Şimdi Ara

ALMANYA'DA 2009'DA 4160 KİŞİ TRAFİK KAZASINDA ÖLDÜ. PEKİ YA TÜRKİYE'DE?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
5.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ALMANYA'da

    2008'de trafik kazalarında 4.470
    2009'da trafik kazalarında 4.160

    kişi ölmüş... Bu 1 yılda % 7.1 azalma demek.

    Almanya'da

    - 50 milyon otomobil
    - 92 milyon insan var

    * Kaynak ZDF Televizyon Haberi





    TÜRKİYE'de

    2008'de trafik kazalarında 2.940
    2009'da trafik kazalarında 2.969

    Türkiye'de

    - 5.5 milyon otomobil
    - 71 milyon insan var

    * Kaynakwww.trafik.gov.tr




    Almanya'da git gide daha az trafik kazası meydana geliyor ve daha az insan ölüyor. Almanya ile karşılaştırıldığında Türkiye'de 10'da 1 kadar araç var, % 20 daha az insan var, hız sınırının olmadığı otobanlardan ve bakımlı yollardan, yol uzunluğundan, genişliğinden vb. söz etmiyorum.


    Hangi etkenler bu kadar çok insanın trafik kazasında hayatını kaybetmesine neden oluyor?


    - Araçlar (bakımsızlık, tedbirsizlik, kabak lastik, bozuk fren, yanmayan lambalar, sinyal/fren yok...)

    - Yollar (çukur, bozuk, hatalı yapım, kör nokta, ölüm virajı, dar, dik, bölünmemiş-3 şeritli/tek şeritli)

    - İnsanlar (aşırı hız yapanlar, kemer takmayanlar, dikkatsizlik, alkol, fevri kullanım, joyriding, yarış)

    - Sosyal (trafik sıkışıklığı, bilgi eksikliği, çarpıp kaçma, saygısızlık, dayak, sözlü sataşma, silah çekme)







  • http://www.trafik.gov.tr/istatistikler/istatistikler_s.asp




    http://www.memurlar.net/haber/159622/

    Türkiye genelinde geçen yıl meydana gelen yaklaşık 300 bin trafik kazasında 4 bin 300 kişi öldü, 200 bin kişi yaralandı.

    AA muhabirinin Emniyet Genel Müdürlüğü'nün resmi internet sitesinde yer alan bilgilerden derlediği habere göre, 2009 yılında 264 bin 163'ü polis, 35 bin 406'sı jandarma bölgesinde olmak üzere toplam 299 bin 569 trafik kazası meydana geldi.

    Polis bölgesindeki kazalarda 2 bin 969, jandarma bölgesindeki kazalarda ise bin 331 kişi hayatını kaybetti. 160 bin 744 kişi polis, 39 bin 661 kişi ise jandarma sorumluluk alanlarındaki trafik kazalarında yaralandı.

    Trafik kazalarının 3 bin 393'ü ölümle, 17 bin 513'ü ise yaralanma ile sonuçlanırken 188 bin 663'ü ise maddi hasarlı olarak kayıtlara geçti. Kazalarda toplam 980 milyon 209 bin 298 liralık maddi hasar meydana geldi.

    Maddi hasarlı trafik kazalarında kazaya karışan tarafların kendi aralarında tutanak düzenlemesine imkan tanıyan uygulama nedeniyle emniyetin verilerine, tarafların anlaşarak kendi aralarında tutanak tanzim ettiği maddi hasarlı trafik kaza sayıları dahil edilmedi.

    Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi (TRAMER) verilerine göre, 2009 yılında 745 bin 964 trafik kazasında taraflar kendi arasında tutanak düzenleyerek anlaştıktan sonra kaza yerini terk etti.

    Ölümlü ve yaralanmalı trafik kazaların nedenlerinin de rakamlarla ifade edildiği istatistiğe göre, 138 bin 942 kaza sürücü, 12 bin 890'ı yaya, 628'i yolcu, 405'i araç, 500'ü ise yol kusuru nedeniyle meydana geldi.

