli semtlere var ve seferler erkenden bitiyor. Otobüsler yetersiz. Dolmuşlar ayakta adam alır. Yolların asfalt kalitesi çok kötü. Her yer çukur, rögar. Semtlere ve önemli noktalara yönleri gösteren tabelalar açısından en berbat şehirdir Ankara. Ya yoğun ve hızlı akan trafikte tam alt geçit vs gibi ayrımlarda son anda çıkıverir ve kaza riski yaratır ya 5 km uzakta ilk tabela vardır ama sonrasında yoktur yolunuzu kaybedersiniz ya da hiç yoktur.

    Ankara'nın avantajı öncelikle deniz gibi işi zorlaştıran coğrafi bir durumun olmaması. İkinci avantaj ise diğer büyük şehirlerden daha sonra ve hızla geliştiği için şehir planlamasının nispeten daha iyi yapılmış olması. Yollar daha geniş. Kızılay, Ulus, Kavaklıdere gibi merkez bölgelerde çok katlı yer altı otoparkları yapılsa, metro ağı kılcal damar gibi yayılsa, tabelalar ve asfalt olması gereken düzeye çekilse neredeyse sorun olmaktan çıkar trafik.

    Bir de Ankara'yı ikiye ayırmak lazım. Çankaya ve diğer ilçeler olarak. Arkadaşın bahsettiği kurallara saygılı ve medeni trafik akışı sadece Çankaya ilçesi sınırları içinde geçerli. Türkiye'nin eğitim ve kültür düzeyi en yüksek ilçelerinden birisi belki de birincisi. Fakat bir yandan da muhtemelen ülkenin en büyük ilçesi. Çayyolu'ndan GOP'a, İncek'ten Cebeci'ye, Anıttepe'den Yakupabdal'a dev bir yüz ölçümü var. Ankara'yı bilmeyen yabancı biri şehire geldiğinde sadece Çankaya'da dolanarak bütün Ankara budur sanabilir. O derece büyük. Fakat Altındağ, Mamak, Keçiören gibi ilçelere girdiğinizde o medeni trafik yerini anında medeniyetten uzak bir kördöğüşüne bırakabilir.

    İzmir'i pek bilmiyorum ama İstanbul'a bin kere tercih edilir Ankara trafiği. Ancak birbirine en uzak iki semt arasında, çok ekstrem koşulların bir araya gelmesi ile (aşırı kar, cuma iş çıkışı, birkaç yerde zincirleme kaza vs) oluşabilecek 2 saatlik yolculuk İstanbul'da gayet de rutin koşullar altında sık sık yaşanabilir. Normal koşullar altında Ankara'da gideceğiniz yere 5-45 dk arasında gidersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Galathian -- 15 Ekim 2016; 14:00:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    İlginç. Aslında odun sürücülerin yoğunlukta olduğu, istanbul gibi bir trafik kültürünün olmadığı bir yer. Hersey geniş bulvarlar yollar bulunması değil. Yolları kullananlar önemli.

    istanbul ve trafik kültürü

    Bunu anlamak için istanbul dışında araç kullanmak lazım bir süre. Mesela Ankara'da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen senelerde çok çok daha rahattı trafik. ama bu sene okulların açılmasıyla beraber bariz bir artış var ankara trafiğinde.Genel olarak iş saatlerinde yoğunluk oluyor ama ondan sonra güllük gülistanlık.

    Arkadaşın da dediği gibi İstanbul ayrı bi dünya olmuş.
  • ''Şoförler genelde kurallara saygılı, özellikle taksiler agresif değil.''
  • Bu arkadaşın amacı zaten belli tanıyanlar ne amaçla açılan bir konu olduğunu bilir .

    " dev özellikle battı çıktı dediğimiz Ankara'daki kadar kavşak yoktur ve çevre yolları müthiş. Şoförler genelde kurallara saygılı, özellikle taksiler agresif değil. "
  • İstanbul her türlü ankaradan iyi sorunlar aynı sayılır istanbul denizi havası ile kurtarıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nitroture

    Geçen senelerde çok çok daha rahattı trafik. ama bu sene okulların açılmasıyla beraber bariz bir artış var ankara trafiğinde.Genel olarak iş saatlerinde yoğunluk oluyor ama ondan sonra güllük gülistanlık.

    Arkadaşın da dediği gibi İstanbul ayrı bi dünya olmuş.

    bunu yazmak için girdim geçen yıl 30dk da geçtiğim yol bu yıl50 dk sürüyor ankarada trafik artışı var oldukça.
    fakat büyüklüğüne rağmen trafik rahat özellikle iş çıkış saatleri dışında bunun da sebebi daha düzenli büyümesi sanırım
  • Maslak'a gideyim dedim öğleden sonra.
    TEM kilit. Döndüm arıcılar üzerinden gideyim dedim orası da kilit. Sinirlenip geri döndüm. Eve gelirken trafik bu sefer de. Evden 2 de çıktım. TEM eve 1,5 dakika. 20 dakika önce geldim. Neredeyse 3 saatim 3kmlik bir alanda trafikte geçti.

    Hiç bir şehirin trafiği İstanbul gibi rezil olamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Bu arkadaşın amacı zaten belli tanıyanlar ne amaçla açılan bir konu olduğunu bilir .

    " dev özellikle battı çıktı dediğimiz Ankara'daki kadar kavşak yoktur ve çevre yolları müthiş. Şoförler genelde kurallara saygılı, özellikle taksiler agresif değil. "

    Bunu yazmaya gelmiştim...



    Ama o dev battı çıktıların yağmur sonrası dev havuzlara dönüştüğü kısmını eksik bırakmış...




  • Okullar açıldıktan sonra başlayan yol yapım çalışmaları trafiğe trafik kattı Ankara'da. Özellikle Samsun yolunda Fatih köprüsünün orası iş saati çile çektiriyor insana. Ay başı İstanbul'a gittim 30 km'lik yolu 3 saatte gidince Ankara'ya kurban olayım dedim.
  • Ankara 2'ye ayrılır. Sıhhiye köprüsünün kuzeyi ve güneyi diye. Kuzeyde neyle karsilacaginizi bilemezsiniz. Güneyde ise normal trafik kuralları geçerlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankara trafiğinde bir yabancı avrupa şehrinin trafik disiplinliliği kuralcılığı kesinlikle yok. Kırmızıda geçen çok. hızlı giden çok.. yol vermek için durması gerekirken ana yola gözü kapalı atlayan çok. Vs vs

    İstanbulda yine böyle şeylere daha çok özen gösteriliyor.

    Ankarada istanbula göre trafik yoğunluğu az kullanım rahat başka bişey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçtiğimiz yaz başlangıcından beri nereye gitmeye kalksan bir trafik ile karşılaşıyor insan. Her seferinde bir kazı, inşaat veya kaza sebebiyle trafik oluşuyor. Dün akşam 10 dk lik yolu 35 dk da gittim, asfalt çalışması nedeniyle yol kapanmış. Çalışma yapılmasına kimsenin itirazı yok ama benim gittiğim yere denk geliyor hep

    Çalışma olmadığı taktirde bir ışığı en fazla 3 kez beklersin. Bu da bir ölçü olabilir sizin için.

    En önemlisi bu şoförlerin içinde trafiğin akması bile mucize. Ankarada "çok sakat var"

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.