Şimdi Ara

Abs olmayan araç nasıl kullanilmali (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
4.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tyler Durden

    Acil durumlarda : motor freni + 2 diş el freni + pompalı şeklinde ayak freni

    Anlasilan hic acil durum yasamamissin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tyler Durden

    Acil durumlarda : motor freni + 2 diş el freni + pompalı şeklinde ayak freni

    Anlasilan hic acil durum yasamamissin.

    Bu yorumu yazanın ehliyeti dahi olmadığından eminim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I

    quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tyler Durden

    Acil durumlarda : motor freni + 2 diş el freni + pompalı şeklinde ayak freni

    Anlasilan hic acil durum yasamamissin.

    Bu yorumu yazanın ehliyeti dahi olmadığından eminim

    Benden mi yoksa alinti yaptigim kisiden mi bahsediyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I

    quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tyler Durden

    Acil durumlarda : motor freni + 2 diş el freni + pompalı şeklinde ayak freni

    Anlasilan hic acil durum yasamamissin.

    Bu yorumu yazanın ehliyeti dahi olmadığından eminim

    Benden mi yoksa alinti yaptigim kisiden mi bahsediyorsun?

    alıntı yaptığınız kişiden




  • doctor I kullanıcısına yanıt
    Farklı dozajlarda frenleme ne demek? Diski farklı oranlarda sıkmak demek balatalarla değil mi? Bir kuvvetli bir daha az. Kuvvetli sıkarken, daha az sıkmak için ne yapılır, önceki hale göre disk bir miktar bırakılır. Bırakılır ki baskı azalsın. İşte bunu anlatmayı çalışıyorum sıkıp bırakır diyerek. Siz bırakmayı, diski bir tutup sonra tamamen çekmek olarak algılıyorsanız bilemem tabi.

    Siz bana panik frende kilitlenme noktasını bulup bulamadığımı bana niye soruyorsunuz onu anlamadım? Ben abs olmayan araçta lastiklerin kilitlendiği durumda , absli duruma göre daha geç durduğunu söylüyorum. Abs'siz araçları savunmuyorum. İlave olarak da ekliyorum, kilitlenmemiş hale göre abs devreye girdiği durumda fren mesafesi uzar diye.

    Normal hızlarda panik frende abs devreye girmez. Panik frenle absnin alakası da yoktur. Abs fren baskısıyla ilintilidir. Tekerleri kitleyecek raddede uzun ve sert fren yapılırsa abs devreye girer. Normal hızda giden bir insan panik frende bile bu kadar kuvvetli fren yapma ihtiyacı duymaz özellikle de şehir içinde. Ama normalin üstünde, agresif sürüş sergilerken ya da bozuk yol koşulunda ortaya çıkan ani durumda yapacağı sert fren sonrası abs devreye girer, ya da yoksa tekerler kilitlenir. İşte bu durumda abs, kitlenen tekere göre daha kısa sürede durdurur. AMA abs lastikler kitlenmeden aynı hızda yapılacak 0kmye kadar olan duruşta fren mesafesini uzatır. Çünkü tekerleri ktlemeden yapılan sürekli yüksek baskı, şiddeti artıp azalar baskıya göre daha fazla sürtünme kuvveti ve dolayısıyla daha fazla durdurma kuvveti sağlar.

    Tekrar ban gelirsek ve sorunuza cevap vereceksem, çoğu durumda ani kuvvetli frenlemede absnin devreye gireceği noktayı kestiremem bende pek çok söför gibi. Bunda yeni araçlarda bulunan fren destek sistemlerinin kullanıcıyı yanlış anlayıp gereksiz yere tekerlere fazla fren gücü uygulaması da cabası. Bundan dolayı da absli araçta bulunmaktan memnunum. Ama fren destek sisteminin gereksiz yere fzla baskı uygulayıp absyi gereksiz hızlarda devreye sokması sonucu aracın dura mesafesinin hallice artması yüzünden trafikte birkaç sefer kaza riski atlatmışlığım da var. Normalde fren destek sistemi yanlış algılayıp tam güç frenlere baskı yapmasa normal sert frenimle sorunsuz yavaşlayıp durabileceğim yerde, absnin devreye girip aracın daha yumuşak frenlemesi yüzünden neredeyse arkadan vuracağım oldu birkaç kere.


