Şimdi Ara

acil yardım lütfen!!! gümrük sorunu!!! DHL!!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
3
Favori
59.167
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cevaplarınız için teşekkürler. paypal olayı ve geri gönderme olayı mantıklı iki secenek onları deneyeceegim. bakalım çinli arkadas insan canlısı mı itin teki mi? ona göre bende yokusa sürerim belki

    zaten dhl arayıp alcan mı almıcan mı diye sorup duruyo.devlet gümrükte sıkıstırıyomus bu ürün nolcak hala neden burda die hesaptaa

    en güzeli yok almıcam geri gönderin demek galiba.

    dipnot

    dhl deki kız arayıp bugun faturada 18dolar gözüküyo gelen ürünün degeri dedi. dedim neden tuttun o zamn gümrükte

    geveledi degistirdi lafı. hem 18 dolar fatura görceksin hemde gümrüge takılıp benden

    300lira para isticeksin. yaw bunlar bizi enayi mi sanıyolar... dhl benmle anlasma yolunca gitse 50 100 gene bişeyle koparır

    ama bu afedersin dürtme yoluna gidiyo. benden de zırnık alamıyo. bu nasıl bi mantıktır.anlamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: i.ishakozmen

    cevaplarınız için teşekkürler. paypal olayı ve geri gönderme olayı mantıklı iki secenek onları deneyeceegim. bakalım çinli arkadas insan canlısı mı itin teki mi? ona göre bende yokusa sürerim belki

    zaten dhl arayıp alcan mı almıcan mı diye sorup duruyo.devlet gümrükte sıkıstırıyomus bu ürün nolcak hala neden burda die hesaptaa

    en güzeli yok almıcam geri gönderin demek galiba.

    dipnot

    dhl deki kız arayıp bugun faturada 18dolar gözüküyo gelen ürünün degeri dedi. dedim neden tuttun o zamn gümrükte

    geveledi degistirdi lafı. hem 18 dolar fatura görceksin hemde gümrüge takılıp benden

    300lira para isticeksin. yaw bunlar bizi enayi mi sanıyolar... dhl benmle anlasma yolunca gitse 50 100 gene bişeyle koparır

    ama bu afedersin dürtme yoluna gidiyo. benden de zırnık alamıyo. bu nasıl bi mantıktır.anlamadım.


    kimseye para yedirme geri gönder bence




  • Gümrük muhabbeti hakkında benim de bayağı bir bilgim var.Tabi eksik bilgilerimde oluyor. Arasıra güncellemek için gümrük kuralları,fiyat limiti vs. kontrol ediyorum. Ebay üzerinden sürekli alışveriş yapıyorum,hatta gittigidiyor'dan yaptığım alışveriş,ebay'inkinin yarısı. Şuana kadar küçük parçalar halinde yaklaşık 150$'lık ürün almışımdır,ancak bir kere bile gümrük muhabbeti geçmedi,gümrüğe girmedi. Ben gümrük fiyat limiti sınırının 100$ olduğunu biliyorum,tabi 100€ olduğunu söyleyende var. Ancak aylık alışveriş sınırı diye birşey var mı onu bilmiyorum. Mesela geçen ay yaklaşık 110$'lık alışveriş yapmışım ebay üzerinden ve paypal üzerinden kontrol ettim, harbiden de o civarda bir alışverişim olmuş.

