Şimdi Ara

ABS'Lİ ARAÇLAR VE CEP TELEFONU (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
96
Cevap
0
Favori
3.611
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Babam 30 senedir Tır şoförü. Bilirsiniz ki Tırlarda ABS biraz mecburi ihtiyaç ve babam 10 senedir de cep telefonu kullanır. Süreklide açıktır telefonu. Sonradan 2 tane telefonu oldu. Diğeri de sürekli açıktır. 96 model Man Tırla 4 sene 2000 model DAF ile 4 sen 04 model DAF'la hala şoförlük yapıyor. E bunlarda ABS ASR ne ararsanız mevcut. Aynen şu şekil de soruyu babama sorup cevabını almış bulunuyorum.

    Niye otobüslerde telefon kullanılmaz. Frenlere ABS'ye etkisi mi var? dedim

    Ben kaç senedir telefon kullanıyorum aynı sistem benim arabamda da var. Niye etkilemedi şimdiye kadar. O sadece otobüste bağırılarak konuşulmasın manasında konulmuş bi yasak. Milletimiz malum nasıl konuşacağını bilmiyor.

    diye bir cevap almış bulunuyorum.
  • Benim başıma gelmediyse zararlı değildir mantığını uygulayan onlarca kişi aynı mantıkla uçaklara da böyle biniyor ve bizzat 1. şahıs olarak başımdan geçtiği ve bu konularda yetkinliklerine kendimden çok güvendiğim 2. şahıslardan duyduğum için bu sebepten dolayı yaşanan tehlikeli olaylardan haberdarım.

    Cep telefonu hassas elekronik sistemleri etkiliyor, orası kesin.
  • bu konu daha önceden de pek çok kez tartışıldı. O zamanlar da yazmıştım yine yazayım..

    Bu konu ile ilgili olarak bilimsel otoritelerin kesin bir kararı yok. Etkiler diyenler de var, etkilemez diyenler de..Nitekim örneğin Mercedesin ürettiği otobüslerde Cep Tel kullanımı yasak iken Mitsubishi otobüslerde bu yasak yok..Mitsubishi de hassas elektronik devreler olmadığından mı yasak değil?

    Başlığın en başlarında bir arkadaş Faraday kafesinden bahsetmiş, çok doğru ve basit bir işlem.. Manyetik geçirgenliği yüksek bir metalden (örneğin demir) yapılmış bir kafes veya kutunun içine dışarıdan herhangi bir elektro manyetik dalga giremez...
  • Birbirinden tamamen bağımsız ve kendi elektrik kaynağına sahip, iki adet uçuş bilgisayarını karman çorman eden, otomatik pilot sistemini cümbüşe çeviren aletler cep telefonlardır, bu yüzden de hassas aletleri etkilerler demek yanlış değildir.

    Uçağa bindiğinizde, özellikle THY olursa iyi olur çünkü açık cep telefonu oranı onlarda en yüksektir, kaptanı kapıda yakalayıp anlattırın, birden deliren ancak kabindeki telefonlar zorla toplanıp kapatıldıktan sonra düzelen sistemleri anlatsın size.

    İngilizceniz varsa bizzat bir THY pilotunun ağzından şu anıyı okuyun:
    http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3196561/?searchid=3196561&s=pilotaydin#menu26

    Gereken önlemler alınmadıkça hayatınızı tehlikeye atmayın, Lufthansa ve Cathay Pacific telefon kullanmaya imkan tanıyacak sistemler getiriyor ama henüz değil.

