Şimdi Ara

Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz.... (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.493
Cevap
19
Favori
217.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wescam

    Peki hocam 2.0 lara lpg taktırsak serviste aracın performansında büyük kayıp yaşanırmı ? Bu arada bahsettiğiniz direksiyon kumandası ile anladığım kadarıyla hız sabitleme de yapılabilmekte doğrumudur. Valla çok istiyorum bu tarz bir araç almayı ama bilmiyorum nasıl denkleştiricem o kadar parayı ? :(

    İşin aslı LPG'li araçlar istenildiği andan itibaren benzinlide kullanılabilir. Ve performans geri döner..Zaten aşırı bir kayıp olmuyor.
    Bu arada hız sabitleme Cruise Control denilen başka bir donanım..Selespeed ile ilgisi yok. Alınacak araçta varsa Cruise Control ancak o zaman hız sabitleme mümkün olur.




  • Herkese selamlar,

    2004 model Alfa 156 1.6 progression sahibiyim, aracımla ilgili yaşadığım sorunları kronolojik sıra ile anlatmak istiyorum..

    - Henüz 2000 km'de on süspansiyonlardan bir gıcırtı gelmeye başladı, serviste bu sesin ön viraj çubuğunu izole eden kauçuk malzemenin iyi yağlanmamış olmasından kaynaklandığını söylediler, İtalya'dan gelen özel bir yağ ile yağlaması yapıldı, sesin kesileceği söylendi..
    -Gerçekten de ses kayboldu, ta ki 1 sene sonrasına kadar.. Aracımın bu sefer hem ön hem arka süspansiyonlarından daha şiddetli bir gıcırtı gelmeye başladı,özellikle kasislerden geçerken, yağmurlu ve nemli havalarda daha belirgin olan bir ses... Tekrar servise gittim, bu sefer aynı sorunun burçlarda oluştuğu yağlanarak düzeleceği söylendi..İşlem tekrarlandı ses kesildi ..
    -6 ay sonra gıcırtı nüksetti, öfkeli bir biçimde servis yolunu tuttum.. Sorun yaratan plastik parçalar değiştirildi, bu işlem baştan niye yapılmadı bilmiyorum..Bu konuyu genel müdürlüğe kadar götürdüm..
    -Aracım sabahları ilk çalıştırmada teklemeye başladı, birkaç depo yeni benzinle denedim, sorun devam etti..Servise gittim, elektronik bir sorun bulamadılar.. Ama araç ilk çalıştırmada tekliyor, yol esnasında zaman zaman kasılma hareketi yapıyordu ..
    -Birkaç defa servise git gel yaptıktan sonra kapsamlı bir inceleme yapıldı, ateşlemeye giden kablolardan birinin izolasyonun içinden eriyip koptuğu, bu yüzden bir bujide ateşleme sorunu olduğu ve kasılma yaptığı anlaşıldı..Kablo yenilendi,sorun çözüldü..Bunun çözülmesi tam 3 ay aldı en az 6 kere servise gittim
    -Sabahları ilk marşta gelen tiz sesin varyatör arızası olduğu anlaşıldı ve değişti ...Bazı arkadaşlar bu parçanın ucuz olduğunu düşünmüşler, yurtdışı fiyatı 250-300 euro..buradaki maliyeti 700 ytl civarı olur sanırım ...
    -Aracın benzin göstergesi arızası için servise çağrıldım, gösterge değişti..
    -Bir sabah durup dururken aküsü boşaldı, değişti..
    -Stop lambaları ve ön far ampülü birkaç kez kesildi, değişti..
    -Halen araç göstergesinde yanık ampül ikazı yanıyor,ama çalışmayan bir lamba yok araçta..
    -Lambda sensörü ve katalitik konvektörde bir sorun olduğunu düşünüyorum, benzin karışımının ayarlanmasında bir sorun var... Aynı benzinle bazı havalarda motor çok canlı gaz pedalı hassas iken, bazen de motor sakin tepkisiz ,gaz pedalı gerekli cevabı vermiyor..