    -POLİS BÖLGESİNDEKİ KAZALAR-

    Polis sorumluluk bölgesinde geçen yıl gerçekleşen kazaların meydana geliş şekillerine göre yandan çarpma ve çarpışma ilk sırada yer aldı. 28 bin 931 trafik kazası yandan çarpma ve çarpışma, 16 bin 875'i yayaya çarpma, 13 bin 843'ü yoldan çıkma, 11 bin 503'ü devrilme, 10 bin 59'u arkadan çarpma sonucu meydana gelirken sabit cisme çarpma sonucu 9 bin 842, karşılıklı çarpışma sonucu 6 bin 426, duran araca çarpma sonucu ise 3 bin 524 trafik kazası oldu. Kazaların 706'sına araçtan insan düşmesi, 615'ine hayvana çarpma, 99'una ise araçtan düşen cisim neden oldu.

    Kazaların 43 bin 570'i tek araçlı, 18 bin 61'i aynı yönlü, 12 bin 414'ü komşu yönlü ve 12 bin 131'i ise zıt yönlü araçların çarpışması, 5 bin 338'i de ikiden fazla aracın çarpışması ile sonuçlandı.

    Emniyetin verilerine göre, kazalara karışan araçlarda ilk sırayı 75 bin 625 ile otomobil alırken 22 bin 132 kamyonet, 17 bin 13 motosiklet, 8 bin 73 kamyon, 6 bin 659 minibüs, 4 bin 797 otobüs kaza yaptı. 2 bin 881 çekici, 2 bin 582 bisiklet, bin 101 arazi taşıtı, bin 59 traktör, 276 ambulans, 180 iş makinesi, 107 at arabası, 58 tren ve 48 tramvay kazaya karıştı.

    Ölüm ve yaralanma ile sonuçlanan trafik kazalarının sürücü kusurlarına göre dağılımının da yer aldığı istatistiklerde, geçen yıl 18 bin 747 trafik kazası sürücülerin araçlarının hızını yük ve teknik özelliklerine uydurmamaları, 14 bin 809'u araçlarının hızını kavşak ve virajlara girerken azaltmamaları, 13 bin 343'ü kavşaklarda geçiş önceliğine uymamaları, 11 bin 803'ü de doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapmaları sonucu gerçekleşti.

    Trafik kazalarına neden olan diğer sürücü kusurlarının dağılımı ise şöyle:

    ''Arkadan çarpma 8 bin 852, trafik güvenliği ile ilgili kurallara uymamak 4 bin 313, şeride tecavüz etme 4 bin 54, manevraları düzenleyen genel şartlara uymama 3 bin 737, kırmızı ışık veya görevli memurun dur işaretinde geçme 2 bin 565, aşırı hızlı araç kullanma 2 bin 31, alkollü olarak araç kullanma bin 610''

    -KAZALARDA İSTANBUL BİRİNCİ SIRADA-

    Trafik kazalarında ilk sırayı her yıl olduğu gibi yine İstanbul aldı. Geçen yıl 10 bin 870'i ölümlü ve yaralanmalı, 39 bin 387'si maddi hasarlı olmak üzere 50 bin 257 trafik kazası meydana geldi. Kazalarda 241 kişi yaşamını yitirirken 16 bin 610 kişi yaralandı. İkinci sırada yer alan Ankara'da ise bir yılda gerçekleşen 35 bin 731 kazada 174 kişi öldü, 13 bin 955 kişi yaralandı. Ölü sayısına göre üçüncü sıradaki Konya'da geçen yıl meydana gelen kazalarda 134, Antalya'da meydana gelen trafik kazalarında ise 125 kişi hayatını kaybetti.

    En az kazanın olduğu illerin başında yer alan Ardahan ve Hakkari'de yaşanan trafik kazalarında ölen olmadı. Tunceli'nde 1, Muş'ta ise 2 kişi trafik kazalarında yaşamını yitirdi.