    O yüzden şehir içinde son derece sakin sürmeye çalışırım. Abs'nin bana göre parladığı yer fren mesafesi, bozuk zeminde durdurma avantajı falan değil, uzun yolda kritik durumlarda hayati manevralara imkan sağlaması.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tyler Durden

    Acil durumlarda : motor freni + 2 diş el freni + pompalı şeklinde ayak freni

    Anlasilan hic acil durum yasamamissin.

    Aynen, acil durumda insanın ne vites dğeiştirip motor freni yapacak, ne el frenine elini atacak düşüncesi olur, vücut frene abanıp, direksiyona kitlenir. Son anda yapacaksa bir manevra yapar, o da tutarsa. Zaten araba tutulu kaybedip, sağa sola yan dönmeye başlamışsa yapacak birşey yok, espye dua edip, olacakları film gibi izlemek dışında. Sonrasında içenlere bir sigara iyi gider, içmeyenlere kötü oluyor ama.




  • Bas çek yapılmalıdır. Konforu yok eder ama frenin itiş kuvvetini de yok eder.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    ABS nin etkisi fren mesafesi ile alakalı değildir. Aracın fren yaparken aynı zamanda manevra da yapabilmesidir.

    Aracınızda ABS olmaması önemli bir eksik. Tavsiyem, yüksek hız yapmayın, eski lastik kullanmayın, fren balatalarınızı takip edin... Aracınız yere iyi tutunsun, fren ihtiyacı olursa kısa mesafede durabilsin.


    absde fren mesefesi azalır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tyler Durden

    Acil durumlarda : motor freni + 2 diş el freni + pompalı şeklinde ayak freni

    Anlasilan hic acil durum yasamamissin.

    Aynen, acil durumda insanın ne vites dğeiştirip motor freni yapacak, ne el frenine elini atacak düşüncesi olur, vücut frene abanıp, direksiyona kitlenir. Son anda yapacaksa bir manevra yapar, o da tutarsa. Zaten araba tutulu kaybedip, sağa sola yan dönmeye başlamışsa yapacak birşey yok, espye dua edip, olacakları film gibi izlemek dışında. Sonrasında içenlere bir sigara iyi gider, içmeyenlere kötü oluyor ama.

    Aynen hocam fren ve direksiyon disinda insanin aklina bisey gelmiyor o an. Bende birkac defa direksiyonu kirarak kurtardim. Kirmasam suphesiz arkadan giriyordum.

    Bu arada sigara olayina sonuna kadar katiliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Duzgun lastik olsun hidroliği bakimli sertliği ayarli diskleri duzgun balatalari iyi olsun hiç bişe olmaz.gayettr iyi durur abs li dende kisa mesafede.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABS frene asıldığınızda teker kayma eğilimi göstereceğinden, saniye 23 kez(23 diye hatırlıyorum) fren sistemini bas-çek etkisiyle kaymayı engeller, dolayısıyla tekerlek kaymayınca araçta daha kısa mesafede durur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Farklı dozajlarda frenleme ne demek? Diski farklı oranlarda sıkmak demek balatalarla değil mi? Bir kuvvetli bir daha az. Kuvvetli sıkarken, daha az sıkmak için ne yapılır, önceki hale göre disk bir miktar bırakılır. Bırakılır ki baskı azalsın. İşte bunu anlatmayı çalışıyorum sıkıp bırakır diyerek. Siz bırakmayı, diski bir tutup sonra tamamen çekmek olarak algılıyorsanız bilemem tabi.

