Şimdi Ara

Akü tamiri mümkün mü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 200 liraya aldığımız aküler 1000 liraları geçmiş malumunuz.


    Aracın ilk fabrikasyon aküsü (60amper) 7 yıl gitmişti.

    Üstünde takılı 75 amper İnci akü 4.senesinde.


    Kışın marşı çok yavaş almaya başladı.

    Ama 20-30 km yol yaptığım için şarj olup diğer sabah yine çalışıyordu.


    Komşum aküye bakayım deyip söktü. Sülfatına bakacakmış. Bir de 1 gün boyunca şarja takacak.


    Bahsettiği yöntemle ömrü uzatılabilir mi?


    Kısaca, akünün tamiri mümkün mü? Kimya ve fizik kurallarına göre.


    Teşekkürler.




  • Evet. Uzun bir ikinci ömür beklemeyin ama uzun sürede yavaş şarj etmek plakalardaki oksit tabakasını incetebilir, bu da biraz daha calandırır. Veya şok şarj yöntemleri var. Tam bakımsız aküler yine de su kaybedebiliyorlar, asit de zamanla zayıflayabiliyor.


    Aküler aslında yaz sıcaklarında bozuluyor ama kışın belli ediyor. Yazı çıkarabilirse kışa girerken değiştirmek biraz süre kazandırabilir.

  • Bazı akü şarj cihazlarında pulse modu var. Bu modun yeni başlamış sülfatlanmayı azalttığı veya tersine çevirdiği iddia ediliyor ama her aküyü kurtaracağı garanti edilmiyor. Akü sülfatlanmanın başlangıcındaysa aküyü "deep charge pulse" modunda kurtarmak ya da ömrünü biraz daha uzatmak mümkün olabilir ama pulse modu 17 saat kadar şarj etmeyi gerektiriyor. Bu sürede şarj cihazı değişen frekanslarda pulse voltajı uyguluyor.


    Bir başka yöntem ise pulse modu olmayan ama amperi ayarlanabilen şarj cihazlarında yüksek amperle şarj etmek diye biliyorum. Bunun da sülfatlanmayı azalttığı iddiası var. Normalde aküler AH değerinin 1/10'u oranda amperle şarj edilir. AGM akülerde bu daha da düşüktür. Bu yöntemde yanılmıyorsam 40-50 amper gibi bir akımla şarj ediliyor. İşe yaradığından emin değilim.

  • Araçla uzun yola çıkmıyorsanız ve araç uzun süre yatmıyorsa denemekten zarar gelmez, en kötü ihtimalle bir sabah çalışmaz, elektrikçi çağırınca 900lük aküye 1000 lira verirsiniz. Şarj olayı akünün durumuna göre bir süre uzatıyor ömrü fakat bu süre 3 gün de olabilir 6 ay da.


    Uzun yola çıkıyorsanız ters bir yerde kalıp mağdur olmamak için, araç az kullanılıyorsa da zayıf akü beklerken kolay boşalacağı için değiştirmek iyi olur.

  • kimyasal olarak desülfatör ile ilk haline döndürmek mümkün. komşu konuda bilgiliyse sıfır gibi yapar. youtube'da detaylı anlatan video vardı ben de kaydetmişim 2-3 devre elemanı ile yapılıyor. kaldı ki eski aküyü 150-200 liraya alan elektrikçiler de aynı yöntemi yapıp sıfır diye satıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.