Şimdi Ara

ACCENT BASKI BALATA SORUNU !

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
14.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm degerli dostlar

    imzamdaki 2003 model 118.000 kmdeki 1.3 accentin sahibiyim.
    2-3 gündür aracımla hareket ederken gaza basınca devir saati yükseliyor fakat aracım tepki göstermiyor.
    sanki aracım aniden devriaja basıyormuşum gibi oluyor.
    siz degerli forumdaşlarımıza ve uzmanlara danışmak istedim;
    1- aracımda ilk kalkışta sorunyok gibi görünsede 2-3 viteslerde bariz bir devir saatinin yükselip aracım gitmiyor. ( 50 kmyi geçemedim )

    2- baskı balatadan diye düşünüyorum ben fakat belkide başka sorunuda olabilir.

    3- aranızda hiç hyundaı milenyum kasa aynı sorunu yaşayan ve balata degişen oldumu.?

    fiyatı ne kadardır? ( malum ögrenciyim sürekli okuldayım )

    4 - haftasonu bi tamirhane bulup götürücem. ayrıca triger kayışı degişimine nekadar gider ?

    deneyimli dostlarımızın yardımını bekliyorum
    saygılar.







  • Belirtilen sorunlar debriyaj baskı balata sorununun bariz göstergesi gibi görünüyor.

    Ortalama değişimi işçilik dahil 180-200 civarı tutacaktır.(ÖZel servislerde)

    Tiriger kayış setinin değişim süresi 80.000KM civarıdır.
    Bilyaları dahil bozulmuş ise 80-100 ytl sadece kayış değilimi 30-50 ytl civarı olabilir.
    ne zaman değiştirdiğini biliyorsan kararını verebilirsin.
  • ilginize teşekkürler hocam
    aracımın triger degişimi zaten gelmiş onu degiştiricem
    birde baskı balatayıda eklersek
    350 ytl yi gözden çıkarıcaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ogunmas

    Belirtilen sorunlar debriyaj baskı balata sorununun bariz göstergesi gibi görünüyor.

    Ortalama değişimi işçilik dahil 180-200 civarı tutacaktır.(ÖZel servislerde)

    Tiriger kayış setinin değişim süresi 80.000KM civarıdır.
    Bilyaları dahil bozulmuş ise 80-100 ytl sadece kayış değilimi 30-50 ytl civarı olabilir.
    ne zaman değiştirdiğini biliyorsan kararını verebilirsin.
  • yakın zamanda baskı , triger kayışı ..vb
    degişen dostlarımız var ise referans olması bakımından fiyatları ve dikkat edilecek noktaları paylaşsalar
    bana ve foruma çok faydası olur
    saygılar
  • triger kayışını kendim aldim 40 YTL ye (bilya dahil) el emeği de ustaya 35 vermiştim. 2 ay kadar önce.
  • ilginize teşekkürler

    triger kayışını bayagı ucuz almışsınız orjinali ise çok iyibir fiyat.
    saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: hogir12

    triger kayışını kendim aldim 40 YTL ye (bilya dahil) el emeği de ustaya 35 vermiştim. 2 ay kadar önce.
  • bugun arkadaşın 2001 opel astrası için triger seti aldık..90 ytl ye orjınal değil hem de..el emeğide 50 ytl istedi.hyundai nin parça ucuzlugunu görüyomusunuz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    ilginize teşekkürler

    triger kayışını bayagı ucuz almışsınız orjinali ise çok iyibir fiyat.
    saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: hogir12

    triger kayışını kendim aldim 40 YTL ye (bilya dahil) el emeği de ustaya 35 vermiştim. 2 ay kadar önce.


  • evet hyundaı yedek parçası ucuz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: wf1x

    bugun arkadaşın 2001 opel astrası için triger seti aldık..90 ytl ye orjınal değil hem de..el emeğide 50 ytl istedi.hyundai nin parça ucuzlugunu görüyomusunuz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    ilginize teşekkürler

    triger kayışını bayagı ucuz almışsınız orjinali ise çok iyibir fiyat.
    saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: hogir12

    triger kayışını kendim aldim 40 YTL ye (bilya dahil) el emeği de ustaya 35 vermiştim. 2 ay kadar önce.








  • 1.3 Accent millenium kasa aracımı 2 ay önce sattım. Baskı balatayı biraz kıl olduğum için serviste değiştirmeye karar verdim 200 ytl gibi birşey ödemiştim sanırım. Yalnız değişimden 10.000 km sonra tekrar servise gittim çünkü yine sorun çıkarmıştı. Servis bu sefer aracı yüklü kullandığımı ve motoru sıkıştırdığımı söyledi ve doğruydu.Bu yüzden baskı balatayı sıyırmışım ve bozulmuş. 1.3 motorların baskı balatası 1.5 motorlara göre daha ufak.Bu yüzden aracınızı özellikle yük altında iken sıkıştırırsanız veya performanslı kullanmak isterseniz illaki 1.5 in baskı balatasını taktırın (Bunun bana yetkili servis önerdi ve uyguladı). 1.3 motorlara 1.5 in daha büyük olan baskı balatası takılabiliyor. İkinci sefer bundan taktırdım.Bir sorun çıkımadı.
    Triger kayışı, rulmanları ve klima kayışları rulmanları set halinde satılıyor. Bu parçaları illaki yetkili servisten alıp değiştirin derim. Ben en son 1.5-2 yıl önce değiştirmiştim 300-350 ytl civarında ödedim.