    Ancak en son sipariş ettiğim saat gelmedi, Silikon kordonlu TR piyasasında 30-40TL arası değişen fosforlu silikon saatlerdendi. Ebay 'deki satıcıdan 3.50$'a mı ne almıştım. telefonla PTT İstanbul şubelerinden birini arayıp Ankara'da ikamet ettiğimi ürünü 25 günden beri beklediğimi ve Ankara'da hangi şubeye yönlendirileceğini sordum,fakat "tracking number" (takip numarası) olmadan yardımcı olamaycaklarını,hatta kaybolmuş veya yanlış adrese teslim edilmiş olabileceğini bile söylediler. Satıcıya hemen bir mesaj yolladım,hani çokta önemli değil.3.50$ ne yapıyorki sonuçta 5-6 TL lik bişi. Bir paket sigara parası sonuçta. Adam anlayışla karşıladı,kontrol ettirdi,ertesi gün bana mesaj attı. Eğer istiyorsanız ürünü tekrar yollayım yada para iadesi yapayım dedi. Satıcıya para iadesi istiyorum,fakat ürün elime gelirse paypal üzerinden direkt eposta hesabına aynı ücreti yatıracağımı söyledim. Adam ertesi gün para iadesi yaptı. ((= İşin komik tarafı şu,ebay öyle bir siteki,alıcının her zaman garantide olmasını sağlar. Yani GG'a b.k atmıyorum ama GittiGidiyor tamamen TIRAŞ yahu. Adamların telefon numaraları bile yok. Ha bire bir sorun olunca mesaj yollayıp,bir de mesaja ne zaman cevap verecekler onun derdine düşüyoruz. Allah var yukarıda yardımcı olyuorlar,ama satıcı/alıcı durumunu ebay kadar idare edemiyorlar. Eğer ebaydeki satıcı para iadesi yapmıyorum dese,benim ebay yardım/destek hattına 3.50 $ için bile mesaj atıp şikayette bulunabileceğimi düşünmüş olmalı ki hemen kendi hatasıymış gibi para iadesi yaptı.

    Ürünleri aldığımda her zaman china mail post veya airmail kullanırım. Yukarıda arkadaşın dediği gibi bunlar daha güvenilir firmalar. Şuana kadar en büyük aldığım ürün 8 adet led saatti ve hepsi aynı paket içinde geldi.Elime 15 gün gibi kısa bir sürede ulaştı.Vee paket üzerinde 10$ yazıyordu,ürün değerleri toplamda 17.50$ tutuyordu. Eğer birlikte gönderirse diye hiç düşünmedim,adama da söylemeyi unuttum.Ama ebay'deki satıcılar artık akıllı davranıyorlar. Ülke olarak TR'yi görünce anında durumu çakıyorlar,çünkü birçoğunun TR'den özel düzenli alışveriş yapan müşterileri var. Aşağıya daha yeni 2 hafta önce elime ulaşan ipod touch kapaklarının resimlerini koyuyorum,hangi kargo şirketi ile geldiğine ve kargo ücretinin değerine bakmanızı rica ediyorum.

    2 adet itouch için kapak, burdaki piyasası GG'da sarı olan 9 TL,ed hardy style 30 TL,ebay fiyatları 2'si toplam = 2$, kargo ücretleri = free (beleş kargo) Ama adam kargo ücreti belirtmek için 1.1$ girmiş.
     acil yardım lütfen!!! gümrük sorunu!!! DHL!!!

    Tam adresim vs. yazan kısım,kameram berbat durumda o yüzden çok flu çekiyor.
     acil yardım lütfen!!! gümrük sorunu!!! DHL!!!

    Airmail ile geldiğine dair kanıtı da alt tarafta....
     acil yardım lütfen!!! gümrük sorunu!!! DHL!!!


    DHL,UPS ve Fedex şirketlerinin bu tür saçmalıkları internette bir ton forumda mevcut. Araştırmadan bu işe bulaşmamak lazım. ama gerçekten aldığın ürün 18$'lık bir ürünse,hiç düşünmeyeceksin ve iade talebinde bulunacaksın. Hatta yabancı dilin yeterli değilse,sen buraya ne istediğini yaz veya pm at ben sana çevirir yollarım,birçok kişide yapar bu iyiliği sana zaten. Site üzerinden aldığınız ürünlerde her zaman adamlara 10$ lık bir ürün bile olsa,paket üzerindeki logoyu silmesini rica etmelisiniz. Ya da ürünü "gift item" (hediyedir) olarak yazdırmalarını söylemelisiniz. adamlar nedenini sorarlarsa, TR 'de gümrük sorunu olduğunu, ülke dışından gelen ürünlerin direkt olarak adresinize gelmesi için böyle bir iyilik yapıp yapmayacaklarını sormalısınız.


