Şimdi Ara

Amortisörlerden yağ sızmışsa; patlamış mıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
5.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Kısa bir süre önce, kasislerde BAZEN aracın sol alt kısmından TOK bir tkırtı geldiğini farkettim. Nedeninin tespiti için buradaki BOSCH Car & Diesel Servisine götürdüm. Sesi duyması için ustayla belikte kısa bir sürüş yaptık ve aracı lifte alıp kaldırdık. Sese neden olabilecek aksmaların kontrolünde herşey normal görünüyordu. Sesin geldiği yeri tespit etmek biraz zor oldu AMA sonunda bulundu. Ön aksamda orta viraj lastikleri özelliğini yitirmiş, tam bir tampon sağlamıyor gibi görünüyordu. EĞER 2 lastik değişimiyle bu ses ve sorun ortadan kalkacaksa çok önemli değil.

    ASIL SORUN: Araç liftte iken servis sahibi kardeşlerden biri aracın yakınından geçerken bakıp "arka amortisörleriniz" patlamış dedi. Usta onları kontrol ederken, ben de "nasıl bir bakışta anlaşıldığını" sordum. O da cevaben "amaortisörlerden yağ kaçağı var" dedi, gerçekten de her 2 arka amortisörden aşağı doğru haifif yağ sızıntısı olmuştıu. Bu sızıntı gerçekten amortisörlerin patlak olduğu anlamına gelir mi? Neredeyse HİÇ araziye girMEmiş, 3 yaşını bile doldurMAmış bir araçta, bu kadar kolay amortisör patlar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 30 Kasım 2009; 6:21:00 >







  • Geçen servise gittiğimde orada bir kitapçıkta eğer amortisörde yağ sızıntısı varsa patlamıştır diye yazıyordu. Bir çukura biraz hızlı girmişseniz patlamış olabilir..
  • Araç: SUZUKI Grand Vitara 5K (yeni kasa) 4x4. İlk başlığa yazmıştım ama sorumu başlığa yazmanın daha uygun olacağını düşünüp, konu başlığını değiştirdim. Mesajımda da hiç adı geçmemiş. Böylesi bir araçta, bu kadar çabuk veya kolay patlamaması gerekirdi. Sonuçta arazi aracı, araziye yönelik yapılmış olduğundan daha dayanıklı olmalıydı. ÜSTELİK en azından benim kullandığım 8 ay boyunca hiç araziye girmedi. Sadece 1 kez 25-30km'lik sert, taşlık bir YOLu, 50-60km/s hızla kattetim.

    İlk sahibi lastikleri aşırı şişirmişti, ben aracı aldıktan sonra memlekete dönerken yaptığım şehirler arası yolculukta farkettim. 33 olması gereken lastik basınçları 45 civarındaydı, araç adeta zıplayarak gidiyordu. Uzun düre bu şekilde kullanıldıysa aşırı şişkin lastikler, amaortisörün daha kolay patlamasına yol açar mı? GERÇİ almadan önce yetkili servisde expertiz yaptırdım, aldıktan sonra memlekete gelir gelmez yine yetkili servisde genel motor-mekanik kontrolu yaptırdım. Bir sorun saptanmadı, herşey normaldi.




  • Başka fikri, düşüncesi olan yok mu bu konuda. Soru konu başlığında.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.