    -GEÇEN YIL 8 MİLYON CEZA KESİLDİ

    Trafik polislerinin Türkiye genelinde yaptıkları denetimlerde 22 bin 168 yaya, 4 milyon 561 bin 722 sürücüye ve 3 milyon 499 bin 267 araç plakasına toplam 8 milyon 83 bin 267 adet trafik cezası tanzim edildi. Sürücü ve yayalara bir yıl içinde 14 milyon 732 bin 644'ü peşin, 951 milyon 657 bin 167'si ihbarlı olmak üzere toplam 966 milyon 389 bin 811 liralık ceza kesildi.

    Ekiplerin denetimlerinde alkollü araç kullanan 109 bin 192, 100 ceza puanını dolduran 14 bin 137, 5 kez hız limitini aşan 812, sağlık şartları değişen 137, Karayolları Trafik Kanunu gereği hüküm giyen 56 sürücü ile hakkında mahkeme kararı bulunan bin 171 sürücünün sürücü belgeleri geri alındı.

    Denetimler sonucu 195 bin 550 sürücü Cumhuriyet Savcılığına sevk edilirken 722 bin 69 araç da belge ve donanımlarındaki eksiklikleri nedeniyle trafikten men edildi.

     ALMANYA'DA 2009'DA 4160 KİŞİ TRAFİK KAZASINDA ÖLDÜ. PEKİ YA TÜRKİYE'DE?




  • İşte gerçek terör budur , 3000 kişi , bunun yanında kaç kişi sakat kalmış, yaralanmış , ameliyat olmuş....

    12 ay olduğuna göre 15 günde 1 , 120 kişi taşıyan uçağın ülkemizde düştüğünü hayal etsek ayda 2 tane bu şekilde yolcu uçağı düşse ,ortalık birbirine girer , manşet manşet okuruz. Ama sayıya vurduk mu aynı oran karşımıza çıkıyor . Buna karşılık tedbirler de göze çarpan bir şey var mı ? sadece BENZİNE ZAM ile arabaya binmeyin kampanyası bu kadar..
  • türkiye'de trafik kazalarında neden daha çok insanın öldüğünü anlamak için almanya'da bir hafta kalmak yeterli. oradaki trafiği bir kez gördükten sonra aklınızdaki bütün sorular cevaplanacaktır diye düşünüyorum.
  • Basit bir işlemle eğer Almanyada 5,5 milyon araç olsaymış senelik 457 tane insan hayatını kaybedermiş bizde ise 3 bine yakın ülkemizdeki şoförlerin daha fazla eğitilmesi şart.Tabi ki baştan eğitim alınması gerekiyor.Ehliyet kursları yüzeysel bazı şeyleri anlatıp geçiyor.Daha arabayı kaldıramayan insanlar ehliyet alıyorsa bu oran çok normal ama sanırım şuan ki dönemde sistem değişti inşallah trafik kazasında hayatını kaybedenlerin oranıda zamanla düşmeye başlar.
  • Türkiye'de trafik kazalarındaki ölümlerin sayısı aslında oransal olarak azalıyor. Şöyle ki;

    2000 yılı motorlu taşıt sayısı 8 milyon 320 bin adet
    2009 yılı motorlu taşıt sayısı 14 milyon 500 bin adet

    Yani motorlu taşıt sayısında 6 milyon civarı bir artış olmuş.

    Hayatını kaybeden vatandaşlarımızın sayısına bakarsak;

    2000 yılı ölü sayısı 5566 kişi.
    2009 yılı ölü sayısı 4300 kişi

    kaynak:http://www.trafik.gov.tr/istatistikler/istatistikler_s.asp

    Son 9 senede, otomobil sayısında 6 milyonluk çok ciddi bir artış yaşanırken,
    ölü sayısında belirgin bir düşüş olmuş.
    Aslına bakarsanız oransal olarak çok ciddi bir düşüş bu, zira 6 milyonluk araç
    artışına rağmen azalan ölü sayısı söz konusu...

