Şimdi Ara

ABS pompalanmalı mı, tek seferde mi basılmalı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    Taner Abi hem ABS'Li hem ABS'siz araç kullandım. Benim kullandığım araç bu kadar savurmuyordu. Bu videodakilerin arasında dağlar kadar fark var. Sanki şöför bilinçli yapıyor gibi biraz.

    O zeminden dolayı.Savurduğu yerde iki taraftaki tekerlekler farklı sürtünmeye sahip zeminlerde.Bir taraf buz diğer taraf ise asfalt.O yüzden aşırı savuruyor
  • ABS için sert ve köküne kadar kadar tek seferde basılmalı ,kesinlikle pompalama yapılmamalı
    abs devreye girince pedal ayağınıza vurur gibi yapsada devam edilmeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 14 Şubat 2010; 11:54:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1998 model ŞAHİN S aracımda (tabi ki) ABS yoktu ve eşimle beraber işe giderken önümüzdeki kişinin fren lambaları yanmadığı halde aniden frene asılması nedeni ile ben de acı fren yaptım ve araç sağ tekeri kitleyip kafa eğdi ve sol teker kaldırıma yol kenarındaki kaldırıma vurdu.

    Aynı şekilde Eğirdir gölünün kenarında önüme bir gurbetçinin eniştesine kullandırdığı aracın kırmasından ötürü yine acı fren yapmak zorunda kaldım, lastiklerin basan taban kadar bir kısmı zımparalanmış ve lastiğin ömrü erken gitmiş, baland yapmıştı.

    1993 model TEMPRA S'te bu kafa eğme hiç olmadı, frenleri de daha etkili ve verimliydi.

    ABS yokken herkes fren pedalını pompalıyordu ancak ABS sayesinde dirkesiyon hakimiyeti de muhafaza ediliyor, fren mesafesi de azalıyor ve lastiklerin ömrü de birden ortadan kaybolmuyor.

    Taner bey sizin kullandığınız tempra s'te bu varmıydı.Benim kullandığım tempra sxa'larda 50 kmden yüksek hızlarda frene bastığımda pedalın pompalanma gibi titrediğini farkediyorum ayağıma bu şekilde bi tepki veriyor.Aynı olayı 94 model opel vectrada da farkettim 98 model corsada da farkettim.Bu araçlar ABS'sizdi.

    ABS-TCS-ESP



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 14 Şubat 2010; 12:48:25 >




  • arkadaşlar benımde dıkkatımı çektı 2 defa basıma geldı normal bı hızla vıraş donerken keskın vıraj tabi frene basınca tak tak abs devreye gırıyor belkı hıc frene basmadan bıle donebılecegım bıyer hızım en fazla 30 40 cıvarı 3den 2 ye almayım dıye tam donecekken frene basım ole doneyım dedım ama abs devreye gırıyor dıreksıyonu kırıp frene basınca sızce normalmı
  • Hocam saniyede 50 biraz fazla olmuş, ilk jenerasyon ABS sistemlerinde oran 12 -15 çevrim/saniyeydi. En son nesil ABS sistemlerinde bu oran 18-20 çevrim/saniye civarındadır, zaten daha fazlasında sistemin çalışabileceğini sanmam çünkü 100 kms hızla giderken tekerleriniz ortalama saniyede 14 kere döner. Saniyede 18 kere çevrim yapan bir sistemin tekerdeki deselerasyon oranını saptayabilmesi için bir turdan daha az tekerlek dönüşüne bel bağlamak zorundadır. Bunu 2,5 katına çıkarırsanız, aynı deselerasyon hesabını 1/3 tekerlek dönüşünde yapmak zorunda kalırsınız. Bu 100 kms hızla giderken hesaplanan durum. 50 kms hızda 1/6 teker dönüşüne, 25 kms hızda (ABS devreye girme eşiğinin biraz üstü) 1/12 tekerlek dönüşüne tekabül eder. Takdir edersiniz ki 1/12 tekerlek dönüşünde sağlıklı bir deselerasyon hesabı yapabilmek güçtür. Onun için sensor okuma hassasiyeti ile hızlı pompo-alama arasında bir orta yol olan 18-20 çevrim saniye iyi rakamdır, gelecekte bundan daha fazla artacağını sanmam.


