Şimdi Ara

Alfa Romeo 147

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.6 TS Distinctive modelini almayı düşünüyorum ama kimse tavsiye etmiyor. Fiyat olarak diğer 1.6 araçlara göre çok uygun, üstelik alfa romeo. 2004 modeli sorun çıkarır mı, araç aksamlarından çok anlamadığım için servsilerde de dolaşmak istemiyorum. Şimdi aracın yakıtı, kasgo ücreti, bakım ücreti ne kadar tutar. Servisi pejoya göre daha mı pahalı. Bilmeyen bir kişi olarak yardımlarınızı bekliyorum.



  • Kendinde demissin ya o alfa romeo...
  • Tek kronik sorunu varyator diye bilinir 400-600 TL kadar masraf çıkarır ancak iyi bir özel serviste varyator sorununu bir defada tamamen çözümleyebilirler. Makyajlanmış kasayı alabiliyorsanız daha yerinde olacaktır ki zaten aşagı yukarı benzer bedeller isteniyor. Yetkili servis ve yedek parça fiyatlarını peugeot ile kıyaslarsanız biraz daha pahalı olacaktır ama genel olarak Alman ve Japon araçların işletim giderleri ile kıyaslanabilir. Hangi alfa modelini alırsanız alın distinctive donanımlısını bulmaya çalışın, kullanmaya başladıgınızda çok seveceginizden eminim.
  • Alsam satarken sorun yaşayacağım heralde? Onun dışında 2004-2005-2006 modellerini piyasada ne kadara buluruz. 100 bin altında bulabilir miyim acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türco

    Alsam satarken sorun yaşayacağım heralde? Onun dışında 2004-2005-2006 modellerini piyasada ne kadara buluruz. 100 bin altında bulabilir miyim acaba?

    2005-2006 modeller 45-75 bin kilometrelerde baya 147 var, piyasası tamamen ölü bir araç degil ama aynı donanıma sahip araçlara göre ucuz alıp ucuz satıyorsunuz, bana kalırsa otomobil bir yatırım aracı degil. Net fiyat belirlemek oldukça zor 22-26 arası fiyatlarda geziniyor.
  • Yaklaşık 2 yıl kullandığım 2003 model peugeot 206 aracımı satıp Temmuz ayında 59.000 km'de 2005 model 1.6 Distinictive sunroof'lu full donanımlı bir alfa romeo 147 aldım. Almadan önce benim de bazı kaygılarım vardı ancak herşeyi göz ardı edip yıllardır hep beğenmiş olduğum Alfa Romeo sahibi oldum...

    Öncelikle şunu söyleyebilirim ki araç gerçekten insanı kendine bağlıyor, ayrıca performansı 1.6 motora göre çok çok iyi... Alt devirler biraz cansız ama 3000 devirden sonra çok güzel bir motor sesiyle birlikte adrenalini hissediyorsunuz :) Gerçekten aracın çok garip bir motor sesi var :) Yakıt konusunu da şöyle açıklayabilirim, en son aldığım 100 tl benzin ile ist. şehir içi kullanımda 300 km yol yaptım... Şehirler arası daha da düşüyor bu rakam...Aracın donanımı da kendi sınıfına göre çok zengin, bir araçta olması gereken herşey var :)

    İst. Bostancı sanayide Alfa Romeo konusunda deneyimli ve tecrübeli çok iyi özel servisler var ben de onlardan birine gidiyorum. Şu ana kadar hiçbir problem yaşamadım sadece 1 kez 10.000 bakımı için servise verdim, o da 260 TL...

    Aracın yol bilgisayarı, yol ve sürücü uyarıları çok detaylı... En son 2 hafta önce Bolu'ya kartalkaya'ya gittim, dağa çıkarken aşırı kar yağışı vardı ve yol buzluydu... Araç kaydığı an sürekli bir şeyler devreye girip aracın yolda kalmasını sağlıyordu... Ayrıca Tem'de kısa süreliğine de olsa 190-195 km'ye kadar çıktım ve araç gayet stabil bir şekilde gidiyordu, hiç hissettirmedi hızı.

    Aklınıza takılan bir soru olursa bana sorabilirsiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkmsh

    Yaklaşık 2 yıl kullandığım 2003 model peugeot 206 aracımı satıp Temmuz ayında 59.000 km'de 2005 model 1.6 Distinictive sunroof'lu full donanımlı bir alfa romeo 147 aldım. Almadan önce benim de bazı kaygılarım vardı ancak herşeyi göz ardı edip yıllardır hep beğenmiş olduğum Alfa Romeo sahibi oldum...