    Merhaba;
    Ben Türkiye'de yaşıyorum. Alacağım ürünlerin kargo işlemi sırasında paket üzerine "hediye ürün" yazılmasını ve firma logonuzun paket üzerinden kaldırılmasını rica edebilir miyim? En iyi dileklerimle


    Hi, I'm living in Turkey. I will package the products during the shipping process on the "gift items" to be written, and I'd like to remove the company logo on the package? Best regards


    yada aldığınız ürün fiyatı atıyorum 80-90 $ civarı tutuyor, kargo da 15$. Sonuç ne oldu 90+15=105$ Bu 5$ için bile gümrük vergi alıyor diye biliyorum, benim bildiğim gümrük limiti 100$ olarak düşünerek yazalım. Paketin üzerine 80-87$ arası bir değer yazdırmalısınızki,kargo dahil böyle tutan bir ürünün firma elinize geçmesini sağlasın. Çünkü abartı düşük yazarsanız ve olaki takılırsa,paket içine bakıldığında adam geri yollamasın. Yada size üzücü haber gelmesin.


    Merhaba;
    Ben Türkiye'de yaşıyorum. Alacağım ürünlerin kargo paketine maksimum 80$ yazılmasını rica edebilir miyim?Ürünlerinizin elime sorunsuz bir şekilde ulaşması için böyle bir ayrıcalık tanır mısınız? En iyi dileklerimle


    Hi, I'm living in Turkey. I will package for shipping the products to be written a maximum of $ 80 I'd like your products to reach my hand without a problem Do you know of such a privilege? Best regards


    Buyrun sizlere sonraki alışverişlerinizde gerekli olan 2 adet mesaj grubu.

    Aslında bende soru sormak için konuyu okudum,fakat sorumdan çok cwp vereyimde belki ileride yurtdışı destekli bir yerden ürün laan olursa yardımı dokunsun dedim yazdıklarımın.

    Benim asıl kafama takılan konu şu. Gümrük üst fiyat sınırı 100$ mı? Yoksa 150$ mı?Ben 100 olarak biliyorum ama değişmişte olabilir. Ayrıca bu sınır alışveriş başına mı değişiyor,yoksa aylık veya haftalık olarak mı sınırlandırılıyor. Bilgisi olan varsa benide bu konuda aydınlatırsanız sevinirim.




  • uzun ve acıklayıcı mesajınız icın tesekkurler...

    gercekten faydalı olmus. ancak benm sorunum bahsettıgınız lımıtlerın bıraz ustunde. ben 240liralık alısverıs yaptım. ve malum takıldı... gercı dhl dekı kız ıcındekı fatura da 18dolar yazıyo dedi. ne oluyo anlamadım...

    cindeki adamla konustum. ürünü geri istemedi dogal olarak. kargoyu aramızda paylasalım dedım cevap beklıyorum bakalım ne dıyecek... ancak hala kıvırmaya devam ederse urunu gerı gondertıp paypal dan acacagım dıspute yı. yapacak bırsey bırakmadı bana... paypal aam gondermıs derse bıle benm de en azından kardesın gumrukte kaldı gerı gıttı. bana gelmedı deme sansım olur...

