Şimdi Ara

AMD Mantle Hakkında Her Şey (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.339
Cevap
19
Favori
63.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BSC Haberi The Witcher yapımcısı Mantle ye iyi sallamış


    """"""""Witcher 3 geliştiricilerinden Balázs Török, yapılan bir röportajda oyunun şu anda iki hedefi olduğundan bahsetti: 30 fps ve Phsyx bazlı oynanış.

    "...Her zaman olduğu gibi, grafik olarak en iyisini hedefliyoruz. Ancak böyle bir hedefin sınırlamaları var. Çözünürlük konusunda henüz fazla açıklama yapamıyorum ancak şu anki amacımız, oyunda 30 fps yakalayabilmek."

    "...Oyunda hemen her şeyin yokedilebilir olmasını istiyoruz. Bunu sadece teknoloji izin verdiği için istemiyoruz, oyunda aktif olarak kullanılabilmesini amaçlıyoruz. Bu sistem için Phsyx, daha da özele inmek gerekirse APEX kullanıyoruz, kumaş simülasyonlarını da aynı sistem gerçekleştiriyor. Nvidia ile optimizasyon için sürekli temastayız."

    Török, AMD destekli Mantle'a şüpheyle yaklaşıyor:

    "...Mantle diğer GPU üreticileri tarafından da kullanılabilirse DirectX'e alternatif olabilir elbette. Ancak kısa vadede bunun mümkün olacağını düşünmüyorum. Şu anda da Mantle ile aynı şeyi yapabişen bazı OpenGL uzantıları var zaten. İlla alternatif bir sistem kullanılacaksa, masaüstü için OpenGL, mobil cihazlar için OpenGL ES kullanmayı tercih ederim."

    Eh, en azından (önceden yaptığımız bir haberde de belirttiğimiz gibi), oyunun açılışında 'Nvidia logosu' olacağı kesinleşmiş oluyor."""""

    Alıntıdır....




  • Gerçekten devrimsel birşey olursa her oyun yapımcısı kullanmak istiyecektir . Bahsedilenşeyler gerçekse herrkez kullanıcaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Oxide'ın Mantle sunum videosu düşmüş nete:



    26:30'da Nitrous Engine'in Mantle destekli versiyonu ile hazırlanmış olan Star Citizen Demo'su başlıyor. Video'nun sonuna kadar oyuna devamlı yeni birimler ekleniyor ancak sayı baya artmasına rağmen performans düşüşü yaşanmıyor.

    Star Citizen değil kendi demoları. Ama her bi geminin kendi AI'ı var, her birinin ateşlediği füze yada lazer kendi başına bağımsız olarak hesaplanıyor, her birinin yaptığı fiziksel etkişelim, izlediği yol, hedefi ile olan etkileşim, yaptığı aydınlatma için gerekli hesap vs. birbirinden bağımsız. Çok çok büyük mega ölçekli savaşlra imkan verebilir demek bu iyi uygulandığında. Hiç eve online da mega battle gören varmı bilmiyorum ama mmolarda mega raidlerde sistemlerin çakılıp durduğuna öyle veya böyle insanlar şahit olmuştur. Burda adamların demosunu yaparken anlattıkları doğruysa işte her bi gemi kendi yapay zekasıyla hareket ediyor (onun için hesaplama yapılıyor yani), her bi atış için gerçekleşecek hesaplama vs. birbirinden bağımsız oluyor, mantle sayesinde de illaki gruplama / batch etme derdi eski usüllere göre çok çok daha az (yada small batch sorunu ile karşılaşma).

    Daha da kötüsü popüler mmolarda yerine göre 30 tane char varken bile ekranda sistemin 15 fps lere düştüğünü bile görüyoruz. Eğer yolunda giderse herşey güllük gülistanlık bi hale çevirebilir böyle durumları.


    -------------------

    Witcher yapımcısı da Nvidia'ya yaranmak için iyi sıvazlamış. Hala OpenGl diyip duranlar var, yok işte GL de Mantle 'da bahsedilenleri yapabilme imkanın yok. Extension dediği bindless texture var sade. Mantle'da tanıtılan şeyleirn çoğunun GL'de benzeri yok.