    Öncelikle şunu söyleyebilirim ki araç gerçekten insanı kendine bağlıyor, ayrıca performansı 1.6 motora göre çok çok iyi... Alt devirler biraz cansız ama 3000 devirden sonra çok güzel bir motor sesiyle birlikte adrenalini hissediyorsunuz :) Gerçekten aracın çok garip bir motor sesi var :) Yakıt konusunu da şöyle açıklayabilirim, en son aldığım 100 tl benzin ile ist. şehir içi kullanımda 300 km yol yaptım... Şehirler arası daha da düşüyor bu rakam...Aracın donanımı da kendi sınıfına göre çok zengin, bir araçta olması gereken herşey var :)

    İst. Bostancı sanayide Alfa Romeo konusunda deneyimli ve tecrübeli çok iyi özel servisler var ben de onlardan birine gidiyorum. Şu ana kadar hiçbir problem yaşamadım sadece 1 kez 10.000 bakımı için servise verdim, o da 260 TL...

    Aracın yol bilgisayarı, yol ve sürücü uyarıları çok detaylı... En son 2 hafta önce Bolu'ya kartalkaya'ya gittim, dağa çıkarken aşırı kar yağışı vardı ve yol buzluydu... Araç kaydığı an sürekli bir şeyler devreye girip aracın yolda kalmasını sağlıyordu... Ayrıca Tem'de kısa süreliğine de olsa 190-195 km'ye kadar çıktım ve araç gayet stabil bir şekilde gidiyordu, hiç hissettirmedi hızı.

    Aklınıza takılan bir soru olursa bana sorabilirsiniz...



    5-6 yıllık araba için 60bin civarı az değil mi, ben bir kaç tane baktım bu km'lerde direksiyon vs. 300bin gibiydi. Ucuzda olunca temkinli yaklaşıyorum, doğru mu bilmiyorum? Bir de 10bin bakımı niye öyle fazla.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ALFA ROMEO 166
    14 yıl önce açıldı
    Alfa Romeo 156 2.5 V6
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Alfa'yı alacaksanız satma durumuna felan bakmamalısınız.Ondan alacağınız keyife bakmanız gerek.Sadece varyatör kronik sorunu vardır t.s motorların oda tamir ediliyor 100tl civarı.Bosch'tada 400lira civarında sıfır varyatör fiyatı.Varyatörün zararı kesinlikle yok sadece dizel vari ses çıkartıyor sabahları çalıştırmadı hepsi o.Alfanın benden önceki arkadaşımızta anlatmış gerçide,bende bir şeyler eklemek istiyorum.Alfanın motor sesine,yol tutuşuna,dizaynı sizi kendisine bağlamasına şahit olacaksınız.1.6 silindir başına çift buji sistemli bir motoru var performansı kesinlikle yetecektir.Eğer daha fazla sorularınız varsa sizi alfa klübümüze bekleriz.Saygılar sevgiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türco

    5-6 yıllık araba için 60bin civarı az değil mi, ben bir kaç tane baktım bu km'lerde direksiyon vs. 300bin gibiydi. Ucuzda olunca temkinli yaklaşıyorum, doğru mu bilmiyorum? Bir de 10bin bakımı niye öyle fazla.


    Benzinli bir araç için çok az da sayılmaz, kuzenimde 2006 modeli var 5-6 aydır pek aracını görmüyorum ama onun aracı da henüz 60 bine gelmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türco


    quote:

    Orijinalden alıntı: grkmsh

    Yaklaşık 2 yıl kullandığım 2003 model peugeot 206 aracımı satıp Temmuz ayında 59.000 km'de 2005 model 1.6 Distinictive sunroof'lu full donanımlı bir alfa romeo 147 aldım. Almadan önce benim de bazı kaygılarım vardı ancak herşeyi göz ardı edip yıllardır hep beğenmiş olduğum Alfa Romeo sahibi oldum...