    Siz bana panik frende kilitlenme noktasını bulup bulamadığımı bana niye soruyorsunuz onu anlamadım? Ben abs olmayan araçta lastiklerin kilitlendiği durumda , absli duruma göre daha geç durduğunu söylüyorum. Abs'siz araçları savunmuyorum. İlave olarak da ekliyorum, kilitlenmemiş hale göre abs devreye girdiği durumda fren mesafesi uzar diye.

    Normal hızlarda panik frende abs devreye girmez. Panik frenle absnin alakası da yoktur. Abs fren baskısıyla ilintilidir. Tekerleri kitleyecek raddede uzun ve sert fren yapılırsa abs devreye girer. Normal hızda giden bir insan panik frende bile bu kadar kuvvetli fren yapma ihtiyacı duymaz özellikle de şehir içinde. Ama normalin üstünde, agresif sürüş sergilerken ya da bozuk yol koşulunda ortaya çıkan ani durumda yapacağı sert fren sonrası abs devreye girer, ya da yoksa tekerler kilitlenir. İşte bu durumda abs, kitlenen tekere göre daha kısa sürede durdurur. AMA abs lastikler kitlenmeden aynı hızda yapılacak 0kmye kadar olan duruşta fren mesafesini uzatır. Çünkü tekerleri ktlemeden yapılan sürekli yüksek baskı, şiddeti artıp azalar baskıya göre daha fazla sürtünme kuvveti ve dolayısıyla daha fazla durdurma kuvveti sağlar.

    Tekrar ban gelirsek ve sorunuza cevap vereceksem, çoğu durumda ani kuvvetli frenlemede absnin devreye gireceği noktayı kestiremem bende pek çok söför gibi. Bunda yeni araçlarda bulunan fren destek sistemlerinin kullanıcıyı yanlış anlayıp gereksiz yere tekerlere fazla fren gücü uygulaması da cabası. Bundan dolayı da absli araçta bulunmaktan memnunum. Ama fren destek sisteminin gereksiz yere fzla baskı uygulayıp absyi gereksiz hızlarda devreye sokması sonucu aracın dura mesafesinin hallice artması yüzünden trafikte birkaç sefer kaza riski atlatmışlığım da var. Normalde fren destek sistemi yanlış algılayıp tam güç frenlere baskı yapmasa normal sert frenimle sorunsuz yavaşlayıp durabileceğim yerde, absnin devreye girip aracın daha yumuşak frenlemesi yüzünden neredeyse arkadan vuracağım oldu birkaç kere.


    O yüzden şehir içinde son derece sakin sürmeye çalışırım. Abs'nin bana göre parladığı yer fren mesafesi, bozuk zeminde durdurma avantajı falan değil, uzun yolda kritik durumlarda hayati manevralara imkan sağlaması.

    Öncelikle belirtmeliyim ki inanılmaz derece de karışık yazıyorsunuz bu yüzden yazdıklarınızı paragraf olarak cevaplayacağım bütünlük halinde bunlara cevap vermem imkansız gibi.

    Kilitlenmemiş halde olan abssiz aracın tekerinin absli araçtan daha kısa sürede durduğunu iddia ediyorsunuz. Kaldı ki kilitlenme eşiğini aşılmadığın sürece abs devreye girmez aynı kapasiteye sahip fren sistemleri absli abssiz kilitlenme eşiği aşılmadan frenleme yapılırsa aynı mesafede durur çünkü henüz abs sistemi devrede bile değildir ! Bir kere en büyük yanılgınız burada.

    Normal hızdan kastınız pek anlamasam da daha geçen gün 50 60 km hızla giderken köpeğin sürüsünün birden göremeyeceğim yerden fırlaması yüzünden panik frenleme yapmam neticesinde abs devreye girdi fren pedalı klasik abs tepkisini verdi ve direksiyonu kırdığım tarafa rahatça manevra yapabildim. Sonuç olarak kilitlenme eşiği aşıldığı takdirde abs sürekli devreye girecektir tabi araça hareket halindeyken.

    Normal hızda panik frende abs devreye girmez demişsiniz sonrasında fren gücü ile abs nin devreye girmesi ilitlidir demişsiniz burada fena bir çelişki var.