    cunku paypal baya arastırıyor ısı sallamıyor meblag bıraz daha fazla olsa ıyıce ılgelenıyorlar kendımden bılıyorum...
  • @KeShhh,
    Senin durumun biraz farkli, fotografta gorunen urunler zaten cok basit seyler, onlar icin pakedinin gumrukte takilma olasiligi yok. 2 kapak icin zaten ugrasmazlar sen de ayni sekilde. Ama paket biraz buyukse ve goze gorunurse, o zaman olaylar degisik olabilir. uzerinde ne gift yazmasi ise yarar, ne de fiyatin Proforma Invoice uzerinde 100$ altinda gosterilmesi. Biz bir-iki paket getirtiriz, adamin onunde gunde belki binlerce paket gecer ve artik olayin ehli olmuslardir.
    Ozetle, paketleri PTT kargo ile getirtmek, Cin`den veriliyorsa siparis, TNT, DHL gibi kargo sirketlerine degil Hong Kong Post`a verilmeli. Bekleme suresi biraz uzun olsa da digerlerinden cok daha garantilidir. Cunku unutmayin ki ozel kargo sirketleri ile gelen paket ve kargolar Tir Gumrugu`ne, PTT ile gelenler de posta gumrugune gelir ve tir gumrugune takilan bir pakedi cikarmak cok zor ve masraflidir.
  • 300 dolarlik helikopter sparisim olduydu bir sene evvel koca tv kutusu gibi alet gift yazip 80 dolar demislerdi sorunsuz geldiydi kapima.. Bazen sans lazim bu islerde
  • paypal dan dispute actım ve claim e cevirdim. amca beyden hala bi haber yok. 10 gun sonunda parayı direk hesaba yatırır mı acaba paypl:D:D:D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KeShhh®

    Hatta yabancı dilin yeterli değilse,sen buraya ne istediğini yaz veya pm at ben sana çevirir yollarım,birçok kişide yapar bu iyiliği sana zaten.





    Hocam sen çeviri yapma bence. Yazdıklarının çoğu İngilizce'de hiç bi anlam ifade etmiyor!!!

    Bazı arkadaşlar şunu diyebilir niye insanların ingilizce seviyelerini aşağılamaya çalışıyorsun.
    Benim burada eleştirdiğim arkadaşın İngilizce seviyesi değil aslında! translate.google.com'dan birşeyleri çevirip sonra da bana yaz ben çeviririm diye diğer arkadaşlara aklınca jest yapması ki aslında yanlış yönlendirmiş oluyor :)

    İnanmıyorsanız bana translate.google.com'u kullanın bu arada arkadaşın Türkçe cümlelerini İngilizce'ye çevirin bakalım sonuç ne olacak.




  • önemli olan gümrük sorunu arkadaşım....

    keşke ingilizce münakaşa yerine gümrükle alakalı bişeyler söyleyip bana yardımcı olabilseydin...
  • Çok hatalı ve yanıltıcı mesajlar yazılmış.Sağdan soldan duyma bilgi kırıntıları ile konu uzmanı kesilinmiş.
    DHL veya diğer kargo firmalarının paketlerin gümrüğe takılıp takılmaması konusunda etkisi yok.
    Uçaktan inen paketler Gümrük memurunun önünden geçerler ve adam artık işin kurdu olmuştur.
    Pakete şöyle bir göz süzer,evrağından gönderen, alan ,ürün ve bedele bakar .
    Kişisel kullanım ve kanuni limitler içersinde ticari değeri olmayan içerikse gümrüğe takmaz. aksi takdirde gümrüklenecek diye ayırtır.
    Gümrüklenecek paketlerde Kargo firmasının işlemine alınır. Sonrası bahsettiğin bedeller kaçınılmaz.
    Ordino-150 TL , Ardiye -ortalama 50-100 TL (kaldığı gün sayısına bağlı olarak) ve vergiler (mal bedeline bağlı olarak)

    Bu arada ingilizce /Türkçe tercüme arkadaşında dediği gibi anlamsız ve düşük cümleler içeriyor.

    Merhaba;
    Ben Türkiye'de yaşıyorum. Alacağım ürünlerin kargo işlemi sırasında paket üzerine "hediye ürün" yazılmasını ve firma logonuzun paket üzerinden kaldırılmasını rica edebilir miyim? En iyi dileklerimle

    Hi, I'm living in Turkey. From person to person deliveries ,it is not needed to make any customs clearences.So please do not put any company logo on package and please mark as "Gifts only".
    Kindest Regards



