Şimdi Ara

Adaptive V-Sync GPU Boost Nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
4.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İki grafik devi AMD ve NVIDIA arasındaki rekabet, ekran kartlarındaki performans seviyesini hızla yukarı çekiyor. Öyle ki, bugün 1080p çözünürlüğü ekran kartınızı zorlamayabiliyor; donanımınızı sonuna kadar kullanmak için 2560x1440 gibi bir çözünürlük seçmeniz gerekiyor. Peki ekran kartlarında sıkça duyduğumuz GPU Boost, TXAA, Eyefinity gibi terimler ne anlama geliyor?

    Adaptive V-Sync

    V-Sync, oyun sırasında ekranda ortaya çıkan "yırtılma" efekti sorununu çözen ve oyunseverlerin yıllarca faydalandığı bir özellik. V-Sync, görüntülenen karelerin monitörünüzle senkronize olmasını sağlar (genellikle 60Hz veya 60FPS). Ancak V-Sync, 60'ın katlarıyla da çalışabilir ve FPS 60'ın çok altına düştüğünde V-Sync sınırı 30'a düşer. Oyun daha da yavaşlarsa 20FPS ve 15 FPS'ye düşebilirsiniz. NVIDIA tarafından geliştirilen Adaptive V-Sync, bu çarpım sorununu V-Sync'den kaldırıyor. Dolayısıyla FPS'niz 50'y düşse bile 50'de kalıyor ve 30'a gerilemiyor.

    NVIDIA 8-Series GPU'ya veya daha yeni bir GPU'ya sahip olduğunuz sürece sadece bir yazılım güncellemesiyle bu özellikten faydalanabilirsiniz.
    alıntı







  • AMD'deki karşılığı RadeonPro'dur. Onun iki dezavantajı vardır, o da Nvidia adaptive vsync gibi her an görüntü hızını en düşük anlık kare saniyeye endekslemesi ve her oyun için donanımın yeterliliği olan görüntü kare saniye hızını sizin ayarlamanız gerekmesidir.
    Nvidia daha kullanıcı açısından kolay şu dönem, ancak donanımsal üstünlüğü olan ve sonuçta daha yüksek adaptive vsync verme potansiyeli olan AMD.
  • Aslında adaptive açılmazsa, hemen 59'a düşeceği yerde de 30'a düşebiliyor fps. Dolayısıyla, adaptive açınca, fps'nin 60 altına ineceği durumda vsync oto kapanıyor, 60'ı tutturunca oto açılıyor. Böylece sorun yaşanmamış oluyor, 30 yerine 59(veya her ne ise) alıyoruz.
    OpenGL uygulamalarda bu soruna karşı triple buffering de çözüm oluyor; ama DirectX'de adaptive vsync gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 20 Kasım 2012; 5:56:20 >
  • peki bu özellik şuan her oyunda sorunsuz çalışıyor mu?
  • basitçe söyle izah edeyim !

    V-Sync on : 60 fps
    V-Sync off : 160 fps (ekran yırtılması var)
    V-Sync GPU Boost : 150 fps (ekran yırtılması yok)

    iyide senin monitörün 60 hz yani 60fps üzerini göremezsin !
    oyunda 60 fps üzerini örneğin 120 fps de oyun 2 kat daha hızlı ise
    o oyunun programlamasında bir hata vardır
    veya sen psikolojik olarak kendini telkin ediyorsun !

    uzun lafın kısası V-Sync GPU Boost boş iş !
    sadece oynayan sayılardan başka bir şey değil !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProjectMan -- 20 Kasım 2012; 9:42:50 >
  • Vsync GPU Boost ne demek yahu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fleshstorm666

    Vsync GPU Boost ne demek yahu

    Çaktırma hocam.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    monitor overdrive nedir ?
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar siz nasıl türkçe yazıyorsunuz yazdıklarınızı bir tekrar okuyun bakalım ne anlayacaksınız.O kadar çok cümlelerde anlam bozukluğu var ki bunu hiç bilmeyen birisi yazılanlardan hayatta birşey anlamaz.