    Bu arada akla ziyan birkaç olayı da belirtmeliyim; aracın rodaj yağının değişmesi için Birmot Küçükyalıya gittiğimde müşteri temsilcisi Iveco servisinden birini çağırıp "şu alfanın da yağını değişiver " dedi...Belki işlem çok basit herkes yapabilir ama düşünün 25000 Euro vermişsiniz, ilk servis deneyiminizde aracınıza bir Iveco ustası bakmaya kalkıyor.. Vazgeçtiğimi söyleyip ayrıldım oradan..

    Yukarda belirttiğim arızalardan biri giderilirken bujilerle ilgili bir plastik parça yanlışlıkla koparılıyor, o parça stokta olmadığı için siyah izolasyon bandı ile sarılarak yerine koyuluyor.. Buji o plastik parça yüzünden düzgün ateşleme yapamıyor..Bu olay sonradan farkediliyor, parçanın elde olmadığı,bu yüzden tamir edilelerek yerine takıldığı bilgisi müşteriye verilmiyor..

    Alfa bir prestij arabası olarak lanse edilip satılırken , maalesef satış sonrası hizmetlerle bu imaj sıfıra düşürülüyor..Teknik servislerdeki güleryüzlü ve yardımsever personel bile açığı kapatamıyor.. BMW,Mercedes gibi Euro ile aldığınız araç serviste Palio muamelesi görüyor, yolda kaldığınızda yol yardımı sizi Fiat servislerine yönlendiriyor, işin komiği yönlendirildiğiniz servis size aracı hiç tanımadığını ama belki arıza hakkında fikir verebileceğini sorumluluğun size ait olduğu söylüyor..

    Ayrıca ıvır zıvır işler için arayan müşteri hizmetleri,aracın garanti süresini uzatan kampanya hakkında bana bilgilendirme yapmadı, bunun da kasten yapıldığını düşünüyorum, sorunlu araç sınıfında olan müşterileri risk kapsamında aramadılar diye düşünüyorum...

    Herşeye rağmen alfistiyim, aracımdan memnunum, bir gönül meselesi ...




  • Aha benzer sorunları yaşayan birisi daha..
    Aynı seslerden dolayı bir ay önce bende gittim. Yağmurlu bir gün olduğu için plastikler o gün ses yapmayı kesmişti ama yinede yağladılar. 3 gün sonra yeniden hava soğuyup yağmur bitince sert plastik sürtme sesi gelir oldu... Bugün yine gidicem.

    Babam sağ arka kapının ayarının bozulup düştüğünden bahsetti. Birde ona baktırıcam.
    Aküm bitti. bir anda...Yol bilgisayarım çöktü..Her 2 ayda bir yağ ekletiyorum...El freni soğukta dondu...varyatör değişti...aldıktan sonra 2 gün sonra yıkamacıda aynası düştü...aldıktan 1 hafta sonra soldan gelen gıcırtıdan servisin yolunu tuttum...Daha hatırlamadığım ne var diye düşünüyorum...vardır birşeyler.

    Ama yinede bir tat bir doku varki bu Alfa'larda herşeyine rağmen başka araca bakamıyorsun gözün kaymıyor bile. Nasıl bir ruh haliyse.
    Herşeye rağmen Alfistiyiz.