    Ardından normal hızda panik frene ihtiyaç yoktur özellikle şehir içinde demişsiniz, şehir içinde önünüze çocuk kedi köpek bisikletli felan çıktığınız da sanırım frene basmıyorsunuz buradan bu sonuç çıkıyor.

    Anlatmaya çalıştığım gibi teker kitleyecek kadar frenleme yapıldığında zaten absli abssiz sistem arasında fark olmayacaktır burada nasıl abs fren mesafesini uzatır dersiniz bunu hiç anlamadım.

    Burada absli fren sistemlerinin bir kaç durum dışında halinde fren mesafesini azaltacağını her ne kadar anlatsam grafik koysam da kabullenmeyeceksiniz o yüzden son paragrafa hiç yorum dahi yapmıyorum. Fakat son paragrafınız baya baya yanlışlıklar içeriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I

    Bu videoda abs fren mesafesini uzatır sadece tekerleri kitlemez kabiliyeti sağlar diyen arkadaşlara gelsin. Şu olay nasıl şehir efsanesi haline geldi hala inanmıyorum.

    hepsini izlemek istemeyenler 02.10 ile 02.43 arasını izleyebilirler.





    kuru zeminde yada asvaltta hiç bir abs li araç normal araçta daha kısa mesafede duramaz .




    "ABS'siz bir otomobille yapılan kazık frende tüm fren gücünü zemine aktarmak mümkün olacak ve ABS'siz aracın, ABS'li bir araçtan daha kısa sürede durabilme ihtimali ortaya çıkacaktır.Oysa ABS'li araçta tekerlek kilitlendiğinde fren basıncı bir miktar azaltıldığından, tekerleğin kısa bir süreyle dönmesine izin verilmekte ve fren duruş mesafesi uzamaktadır "




  • ABS sistemi olan araçlarda abs sistemi kilitlenme eşiğini aşan fren dozajında devreye girer. Fren dozajının bu değerin altında kalması durumda aynı fren kapasitesine sahip absli abssiz araçların frenlemesinde durma ve süre olarak fark olmayacaktır. Yani abs vardı araba durmadı fren mesafesi uzadı diye bir olay yok.

    Şayet kilitlenme eşiği geçildiği durumda absli araç frende farklı dozlamaa yaparak hem manevra kabiliyeti arttıracak hemde tekerin kilitlenmesini engelleyerek teker ile ile yol arasındaki sürtünme kuvvetinin azalıp aracın sürüklenmesini engelleyeceği için fren mesafesini kısaltacaktır.

    Fakat bazı özel ve yol koşulları hariç absli araç abssiz araçtan daha kısa sürede daha güvenli duracaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I

    Bu videoda abs fren mesafesini uzatır sadece tekerleri kitlemez kabiliyeti sağlar diyen arkadaşlara gelsin. Şu olay nasıl şehir efsanesi haline geldi hala inanmıyorum.

    hepsini izlemek istemeyenler 02.10 ile 02.43 arasını izleyebilirler.





    kuru zeminde yada asvaltta hiç bir abs li araç normal araçta daha kısa mesafede duramaz .




    "ABS'siz bir otomobille yapılan kazık frende tüm fren gücünü zemine aktarmak mümkün olacak ve ABS'siz aracın, ABS'li bir araçtan daha kısa sürede durabilme ihtimali ortaya çıkacaktır.Oysa ABS'li araçta tekerlek kilitlendiğinde fren basıncı bir miktar azaltıldığından, tekerleğin kısa bir süreyle dönmesine izin verilmekte ve fren duruş mesafesi uzamaktadır "