    Merhaba;
    Ben Türkiye'de yaşıyorum. Alacağım ürünlerin kargo paketine maksimum 80$ yazılmasını rica edebilir miyim?Ürünlerinizin elime sorunsuz bir şekilde ulaşması için böyle bir ayrıcalık tanır mısınız? En iyi dileklerimle

    Hi, I'm living in Turkey. Can you do me a favour and is it possible for you to declare max. 60 USD package value,so that I will not be faced with any customs problem.
    Kindest Regards

    bu şekilde yazarsanız daha anlamlı olacaktır.Meslek olarak ithalat işlemleri yapıyorum ve ticari olarak birdolu paketi DHL,TNT vs. ile getirtiyorum.
    Kimisi gümrüğe takılıyor kimisi direk adrese teslim oluyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realgs -- 8 Aralık 2010; 22:59:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: realgs

    Çok hatalı ve yanıltıcı mesajlar yazılmış.Sağdan soldan duyma bilgi kırıntıları ile konu uzmanı kesilinmiş.
    DHL veya diğer kargo firmalarının paketlerin gümrüğe takılıp takılmaması konusunda etkisi yok.
    Uçaktan inen paketler Gümrük memurunun önünden geçerler ve adam artık işin kurdu olmuştur.
    Pakete şöyle bir göz süzer,evrağından gönderen, alan ,ürün ve bedele bakar .
    Kişisel kullanım ve kanuni limitler içersinde ticari değeri olmayan içerikse gümrüğe takmaz. aksi takdirde gümrüklenecek diye ayırtır.
    Gümrüklenecek paketlerde Kargo firmasının işlemine alınır. Sonrası bahsettiğin bedeller kaçınılmaz.
    Ordino-150 TL , Ardiye -ortalama 50-100 TL (kaldığı gün sayısına bağlı olarak) ve vergiler (mal bedeline bağlı olarak)

    Bu arada ingilizce /Türkçe tercüme arkadaşında dediği gibi anlamsız ve düşük cümleler içeriyor.

    Merhaba;
    Ben Türkiye'de yaşıyorum. Alacağım ürünlerin kargo işlemi sırasında paket üzerine "hediye ürün" yazılmasını ve firma logonuzun paket üzerinden kaldırılmasını rica edebilir miyim? En iyi dileklerimle

    Hi, I'm living in Turkey. From person to person deliveries ,it is not needed to make any customs clearences.So please do not put any company logo on package and please mark as "Gifts only".
    Kindest Regards



    Merhaba;
    Ben Türkiye'de yaşıyorum. Alacağım ürünlerin kargo paketine maksimum 80$ yazılmasını rica edebilir miyim?Ürünlerinizin elime sorunsuz bir şekilde ulaşması için böyle bir ayrıcalık tanır mısınız? En iyi dileklerimle

    Hi, I'm living in Turkey. Can you do me a favour and is it possible for you to declare max. 60 USD package value,so that I will not be faced with any customs problem.
    Kindest Regards

    bu şekilde yazarsanız daha anlamlı olacaktır.Meslek olarak ithalat işlemleri yapıyorum ve ticari olarak birdolu paketi DHL,TNT vs. ile getirtiyorum.
    Kimisi gümrüğe takılıyor kimisi direk adrese teslim oluyor...

    güzel anlatım,güzel bilgilendirme.
    duyumlara kulak asmayın,arkadaş güzel bi biçimde konuya katkı sağlamış...




  • Arkadaşlar internetten gümrük mevzuatına bakarsanız kişisel kullanım amaçlı gelen ürünlerde sınır 150 euro olarak geçiyor. Daha önce 100 dolar mı 100 euro mu tam hatırlamıyorum öyle bir rakamdı. Geçen hafta gittigidiyor üzerinden 250TL karşılığı aldığım canon fotoğraf makinem geldi ABD'den fedex kargo ile. Kapıma yurtiçi kargo tarafından teslim edildi hiç bir sorun çıkmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baroque87


    quote:

    Orijinalden alıntı: KeShhh®

    Hatta yabancı dilin yeterli değilse,sen buraya ne istediğini yaz veya pm at ben sana çevirir yollarım,birçok kişide yapar bu iyiliği sana zaten.





