Şimdi Ara

anfi mi sınıf mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar hukuk okucak birisi için 800 kontenjanlı bir okulda okumakmı daha iyidir yoksa kontenjanı 100 200 arasında olan bir yerdemi okumak daha iyidir bunu hem sosyal acıdan hemde başarı açısından değerlendirir misiniz?



  • bu arada anfi mi amfi mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rayah

    bu arada anfi mi amfi mi?

    2 side doğru
  • Amfi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dempsey10

    Amfi

    n m değişimi var orda başta anfiyken sonra amfi oldu bunu tartısacak değilim soruma cevap verecekseniz verin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi justcalw_07 -- 10 Temmuz 2012; 22:09:03 >
  • amfideki eğitimi gördük, konferans dinler gibi ders dinliyorsun. tamamen tek taraflı bir ders işleniş var. biri cesaretini toplayıp onca kişinin önünde söz alacak da soru soracak o zaman öğrencinin derse katılımı mümkün. hoca kendi sormaya kalkınca da eğer topluluk önünde konuşma kabiliyetine sahip değilsen ve soru hakkında bir şey de bilmiyorsan 'allam bana sormasın noolur' diye ter atıyosun. eğer inek değilsen hoca senin adını yüzünü bilmez. eğitim kalitesi açısından sınıf ortamının kesinlike daha faydalı olacağını düşünüyorum. az sayı zamandan tasarruf sağlar. bir derste 400 kişiye öğretmekle 100 kişiye öğretmek arasında fark olmalı muhakkak.
  • Aynı soru benim de kafamı meşgul ediyordu. Yani aslında eğer hocalar aynı kalitedeyse aşırı kalabalık olmayan sınıflarda eğitim daha verimli olabilir gibi geliyor. Diğer bi forumda gayet mantıklı bir ileti okumuştum, yalnızca kalabalık sınıflı okullardan iyi hukukçu çıkacağını iddia etmiş birisi, bu okuduğum iletide de ona gerekçelerle birlikte uzun bir cevap verilmişti. Buraya link veremiyorum ama cevabı kopyalayayım

    "Denmiş ki, "az sınıf mevcuduna sahip hukuk fakültelerinden iyi hukukçu yetişmez". Gerekçe olarak da "böyle fakültelerde okuyanların medeni cesaretlerinin gelişemeyeceği, iyi hatip olamayacakları" öne sürülmüş. Sonuçta bir görüştür saygı duyarım. Ancak benim gözlemlerim bunun tam tersi yöndedir.

    Okuduğum dönemde 550 kişilik kontenjan vardı (bu yıl 800 alacaklar). Sınıftaki öğrencilerin oldukça büyük bir kısmı (girişken öğrencileri dışarıda bırakırsak) hocalara soru sormaktan çekinmekteydi. İlk defa soru soranlarda aşırı heyecan ve cümleleri toparlayamama olmakta, bu durum onları çoğu halde ikinci kez soru sormaktan caydırmaktaydı. Kalabalığın, insan üzerindeki psikolojik etkisi bilinmektedir. Bu sebeple topluluk önünde konuşma kursları mevcuttur. Bu becerisini geliştirmek isteyen bir öğrenci bunu her ortamda geliştirebilir. Ancak çoğunlukla ne olduğu merak edilecek olursa diyebilirim ki, "çoğunlukla kalabalık öğrenciyi yıldırır". Öte yandan yine uygulama ile sabittir ki, görece az nüfusa sahip sınıflarda, etrafındakiler ile bir şekilde daha kolay kişisel ilişki kurabilmiş öğrenciler, medeni cesaretlerini çok daha hızlı geliştirmektedirler. Seçmeli ders sınıflarının az nüfuslu ortamında bu olgu çok net gözlemlenebilir.