    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    ABS fren mesafesini kısaltır. Ama frene basabildiğiniz kadar basmalı ve pompalama yapmamalısınız.
    ABS'li araçta frene az basma, genelde yapılan bir şeydir ve sonucu kazadır.
    ABS'siz araç kullanmaya alışmış olanlar, ABS'siz araçta lastikler bloke olmasın diye istem dışı olarak frene az basarlar.
    Bu alışkanlık ABS'li araçta devam ederse olay şu şekilde gelişir.

    Biz frene bastığımızda fren sistemindeki yağın basıncını arttırırız.
    ABS ise eğer lastiklerde bir blokaj oluşursa bir valfi saniyede 50 defa açıp kapatarak bizim oluşturduğumuz basıncı 50 saniyede 1 kesmiş olur.
    Her basıncı kesme ve her yeniden sisteme verme anında bu valf bir basınç kaybı meydana getirir.
    Bu da tekerleklerdeki fren silindirlerine daha az basınçlı yağ gitmesi demektir.
    Daha az basınç daha az sıkma kuvvetidir.
    ABS devreye girmiştir ve sürücü şunu düşünmektedir: Evet ABS devreye girdiğine göre benim frene basma kuvvetim tekerleklerin bloke olmasına neden olacak kadar fazla. O halde frene daha sert basmamın bir anlamı yok.
    Yanlış.
    Basabildiğiniz kadar çok basmalısınız.





  • ben pompalayacaksam abs ne yapacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastforyou

    arkadaşlar benımde dıkkatımı çektı 2 defa basıma geldı normal bı hızla vıraş donerken keskın vıraj tabi frene basınca tak tak abs devreye gırıyor belkı hıc frene basmadan bıle donebılecegım bıyer hızım en fazla 30 40 cıvarı 3den 2 ye almayım dıye tam donecekken frene basım ole doneyım dedım ama abs devreye gırıyor dıreksıyonu kırıp frene basınca sızce normalmı


    bence normal değil ama büyük ihtimal şöyle olmuştur abs li araç kullananlar belki bilir, abs devreye girmeyecek kadar yavaşlama amaçlı yapılan frenlemede anında aracın lastiği bir çukura düşer ise, abs o lastikte 1 problemin olduğu algılayıp devreye giriyor. bu durum bazen tehlike arz edebiliyor ve genelde 10 ila 20 km hızlarında iken başıma geliyor, ayağımı frenden çekip yeniden basmam gerekebiliyor...

    birde tam güç uygulayan arkadaşlara hitaben şu deneyimimi söylemek istiyorum.(bu testimi 2005 model audi a3 aracımda ve 2007 model vw polo aracımda denedim)

    bu testi denemek için öncelikle hızınız biraz yüksek olması gerekiyor ( 100km/h civarı )

    arkadaşlar hızlı giderken ayağınızı fren pedalına yavaş atın abs devreye İLK girdiği andaki fren basıncını arttırmayın orada bırakın ve aracınızı aynı fren dozajı ile durdurun, daha sonra aynı testi 1 kere daha yapın bu sefer bir önceki gibi gene abs devreye girene kadar yavaş basın abs devreye girdikten sonra! bütün gücünüzle frene asılın ! , ilk denemenizin aracı daha kısa bir mesafede durdurduğunu hissedeceksiniz... ben bunu yanımda arklarım yanımda varkende sıkı tutun diyip gösterdim ki farkı hissettiler :)
    eğer deneyip aksini yaşayan biri olursa bu sadece benim kullandığım araçlara mahsus karakteristik bir özellik olduğunu veya bana öyle geldiği kanaatine varabilirim ( vw bora ve bmw e46 318 kullan arkımda benim söylediğim gibi daha kısa mesefede durduğunu söyledi) denemeden fikir üzerine yazmayın deneyin öyle yazın lütfen
    saygılar Aydın PÜRÇEK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydinpurcek -- 26 Eylül 2011; 19:39:12 >




  • Abs su ana kadar 1 defa ısıme yaradı hatta kazadan kurtardı. Acıkcası bugune kadar abs sız aracları daha cok kullandıgım ıcın kısa sure oncesıne kadar fren basıncını ayarlamada sıkıntı yasıyordum. Yavas yavas alıstım.
  • fren pedalına basılı tutup
    kaçış mümkün ise direksiyonla manevra yapın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cronic



    bi arkadaşla tartıştık, diyor ki ABSli frene basarken pompalaman lazım.
    Ben de diyorum ki, zaten ABSnin özelliği kendisi pompalıyor.