    Öncelikle şunu söyleyebilirim ki araç gerçekten insanı kendine bağlıyor, ayrıca performansı 1.6 motora göre çok çok iyi... Alt devirler biraz cansız ama 3000 devirden sonra çok güzel bir motor sesiyle birlikte adrenalini hissediyorsunuz :) Gerçekten aracın çok garip bir motor sesi var :) Yakıt konusunu da şöyle açıklayabilirim, en son aldığım 100 tl benzin ile ist. şehir içi kullanımda 300 km yol yaptım... Şehirler arası daha da düşüyor bu rakam...Aracın donanımı da kendi sınıfına göre çok zengin, bir araçta olması gereken herşey var :)

    İst. Bostancı sanayide Alfa Romeo konusunda deneyimli ve tecrübeli çok iyi özel servisler var ben de onlardan birine gidiyorum. Şu ana kadar hiçbir problem yaşamadım sadece 1 kez 10.000 bakımı için servise verdim, o da 260 TL...

    Aracın yol bilgisayarı, yol ve sürücü uyarıları çok detaylı... En son 2 hafta önce Bolu'ya kartalkaya'ya gittim, dağa çıkarken aşırı kar yağışı vardı ve yol buzluydu... Araç kaydığı an sürekli bir şeyler devreye girip aracın yolda kalmasını sağlıyordu... Ayrıca Tem'de kısa süreliğine de olsa 190-195 km'ye kadar çıktım ve araç gayet stabil bir şekilde gidiyordu, hiç hissettirmedi hızı.

    Aklınıza takılan bir soru olursa bana sorabilirsiniz...



    5-6 yıllık araba için 60bin civarı az değil mi, ben bir kaç tane baktım bu km'lerde direksiyon vs. 300bin gibiydi. Ucuzda olunca temkinli yaklaşıyorum, doğru mu bilmiyorum? Bir de 10bin bakımı niye öyle fazla.



    Benim aracımın içi çok temiz, direksiyonda aşınma bile yok diyebilirim. Aracın ilk sahibi işine giderken servis kullandığı için aracı hafta içi pek sürmemiş... Ayrıca ben de şirket servisi ile işe gidiyorum ve ben de sadece haftasonu kullanabiliyorum aracımı.

    60.000 km bakımı için götürmüştüm yağı, filtreleri değişti enj. temizliği yapıldı ve bir iki temizleme daha yapılmıştı... Bence alfa için çok iyi bir fiyat 260 TL, Peugeot için bile 180- 200 TL ödüyordum servise...




  • Parçaları kesinlikle pahalı, oda bir yana bir ay gelmeyebilir ( abimin 156 sı 3 hafta bekledi) istediğin parça, kötü bir araba değil ama bunları da bil....!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türco



    1.6 TS Distinctive modelini almayı düşünüyorum ama kimse tavsiye etmiyor. Fiyat olarak diğer 1.6 araçlara göre çok uygun, üstelik alfa romeo. 2004 modeli sorun çıkarır mı, araç aksamlarından çok anlamadığım için servsilerde de dolaşmak istemiyorum. Şimdi aracın yakıtı, kasgo ücreti, bakım ücreti ne kadar tutar. Servisi pejoya göre daha mı pahalı. Bilmeyen bir kişi olarak yardımlarınızı bekliyorum.


    Selamlar.

    156 1.6 sahibiyim, 147 ile aynı motoru kullanıyor.

    Yakıt tüketimi: şehir içi ortlama 8 litre (30 kuruş civarı). şehirlerarası yolda 6 litre civarı bişey olur sanırım. Ben çok kullanmıyorum, sadece zevk için :) Bazen arabanın sesinden dolayı çok basmak istiyorsunuz, çünkü sizi gerçekten tahrik eden bi sesi var. 1.6 değil 2.5 araç kullanıyormuş hissi veriyor, ancak kullanırsanız anlarsınız. Bu durumda 10 litreyi görebilirsiniz. Ama öyle kimsenin bahsettiği gibi sürekli 10 litre yakacak değilsiniz. Ancak 2.0 motorların performansları daha yüksek olmasına rağmen (155hp) 1.6larla hemen hemen aynı yakıt sarfiyatları. Yılda 20.000km'den fazla yapmıyorsanız düşünülmeli. Yoksa bunlara bakmayın, dizel araç alın zaten.

    Bakım masrafları özel servislerde (yağ+yağ filtresi+hava filtresi+polen filtresi+işçilik) benim son yaptırdığımda Bostancı'da bir özel serviste polen filtresi hariç 140 liraya geldi Yağı kendim götürmüştüm (Castrol Magnatec 10w-40). Onlar başka bi yağ kullanıyorlar 10-50. Onlarınki 10-20 lira falan daha pahalıydı. Onların yağını kullansam 160 falan olurdu yani. Ben magnatex istedim. Genel bakımda fiyatların farklı olması gidilen servisle alakalı bişey. İşçiliği çok alıyor bazı servisler. Bunun markayla alakası yok, her markada bu sorun var. Özel servisleri, özellikle Bostancıdakiler sadece alfa romeo üzerine çalışan insanlar. Ben güvenerek götürüyorum. Alfisti'ler (alfa romeo fanatikleri) özel servislerden daha memnunlar genellikle birmot'lara göre.