  • Aralık bitecek daha Mantleden haber yok ?

    Ne güzel sevinmiştik, kursağımızda kaldı....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ocak'ta artık bir fikir sahibi olacağız.

    BF4 gibi, halihazırda AMD GPU'ların iyi performans verdiği, CPU'ları da 6+ çekirdek kullanabilen bir oyunda ekstra getiri sağlarsa, potansiyel var demektir.

    Esas beklentim, düz grafik performansı değil de, PhysX gibi efektlerde performans ve kolaylık sağlaması. Yeni konsolların çıktığı bir ortamda, bu tür efektlerin artık standart olması gerekiyor. Nitekim, PS4 exc'lerde standart oldu bile.
    Bu devirde, duman simulasyonu mesele olmamalı.
  •  AMD Mantle Hakkında Her Şey


     AMD Mantle Hakkında Her Şey


     AMD Mantle Hakkında Her Şey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F@ruk -- 6 Ocak 2014; 0:14:47 >




  • Vee sonunda Battlefield 4 Mantle versiyonuyla ilgili ilk video nete düştü:


    Daha kaliteli versiyon için: http://www.freeleacher.webspace.virginmedia.com/maltle-i-just-encoded-enjoy.mp4

    Oyun çözünürlüğü, vb şimdilik bilinmiyor ama donanım AMD A10 Kaveri ve 290x ikilisi şeklinde olduğu söyleniyor. Videonun sol üst köşesinden de görülebileceği üzere genelde 103fps'lik bir performans sunmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Father Torque -- 7 Ocak 2014; 7:57:28 >




  • mantle icin kaveri alirsaniz daha iyi olur derlerse doverim ben bu adamlari.demosu hazirsa niye 7 ay gecikiyor asparagas gibi geldi bana o haber.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Vee sonunda Battlefield 4 Mantle versiyonuyla ilgili ilk video nete düştü:


    Daha kaliteli versiyon için: http://www.freeleacher.webspace.virginmedia.com/maltle-i-just-encoded-enjoy.mp4

    Oyun çözünürlüğü, vb şimdilik bilinmiyor ama donanım AMD A10 Kaveri ve 290x ikilisi şeklinde olduğu söyleniyor. Videonun sol üst köşesinden de görülebileceği üzere genelde 103fps'lik bir performans sunmuş.


    %45 neyi hızlıymış anlamadım. 290x gibi canavar bir kart zaten mantle ı geçtim directx de 100 fps yi rahat görmesi lazım. buna rağmen 60 fpsnin altına indi 1, 2 yerde. yine boş sahne aksiyon çatışma yok aç bakalım görelim 64 kişilik multi full aksiyonun içinde ne olacak o fps.
    ayrıca 290x alacak olsam gider amd apu mu alırım lan bu amd bazen ağır saçmalıyor. ferrariyi tüplü kullanmak gibi bir şey.