  • kardeş senin sorun kesinlikle baskı balatadan mütevellit.arcı kullanmayı düşünüyosan 1,5 lerin baskı balatasını taktır rahat edersin.ayrıca triger setini komple deiştirmeni öneririm.bilyası ile beraber
  • ilginize teşekkürler
    valeo marka baskı balata taktırdım 220 ytl gitti
    fakat 1.5 mi 1.3 mü anlamadım.
    şu ana kadar böyle bişeydende haberim yoktu.
    quote:

    Orjinalden alıntı: babaerkan

    kardeş senin sorun kesinlikle baskı balatadan mütevellit.arcı kullanmayı düşünüyosan 1,5 lerin baskı balatasını taktır rahat edersin.ayrıca triger setini komple deiştirmeni öneririm.bilyası ile beraber
  • Yetkili serviste Valeo kullanıyor. Büyük ihtimalle 1.5 motorun baskı balatası değildir özellikle istemediyseniz.Bende kalkışlarda silkeleme yapıyordu.İkinci kez gittiğimde volanın yüzeyinide çizmişim ayrıca bu da tornaya girdi. Size tavsiyem, aracınız özellikle yüklü ise gitsin diye motoru fazla sıkıştırmayın baskı balata çabuk bozuluyor çünkü küçük takmışlar.Biraz zorlandımı sıyırıveriyor hemen.
  • ilginize taşekkürler dün özel bi serviste taktırdım
    1.3 _1.5 balatalarının farklı oldugunu yeni ögrendim
    bu arada siz baskı degiştirirken aracınız kaç km de idi
    saygılar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Yetkili serviste Valeo kullanıyor. Büyük ihtimalle 1.5 motorun baskı balatası değildir özellikle istemediyseniz.Bende kalkışlarda silkeleme yapıyordu.İkinci kez gittiğimde volanın yüzeyinide çizmişim ayrıca bu da tornaya girdi. Size tavsiyem, aracınız özellikle yüklü ise gitsin diye motoru fazla sıkıştırmayın baskı balata çabuk bozuluyor çünkü küçük takmışlar.Biraz zorlandımı sıyırıveriyor hemen.


    yinede bi tamircimle konuşayım.
  • Ben baskı balatayı değiştirdiğimde aslında araç 80.000 km lerdeydi. Bu km ye gelinceye kadar genelde yük altında kullanmadım.Sonra evlilik oldu, araç birden fazla kişiyle ve yüklü durumlarda şehir dışı ve şehir içi daha sık kullanılmaya başlandı. Hemen sonrada baskı balata bozuldu. Değiştikten bir 10.000 km sonra yine yüklü ve motoru zorlayarak kullanıldım yine bozuldu.
  • o zaman 1.3 lerde kronik baskı-balata sorunu var.yurtdışında geri çağırma yapıyorlar ama ülkemizde bu imkansız gibi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: be__cool

    o zaman 1.3 lerde kronik baskı-balata sorunu var.yurtdışında geri çağırma yapıyorlar ama ülkemizde bu imkansız gibi.


    Tamamen haklısın. Adını burada veremeyeceğim servis yetkiliside aynen bunu söyledi.Zaten artık baskı balata için gelen 1.3 lere direk 1.5 in baskı balatasını takıyorlarmış. 1.3 lerde performans beklememelisiniz.Araca özellikle uzun yolda performans alabilmek için yüklenirseniz baskı balata çabuk sorun çıkarıyor.Sakin kullanımda ise herhangi bir problem yok.
  • 1.3 balatsı takılmış

    100 ytl valeo balata + 40 ytl triger kayış + 120 ytl işçilik verdim yaptırdım aracımı bayagı bir atikleşti araç devriaj çok yumuşadı çok memnun kaldım farketseydim 6 ay önceden degiştirirdim .
  • triger kullanıcısına yanıt
    Sa arkadaslar 2 gun once hyundai accent 1.5 araba aldim
    1 . Arabada 13 jant lastik vardi . 14 jant atim sifir . Ama jantlari atinca ozellik le tam sag yada sol yapinca hafif gaz vererek donuyorum ciiiiiiiik diye irwnc bi ses geliyor . Neden ola bilir .
    2. Arabanin baski isareti yaniyor goster gede bitigini nasil anlarim.
    3. Araba sirali sistem olduqi ici calistirinca 4.5 saniye gaza gecmesi icin gaz veriyorum . Gaza gecince ayami gazdan cekince stop a gidiyor hemen araba 2.3 dk gaz veriyorum normale donuyor .

    Arkadaslar degerli forum kardeslerim . Baski balata bana kaca maal olur ankara pursaklarda oturuyorum tanidiqiniz bildiniz varsa yardimlarinizi bekliyorum @triger @triger @triger
  • aynı sorun bende de oldu balata yandı 1. vitese geçiyor 2-3. vitese geçmedi öylece kaldı milenyum kasa 2001 model ustaya götürdük bakalım.zamanında bakım yapılmadıgından diye tahmin ediyorum
  • raven1974 R kullanıcısına yanıt
    aynen öyle arkadaş demekki bende sıkıntı yoktu ustaya diyorum sen diyor iyi değilsin panik yapmışın ondan diyor @raven1974
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.