    arkadaşınız kaç yaşında, merak ettim?

    freni ben pompalayacaksam ABS ne iş görecek, süs olsun diye mi duruyor arabada. ayrıca ABS freni, saniyede 15 defanın üzerinde pompalar. bu zeki ve yetenekli arkadaşınızı bindirin birarabaya da saniye 5 defa pompalasın bakalım freni, becerebilecek mi? denerken siz arabada olmayın ama...

    ayrıca arkadaşınızın internetle de pek arası iyi değil herhalde. olsaydı her yerde gayet yoğun bir şekilde bulabileceği bu tür bilgilere sahip olmadan, sizinle iddialaşmazdı kanımca...
  • Arkadaşım 30 yaşında da, gerçi aşağıdaki gibi bir yazı buldum. Burada 4 teker ABSde pompalamayın, 2 teker ABSde tekerlekler kilitlenirse hafiften bırakın diyor.
    Nerden bileceğiz 4 teker mi 2 teker mi ABS oldugunu aracta? Benim arac 2008 Focus TDCI

    ABS ile yapılması ve yapılmaması gerekenler

    Uygun kullanılması halinde dört-tekerlek ABS güvenli ve etkin bir frenleme sistemidir. Maksimum güvenlik ve sistemin tüm avantajlarından yararlanmaları için, sürücülerin ABS sistemlerinin nasıl çalıştığını doğru olarak bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir. Bu kurallar aşağıda sıralanmıştır:

    Ayağınızı frenin üzerinde tutun

    Yönlendirme yaparken dört-tekerlek ABS'nin uygun çalışmasını sürdürmek için fren üzerinde sert ve sürekli basıncı koruyun. Fren pedalı salınımlar yaparken bile freni pompalamaktan kaçının. Ancak, arka-tekerlek ABS ile donatılmış taşıtlarda, ön tekerleklerin geleneksel frenler gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü taşıtı yönlendirebilmek için, fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır.

    Durmak için yeterli mesafe bırakın

    İyi koşullarda öndeki taşıtlar üç saniye, kötü koşullarda daha fazla süre geriden takip edilmelidir.

    ABS ile sürüş pratiği yapın

    ABS çalışırken meydana gelen basınç dalgalanmalarının nasıl hissedildiğini öğrenin. Acil frenleme yapmak için boş alanlar ve park yerleri uygun olabilir.

    Aracın kullanım kataloğuna bakın

    ABS ile ilgili ilave sürüş bilgileri için aracın kataloğuna bakmayı ihmal etmeyin.

    ABS'li taşıtı çılgınca kullanmayın

    ABS'li taşıt size virajları hızlı dönme, şeritleri ani değiştirme veya ani manevralar yapma hakkı vermez. Bu tür davranışlar ne uygun ne de güvenlidir.

    Frenleri pompalamayın

    Dört tekerlek ABS'li taşıtlarda freni pompalamak, sistemi açıp kapatmaktadır. ABS frenleri sizin yerinize otomatik ve çok daha hızlı oranda pompalamakta ve iyi yön kontrolü sağlamaktadır.


    Direksiyonu unutmayın

    Dört tekerlek ABS, acil frenleme durumunda sürücünün yön kontrolü yapmasını sağlar. Yönlendirme sırasında taşıt tam olarak duruncaya kadar, ayağınızı fren pedalına sertçe basılı olarak tutun. Ayağınızı fren pedalından ayırmayın zira bu ABS'yi ayırır. ABS ile frenleme sırasında yönlendirme yeteneğiniz olsa bile, taşıtınız kaygan yolda kuru yoldaki kadar keskin dönemeyebilir. Arka-tekerlek ABS'li taşıt kullanan sürücüler dikkatli ve sertçe fren yapmalı ve tekerleklerin kilitlenmeye başladığını hissettiklerinde, basıncı bir miktar azaltmalıdırlar.

    Mekanik gürültüler ve/veya küçük pedal titreşimlerinden paniklemeyin

    ABS-donatılmış taşıtla fren yaparken meydana gelen mekanik gürültüler ve/veya küçük pedal titreşimlerinden paniklemeyin. Bu koşullar normaldir ve sürücünün ABS'nin çalıştığını anlamasını sağlar.