    Ben kaskoyu Kadıköy'de bir yerde yaptırdım (Yapı Kredinin eko kaskosundan). Muafiyetli kasko diye geçiyor. Benim suçlu olduğum bir kazada 250 liraya kadar ben hasarı karşılıyorum. Gerisini kasko ödüyor. Benim suçlu olmadığım kazalarda, yangın,terör,sel, durduk yerde cam kırılması gibi durumlarda tamamını kasko ödüyor. Kaza olursa Birmot'la anlaşmalılar, yani orjinal parça kullanıyorlar. Çıkma parça veya yan sanayi değil. Benim buna ödediğim para ilk yıl için 1080 lira oldu geçen yaz. Tabii ki her yıl hasarsızlık indirimi olacak. benden önceki sahibi 5. yılında "yıllık" 300 lira ödüyormuş.

    Aracın kronik sorunlarından biri varyatör denen parçanın bazı yanlış kullanım durumlarında arıza yapması ve sabah ilk çalıştırmada dizel benzeri bi ses çıkarmasıdır. Buna sebep olan davranış motor soğukken 3000 devirin üzerinde kullanılması, çok gaz verilmesidir. Varyatör denen parça 3000 devirden sonra subapların açılış zamanlarını artıran bir parça çünkü. Varyatörün bulunduğu kısım motorun en üstünde olduğundan ilk çalıştırmada yağ oraya ulaşmadan gaz verilirse mecburen yağsız çalışıyor ve bir süre sonra aşınıyor. Bu da genellikle arabanın davranışını bilmeyen kullanıcılar için 30 ila 60.000 km arasında bir varyatör değişim demek. Bunun değişimi orjinali 600 olması gerek yanlış bilmiyorsam, tabii bunun içinde triger var mı bilmiyorum, çünkü triger de değiştiriliyor genellikle varyatörle birlikte. Ama şart değil. Dediğim gibi aracı kullanmakla alakalı bu parçanın değiştirilme ihtiyacı. Benim aracım 2000 model ve hiç varyatörü değişmedi. Tabii bu parçanın bozulsa bile ufak bir yakıt ziyanlığı dışında ve sabah çıkardığı kötü ses dışında bir zararı yok. Yan sanayileri de var veya tamir edilebiliyor, ancak tamirden sonra 10.000km civarı daha gidiyor ve pek de tavsiye edilmiyor.

    Bir de sunrooflu modellerde su tahliyesiyle ilgili sorunlar olabiliyor eski modellerde. Bu sorun aracın bazı yerlerinden içeriye su almasına sebep olabiliyor. Tabii bu sorunları çözmek sizin sabrınıza, arabanıza olan sevginize ve servisinizin iş bilirliğine göre kolay veya zor olabiliyor :) Su tahliyesiyle ilgili sorunlar masraf çıkartmıyor ama sabrınızı zorlayabiliyor :)

    Bir kronik sorun da düşük hızlarda aracın içinden özellikle konsoldan ve kapıların oturdukları yerlerden hafif çıtırtı-tıkırtı şeklinde seslerin gelmesi (trim sesleri). Bu tüm alfalarda vardır ve sevdiğiniz kızın dırdırına katlanacaksınız şeklinde yorumlanır :) Bir de radyosu genellikle az çeker, hafif cızırtı yapabilir :) Alfa Romeo kullanmamış insanların sorun olarak bahsettikleri şeyler hep motorla ilgili şeylerdir ama benim kanaatim, Alfa Romeo dünyanın en güzel sesli ve kullanması en zevkli motorlarını yapıyor belki de. Tabii sürüş zevki de paha biçilemez, hiç bir otomobille karşılaştırılamaz ve dizaynı sizi kendine aşık ettirir, yaşattığı duygular çok özeldir.

    Bakmayın size bu kadar objektif bir yazı yazdığıma, alfa kesinlikle akılla alınacak bir araç değil. Tam bir duygu otomobili. Aşkın, tutkunun sembolü bizim için. Biz (alfistiler) deriz ki onun sol koltuğu büyülüdür. Bir kere oturdunuz mu bir daha kalkmak istemezsiniz.