    Etkili konuşma, gerçekten de bir hukukçunun en ideal becerilerinden biri olmalıdır. Ancak bunun gelişmesinde
    kontenjanın etkisi konusu, Ankara veya Gazi hukukta okuyan öğrencilere sorulacak olursa, neredeyse tamamının düşük kontenjandan yana oy kullanacaklarını düşünüyorum. Kontenjan fazlalığı, yalnızca öğrencilerin değil hocaların da yakındığı bir meseledir. Birim zamanda 800 kişinin sınav kağıdını okumak ile 80 kişininkini okumak arasında, hocalar tarafından gösterilecek dikkat oranı bakımından ciddi farklılık olacağı açıktır."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hukukdahukuk -- 11 Temmuz 2012; 10:15:06 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Anfi Çeşitleri Ne Nedir?
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hukukdahukuk

    Aynı soru benim de kafamı meşgul ediyordu. Yani aslında eğer hocalar aynı kalitedeyse aşırı kalabalık olmayan sınıflarda eğitim daha verimli olabilir gibi geliyor. Diğer bi forumda gayet mantıklı bir ileti okumuştum, yalnızca kalabalık sınıflı okullardan iyi hukukçu çıkacağını iddia etmiş birisi, bu okuduğum iletide de ona gerekçelerle birlikte uzun bir cevap verilmişti. Buraya link veremiyorum ama cevabı kopyalayayım

    "Denmiş ki, "az sınıf mevcuduna sahip hukuk fakültelerinden iyi hukukçu yetişmez". Gerekçe olarak da "böyle fakültelerde okuyanların medeni cesaretlerinin gelişemeyeceği, iyi hatip olamayacakları" öne sürülmüş. Sonuçta bir görüştür saygı duyarım. Ancak benim gözlemlerim bunun tam tersi yöndedir.

    Okuduğum dönemde 550 kişilik kontenjan vardı (bu yıl 800 alacaklar). Sınıftaki öğrencilerin oldukça büyük bir kısmı (girişken öğrencileri dışarıda bırakırsak) hocalara soru sormaktan çekinmekteydi. İlk defa soru soranlarda aşırı heyecan ve cümleleri toparlayamama olmakta, bu durum onları çoğu halde ikinci kez soru sormaktan caydırmaktaydı. Kalabalığın, insan üzerindeki psikolojik etkisi bilinmektedir. Bu sebeple topluluk önünde konuşma kursları mevcuttur. Bu becerisini geliştirmek isteyen bir öğrenci bunu her ortamda geliştirebilir. Ancak çoğunlukla ne olduğu merak edilecek olursa diyebilirim ki, "çoğunlukla kalabalık öğrenciyi yıldırır". Öte yandan yine uygulama ile sabittir ki, görece az nüfusa sahip sınıflarda, etrafındakiler ile bir şekilde daha kolay kişisel ilişki kurabilmiş öğrenciler, medeni cesaretlerini çok daha hızlı geliştirmektedirler. Seçmeli ders sınıflarının az nüfuslu ortamında bu olgu çok net gözlemlenebilir.

    Etkili konuşma, gerçekten de bir hukukçunun en ideal becerilerinden biri olmalıdır. Ancak bunun gelişmesinde
    kontenjanın etkisi konusu, Ankara veya Gazi hukukta okuyan öğrencilere sorulacak olursa, neredeyse tamamının düşük kontenjandan yana oy kullanacaklarını düşünüyorum. Kontenjan fazlalığı, yalnızca öğrencilerin değil hocaların da yakındığı bir meseledir. Birim zamanda 800 kişinin sınav kağıdını okumak ile 80 kişininkini okumak arasında, hocalar tarafından gösterilecek dikkat oranı bakımından ciddi farklılık olacağı açıktır."

    yazdıkların cok dogru ama topluluk önünde hitabet konusuda aslında ciddi bir durum yani 800 kişi içersinde okuyan öğrenci isterse bu durumu lehine çevirebilir yavaş yavaş sorular sorarak açılabilir ve 4 senede ciddi anlamda yol katedebilir tabi bu kişinin kendi kabiliyetine bağlı




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.