    Bunda duble yollara yapılan yatırımların payının büyük olduğunu düşünüyorum.
    Uzun yola sık gidenler eskisine göre yolların belirgin şekilde düzeldiğini görüyordur
    zaten.Tabi ki halen eksik çok ama 2000 ve öncesine göre yollar daha iyi durumda..

    Not:Almanya ile mukayese kısmına girmedim, çünkü Taner bey'in de ortaya koyduğu gibi
    çok daha başarılılar yollar ve trafik konusunda..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ucarikarga -- 25 Şubat 2010; 23:00:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    türkiye'de trafik kazalarında neden daha çok insanın öldüğünü anlamak için almanya'da bir hafta kalmak yeterli. oradaki trafiği bir kez gördükten sonra aklınızdaki bütün sorular cevaplanacaktır diye düşünüyorum.




    buradaki gibi parayı basan ehliyet almıyor Almanya'da

    teorik ve pratik sınavı inanılmaz zor ve detaylı

    aynı sınavlar burada olsa şu trafikteki araç sayısı %90 az olurdu zaten

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Benim babam 2008 Kasım'ında trafik kazasında ağır yaralanma sonrası hastanede vefat etti. Babam polis kayıtlarında trafik kazasında ölmemiş oldu, bu da çok ilginç bir durum. Ambulansa kaldırıldığınızda yaşıyorsanız kazada ölmemiş oluyorsunuz, istatiki olarak demek istedim.

    Kazalardaki ölüm tek başına bir şeyi temsil etmiyor ne yazık ki. Daha ne sakatlanmalar var, Allah korusun.
  • eşimin dayısı ve oğlu 2009 mayıs ayında trafik kazasında
    vefat etti
    aynı kazada yaralanan anne ağustosta komplikasyonlardan vefat etti

    trafik hiç affetmez
    belirtildiği gibi alt yapı ve yollarda daha yapılacak çok iş var
    eğitim ve toplu taşımada alınacak mesafeler var
  • 90 milyonluk nüfuslu ülkede 50 milyon araç var? galiba almanlar çocukları doğar doğmaz araba alıp kenarda bırakıyorlar.
  • Birde kuş gribini bahane edip trilyonları boşa harcadılar.Kene olayı yine öyle.

    Allah kimsenin başına vermesin tabiki ölüm kötü bir şey ama trafik kazalarında bir sürü kişi ölürken niye çare bulmadılarda bu kuş gribine trilyonları döktüler?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    90 milyonluk nüfuslu ülkede 50 milyon araç var? galiba almanlar çocukları doğar doğmaz araba alıp kenarda bırakıyorlar.

    araba ucuz orada o yüzden.
    ne ikinci el pahalı nede sıfır araç.
    bu yüzden araç sayısı fazla.
  • Yolla,ceza,araç kalitesinden daha çok bu iş MANTALİTE farkıdır.Bizim daha çoooooooooooook yolumuz var.
  • Almanyanın trafik sistemi kanunu denetimi uygulaması yol kalitesi ve en önemlisi halkın canlıya bakış açısı neree bizimki neree

    sadece trafik değil iş hayatındada adamların tavizi yok.orada önce güvenlik sonra iş.bizde ise işler yürüsünde gerisi teferruat...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    90 milyonluk nüfuslu ülkede 50 milyon araç var? galiba almanlar çocukları doğar doğmaz araba alıp kenarda bırakıyorlar.

    bu benimde dikkatimi çekti ancak buna rağmen ben Almanya da trafik ve otopark sorunu olduğunu duymadım..
  • Gerçekte;

    Güzide ülkemizde seyir halinde otomobil sayısı ve dolayısıyla olmayan yolların yaratabileceği trafik sıkıntısı çok zayıf...

    Mesela;

    İstanbul ilinin içindeki muhtelif köyler ve bunlara ait köy meydanlardaki, köy yollarında, seyreden araç sayısı günün her bir saatinin içindeki her bir anda çok seyreltili...