  • bugün baya kötü bi tecrübe yaşadım ve kasiste bişeyleri deldim. aracın ön kısmına doğru motorun altına denk geliyo. bu yağ çubuğunun doğrultusunda bi yeri deldim ve yığınla yağ aktı. acaba kartel midir yoksa vites yağ kutusumudur?
  • selam arkadaşlar bende bugün 2004 model lupari grisi (ruhsatta ööle yazıyo yoksa bildiimiz füme işte) bi 156 distinctive aldım aranıza katılmaktan mutluluk duyarım çünkü tercihimi alfadan yana kullanmamda etkiniz az olmadı hani... arabayla henüz fazla sürüş deneyimim yok yarın sigorta, kasko, ruhsat işleriyle falan ilgilencem ama öncelikle size bişey sormak istiyorum eve gelirken araçta yol sesini içeri alır gibi bi uğultu vardı önceden deneme sürüşü yaptığımda dikkat etmemiştim zaten yola çıktıktan 1-2 km sonra farkına vardım bu normal bi sesmidir daha önce bu sesle karşılaşan arkadaşlar varmı yoksa ben yeni aldığımdan dolayı fazla dikkatlimi dinledim henüz alışma aşamasındayım gerçi özellikle direksiyon çok çabuk tepki veriyor inşallah benim eski kütükten kalan alışkanlıkla biyerlere çıkmam bide bi ricam olacak aracımın donanımlarıyla ilgili bi kullanma kılavuzu yada o tarzda bi dökümana nasıl ulaşabilirim bir bilginiz varmı gerçi az çok anladım anlatılanları ama elimde öyle bişeyler olması tabiki daha iyi olur haa bide bi arkadaş ön farlara angel uygulaması sormuştu sanırım arka stoplara yapılıyor ama ön farlar için görmedim malesef fakat 2. el alfa ararken araba.com da 98 model bi 156yı makyajlanmış yeni modellere benzeten birisi vardı foto falan koymuştu sanırım yeni modellerin farlar eskilere uyuyor ki angel eyedan pek bi farkıda yok tabi o önü komple değiştirdiği içinde farlar uymuş olabilir




  • kullalnıcı el kitabını buldum biraz daha sürünce yol kalitesinin sese etki ettiğini farkettim yani araç düşündüğümden daha fazla yol sesi alıyo içeriye
  • 11 Şubat tarihli yazıma kimse cevap yazmadı. Arkadaşlık bumu. ayrıca listeye yazı yazabilmek üyeliğimin kayıtlı olduğunumu gösteriyor..

    Muhsar
    www.musar.tr.gs
  • bi yardımı olabilecek birisi olsa kesinlikle cevap verirdi diye düşünüyorum. sorunun çok yaygın bir sorun olduğunu düşünmüyorum.
  • Evet gerçekten bir bilgimiz olsaydı kesin paylaşırdık. Niye paylaşmayalım...
    Geçen sene benim ABS'em devre dışı kaldı...Neden.
    Çünkü el freni halatı çatlamış ve araya buz girip genleşince soğuktan balata bırakmamış. Elektronik olarak sensörler bunu tespit edip ABS ve ASR'yi devre dışı bıraktı. Ama normal frenim hali hazırda çalışmaya devam etti.
    Ben oksitlenme veya kablo bağlantısından değilde başka bir şeylerden olabileceğini tahmin ediyorum. İlgili TOFAŞ-FIAT servisi bunu bulabilir.
    Çözüm en yakın servis gibi duruyor şimdilik.
  • arkadaşlar şu arabayı çalıştırdığımda duyduğum normal olmayan ses varyatördenmi geliyor bilgisi olan varmı 2004 makyajlanmış kasalarda da varyatör sorunu devam ediyormu araba durduğunda yağ süzüldüğü için çalıştırınca ses yaptığı yağlama olunca sesin kesildiği söyleniyor fakat çoğu kişinin bahsettiği dizel sesi gelmiyor normal çalışmada hatta yabancı bir sitede varyatörün yaptığı dizel sesi ve normal motor sesini dinlemiştim bariz bir fark vardı ilk çalıştırmada gelen bu ses başka birşey olabilirmi benzer problem yaşayan arkadaşlar varmı yada sesi önlemenin bir yolu daha büyük bir sorun açma ihtimali varmıdır klasik varyatör arızasının performansa olumsuz etkisi yada başka arızalara sebep olmasıyla ilgili hiçbir bilgi yok sadece sesten şikayet var diye biliyorum
  • ha bu arada sürüş izlenimlerime devam edeyim 160-170 gibi hızlara hissettmeden çıkıyorum diğer forumlarda bahsedilen göğüslüğün kötü dizaynı konusu bence yanlış tabi zevk meselesi ama alfadan sonra diğer araçlara bakınca sanki onlarda bi eksiklik boşluk var hepsi sıradan geliyor düşük devirlerde ne yazıkki araç çok isteksiz ama 4000 deviri geçince yerinde durmuyor bir ışıktan diğerine son gaz gidip ani frenle durmayanlar heralde yakıttan şikayet etmiyorlardır o bahsedilen 10lt/100km yi henüz görmedim hatta son baktığımda 8.4 8.1 falandı sanırım yakışı bence normal ve el kitabında okuduğum kadarıyla şehirler arası yakış değeri diğer araçlar gibi 90km. sabit hızladeğil 0km./120km. hızlar arasında şehirler arası trafik varmış gibi durup kalkarak elde edilen değermiş bu şartlar altında diğer araçlara göre fazla yakıyor görünmesi normal yani önceden bahsettiğim sesede alıştım sanırım arabayı yeni aldığım için çok dikkatli dinlemişim