    ABS genellikle geleneksel frenlerden daha çabuk durdurur ancak, fizik kanunlarını değiştiremez

    ABS genellikle ıslak yüzeylerde ve buzlu veya sertleşmiş kar kaplı yollarda iyi frenleme sağlayabilmektedir. Her ne kadar genellikle geleneksel sistemlerdeki sert frenlemede karşılaşılan tehlikeli tekerlek kilitlenmesi kadar olmasa da, kumlu çakıllı yollarda veya yeni yağmış kardaki frenlemede durma süreleri daha uzun olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydinpurcek


    quote:

    Orijinalden alıntı: fastforyou

    arkadaşlar benımde dıkkatımı çektı 2 defa basıma geldı normal bı hızla vıraş donerken keskın vıraj tabi frene basınca tak tak abs devreye gırıyor belkı hıc frene basmadan bıle donebılecegım bıyer hızım en fazla 30 40 cıvarı 3den 2 ye almayım dıye tam donecekken frene basım ole doneyım dedım ama abs devreye gırıyor dıreksıyonu kırıp frene basınca sızce normalmı


    bence normal değil ama büyük ihtimal şöyle olmuştur abs li araç kullananlar bilir abs devreye girmeyecek kadar yavaşlama amaçlı yapılan frende aracın lastiği bir çukura düşer ise abs o lastikte 1 problemin olduğu algılayıp devreye giriyor bu durum bazen tehlike arz edebiliyor ve genelde 10 ila 20 km hızlarında giderken başıma geliyor, ayağınımı frenden çekip tekrardan basmam gerekebiliyor...

    birde tam güç uygulayan arkadaşlara hitaben şu deneyimimi söylemek istiyorum.(bu testimi 2005 model audi a3 aracımda ve 2007 model vw polo aracımda denedim)

    bu testi denemek için öncelikle hızınız biraz yüksek olması gerekiyor ( 100km/h civarı )

    arkadaşlar hızlı giderken ayağınızı fren pedalına yavaş atın abs devreye İLK girdiği andaki fren basıncını arttırmayın orada bırakın ve aracı durun, daha sonra aynı testi 1 kere daha yapın bu sefer bir önceki gibi gene abs devreye girene kadar yavaş basın abs devreye girdikten sonra bütün gücünüzle frene asılın, ilk denemenizin aracı daha kısa mesafede durdurduğunu hissedeceksiniz ben bunu yanımda arklarım yanımda varkende tutun diyip gösterdim farkı hissettiler :)
    eğer deneyip aksini yaşayan biri olursa bu sadece benim kullandığım araçlara mahsus karakteristik bir özellik olduğunu veya bana öyle geldiği kanaatine varabilirim ( vw bora ve bmw e46 318 kullan arkımda benim söylediğim gibi daha kısa mesefede durduğunu söyledi) denemeden fikir üzerine yazmayın deneyin öyle yazın lütfen
    saygılar Aydın PÜRÇEK

    tşk ederım açıklama ıcın

    ama teker çukurda değildi sadece normalden hızlı frene basarak keskin viraja gırdım fakat sert şekılde degıl sadece ayagım frende döndüm virajı o esnada abs devreye gırdı 2 defa aynı şey oldu




  • abs iyidir ben bi zararını görmedim
  • ABS Olmazsa olmazlardan artık..
  • "abs'ye ne gerek var, kendin basacaksın, ayarında bastın mı hiç bir şey olmaz."
    diyen insanlar var bu memlekette.


    Nedense aklıma OK reklamlarını getirdi...

     ABS pompalanmalı mı, tek seferde mi basılmalı
  • abs zaten senin yerine pompalar yok birazda ben pompalayım dersen fren mesafen iyice uzar ,
    abs zaten fren halinde aracı kontrol edebilben için var ,
  • Arkadaşlar saolun yorumlar için.
    Bişey daha soracagım.
    Gecenlerde bi kaza atlattım.
    Ondeki arabanın durdugunu gec farkedince frene kökledim ve trrrrt etti. ABE devreye girdi.
    Ama istemdışı olarak elfrenine gitti elim ve el frenini cektim.
    Durabildim ama elfreni çekmem ABSyi safdışı mı bıraktı?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.