    Keşke videonun dedigim kısmını izleseymissinde öyle yorum yapsaymissin cok tahlihsiz, yanlis, gercekle en ufak bagi olmayan bir yorum atmazdin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doctor I -- 29 Ağustos 2014; 15:29:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aliriza81 kullanıcısına yanıt
    kabak lastikle gezmez isen sıkıntıyok ani frende abs sistemde kızaklamayapar. eger panik değilsen heyecan yapıp frenle birlikte kilitlenmiyorsan yapabileceğin engüzel sistem çok seri çekilde lastikler kızaklamaya başladıgında basçek yaparsın sürekli, abs sistemini bilmek ne işe yaradıgını anlamak gerekir. absile abs olmayan arasındaki banagöre tek ani frende araç kayarken abs sistemde direksiyonu rahatça çevirip sağa sola kaçış yapabilirsiniz abs olmayanda pompalama taktigi ile bunu yaparsınız. güzel araç bende 2005 aldım abs yok ama olmazsa olmaz değil hala şahinerlerin devrindeyiz.
  • Herkes kafasından yorum yapmış , abs yi boşuna yapmış üreticiler zaten . Arabaya binerken bi doz sakinleştirici verseler hiçkimse panik yapmadan tam sınırda fren yapardı.


    Abs siz araçta tek yapılacak şey debriyaja basmayıp motor freni+fren yapmak oda 2 ve 3. viteste işe yarar .Bunu yapmak içinde ayağını alıştırıp refleks haline getirmek için uzun süre gerekir.

    Ama kaza anında olacakları Allah bilir çok usta şöför bile panikle hiçbir aceminin yapmayacağı hatayı bile yapabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    ABS nin etkisi fren mesafesi ile alakalı değildir. Aracın fren yaparken aynı zamanda manevra da yapabilmesidir.

    Aracınızda ABS olmaması önemli bir eksik. Tavsiyem, yüksek hız yapmayın, eski lastik kullanmayın, fren balatalarınızı takip edin... Aracınız yere iyi tutunsun, fren ihtiyacı olursa kısa mesafede durabilsin.


    absde fren mesefesi azalır

    Bende öyle biliyordum ama kuru zeminde ABS, frenleme mesafesini uzatıyormuş... İleri sürücülük eğitimi aldım, orada bu şekilde söylediler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Farklı dozajlarda frenleme ne demek? Diski farklı oranlarda sıkmak demek balatalarla değil mi? Bir kuvvetli bir daha az. Kuvvetli sıkarken, daha az sıkmak için ne yapılır, önceki hale göre disk bir miktar bırakılır. Bırakılır ki baskı azalsın. İşte bunu anlatmayı çalışıyorum sıkıp bırakır diyerek. Siz bırakmayı, diski bir tutup sonra tamamen çekmek olarak algılıyorsanız bilemem tabi.

    Siz bana panik frende kilitlenme noktasını bulup bulamadığımı bana niye soruyorsunuz onu anlamadım? Ben abs olmayan araçta lastiklerin kilitlendiği durumda , absli duruma göre daha geç durduğunu söylüyorum. Abs'siz araçları savunmuyorum. İlave olarak da ekliyorum, kilitlenmemiş hale göre abs devreye girdiği durumda fren mesafesi uzar diye.

    Normal hızlarda panik frende abs devreye girmez. Panik frenle absnin alakası da yoktur. Abs fren baskısıyla ilintilidir. Tekerleri kitleyecek raddede uzun ve sert fren yapılırsa abs devreye girer. Normal hızda giden bir insan panik frende bile bu kadar kuvvetli fren yapma ihtiyacı duymaz özellikle de şehir içinde. Ama normalin üstünde, agresif sürüş sergilerken ya da bozuk yol koşulunda ortaya çıkan ani durumda yapacağı sert fren sonrası abs devreye girer, ya da yoksa tekerler kilitlenir. İşte bu durumda abs, kitlenen tekere göre daha kısa sürede durdurur. AMA abs lastikler kitlenmeden aynı hızda yapılacak 0kmye kadar olan duruşta fren mesafesini uzatır. Çünkü tekerleri ktlemeden yapılan sürekli yüksek baskı, şiddeti artıp azalar baskıya göre daha fazla sürtünme kuvveti ve dolayısıyla daha fazla durdurma kuvveti sağlar.