  • Arkadaşlar...Müzmin yağ eksiltmeyle ilgili OTOMOBİL GENEL başlığına bir topic açmıştım ama pek rabet görmedi. Oradaki mesajımı buraya kopyalayacağım. Buradan tartışsak galiba iyi olacak çünü önemli bir sorun.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Arkadaşlar selam
    2004 yılı Ocak ayından beri Alfa Romeo 147 kullanıyorum. İlk iki sene yaşadığım bazı sıkıntılar oldu ama genel anlamda aracımdan memnunum.
    İlk başta marka imajı ve sürüş özellikleri beni çok memnun ediyor.
    Bir takım yaşadığım sıkıntılara sağolsunlar servislerdeki elemanların iyi yaklaşımı ve ilgisi sayesinde çözüm rahatlıkla buldum ama bir iki konuya cevap alamadım.
    Bunlardan birincisi Varyatör sorunu ve servisin bu konuda yeterli açıklama yapmaya yanaşmamasıydı. Gerçi ilk aldığımda açklama yapmadan değiştirdiler garanti den ama daha sonra başka servise götürdüğümde oradakiler malum Dizel sesini pek açıklamaya yanaşmadı.
    Fakat internetten yaptığım araştırmalar sonucu dizel sesi ve Varyatör sorununu öğrendim.

    Fakat asıl kafamı karıştıran ve servisten 3 senedir yeterli açıklamayı alamadığım sorun MÜZMİN YAĞ EKSİLTME.
    20.000 km'de bir periyodik bakımı olan bir aracın her 3000-4000 km'de bir yağ eksiltmesini servisler "ALFA'ların geleneksel sorunudur bu, siz dikkatli olun kontrol edin" veya "yüksek beygirli araçlar yapar bunu" şeklinde açıklamalarla geçiştirdiklerini düşünüyorum.
    Daha yeni yağ eklettim. 1,5 ay önce doldurtmuştum..Aynı servis hiç bir şey demeden tekrar yağı doldurdu.
    Yağın cüzi fiyatı veya kontrolü bir şey değil. Hatta servis bazen para bile istemiyor.

    Ayrıca servisteki görevi sadece müşteri ağırlamaktan ibaret olan ve teknik bilgi si olmayan bir bayanın bile "bendede Alfa var ve bu motorlar yapar" şeklinde açıklaması ve Oto dergilerindeki uzun dönem 147 kritiklerindeki Yağ Eksiltme sorununa dikkat çekilmesi durumuna rağmen yinede 20.000 kilometrede bir periyodik bakımı olan bir aracın bu kadar çok yağ eksiltmeyle ünlenmesi çok değişik bir durum.
    Acaba diyorum benim aracamı özel..Çokta performans lı kullanmıyorum işin aslı.
    Yoksa diğer tüm Alfa'lar yapıyormu dedikleri gibi?
    Diğer markalar nasıl, onlardada periyodik bakım öncesi ara sıra kullanıclar yağ eklemesi yapıyor mu?
    Bilgisi olan varsa ve cevap yazarsa iyi olur.
    Teşekkürler..




