Şimdi Ara

Aküsüz araç gider mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
8.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabayı iteleyerek çalıştırırsak ve akü başlıkları akü olmaksızın birbirine bağlı olursa;

    a)çalışırmı

    b:)gidermi



    _____________________________
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Aküsüz Araç Gider mi?

    Aküsüz araçların çalışıp çalışmayacağı, araç türüne ve akünün rolüne bağlıdır.

    Benzinli Araçlar

    Benzinli araçlarda akü, yalnızca motoru çalıştırmak için kullanılır. Motor çalıştıktan sonra aküye ihtiyaç duyulmaz. Bu nedenle, benzinli araçlar aküsüz çalışabilir. Ancak akü, farlar, klima gibi elektrikli bileşenleri çalıştırmak için gereklidir.

    Dizel Araçlar

    Dizel araçların çalışması için aküye ihtiyaç duyulur. Dizel motorlarda sıkıştırma oranı çok yüksek olduğu için, motoru çalıştırmak için harici bir güç kaynağına ihtiyaç vardır. Bu güç kaynağı aküdür. Bu nedenle, dizel araçlar aküsüz çalışamaz.

    Elektrikli Araçlar

    Elektrikli araçlar, adından da anlaşılacağı üzere, elektrikle çalışır. Bu araçlarda akü, aracın hareket etmesini sağlayan elektrik motoruna güç sağlar. Bu nedenle, elektrikli araçlar aküsüz çalışamaz.

    Sonuç

    Genel olarak, benzinli araçlar aküsüz çalışabilirken, dizel ve elektrikli araçların çalışması için aküye ihtiyaç vardır. Aracınızın aküsüz çalışıp çalışmayacağından emin değilseniz, aracınızın kullanım kılavuzunu kontrol etmeniz veya yetkili bir tamirciye danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yav nerden aklına geldi bu soru ama fikrimi söyleyeyim,gitmez özellikle yeni nesil araçların her aksamı neredeyse elektronik,ve elektriksiz hiçbirşey yapamazsın ama 86 model Renault 12 TS belki gider
    _____________________________
    Bu dahil bütün genellemeler yanlıştır.
    F.NİETZSCHE
  • bende taunus var 91 model aküsü bitmişte şehir dışında onu sanayiye getireyim diyorum ama ?

    Akü şarz olmuyor artık tamamen bitik yani
    _____________________________
  • akünün bittiğine eminmisin? kutup başlarını kontrol et.. yada marş motoruna giden kablo çıkmış olabilir... ve ayrıca kesinlikle kutyup başlarını birbirine bağlama yanar araba allah korusun..
    _____________________________
    RENAULT 21 TEAM....
    celik cantlar tozladı
    vatan 32 mekan 42:)
  • He hee heee benim başıma çok gelmişti o Taunusta :) itekle çalıştır stop ettirmeden sanayiye kadar götür. Akü takılı olsun ama.
    _____________________________
  • bence gider ama rüyamda
    _____________________________
  • yeni tip araçlarda sakın deneme
    ama eski araçlarda sarj diromosunun devrini uygun hıza,
    aracı iterek veya yokuş aşşağıya bırakarak getirirsen araç çalışır.
    fakat akü olmadığı için şarj dinomosuna aşırı yüklşeneceğinden
    dinamo sonrada ilk frende fren lambaları sonrada diğer tesisatla ilgili olan her şey ısınıp arızaverir
    şöyle düşün
    normalde 14,2 volt üreten veren şarj dinamosu kendini dengeleyen unsur olan akü olmayınca 20-25 volta çıkar.
    artık düşün sen tesisattaki aşırı yüklenmeyi.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gitmeye gider de, çalışmaz...
    _____________________________
    "Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"
  • aküsü dolu olan bir arabayla akü bağlantısı yap,moturu çalıştır biraz şarj olur öyle gidersin,yok akü tamamen mefta ise kap bi akü gel tak arabaya
    _____________________________
    Bu dahil bütün genellemeler yanlıştır.
    F.NİETZSCHE
  • Onun için işte akünün bitmişte olsa takılı olması lazım...
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    yeni tip araçlarda sakın deneme
    ama eski araçlarda sarj diromosunun devrini uygun hıza,
    aracı iterek veya yokuş aşşağıya bırakarak getirirsen araç çalışır.
    fakat akü olmadığı için şarj dinomosuna aşırı yüklşeneceğinden
    dinamo sonrada ilk frende fren lambaları sonrada diğer tesisatla ilgili olan her şey ısınıp arızaverir
    şöyle düşün
    normalde 14,2 volt üreten veren şarj dinamosu kendini dengeleyen unsur olan akü olmayınca 20-25 volta çıkar.
    artık düşün sen tesisattaki aşırı yüklenmeyi.