    İzmir'de zaten otomobile binen bir kaç 1822 kişi var... Şehrin nüfusu 4.000.000... Çeşme otobanından saat 7'de saniyede akan araç sayısı 1/4... Sahil yolunda 380-450 otomobilin arkasında bekleyen ve daha da kötüsü aslında en az 8.000 ila 12.000 arasında aracı beklemesi gereken sıkıntılı şehir sakinlerini de saymazsak, zaten şehirde araç yok ve olan araçlara binenler aynı egsozlu....

    Ve tabi ki Alamanya;

    Bazı gurbetçilerimizin pek beğenmemesine rağmen, nedense 37 yıl boyunca Türkiye'ye dönemeyip, ve her nasıl kaderse, oralarda takılmak zorunda kaldığı, Meşhur soykırımcı milliyetçi Adolph Hitler'in , II. nci Dünya savaşında ABD ordusu tarafından, bütün ülkede tek bi sağlam bina kalmayıncaya kadar yıkılan bir ülkesi...

    ABD'den bahsetmeyeceğim. Çünkü asgari ücretli kasiyerlerin-Jeep Cherokee, Düşük gelirli 17 yaş kızların-Ford Explorer, veya parası olmayıp sadece 7000 dolara, bir Boxter'la, sivri ve karlı dağ yamaçlarında buzlara tutunmaya çalışan garibanlarla tıka basa dolu insan formlarının yollarda cirit attığı bir yer... 1600 Civic gördüğümde donakalmıştım, sahnenin inanılmaz derin trajedisi karşısında....

    Ülkemizdeki araçların çoğu 8 yaşın üstünde ve metal yorgunluğu dolayısıyla çok pert. Ufak bir kazada, direksiyon böğrünüzde, bagaj kapağına montajlanmamak mucize kabilinden bir hadise.. Kemer'ler takılı değil, ölümlerin çoğu kafa travmasından. AirBag zaten sadece sürücülerde veya O da Ne , yastık arka koltukta mod'lu araçlar.

    Daha da kötüsü 8 kişilk, full kemersiz Doblolar, Kangoolar, başka bir sürü şeyler...Ve tabi şehirlerarası gezi ya da ulaşım minibüsleri... 2-3 ayda bir düzenli olarak bir kaç üniversite ya da lise öğrencisini gidecekleri yer yerine cennete gönderirler.. Otobüsler ise son 5-6 yıldan bu yana kitlesel trafik katiamlarına yol açmıyorlar. Yaşayan ve dolayısıyla okuyabilen arkadaşlarımız hatırlardı; 403 yandı, 12 vatandaşımız kül oldu, otobüs şarampole yuvarlandı, 20 kişi öldü, 20 kişi yaralandı. Yaralılardan 5'i olay yerinde, 5'i ambulans'ta, 4'ü'de hastanede yaşama veda etti... Şimdi pek olmuyor buna da şükür.....

    Trafik eğitimi ve sürücü kontrolleri çok daha sıkı tutulmalı. Çünkü ülkede yol yok ve çok ama çok fazla sürücü adayı yollara çıkmak için can atıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LAST_DRIVER -- 26 Şubat 2010; 0:18:48 >




  • Eğitim seviyesi.
    Trafik ve denetimi.
    Yollar kötü.
    Kamyon tır gibi araçların fazla olması.(Hatalı sollama en önemli kaza nedenlerinden ve kamyon veya Tıra çarptınız mı kutulmanız daha zor oluyor.)
    Araçlar daha kötü.(Gelir seviyesi ve orada o kadar da vergi olmaması)


    Bu arada Almanyada araç sayısı 53.6 milyon

    Nufus 81 milyon. Yaşlı nufusun fazlalığı, gelir seviyesi ve vergilerin araç fiyatları bu tabloyu ortaya çıkarıyor.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Transport_in_Germany



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neuro -- 26 Şubat 2010; 0:40:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    Benim babam 2008 Kasım'ında trafik kazasında ağır yaralanma sonrası hastanede vefat etti. Babam polis kayıtlarında trafik kazasında ölmemiş oldu, bu da çok ilginç bir durum. Ambulansa kaldırıldığınızda yaşıyorsanız kazada ölmemiş oluyorsunuz, istatiki olarak demek istedim.