    Tekrar ban gelirsek ve sorunuza cevap vereceksem, çoğu durumda ani kuvvetli frenlemede absnin devreye gireceği noktayı kestiremem bende pek çok söför gibi. Bunda yeni araçlarda bulunan fren destek sistemlerinin kullanıcıyı yanlış anlayıp gereksiz yere tekerlere fazla fren gücü uygulaması da cabası. Bundan dolayı da absli araçta bulunmaktan memnunum. Ama fren destek sisteminin gereksiz yere fzla baskı uygulayıp absyi gereksiz hızlarda devreye sokması sonucu aracın dura mesafesinin hallice artması yüzünden trafikte birkaç sefer kaza riski atlatmışlığım da var. Normalde fren destek sistemi yanlış algılayıp tam güç frenlere baskı yapmasa normal sert frenimle sorunsuz yavaşlayıp durabileceğim yerde, absnin devreye girip aracın daha yumuşak frenlemesi yüzünden neredeyse arkadan vuracağım oldu birkaç kere.


    O yüzden şehir içinde son derece sakin sürmeye çalışırım. Abs'nin bana göre parladığı yer fren mesafesi, bozuk zeminde durdurma avantajı falan değil, uzun yolda kritik durumlarda hayati manevralara imkan sağlaması.

    Öncelikle belirtmeliyim ki inanılmaz derece de karışık yazıyorsunuz bu yüzden yazdıklarınızı paragraf olarak cevaplayacağım bütünlük halinde bunlara cevap vermem imkansız gibi.

    Kilitlenmemiş halde olan abssiz aracın tekerinin absli araçtan daha kısa sürede durduğunu iddia ediyorsunuz. Kaldı ki kilitlenme eşiğini aşılmadığın sürece abs devreye girmez aynı kapasiteye sahip fren sistemleri absli abssiz kilitlenme eşiği aşılmadan frenleme yapılırsa aynı mesafede durur çünkü henüz abs sistemi devrede bile değildir ! Bir kere en büyük yanılgınız burada.

    Normal hızdan kastınız pek anlamasam da daha geçen gün 50 60 km hızla giderken köpeğin sürüsünün birden göremeyeceğim yerden fırlaması yüzünden panik frenleme yapmam neticesinde abs devreye girdi fren pedalı klasik abs tepkisini verdi ve direksiyonu kırdığım tarafa rahatça manevra yapabildim. Sonuç olarak kilitlenme eşiği aşıldığı takdirde abs sürekli devreye girecektir tabi araça hareket halindeyken.

    Normal hızda panik frende abs devreye girmez demişsiniz sonrasında fren gücü ile abs nin devreye girmesi ilitlidir demişsiniz burada fena bir çelişki var.

    Ardından normal hızda panik frene ihtiyaç yoktur özellikle şehir içinde demişsiniz, şehir içinde önünüze çocuk kedi köpek bisikletli felan çıktığınız da sanırım frene basmıyorsunuz buradan bu sonuç çıkıyor.

    Anlatmaya çalıştığım gibi teker kitleyecek kadar frenleme yapıldığında zaten absli abssiz sistem arasında fark olmayacaktır burada nasıl abs fren mesafesini uzatır dersiniz bunu hiç anlamadım.

    Burada absli fren sistemlerinin bir kaç durum dışında halinde fren mesafesini azaltacağını her ne kadar anlatsam grafik koysam da kabullenmeyeceksiniz o yüzden son paragrafa hiç yorum dahi yapmıyorum. Fakat son paragrafınız baya baya yanlışlıklar içeriyor.