    Hocam sen çeviri yapma bence. Yazdıklarının çoğu İngilizce'de hiç bi anlam ifade etmiyor!!!

    Bazı arkadaşlar şunu diyebilir niye insanların ingilizce seviyelerini aşağılamaya çalışıyorsun.
    Benim burada eleştirdiğim arkadaşın İngilizce seviyesi değil aslında! translate.google.com'dan birşeyleri çevirip sonra da bana yaz ben çeviririm diye diğer arkadaşlara aklınca jest yapması ki aslında yanlış yönlendirmiş oluyor :)

    İnanmıyorsanız bana translate.google.com'u kullanın bu arada arkadaşın Türkçe cümlelerini İngilizce'ye çevirin bakalım sonuç ne olacak.


    Yalnız ben translate.google.com gibi saçma sapan yerlerden çeviri yapmıyorum. Ben 3-4 seneden beri yurtdışından birçok ürün aldım,işim ticaret değil ama TR'den aynı ürünü 30TL farkla alacağıma 15 gün bekler,TR dışından alır,kullanırım daha iyi. ...Genelde ingilizce bile çok tarzanca olsada yinede satıcıyla anlaşabiliyoruz. Şuana kadar bir sorunum olmadı. Program falan da kullanmıyorum. Çeviride zorlandığımda yada gramer hatalarım varsa kelime anlamını öğrenip, hangi zamana aitse o gramer ile çeviriye ekliyorum. Google translate bir işe yaramaz dediğimi düşünenler olabilir, ewet aynen öyle diyorum. Düzenli cümle olarak çeviri yapan bir eklenti değildir. Hiç bir işe yaramaz. Boşa kullanmayın bence...


    @realgs;
    quote:


    realgs;
    Çok hatalı ve yanıltıcı mesajlar yazılmış.Sağdan soldan duyma bilgi kırıntıları ile konu uzmanı kesilinmiş.


    Peki söyle bakalım işin uzmanı olan Sayın Realgs. Benim yukarıdaki soruma cevap hala çıkmadı. Gümrük Kapısına gelen bir ürünün üst sınırı ne olmalıki gümrükte takılıp kalmasın. 150€ 'mu, 100€ mu? Yoksa 100$ 'mı? Benim asıl öğrenmek istediğim olay budur. Yoksa ben konu dışıyım. Bu arada yazdığın çevirilerin aynısı zaten yukarıda tarafımdan yazılmış durumda Tekrar yazma ihtiyacı neden duydun anlamadım...

    Hadi onuda geçtim madem ingilizce çevirisi birşey ifade etmiyorda ben nasıl 200$ lık ürünleri 3 sene boyunca TR'ye soktum. Nasıl oluyorda adamlar hay hay deyip paketlerin üzerine kendi değerlerinden daha düşüğünü yazdılar. Galiba hepsi şans eseri olmuş...

    Madem yurt dışından sürekli ürün alıyorsunuz,madem işiniz ticaret,bu konuda beni en iyi siz bilgilendirebilirsiniz. Gümrükte takılma durumu olan ürünlerin üst sınırı nedir,öğrenebilir miyim?


    @mehmet_75;
    Adamım senin durumun burdaki herkesten çok farklı bir durum.Çünkü sen GG'dan almışsın ürünü. Ordaki satıcı ilanda kargo ücretsiz veya belirlenen kargo tutarı şu kadar,süresi bu kadar diye yazdıysa sen işin o tarafına karışmassın. Satıcıyla alakalı bir durumdur. 1000$ lık mal alsan bile kargonun bedeli 10TL diye yazıldıysa, 10TL'nin üzertinde bedel ödemezsin. Sonuç olarak satıcı ürünü sana bir şekilde ulaştırmak zorundadır. Ulaştıramazsa zaten bişiler kıvıracaktır.