  • tizar kullanıcısına yanıt
    Siz Mantle'ın mantığını yanlış anlamışsınız sanırım. Öncelikle demoda kullanılan çözünürlüğünü ve oyun içi kalite ayarlarını tam bilemiyoruz, o nedenle direkt bir karşılaştırma yapmak doğru olmaz. Diğer konu ise Mantle DirectX'in aksine işlemciye binen sürücü ve Dx yükünü aldığı için çoğu durumda işlemci bottleneck'i sorununu ortada kaldırıyor ve çoklu çekirdekten çok daha iyi yararlanabiliyor. Bu nedenle artık yüksek ekran kartı için yüksek sınıf işlemci zorunluluğu en azından Mantle için ortadan kalkacak diyebiliriz. Aynı sebepten dolayı, MP'ler işlemciye daha çok yük bindireceği için Mantle MP haritalarda DirectX'e olan farkını daha da açacaktır.
  • adam düşük işlemcide bile çok iyi sonuç alacaksın diyor işte neyini anlamadın kardeş?amdnin sunumda i7 4770k falan kullandığını düşünmüyorsun herhalde.
  • 290x alacak adam gidip kaveri işlemci almaz 150 dolar fazla verir i7 alır. öyle bir lanse ediliyor ki görende tüm oyunlarda mantle desteği var sanır. daha topu topu 4, 5 oyunda olacak. 290x alacak adam neden kaveri alsın geri dönük oyunları oynamak isterse ne olacak? bundan sonra gelecek tüm oyunlar mantle ile mi gelecek ki? demek istediğim kafadaki soru işaretlerini ortadan kaldıracak daha bir konferans düzenlemediler. adamlar mantleın sözde gücünü gösterecek ikidir boş sahnelerde çekim yapıyorlar. ortada hiç bir fizik detay unsuru yok. şurada işlemcinin çıkmasına 1 hafta kalmış. ortada iki tane detayları verilmemiş dandik video iddiaları olan bir kaç tablodan başka bir şey yok.
  • yahu alma diyor işte ekran kartını daha verimli kullanacaksın öyle sırf oyun için 300-500-800-1000 vs vs. dolar ekstradan işlemciye vermene gerek kalmayacak diyor işte neyini beğenmiyorsun bu mantığın şimdi onu anlamadım?iyi ekran kartı alırsak bir de üstüne bi o kadar daha verip işlemci almamız geremiyor mu darboğaz vs yüzünden?amd de benim teknolojimi kullanırsan darboğaz falan yok diyor işte kısaca sana.onun demosu seyrettiğin.
  • tizar kullanıcısına yanıt
    Siz konuyu karıştırdınız sanırım, burası Kaveri değil mantle konusu. Mantle için Kaveri'ye ihtiyaç yok gider i7 de alırsınız, elbette Mantle altında performans farkı pek olmayacaktır ama diğer uygulamalarda farklı performanslar söz konusu olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerinanç

    yahu alma diyor işte ekran kartını daha verimli kullanacaksın öyle sırf oyun için 300-500-800-1000 vs vs. dolar ekstradan işlemciye vermene gerek kalmayacak diyor işte neyini beğenmiyorsun bu mantığın şimdi onu anlamadım?iyi ekran kartı alırsak bir de üstüne bi o kadar daha verip işlemci almamız geremiyor mu darboğaz vs yüzünden?amd de benim teknolojimi kullanırsan darboğaz falan yok diyor işte kısaca sana.onun demosu seyrettiğin.

    hala anlamadınız. yukarıda yazdım. tamam 600 dolar ekran kartına vermişsiniz 100 150 dolar daha fazla verip pahalı işlemci almada önceki oyunlar ne olacak? tüm oyunlara patch mi gelecek? ileride çıkacak tüm oyunların mantle destekli olacağının garantisi nerede? adamlar daha 4 tane oyun duyurmuş sözde mantle destekli olacak bf4 desteği ötelendi. hep vaat hep vaat icraat göremiyoruz. işlemci alınırken sadece oyun performansına bakılıp alınmaz. darboğaz falan yok diyorsun da 290x alan mantle ın sözde %45 fazla performansına rağmen 120+ fps alamıyorsa daha ne diyeyim. yukarıdaki video 2k full detay sunumsa ha tamam 100+ fps vermiş deyip alkışlayalım.




  • hocam bende niye veriyorsun vermeyeceksin işte bundan bahsediyorum.
    ona o kadar verdim oldu olacak bari buna bu kadar verim,mantığı ne bunun şimdi?
    sanki amd başarısız olsun diye dua eden var ben bu mantığı da anlamadım.enteresen bir bakış açısı.

    yalnız niye 120 fps veremiyor konusu da tam bomba olmuş hani.