  • motor yağı tüketimi:maksimum tüketim genellikle her 1000km.de 400 gr.dır kaynak:kullanıcı el kitabı
    ayrıca kitabın biyerlerinde yeni teknoloji motorların yağ eksiltmesinin daha fazla sıkıştırma ve sürtünmeyle alakalı olduğu ve normal bir durum olduğuda yazıyordu ama şimdi bulamadım kitap elindeyse baka sende istersen
  • Motorlar neden yağ eksiltir?
    Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar.
    (http://www.castrol.com/castrol/faq.do?categoryId=73024007&contentId=6008642#3)
    bide bu var arkadaşım heralde yeterli cevabı verebildim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hassimendifer -- 2 Mart 2007; 21:01:30 >




  • şimdi hayal kurmak bedava olunca insan dayanamıyo.

    acaba 6 vitesli bi şanzıman takılması mümkün müdür 147 ye.? servise gittiğimde ilk soracağım soru bunun maliyeti olacak.yakıta nası bi etkisi olur bi de onu merak ediyorum. fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zibidi_gonzales -- 8 Mart 2007; 19:33:51 >
  • Bana kalırsa yakıttan öte son hıza etki eder. Yakıt için formül arıyorsan LPG'li 156'ları duydum. Bir simit depo ve son sitem İtalyan LPG kiti iyi olabilir. Aslında bende devamlı düşünüyorum..6. vites olsa ne olurdu abada diye. 5'ten sonra ihtiyaç duyuor insan.
    Bu arada Hassemendifer. Cevaplar için teşekkür ederim.
  • ya çok alışkın değilim 5. vites 3000 devir 100km. bu arabanın daha gitmesi gerekir. bakalım bi konuşurum gittiğimde servisle falan. araba lpg taktırmayı gerektirecek kadar da yakmıyor. daha 23000km de araba kıyamam. vectraya taktırdık 160binde gözümüzü kırpmadık
  • İsin aslı vites oranlarının uzunluğundan dolayı aynı vitesle daha fazla son hız rakamına ulaşan araçları duyunca bende ne oluyoruz demiştim ilk başta.
    3. viteste 130 yapıyor bizimki...150-160 yapanda varmış. Ama Alfa'ların kısa oranlı viteslerinin daha çabuk hızlanma ve daha iyi ara hızlanma tepkisi almak için olduğunu ve diğerlerinin uzun vites oranlarının daha az yakıt tüketimi için olduğunu duyunca rahatladım. Demekki Alfa'ların vitesleri daha çabuk devir alıp daha hızlı vites değiştirmek içinmiş. Daha üst vitese geçincede araç daha fazla ivme alıyor.
    0-100 değil ama ara hızlanmalar gerçekten iyi. Son hız ise 7000 devir çevirmekten dolayı fena değil. Birde 6. vites olsa o 7000 devirle daha fazla son hızı olabilirdi.




  • bende alfa alıcam yakında alfa brera lar var ama çok hantal geldi bana araç 2 hafta içinde alıcam inşallah bende üye olabilirmiyim imzama yazıcam beni yazın oraya
  • brera nın arkasına koltuk koymuşlar ama tamamen göstermelik bi koltuk. ama çok güzel bi araba ve hantal olarak tanımlamak da ayp olur diye düşünüyorum.

    biraz sabredersen şöyle bi seçenek sunalım


    imzayı tekrardan verelim. konu güncellenmiyor bi süredir.
     
    [center]
    [center][link=http://forum.donanimhaber.com/m_7407277/mpage_1/key_/tm.htm][size=2][b]DH Alfa Romeo Kulübü[/b][/size][/center]
    [image]https://store.donanimhaber.com/a9/0c/49/a90c4926b4c647b8adf2950d2a5cbf45.gif[/image][/link]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zibidi_gonzales -- 12 Mart 2007; 18:57:29 >




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.