  • Ayrıca yine çok konudan uzak olcak belki ama,hazır yeri gelmiş sorayım. TR dışından giyim üzerine,ayakkabı,pantolon,aksesuar,kaban vs. gibi ürünleride alabiliyor muyuz? Bilgisi olan veya daha önce alan varsa yazarsa sevinirim.
  • Ben bir kaç kez ABD'den converse ayakkabı ve deri çizme getirtmiştim, E-bay üzerinden alım yaparak.
  • hocam umarım halledersin. ben 1-2 hafta önce gümrük görevlisiyle görüştüm. iphone lcd ekran alıcam ebayden ama sormak istedim takılırmı takılmazmı diye. Ankarada biyeri aradım ve 150 € ya kadar takılmaz 150€ yu geçtikten sonra belirli bir miktar ödresin dedi. açıkcası tamamen butun yazılanları okumadım yanlıs bırsey yazdıysam affola.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haliser

    hocam umarım halledersin. ben 1-2 hafta önce gümrük görevlisiyle görüştüm. iphone lcd ekran alıcam ebayden ama sormak istedim takılırmı takılmazmı diye. Ankarada biyeri aradım ve 150 € ya kadar takılmaz 150€ yu geçtikten sonra belirli bir miktar ödresin dedi. açıkcası tamamen butun yazılanları okumadım yanlıs bırsey yazdıysam affola.




    valla durum kritik. paypalla uğrasıyorum bu aralar. adam son gün de dhlin kargo takip numarasını vermiş paypala. gerci ben dedim kargo geri çine gitsin masrafı bölüşelim. yani biraz altan aldım. hani magdur olmayalım felan dedima ama adam tam lavukmus. ben burdan cıkarırken 540lira masraf etmiş olcam 3 lcd ekran için, adam atıyorum 25 dolar verse bile kargoya hani 50 doları ben bile karsılasam benm için kar. hem adam malını almıs olur zarar etmez. hemde ben fazladan 500liradan kurtulurum. böle bi durumda paypal adamı haklı görüp bi de parayı geri vermezse. boş yere 240liralık macera yasadım demektir.

    paypal hak anlayısına kaldı işimiz. acaba çinliye mesaj atsam desem ki gel anlaşalım. ama bunada paypal kızar. ama sonrasına bırakırsam da adam dicek davayı kazandım ikile... ne yapacam ben:S:S:S




  • arkadaşlar merhaba,
    benimde bu konu ile ilgili bir sorunum var. çinden bir satıcı ile alışverişim oldu. ürünün değeri 50 dolar ama 6 kg ağırlığında. sizce sorunsuz geçermi. yada hiçi bu kilolarda ürün geçiren oldumu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: i.ishakozmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: haliser

    hocam umarım halledersin. ben 1-2 hafta önce gümrük görevlisiyle görüştüm. iphone lcd ekran alıcam ebayden ama sormak istedim takılırmı takılmazmı diye. Ankarada biyeri aradım ve 150 € ya kadar takılmaz 150€ yu geçtikten sonra belirli bir miktar ödresin dedi. açıkcası tamamen butun yazılanları okumadım yanlıs bırsey yazdıysam affola.




    valla durum kritik. paypalla uğrasıyorum bu aralar. adam son gün de dhlin kargo takip numarasını vermiş paypala. gerci ben dedim kargo geri çine gitsin masrafı bölüşelim. yani biraz altan aldım. hani magdur olmayalım felan dedima ama adam tam lavukmus. ben burdan cıkarırken 540lira masraf etmiş olcam 3 lcd ekran için, adam atıyorum 25 dolar verse bile kargoya hani 50 doları ben bile karsılasam benm için kar. hem adam malını almıs olur zarar etmez. hemde ben fazladan 500liradan kurtulurum. böle bi durumda paypal adamı haklı görüp bi de parayı geri vermezse. boş yere 240liralık macera yasadım demektir.

    paypal hak anlayısına kaldı işimiz. acaba çinliye mesaj atsam desem ki gel anlaşalım. ama bunada paypal kızar. ama sonrasına bırakırsam da adam dicek davayı kazandım ikile... ne yapacam ben:S:S:S



    Selamlar,

    Vaktinde 160 euro'luk gitar prosesörü almıştım ve sorunlar yaşamıştım. Nasıl bir karın ağrısı nasıl bir stres olduğunu iyi bilirim...

