Şimdi Ara

AKÜ LAMBASI NEDEN YANAR? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
94.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • diğer cevapların hepsini okumadım ancak sabahları araç çalışıyor fakat ayagını gazdan çekince yanıyorsa gaz verince sönüyorsa şarj dinomosudur muhtemelen kömürler veya diyot bitmiştir,zaten o işin bakımına girince kayışı, kömürü, diyotu ve bilyesinide değiştirmeni tavsiye ederim.
    saygılar
  • 2004 model polo kullanıyorum, kontağı açtığımda akü uyarı lambası yanıyor fakat kontağı çevirip çalıştırdığımda bu lamba sönüyor ?

    Acaba arkadaşın sorunu ile aynı sorun mu benimkisi de ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caqri

    2004 model polo kullanıyorum, kontağı açtığımda akü uyarı lambası yanıyor fakat kontağı çevirip çalıştırdığımda bu lamba sönüyor ?

    Acaba arkadaşın sorunu ile aynı sorun mu benimkisi de ?




    hocam sizin aracınızda sorun yoktur..

    farkındaysanız kontağı açtığınızda sadece akü uyarı lambası değil aracınızda göstergesi bulunan bütün lambalar yanıyor marşa bastığınızda da hepsi sönüyor

    kontağı açtığınızda göstergesi olan bütün fonksiyonlara elektirik akımı gidiyor ve calışmadıkları için lambaları yanıyor..

    marşa bastığınızda ise hepsi aktif hale geliyor ve arıza lambaları sönüyor..




  • arkadaşlare fan motorunu değiştirmek ne kadara mal olur bilen varsa yardımlarını bekliyorum bir de uzun bir iş midir bu servis biraz abarttı da ondan soruyorum. araba clio hb 2000 lpgli
  • El becerin varsa kendin değiştir fan 65 lira falan ayrıca fan pervanen kırık motorun sağlamsa pervane ayrı satılıyo
  • teşekkürler hocam fanı değiştirmek çok zor bir iş dedi servis tamammen ön taraf sökülüyor uzun bir iş dedi ama ben nasıl yapabiliirim ki saygılar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    El becerin varsa kendin değiştir fan 65 lira falan ayrıca fan pervanen kırık motorun sağlamsa pervane ayrı satılıyo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mbparikan

    teşekkürler hocam fanı değiştirmek çok zor bir iş dedi servis tamammen ön taraf sökülüyor uzun bir iş dedi ama ben nasıl yapabiliirim ki saygılar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    El becerin varsa kendin değiştir fan 65 lira falan ayrıca fan pervanen kırık motorun sağlamsa pervane ayrı satılıyo





    servis ne kadar fiyat söyledi size ?

    clio symbol arkadaşımızında dediği gibi el mekanik te el becerisi olan bir kişinin en fazla 45 dakikasını alır..
  • arkadaşlar iyi yorum yapmışınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dehencan

    Arkadaşlar bugün farkettim akü lambası rolantide iken yanıyor gaz verince sönüyor. Bu neden olur? Devir 2000 yaklaşınca sönüyor anlamadım gitti.Bilen arkadaşlar varsa bi zahmet el atsınlar.


    buna ilaveten benimki sürekli yanıyordu,şarj dinamosu söküldü,kollektör (sarısı)tornacıda onarıldı,diyot değişti,kömürler değişti 50 tl gitti,(30 tl.si işcilik,Antalya eski sanayide yapıldı)benzer sorunu yaşayan arkadaşlara fikir olsun diye yazdım.(Araba 1987 ford taunus.)
    saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi swing -- 10 Ocak 2011; 13:20:45 >
  • arkadaşlar selam birkaç gündür marşım ilk basmada almıyordu 2 sefer 3 sefer marşa basmam gerekiyordu ama iki gündür marşa basıyorum 3 saniyede akü bitiyor araba çalışmıyor başka bir araçtan takviye yaptığımızda araç marşa basar basmaz çalışıyor neden olabilir aracım dizel xsara acil yardım lütfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swing


    buna ilaveten benimki sürekli yanıyordu,şarj dinamosu söküldü,kollektör (sarısı)tornacıda onarıldı,diyot değişti,kömürler değişti 50 tl gitti,(30 tl.si işcilik,Antalya eski sanayide yapıldı)benzer sorunu yaşayan arkadaşlara fikir olsun diye yazdım.(Araba 1987 ford taunus.)
    saygılar.

    Aynı sorun yaklaşık 4 yıl sonra yine yaşandı,akü lambası hiç sönmüyordu,şarj dinamosu söküldü,diyot arızası varmış,değiştirildi,parça ve işçilik 60 tl tuttu.(bakalım bu sefer ne kadar gidecek)
  • Merabalar,
    Bende de aynı arıza vardı, doblo 1.9 jtd 2003;
    Şarj dinamosu ( alternatör ) söküldü içindeki parçalar diyot tablası, konjektör değişti, kömürü değişti. Aradan 2 hafta daha geçti;Bi daha akü lambası yandı hareket halindeyken, bir daha elektrik ustasının yanına gittim, Şarj dinomasında sorun dedi(aynı usta). içine yağ damlamış dedi temizletiverdimdedi , ama aküyü değiştirdi..Bakalım 2 hafta sonrada yine aynı arızayı verecek mi!! 390 TL (parça ücretleri)+ 150 ( işçilik) + ikinci gidişimde (180 akü)
  • Yolda devamlı kalan biri olarak konuya el atmak istedim sizin anlıyacagınız devamlı otoban rampa mahalle sokak kalmadığım yer kalmadı istanbulda bu sorunun problemini yazıyorum iyi dinleyin iyi anlayın 30 yaşında antika klasik bir aracım var bu arada yolda kaldınız marş gıv gıv gıv ölü gibi basıyor 2.ye bastınız tık yok (marş dinamosunun kömürü ve burçlarıda bitiktir ondanda yapar )asagı inip hemen kayışa bak yerindemi sonra akünün bir kapağını açın içine dikkatlice bakın küçük küçük kabarcıklar çıkıyormu çıkıyorsa akünüzü çöpe atın akü vadesini doldurmuş kuru aküler için bu söz konusu değildir açılmazlar baktınız içine cıkmıyorsa akü sağlam dışta konjektör varsa 2kablosu var cıkarın ve birbirine baglayın aracı vurdurun calışacaktır 1saat zamanınız var neden 1 saat cünki konjektörün kablolarını birbirine taktınız fazla şarj ediyor arac devam ederseniz aküyü patlatırsınız konjektör denilen parça voltajı ayarlayıp süzen dengeleyen parcadır yeni model araclarda dışta pek bulunmaz şarj dınamosunun üstüne bağlıdır eski model araclarda mesela sahin kartal vs dışa takmıştır elektrikçi simdi gelelim sarj dinamosuna
    1. Şarj dinamosu Kömürü: (gaz verince akü lambası sönenler ışıkları kuvvetli yananlar gazı bırakınca farlar ölü gibi yananlar için
    2.Konjektör: Araç sabah çalışmıyor vurdurdun çalıştı 15 20 dakida gezdim markete girdin çıktın bastın ölü gibi gıv gıv gıv gitti tekrar vurdur arabanı hemen git elektirikçine şarj dinamosunu söktür %70 konjektör %10 kömürler % 10yastıklar (sargı) %10 kollektör arıza çıkaracak parcaları yüzde oranıyla yazdım bu arada şarj dinamosunu söktürmeden elektikçi akünüzü ölçsün elimden geldiği kadar birşeyler yazdım inş faydalı olmuştur benim bir sözüm var yolda kalmayan yolda kalanın halinden anlamaz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.