     AMD Mantle Hakkında Her Şey


     AMD Mantle Hakkında Her Şey


    https://www.google.com.tr/search?q=battlefield+4+benchmark&oq=battlefield+4+ben&aqs=chrome.4.69i57j69i60j69i61j69i60j0l2.10662j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 7 Ocak 2014; 17:33:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tizar

    290x alacak adam gidip kaveri işlemci almaz 150 dolar fazla verir i7 alır. öyle bir lanse ediliyor ki görende tüm oyunlarda mantle desteği var sanır. daha topu topu 4, 5 oyunda olacak. 290x alacak adam neden kaveri alsın geri dönük oyunları oynamak isterse ne olacak? bundan sonra gelecek tüm oyunlar mantle ile mi gelecek ki? demek istediğim kafadaki soru işaretlerini ortadan kaldıracak daha bir konferans düzenlemediler. adamlar mantleın sözde gücünü gösterecek ikidir boş sahnelerde çekim yapıyorlar. ortada hiç bir fizik detay unsuru yok. şurada işlemcinin çıkmasına 1 hafta kalmış. ortada iki tane detayları verilmemiş dandik video iddiaları olan bir kaç tablodan başka bir şey yok.

    +1 kesinlikle katılıyorum..

    göz önünde ki 3-5 oyunla boyama yapacaklarsa hiç yapmasınlar..

    herkes bf4 crysis v.s oynamıyor.

    ki bu işin ertelenmesi zaten sıkıntı var demektir.

    eğer zaten yok yeni işlemcilerle daha iyi perf. v.s gibi bişi çıkarsa komple rezalet.. kandırmaca olur.




  • Mantle olmasaydı, o bomboş sahnede Kaveri sınır mı yapacaktı? O sahnede o fps'yi veremeyecekti CPU?

    Mantle'ın boş çıkacağını zannetmiyorum, ama bu tarz tanıtımlar güven zedeliyor..

    Dice 32 veya 64'lük bir bot match hazırlasın, orda göstersinler adam gibi..
  • 2ghz 8350'de bile calisacak dedikleri bu degil miydi?dusuk islemci diye kaveriyi taktilarsa olmaz o alette hsa var belki etki ediyordur.2 ghz 6300 280x gibi bir duzenekle denildigi gibi 64 kisilik caspian gibi bir yerde bilemiyorum bf4'un harita isimlerini yapsalar daha iyi olur.20 oyun diyorlar 15'ti 5 tane daha katilmis.goruntuyu daha guzel yapacak filan da demislerdi hadi onu gectim dusuk islemciyle oynatma gibi bir olay saglarsa mantle kesinlikle balon bir sey degidir.niye insanlar kiziyor cok reklamini yaptilar simdi ele gelen bir sey sunamiyorlar yoksa o 20 oyun tam destek ciksa da oynasak zaten bu sefer millet ya daha cok oyunda olsun diyecek.ilk thief oyunu olsaydi cikarsalardi oynasaydik keske.bf4'u ilk oyun yapmakla hata etmisler oyunun kendi sorunlari var zaten.
  • @false shepherd

    AMD'nin ifadelerinden yola çıkarak Mantle'ın APU'lar için daha önemli olacağı anlaşılıyordu zaten, bu demo ile onaylamışlar. Ama dediğin gibi hocam, hiçbir şeyin belli olmadığı, işlemciyi zorlamayacak bir sahnede kısa bir görüntü sunup performans süper demek çok anlamsız olmuş. Ben şahsen başından beri şunu söylüyorum; eğer AMD gerçekten yaptığı işe güveniyorsa "Mantle'la böyle, Mantle'sız böyle" diyerek iki sistemi karşılaştırır, sonucunu ortaya koyar. Yapmadığı bir şey de değil. Ama bugüne kadar yapılmaması güven vermiyor. Hele böyle bir demo, iyice soru işaretleri oluşturuyor.

    Mantle illaki bir getiri sunacaktır. Yoksa bu kadar tantanası olmazdı. Ama ne olduğunu bir türlü gösteremediler. Oysa AMD, daha önce hazırladığı bir videoyla DX10.1'le DX10 arasındaki performans farkını net biçimde göstermişti (videoyu youtube'da bulamadım). Şimdi de bunu yapması bu kadar zor olmaz sanıyorum.

    Belki stabil değildir diyorum ama zaten Aralık'ta sözü verilen Mantle'ın Ocak ayında hâlâ gösterilecek düzeye ulaşmamış olmasına da pek ihtimal vermiyorum. Hazır olsa, bir an önce de sunup reklamını yapmak ister firma. O da yok. Neden böyle laf var icraat yok modunda takıldıklarını anlayamıyorum ben de.




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.