    Yukarıda bahsetmeyi unuttum, aracınızı aldığınızda AROC (alfa romeo owners club) denilen klübe üye olun. Çok farklı bi komünite. Kendinizi rolls royce kullanıyormuşsunuz gibi hissetitiriyorlar, hem organizasyonlarıyla, hem kullanıcılarına olan saygılarıyla. Bu yazdan beri gerçekleştirilen organizasyonları şöyle sıralayayım:

    - 100. yıl kutlaması: Bostancı sahilde 180 aracın toplanıp, eskort eşliğinde konvoyla cadde-boğaz köprüsü-Reina yaparak Giulietta modelinin tanıtım brunch'ı. Bunu da helikopterden ve yerden kaydederek evinize broşürlerle birlikte CD olarak hem resim hem video formatında yolladılar. Bir torba hediye de cabası.
    - Giulietta Test Sürüşü: Birmot AROC üyelerini bazen yeni modeller için test sürüşüne çağırıyor. İstanbulda parkur pek müsait değilmiş ama İzmir'dekinde Volkan Işık da varmış ve Audi A3, BMW 1.20 ve Golf gibi araçlarla birlikte Giulietta'ları sürmüşler. Gidenler çok etkilenmişti.
    - Giulietta Yeni yıl partisi: Suadiye birmotta geçen hafta yılbaşı partisi verildi, çekiliş yapıldı, değişik hediyeler verildi (xenon far, boya koruma, bluetooth araç kiti)

    (Tüm organizasyonlar bedavaydı benim gördüklerimden) Bu gibi şeyler kendinizi diğer marka araç sahiplerine göre daha iyi hissetmenizi sağlıyor.

    Umarım yeterince yardımcı olabilmişimdir.

    (PM atacaktım ama mesaj çok uzun olduğundan mı bilmem kabul etmedi sistem.)




  • Hocam yazı çok güzel olmuş tebrik ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    Yukarıda bahsetmeyi unuttum, aracınızı aldığınızda AROC (alfa romeo owners club) denilen klübe üye olun. Çok farklı bi komünite. Kendinizi rolls royce kullanıyormuşsunuz gibi hissetitiriyorlar, hem organizasyonlarıyla, hem kullanıcılarına olan saygılarıyla. Bu yazdan beri gerçekleştirilen organizasyonları şöyle sıralayayım:

    - 100. yıl kutlaması: Bostancı sahilde 180 aracın toplanıp, eskort eşliğinde konvoyla cadde-boğaz köprüsü-Reina yaparak Giulietta modelinin tanıtım brunch'ı. Bunu da helikopterden ve yerden kaydederek evinize broşürlerle birlikte CD olarak hem resim hem video formatında yolladılar. Bir torba hediye de cabası.
    - Giulietta Test Sürüşü: Birmot AROC üyelerini bazen yeni modeller için test sürüşüne çağırıyor. İstanbulda parkur pek müsait değilmiş ama İzmir'dekinde Volkan Işık da varmış ve Audi A3, BMW 1.20 ve Golf gibi araçlarla birlikte Giulietta'ları sürmüşler. Gidenler çok etkilenmişti.
    - Giulietta Yeni yıl partisi: Suadiye birmotta geçen hafta yılbaşı partisi verildi, çekiliş yapıldı, değişik hediyeler verildi (xenon far, boya koruma, bluetooth araç kiti)

    (Tüm organizasyonlar bedavaydı benim gördüklerimden) Bu gibi şeyler kendinizi diğer marka araç sahiplerine göre daha iyi hissetmenizi sağlıyor.

    Umarım yeterince yardımcı olabilmişimdir.

    (PM atacaktım ama mesaj çok uzun olduğundan mı bilmem kabul etmedi sistem.)


    Sizin de anlattığınız gibi böyle organizasyonları gördükçe insanın Alfa alası geliyor. İnşallah ben de bir 147 düşünüyorum bu yaz ama kısmet




  • @scudetto

    Ellerine sağlık, soru sormaya fırsat bırakmayacak şekilde detaylı anlatmışsın merak ettiklerimi. Biraz duyguyla değilde mantıkla bakıyorum aslında ama hayırlsıı tabi, çok teşekkür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türco -- 2 Ocak 2011; 18:37:55 >
  • Pejoya göre kesinlikle tercih edilecek bir araç.Ama sorunsuzluk istiyorsanız çok fazla bir şey beklemeyin,bu konuda japon grubu iyidir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.