    6kilo sorun olur mu diyen arkadaşa cevap vereyim önce, elektronik cihaz ise büyük ihtimalle sorun olacaktır, gümrük memurları salak değil bunu unutmayın, herkes gift yazdırıyor faturaya düşük yazdırıyor ama olan gerçekten 150 euro limitinin altında eşya alanlara oluyor. Muhtemelen fiyatı düşük yazdırmıştır diye kıllanıp tutabilirler.. Gümrük memurunun insafına kalma meselesini doğru. İstanbul'daki gümrük müdürlüğü müydü neydi oraya kadar gitmiştim vaktinde. Kötü niyetli insanlara benzemiyorlardı açıkçası. (150 euro limiti bayramlardan 1 ay önce 300 euroya çıkıyor bilginize..)

    Senin sorununa gelince, dediğim gibi ben de sorun yaşamıştım. Ürünü yolladım dedi adam ama yollamamış aslında. Tracking number yoktu (kargo numarası yani). Fakat bunun parasını bile 2 ayda anca alabildim. İngilizcem iyi olmasaydı çok sıkıntı yaşardım. Paypal'dan ve eBay'den yetkililerle yaklaşık 6-7 defa telefon görüşmesi yaptım. (onlar arıyor) her seferinde baştan anlatmak zorunda kaldım. En sonunda mahkemeye vereceğimi ve beni oyaladıklarını söyleyince ne hikmetse ertesi gün para yattı

    Senin yerinde olsam çinli adamın husisi mailini almaya çalışırdım. Site üzerinden yolladığın mesajlar kaydolduğu için kanıt olarak öne sürebilir ya da inceleyen adam o mesajları okuduğunda duruma kıllanabilir. Mailini vs. alıp konuşabilirsen durumu izah etmeye çalış ve adama tekrar malı kendisine yollamasını söyle (mail ile yollasın ama) oluşacak zararı karşılayacağını da söyle en azından kargo ücreti ile filan kurtarırsın.

    Adam tracking number'ı yazdı dedin. Öyle bir durumda seni haklı bulmaları çok güç üzgünüm. Çünkü yurtdışına satışlarda gümrük vs. gibi durumların satın alan kişi sorumluluğunda olduğu yazar. Çinli adam anlaşmak istemiyorsa bu çözümü site yöneticilerine de bir ihtimal kabul ederler diye yollayabilirsin. Bu arada paypal'dan paranı çekmeni de öneririm, en azından kafalarına göre çekemesinler parayı.



    Gümrüğe bizzat gidebiliyorsan gitmeni öneririm, çünkü 240 milyonluk bir alım yapmışsın ve gümrükte tutmaları için ellerinde hiçbir yasal gerekçe yok. Gerekirse yasal yollara başvuracağını da söyle. Gümrüğe takılma sebebini tam olarak açıklamalarını da söyle. Çünkü şu durumda haklı olan sensin ve ürün Türkiye'deyse almaman için hiçbir sebep göremiyorum. Üşenme, gümrüğe ya da ürünün neredeyse oraya gitmeni öneririm. Çalışanlarla vakit kaybetme, yetkili kişilerle görüşmeye çalış. Yasal olarak haklı olduğunu, gümrük mevzuatından haberin olduğunu söyle..

    Son tavsiyem: forumlarda başkalarına soracağına gümrük mevzuatını bi okuyuver. Çok zor değil google a yazınca çıkıyor hehehe

    Umarım yararlı olmuştur. Kolay gelsin.




  • teşekkürler. paypal son kararı ayın 4 une kadar vereceğini yazmış. ancak söyle bişey var hem ürünü alamayıp hem de parayı ona vermeleri, nasıl bir adalet. bunu yaparlar mı????
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.