Şimdi Ara

Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
91
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,


    Son bir yıl içinde başıma gelen bir mağduriyet hakkında hem destek almak, hem de kamuoyunu bilgilendirmek istiyorum.


    Son yıllarda pek çok alışveriş sitesi kendi stoklarındaki ürünlerini satmanın yanında, sitelerinde üçüncü taraf firmaların da satış yapmasına izin vermeye başladı. Gördüğüm kadarıyla bu satışlar bu sitelere hiçbir yasal sorumluluk yüklemeden komisyon bedeli ile kâr getiriyor, o nedenle de Teknosa ve Koçtaş gibi güçlü perakende devleri bile bu işe girişmiş durumdalar.


    İnsanlar bu tür üçüncü taraf satışa izin veren sitelerden alışveriş yaparken, bu sitelerin (Amazon, Trendyol, Hepsiburada... vb.) garantisi altında güvenli alışveriş yaptıklarını zannediyor ve daha pahalı bile olsa o nedenle bu siteleri tercih edebiliyorlar. Oysa bir sorun ile karşılaşıp Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurduğunuzda, üyesi olduğunuz ve alışverişi yaptığınız bu "garantör" siteleri şikayetçi konumuna yazamıyorsunuz. Yazarsanız da, ne kadar haklı olsanız da "Husumetin yanlış firmaya yapılması nedeniyle reddine" kararı çıkıyor. Çünkü bu "garantör" sitelerden ürünü satın alsanız da, fatura üçüncü taraf firma tarafından kesildiği için Tüketici Hakem Heyeti'nde bu "garantör" sitelerle değil üçüncü taraf satıcılarla muhatap kalıyorsunuz.


    Oysa sözleşmenin düzenlendiği ve mevcut alışverişin yapıldığı e-ticaret sitesi baz alınması lazım, çünkü; müşterilere güvence veren, yaptığı reklamlarla vaatlerde bulunan, alışveriş koşulları ile kampanyaları belirleyen ve kişisel verilerimizin tutulduğu yer bu "garantör" e-ticaret siteleri. Bu sistem, dev e-ticaret sitelerine sıfır sorumluluk ile sonsuz vaatte bulunmanın önünü açıyor.


    Örneğin, bir dev e-ticaret sitesinde satışları artırmak için ürünlerin satış sayfalarında "30 gün iade garantisi" ibaresi yer almakta. Bu haktan yararlanmak istediniz ve haksız şekilde reddedildiniz diyelim. Tüketici Hakem Heyeti'ne gittiğinizde bu vaatte bulunan dev e-ticaret sitesini taraf verirseniz, fatura üçüncü taraf satıcı gözüktüğünden "Husumetin yanlış firmaya yapılması nedeniyle reddine" kararı çıkmakta. Eğer üçüncü taraf satıcıdan şikayetçi olursanız da, firma haklı olarak "30 gün iade garantisini biz vermedik ki, dev e-ticaret sitesi vermiş, bizi bağlamaz çünkü sözleşmede yok" deyip yine süreç tüketici aleyhine sonuçlanıyor. Peki ama ortada bir vaat var, bu vaat gerçekleşmeyince oluşacak mağduriyetin yasal sorumluluğu neden bulunmuyor?


    Gördüğünüz üzere, bu dev e-ticaret siteleri bu gibi pazarlama hamleleri ile tüketicileri yanıltıp, haksız rekabet elde edip, tüketicilere karşı yasal olarak hiçbir sorumluluk olmaksızın diledikleri vaatleri sıfır sorumluluk ile verebilmekteler şu anda. Satışını kendi stoklarından yaptıkları ürünlerde bir problem yaşamazsınız, ancak üçüncü taraf alışveriş söz konusu olduğunda vermiş oldukları vaatlerin tamamının yalan olduğunu not düşelim. Bu konuda hukuki yaptırımlar gelmedikçe her türlü vaatte bulunup rakip firmalara karşı kendilerini daha cazip göstererek haksız rekabet elde etmeye de devam edecekler, sıfır sorumlulukla komisyon gelirlerini büyütmeye de. Her türlü, mağdur ise biz tüketiciler olmaya devam edeceğiz.