    BTeşekkür ederim hocam zaten benim merak ettiğim şeyde oydu yani üretişlen elektrik arabayı götürürmü

    verdiğin cevaptan datmin oldum teşekkür ederim.
    _____________________________




  • bozuk bile olsa o akü ile dikkatlice sanayiye kadar gidebilirsin.
    ama sakın aküsüz deneme
    _____________________________
  • estağfurullah senelerdir bu işin içindeyiz.

    saygı bizden.
    _____________________________
  • SERKES1,
    YENİ VE ESKİ ARAÇLAR KONUSUNDA SÖYLEDİKLERİN DOĞRU ANCAK,
    14.2 VOLT ÜRETEN ŞARJ DİNAMOSU HİÇBİR ŞART ALTINDA (AKÜ OLSUN YA DA OLMASIN) 14,2 VOLTTAN FAZLA ÜRETEMEZ...
    AKÜSÜ SAĞLAM BİR ARAÇ TÜM ELEKTRİK İHTİYACINI AKÜDEN KARŞILAR... AKÜ 14.2 VOLTLA ŞARJ OLUR AMA, TESİSATA 12 VOLTTAN FAZLA GÖNDERMEZ... AKÜNÜN ŞARZI AZALINCA DA ŞARJ DİNAMOSUNDAN GELEN 14.2 VOLT ELEKTRİKLE ŞARJ OLMAYA BAŞLAR... ŞARJ MİKTARINI AYARLAYAN PARÇA KONJEKTÖRDÜR...
    EĞER ARAÇTA AKÜ VARSA VE TAM BOZUKSA (HİÇ ŞARJ TUTMAYACAK ŞEKİLDE) KONJEKTÖR 14.2 V LUK ELEKTRİĞİ SÜREKLİ AKÜNÜN ŞARJA İHTİYACI VARMIŞ GİBİ AKÜYE, DOLAYISIYLA TESİSATA GÖNDERİR...(NOT:GAZA BASILINCA ARACIN LAMBALARINDAKİ PARLAMA, RÖLANTİYE DÜŞTÜĞÜNDE İSE AZALMA BUNDAN DOLAYI OLUR).
    BURADA TESİSATA GİDECEK ELEKTRİK 14.2 VOLTU GEÇMEZ... ARAÇTA ELEKTRİKLE ÇALIŞAN TÜM UNSURLAR İÇİN SADECE 2,2 VOLTLUK BİR RİSK SÖZKONUSUDUR... BU NE AŞIRI BİR ISINMA NE DE LAMBALARIN KESİLMESİNE SEBEP OLMAZ...
    BU ŞEKİLDE UZUN SÜRELİ KULLANIMDA, RİSK ALTINDA OLAN, ŞARJ DİNAMOSUDUR... DİNAMONUN BOBİNİ VE DİYOTLARIN AŞIRI YÜKTEN (ISINMA) YANMASI YÜKSEK İHTİMALDİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    yeni tip araçlarda sakın deneme
    ama eski araçlarda sarj diromosunun devrini uygun hıza,
    aracı iterek veya yokuş aşşağıya bırakarak getirirsen araç çalışır.
    fakat akü olmadığı için şarj dinomosuna aşırı yüklşeneceğinden
    dinamo sonrada ilk frende fren lambaları sonrada diğer tesisatla ilgili olan her şey ısınıp arızaverir
    şöyle düşün
    normalde 14,2 volt üreten veren şarj dinamosu kendini dengeleyen unsur olan akü olmayınca 20-25 volta çıkar.
    artık düşün sen tesisattaki aşırı yüklenmeyi.

    _____________________________
    10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
    AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!




  • Mekanik beslemeliyse aküsüz çalışır.
    _____________________________
    Compaq/HP 9010 dizüstüyü TV'ye bağlamak konusunda yardım ediniz.
    Otomatik şanzımanlar hakkında bilgi ve yardım alınız.
  • kesinlikle gitmez.cunku enjeksiyonlu sistemin calismasi icin elektrik sarttir.
    _____________________________
    vınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
    demiorum artik benzinim kalmadi.
  • çalıştırabilirsen gidebilme ihtimali var

    ama arabaya bağlı
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.