    Ben absli olsun olmasın, kilitlenme eşiğini aşmadna yapılan sürekli baskılı frenleme, absnin devreye girdiği değişken baskılı frenlemeden dha akısa sürede durdurur diyorum. Çelişkilik bir durum yok ki, basit fizik kuralı, yüksek sabit sürtünme, artıp, azalan sürtünme kuvvetinden daha büyüktür. -İkisinin de tepe noktası eşit olduğu sürece ki, absde de tepe noktası kilitlenme noktası. Ha derseniz ki abs'yi devreye sokmayacak şekilde tepe noktasını nasıl ayarlayacaksınız, onu ayarlayamazsınız işte. Ama ben onu tartışmıyorum, ben fren mesfesinden bahsediyorum.

    Normal hızdan kastık şehir içinde gidilen düşük hızlardır. Kaldı ki kendiniz de şöylüyorsunuz abs kilitlenme eşiğinde devreye girer diye. Ben panik frenle absnin alakası yokjtur diyorum çünkü panik fren=yüksek baskılı frendir diye bir şey yok. Anlık düşük ya da orta baskıda da panik fren yapılabilir. Ani durmaya yönelik tam güçlü panik frenden bahsediyorsak o ayrı. Ama o eşik aşılmadığı sürece istediğiniz kadar ani fren yapın abs devreye girmez. Siz panik freni tm güçle frene asılma olarak algılıyorsanız, ben sizden farklı algılıyorum. Bana göre panik fren çok ani yapılan frendir. Baskısı duruma göre değişkendir.

    Şehir içinde sakin hızda, sokak aralarında düşük hızda, takip mesafelerini koruyarak sakince sürüş yaparsanız öyle bisiklet çıkması, çocuk çıkması gibi durumlarda panik frene gerek kalmadan normal frenlemeyle yavaşlayıp durabilirsiniz. Bu konuya özellikle otomobil aralarından yola atlayan çocuklara karşı ben sokak aralarında çok temkinli ve sakin sürerim.

    Teker kitleyecek kadar frenlemede demiyorum. Teker kitlemenin hemen üstündeki değerde yapılan sürekli baskılı frenleme, absnin devreye girdiği durumdan daha kısa sürede devreye girer diyorum. Önceki mesajımda da belirttiğim gibi günümüz araçlarında abs'nin devreye girmesi için sürücünün bu eşiğe kadar fren yapması gerekmiyor, çünkü çoğu araçta bulunan fren destek sistemleri, sürücünün pedal baskısı o ayara gelmeden bile, acil durum var olarak algılayıp, frnee tam güçşe destek verip, gereksiz yere absnin devreye girmesine neden olabiliyor diyorum. Bugün araçların çoğunda fren pedalına belirli bir hızdan fazla, ve belirli bir orandan fazla basarsanız otm olarak destek sistemiyle sonuna kadar destek veriyor frenlere. İşte bu durumda gereksiz artan fren baskısı ve abs sonucu değişken basınçlı durma, bu ddestek sistemi olmadan sürücünün abs'yi sokmadan kendi yapacağı frenlemeye göre mesafeyi uzatır diyorum. Olay bu. Sanırım bu sefer biraz daha anlaşılır olmuştru mesajım. Heralde sizin aracınız da vw. Eski bir model değilse utlaka sizde de fren destek sistemi vardır ve bahsettiğim şekilde bazen ektra müdehale ettiğini tecrübe etmişsinizdir.


    Fren sistemleri üzerinde çalışan mühendis misiniz? İleri sürüş uzmanı mısınız? Mekanik teknikeri misiniz? Öyleyseniz tabi ki bilgileriniz bizlerle paylaşın, bilgilenelim, yanlışarımızı düzeltelim. Ama aksi taktirde siz de normal bir sürücüyseniz internetten grafik, video bulup paylaşarak, paragrafınızı dikkate almıyorum, yanlışınız çok vs tarzındaki tutumunuzun gözümde bir bağlayıcılığı yoktur.




  • arkadaşlar 5 sene polo kullandım abs siz hiçbir şeysiz durum o kadar vahim değil abs fren mesafeini azaltmaz sadece fren anında frenin kilitlenmesini önleyerek sağa sola dönüş yapma imkanını sağlar,öyle acil durumda el freni çekmekle olmaz bu işler takla atarsınız.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.