    Delil olarak kendi başımdan geçen olaya dair konuşma kayıtlarını, başvuru ve karar dosyalarını ekte iletiyorum. Bu konuda yasal olarak yapılabilecek ve atladığım bir husus var ise de sizin bakış açınız ve yardımlarınız ile öğrenmeyi isterim. Dilerim bu konu gündeme alınır ve yeni mağduriyetlerin önünün kesilmesine vesile olur.


    Başvuru

    Karar

    Ek-1

    Ek-2

    Ek-3

    Ek-4

    Ek-5

    Ek-6

    Ek-7

    Ek-8

    Ek-9




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cruelstroke -- 7 Aralık 2024; 1:30:3 >







  • @cruelstroke


    Merhaba görselleri foruma ekler misiniz? Mesaj yazarken altta çıkan kamera butonundan görselleri ekleyebilirsiniz

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Tabii ki, hemen ekliyorum:


    Başvuru:


    Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.


    Karar:


    Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.


    Ek-1:


    Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.


    Ek-2:


    Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.


    Ek-3:


    Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.


    Ek-4:


    Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.


    Ek-5:


    Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.


    Ek-6:


    Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.


    Ek-7:


    Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.


    Ek-8:


    Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.


    Ek-9:


    Amazon, Trendyol, Hepsiburada..vb. sitelerde 3. taraf alışverişlerinde yaşanan sorumluluk krizi Hk.




  • @kangroo Hocam bakabilir misiniz?

  • Hali hazırda işletmemin adı ile hepsiburada ve trendyol üzerinde satış yapmaktayım.


    En azından Hepsiburada için şunları söyleyebilirim :


    - Koşulsuz iade diye bir şey kalmadı. İnsanlar alışveriş yapıp ürünleri kullanıp iade edip parasını aldığı için kısacası bu imkan yine tüketiciler tarafından suistimal edildiği için servis kararı olmadan özellikle elektronik grubunda koşulsuz iade diye bir durum yok. Satıcı isterse kendi insitayifiyle iadeyi kabul edebilir, örneğin sattığım bir ehternet kartı için kargo teslim tarihi ile aynı gün iade süreci başlatıldı, ürün geldi, dış paketi bile açılmamış anında iade onayını verdim (kargo masrafları tarafımdan kesildi). Ama mesela bu ürün kargo teslim tarihinden 14 gün sonra iade edilseydi burada kullanım olacaktı ve eğer üründe arıza varsa tespiti için servis tutanağı gerektiğinden ürün önce servise gitmek durumunda kalacaktı ve eğer üründe hata yoksa iade talebi reddedilecekti. eğer ürün arızalı çıksaydı bu sefer büyük ihtimalle değişm olacaktı.


    - Hepsiburada da yazan o ek sigortalar, ek garanti süreçleri vs. (bildiğim kadarıyla) hiç bir şekilde satıcıların verdiği bir onay değil tamamen hepsiburada ve firmalar arasındaki anlaşmalara bağlı. Bize ithalatçı 3 yıl garanti veriyorsa ve hepsiburada 4.yıl garantisi için ücret aldığında o ürün bize geldiğinde biz o ürünü servise sokamayız. garanti kapsamına girmez. bu durumda hepsibura'nı kendisi bu süreçle ilgilenmek zorunda. Çünkü ek garanti satabilir miyim diye bana sormuyor ve o satıştan elde ettiği gelirden bana pay ayırmıyor.


    - Hiç bir satıcı firma yada pazaryeri size sıfır sorun garantisi veremez. emin olun hiç kimsenin hesaba katmadığı durumlar yaşanabiliyor.


    - Satıcının, sorunlu bir üründe ürün arızası ile ilgilenmek gibi bir sorumluluğu yok , garanti süreçleri ne ise satıcı tüketiciyi o imkanlardan faydalandırmakla sorumlu.


    - Hepsiburada ve trendyol da bazı markaların ürünleri için bizden orijinallik belgesi adı altında, son 3 aya ait satın alma belgesi veya satış yetki belgesi istemektedir. Bu çekilde çakma ürünle mücadele etmeye çalışmaktalar ama maalesef çok etkisiz bir yöntem.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.