Şimdi Ara

Ali Express üzerinden yaşadığım dolandırıcılık

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
867
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, çok hızlı şekilde özetleyeceğim durumu. Sizinde benzer bir durum başınıza gelmemesi için örnek teşkil etmesini dilerim.


    29 Mart tarihinde Ali Express üzerinden 1x adet araba direksiyonu satın aldım.


    Kartımdan çekilen toplam bedel TRY 8,471.25 ve dökümü şu şekilde:


    Ürün fiyatı: TRY 7,715.16

    Gümrük Bedeli: TRY 1,543.03

    Gönderim Ücreti: Ücretsiz (PTT Standard Shipping)

    Ürün indirimi #1 (Ali Express Kampanyası): -TRY 755.46

    Ürün indirimi #2 (Ali Express Hediye Kuponu): -TRY 31.48


    Buraya kadar hiçbir sorun yok, uzun süredir istiyordum, AliExpress'in yıldönümü indirimleri, elimdeki indirim kuponları ve ücretsiz kargo üçlüsünü bir araya getirdiğim gibi siparişimi verdim ve beklemeye başladım.


    • Ürünü aldıktan 3-4 gün sonra Çinli firma bana ürünümün hazır olduğunu ve yola çıkacağını söyledi, ve bana ektradan hediye olarak daha hızlı elime geçmesi için FEDEX ile göndereceklerini söylediler. Bende sevindim.
    • Ürün için 6 Nisan tarihinde bana özel mesaj ile FEDEX takip numarasını gönderdiler ve paketimin 5 Nisan'da yola çıktığı gözüküyordu.
    • Enteresan bir şekilde ürünüm için AliExpress üzerinde 7 Nisan'da FEDEX'e ait olmayan 2. bir takip numarası oluşturuldu ve sisteme tanımlandı. Garip olan bu takip numarasını kontrol ettiğinizde paket hareketleri FEDEX ile gelmekte olan paketten farklı ilerliyordu.


    Sonuç olarak ürün 11 Nisan tarihinde Türkiye'ye FEDEX ile giriş yaptı ve gümrüğe takıldı (hatırlarsanız gümrüğü baştan ödemiştim) FEDEX / TNT ile irtibata geçtim ve kendileri bana Çinli firmanın ürün bedelini paket üzerinde düşük (90 dolar) gösterdiğini ve bu yüzden gümrüğe takıldığını söylediler. Ben ise kendilerine full bedel üzerinden zaten gümrük ücretini peşin ödediğimi, firmanın düşük göstermesinin çok saçma olduğunu söyledim, kendileri ise AliExpress üzerinden gelen paketlerde bunu bazen yaşadıklarını, belli evrakları (kredi kartı ekstresi, ürünün satış sayfası gibi) kendilerine göndermem gerektiğini ve bunu gümrüğe sunacaklarını söylediler. İstenilen evrakları sundum, ve aradan geçen 2 haftaya yakın süredir halen gümrükten çıkmasını bekliyorum.



    Asıl enteresan olaylar burada başlıyor:


    13 Nisan tarihinde Aras kargo bana beklemediğim şekilde Çin'den ufak avuç içi kadar bir paket teslimi yaptı. Başka bir siparişim olmadığı için önce ne olduğunu tam anlamadım, içini açtığım zaman ise, sarı bir temizlik bezi çıktı! Paketin üzerinde yapışık olan faturada ise "araç direksiyonu" yazmakta ve ürünün gerçek bedeli olan 490 dolar ürün bedeli gözükmekte! Kısacası adamların AliExpress üzerine ürünüm için tanımlamış oldukları 2. takip numarası bana gönderdikleri bu "sarı bez" içindi. Kendilerine mesaj atıp bunun ne olduğunu sorduğumda ise bana "hediye" yolladıklarını söylediler. (inanılmaz)


    Kısacası satın almış olduğum ürün olan araba direksiyonu hala FEDEX ile gümrükte bekliyor, ve benden AliExpress üzerinden ürünü alırken peşinen ödediğim TRY 1,543 olan gümrük bedeli haricinde tekrar gümrük bedeli ödememi istiyorlar, burada FEDEX'in bir suçu yok çünkü anladığım kadarıyla Ali Express üzerinden ödediğim peşin gümrük bedeli FEDEX ile gümrüğe gitmedi, sisteme tanımladıkları paket olan "sarı bez" e gitti. (ya da tamamen gümrük bedelini ceplediler.)


    Başına böyle bir durum gelen oldu mu daha önce?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi proplocker -- 21 Nisan 2022; 16:24:3 >







  • Dispute açın en mantıklısı, az para değil.

  • sonuc ne oldu acaba?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.