    Vsync den bahsedelım;

    Monıtorumuzun 60hz desteklegını dusunelım.Bır oyun oynuyoruz ve bu oyun directx destekli olsun ama ekran kartımız bu oyun için fazlasıyla kuvvetli olduğunu düşünelim.Vsync on(acık) yaptıgımızda fps otomatikman 60fps ye sabıtlenecektır.60fps nın ustunu goremeyecez ve bu nedenle tearing(yırtılma) oluşmayacaktır.Fakat çok nadirde olsa fps 50 lere kadar düşecektir.İşte burada sorun başlıyor zaten fps 50 bile olsa yenileme hızı hemen 30hz oluyor ve senkronizasyon bozuluyor.Bozulma bize ekranda hafif takılmalar yada frame atlamaları gibi gözükür ve bu nedenle zaten adaptive vsync diye bir özellik çıkarıldı fakat bunda da tam verim alınamıyor.Ayrıca vsync on olması fare ve klavye gecikmelerine de ms bazında sebep oluyor.Vsync off(devre dısı) yapıldıgında ıse fps monıtorumuzun desteklediği 60hz i geçiyor ve bu yüzden ekranda tearing(yırtılma) olarak görüyoruz.

    Sonuç: Directx oyunlarında işimiz yaş her iki ucu ...lu dere hl2 gibi opengl kullanan oyunlarda ise fps 200 bile olsa yırtılma oluşmuyor triple buffering(üçlü ara bellekleme) sayesinde.


    Not: Vsync gpu boost : Playstyle in urettıgı yenı bır teknık




  • Yaw insanlık hali, adam karıştırmış. Hepimiz yapabiliriz bunu. Rahat olun arkadaşlar.
    Ben bir seferinde GTX 6950 yazmıştım mesela.
  • Bir de vsync adaptive (half refresh rate) seçeneği var.O nedir tam olarak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    Bir de vsync adaptive (half refresh rate) seçeneği var.O nedir tam olarak?

    Denediğim kadarı ile fps yi 30'a sabitliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

    quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    Bir de vsync adaptive (half refresh rate) seçeneği var.O nedir tam olarak?

    Denediğim kadarı ile fps yi 30'a sabitliyor.

    Orası muhakkak da fpsyi yarıya indirmesindeki amaç nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    basitçe söyle izah edeyim !

    V-Sync on : 60 fps
    V-Sync off : 160 fps (ekran yırtılması var)
    V-Sync GPU Boost : 150 fps (ekran yırtılması yok)

    iyide senin monitörün 60 hz yani 60fps üzerini göremezsin !
    oyunda 60 fps üzerini örneğin 120 fps de oyun 2 kat daha hızlı ise
    o oyunun programlamasında bir hata vardır
    veya sen psikolojik olarak kendini telkin ediyorsun !

    uzun lafın kısası V-Sync GPU Boost boş iş !
    sadece oynayan sayılardan başka bir şey değil !

    Nokta denilen seyden haberin var mi?
    Her cumlenin sonuna,her mesaja unlem nedir ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

    quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    Bir de vsync adaptive (half refresh rate) seçeneği var.O nedir tam olarak?

    Denediğim kadarı ile fps yi 30'a sabitliyor.

    Orası muhakkak da fpsyi yarıya indirmesindeki amaç nedir?

    monitör hz i nedir !?
    kullandığınız oyunun adı nedir !?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

    quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    Bir de vsync adaptive (half refresh rate) seçeneği var.O nedir tam olarak?

    Denediğim kadarı ile fps yi 30'a sabitliyor.

    Orası muhakkak da fpsyi yarıya indirmesindeki amaç nedir?

    O 120 hz monitörler için düşünülmüş bir ayar.
  • Abi bu playstyle ın noktalama işareti kullanma özürlülüğü beni forumdan soğutuyor !

    Al ünlem işareti bu gibi durumlarda kullanılır.
  • @M@U Tamamdır saol.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.