    Kazalardaki ölüm tek başına bir şeyi temsil etmiyor ne yazık ki. Daha ne sakatlanmalar var, Allah korusun.





    başınız sağolsun bende duymuştum ona benzer bişey daha sonradan hastanede vefat edenler trafik kazası olarak geçmiyormuş
  • 50 milyon otomobil türkiyede olsa kazaların bilançosunu düşünmek bile istemem, miadı dolmuş araçta çok var trafikte özellikle apaçilerin altında,bu da kazaların çokluğuna etken oluyor. o yüzden türkiyede herkesin arabası olmasın
  • Bravo Almanya'ya! Senelik %7.1 düşüşü devam ettirebilirse 5 yıl içinde bizim rakamlarımızı yakalayabilir. Desteklerimizi eksik etmeyelim.

    Peki Türk mucizesinin sırrı nedir?

    Biz problemi kaynağında hallediyoruz. Önce otomobilin yaygınlaşmasını engelliyoruz. 18.yy daki teşhis doğrudur, problem bu gürültülü makinalar ve sürattir. Hangi yönü takip ederseniz edin yollar araçları, yani problemin kaynağını hedef alır. Böylece hem gerçekten eski hem de arz-talep üzerindeki dolaylı etkisiyle yeni araç sayısını azaltmış oluyoruz. Aslında yollar demek haksızlık olur, bu bir yol sistemidir. Mesela tabelalarla bir adres kısa yoldan hedeflenemez, sürücü önce aynı yerlerde dönerek muhiti ezberler. Bunun faydası sonraki sürüşlerinde görülür, bu sırada diğer gelen geçen çaylakları da eğitir. Hiç bir şeyin kolayına kaçmayız, bizde trafik eğitimi hiçbir zaman bitmez. Unutmayın, yolların hedefi otomobildir, ancak bu paradoksun içinden çıkma becerisini gösterebilenler ödülendirilir, ödül ise süreklidir.

    Park halindeki araç kaza yapmaz. Araçlar yakıtla çalışır. Biz dünyadaki en değerli yakıtlara sahibiz. Böylece bizim gezerek yapacağımız ekonomi ve kültüre katkımız da son derece değerlidir. Öyle ki cihanda alıcısı bulunmaz. Böylece trafiğe de çıkmak zorunda kalmayız. En nihayetinde yakıt fiyatları daha da artar. Bunu oturtmak tabii öyle kolay olmadı, 70'lerden beri yorulmak bilmeyen, sarsılmaz bir azmin eseridir.

    Nüfusun altıda biri tek bir kentte toplanmıştır. Bu ortalama hızı nüfusun ilgili şanslı kısmı için hiç bir denetimin yapamayacağı kadar aşağılara çekmiştir. Tabii bu da kolay olmadı, insanlar bulundukları yerleri kolay kolay terk etmezler. Yavaşça cazip hale getirmek için yıkılıp yapılan ve ölçeği sürekli değiştirilen ve neticede betonların adeta organikleştiği bu özel kent için harcanan emekle sanıyorum Almanya'da üç kent inşa edilebilirdi. Bunun meyvalarını daha yeni yeni topluyoruz. Daha da iyi olacak.

    Ayrıca yaşlılıların hayata katılması veya kütüre katkısını da yaya olsun, sürücü olsun engelliyoruz. Bizde yaşlı veya çocuk evden çıkmaz. Bu arada yaşlı= 80+ değil 55+. Standartlarımız farklı. Bu, daha da az trafik demek. Bunu çok özel bir kaldırım ve yaya yolları sistemiyle tesis ediyoruz. Yaptırımda süreklilik vardır, sürücüler de kollektif bir bilinçle buna yardımcı olurlar.

    Açıktır ki bizdeki arabesk fatalizm, Nietsche'nin nihilizminden üstün gelmiştir.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.