Şimdi Ara

Akü bittikçe hız düşer mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektirikli bisiklet dünyasina yeni katildim.ve bicoksey bilmiyorum. Akü bittikçe hız dusuyor benim elektirikli bisiklette normalmidir? 35 km falan gittim hersey normaldi ama sonrasinda hiz dusmeye basladi akü de azaldi yardimci olurmusunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Normal bir durum. Şarjı ne kadar üst seviyede tutarsanız hızınız o kadar yüksek olur. Şarj azaldıkça motor çekişten düşüyor
  • Sağolasın bi sey daha sorucam. Bu elektirikli bisikletlerin aküsünün içindeki ilk şarj (yani fabrikadan çıktigi ilk hali) daha çabuk mu bitiyor yada telefonlardaki oldugu gibi mi ilk sarji hizli mi tukeniyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berkecetin24

    Sağolasın bi sey daha sorucam. Bu elektirikli bisikletlerin aküsünün içindeki ilk şarj (yani fabrikadan çıktigi ilk hali) daha çabuk mu bitiyor yada telefonlardaki oldugu gibi mi ilk sarji hizli mi tukeniyor ?

    Aküler üretim bandından çıktığı andan itibaren eskimeye başlar. Bu eskimeyi geciktirmenin en iyi yolu mümkünse aküleri sürekli olarak aküye zarar vermeyecek seviyede tampon şarjda tutmaktır. (12 volt bir akü için yaklaşık 13.2-13.5v civarı). Her akü için bunu yapmak mümkün olmadığından en azından akülerin kendiliğinden boşalmasını (self deşarj) dikkate alarak ortalama ayda bir şarj edilmeleri gerekir. Malesef elektrikli bisiklet sektöründe ithalatçı ve bayiler yaptıkları iş konusunda teknik bilgi seviyeleri düşük olduğundan bunları düşünmezler. Bilseler de sattıkları akülerin araçlarının uzun ömürlü olması onların menfaatine değil dolayısıyla bekleyen ürün şarj edilmez, sonuç olarak bekleme süresine göre doluluk oranı değişken olduğundan ilk şarj çabuk biter. Eğer bu bekleme süresi 5-6 ay civarı ise akü içinde geçici sülfatlanma oluşmuştur. Bu sülfatlanma ortalama 4-5 şarj/deşarj döngüsü sonucu tamamen çözülür. Bu nedenle bu tip beklemiş araçlar 5. şarj sonrası tam kapasite gösterirler. Ancak bekleme 1 yıl civarı ise sülfatlanma kalıcı hale dönüşür ve bu aküler üzerinde yazan kapasiteye hiçbir zaman ulaşamazlar.




  • Teşekkür ederim.Merak ettiğim bir konu da akü gerginden fazla sarjda kalirsa ne olur bi arkadasim aku bitince ilk sarjini 24 saat tut dedi. Ama güvenemedim Akü bir gunlugune mahsus 15 saat sarjda kalsa olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Berkecetin24 B kullanıcısına yanıt
    Çoğu elektrikli scooterın şarj cihazında şarj dolduğunda yeşile dönen ışık mevcut. Işık yeşile döndükten sonra aküyü şarjda bırakmanın bir mantığı yok zaten. Sizin şarj cihazınızda da dolduğunda yeşil yanan ışık varsa yandığında şarjdan alın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berkecetin24

    Teşekkür ederim.Merak ettiğim bir konu da akü gerginden fazla sarjda kalirsa ne olur bi arkadasim aku bitince ilk sarjini 24 saat tut dedi. Ama güvenemedim Akü bir gunlugune mahsus 15 saat sarjda kalsa olur mu?

    Akü gereğinden fazla şarjda kalırsa ne olur sorusunun şarj makinesinin özelliğine göre değişken cevapları var;
    1- Şarj makinesi tepe voltajına ulaşıp yeşil ışık yaktıktan sonra eğer akü başına 13.7'den fazla bir gerilim vermeye devam ediyorsa akü gitgide ısınır, içindeki jel elektrolit buharlaşır, bu da akünün kapasite kaybetmesi yani gidelebilecek mesafenin kısalması demektir. Bu sürenin uzunluğuna göre daha ileri aşamada akü fiziksel olarak şekil bozukluğuna uğrar(şişme)
    2- Şarj makinesi tepe voltajına ulaşıp yeşil ışık yaktıktan sonra eğer akü başına 13.7'nin altında bir gerilim veriyor veya tamamen kapanıyorsa bunun zararı olmaz bilakis sadece ilk şarj için değil sonraki şarjlarda da faydası olur.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.