    Otobüslerden uzaklaşmış oldum ama olsun, aklınızda bulunsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 20 Mayıs 2007; 22:48:59 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Donanımcı Aras

    Güzel bi örnek vermişsin ama sende bi şunu düşün;

    Araç kiti satmalarını sağlamak uğruna, otomotiv firmalarının imaj kaybetmesine değermi? "Mercedese bak herşeyi yaptı bunu yapamadı"

    Bu denenmiştir ve kesinlikle dediğim örnektir. Herkes benim dediğimi demiyor, herkes telefon riskli diyor. En şematik ve detaylı anlatım burda benim olduğu için ben tekrar okuyun dedim. Odur yani olay


    mercedes niye mi yapamadi

    yaptiya aaa


    bir arac kiti orijinal mercedesin kac para ona bakmak lazim buradan rant kaldiran lardan biride mercedes demekki
    birde mersedesler sadece nokia nin bilmem ne moddelini kullaniyor birde oradan nokia ya bir cikar var

    yaniii bu osler boyle

    yukarida biri demis ya sehir efsanesi




  • Baban Tırda abs kullanmadı da ondan. bu sorunun cevabını duymak çok zor değil. asılsın pedala absyi soksun devreye o sırada telefonla konuşsun ben bunu ima etmeye çalışıyorum. bende günümü yollarda telefonu açık geçiriyorum. bi şu abs farkını anlatamadım gitti....

    evet o mantıkda çok doğru. başıma gelmedi bişey olmaz diyip yapmaktansa niye önlem almıyoruz? yani bişey olmadı bundan sonra da olmaz efsane vs diyeceğinize hiç yapmayın?

    bence buda, "otobüsde bağırarak konuşan milletimizin" huyu gibi, yapışkan bi huy. BİŞEY OLMAZ.......!!


    inşallah olmaz!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Donanımcı Aras

    Baban Tırda abs kullanmadı da ondan. bu sorunun cevabını duymak çok zor değil. asılsın pedala absyi soksun devreye o sırada telefonla konuşsun ben bunu ima etmeye çalışıyorum. bende günümü yollarda telefonu açık geçiriyorum. bi şu abs farkını anlatamadım gitti....

    evet o mantıkda çok doğru. başıma gelmedi bişey olmaz diyip yapmaktansa niye önlem almıyoruz? yani bişey olmadı bundan sonra da olmaz efsane vs diyeceğinize hiç yapmayın?

    bence buda, "otobüsde bağırarak konuşan milletimizin" huyu gibi, yapışkan bi huy. BİŞEY OLMAZ.......!!


    inşallah olmaz!


    Hocam sen bu abs ile ilgili bilgiyi nerden aldın cep teli sinyali ile abs sinyalinin karışıp sorun çıkardığı bilgisi
  • ABS'nin çalışma prensibinden. İsmi bende kalsın ünlü bi otomotiv firmasında servis bölümü şefi...

    Bunu bilen az kişi var. Yani işin ispatı budur. Hani diyolarya konuşuyoruz bişey olmuyo? İşte ani frende devreye giren abs sırasında konuş telefonuna çağrı gelsin, o zaman; önce büyük beyaz bi yastık görürsün sonra üstüne düşen cam parçalarıyla birlikte ve meleklerle tanışma fırsatı bulursun. Allah cümlemizi korusun bu olaydan tabiki. Ama işin aslı budur.

    Ama yok illa ben konuşurum ani frende yapmam ben kendimi iyi biliyorum bi vites küçültürüm, hatta olmadı 5den 1'e takar şanzumanı yerde bırakırım ama yine de motor freniyle dururum paşalar gibi tel kullanırım gibi düşüncelere sahipseniz; buyrun konuşun




  • Şimdi arkadaşım demişsin ya abs sinyali Gsm sinyali ile karışıyor ve böylece sinyali bozuyor. Şimdi Gsm sinyaline bakalım. Bir çok ülkede 900-1800 MHz arasında çalışır. Amerika ve Kanada gibi ülkelerde 850 Mhz kullanılır. ve çıkış gücü 2 wattır. Bu frekans aralıkları elektromanyetik spectrumda UHF (Ultra High Frequency)'ye tekabül eder. Şimdi eğer bu sinyaller abs'ye zarar veriyorsa ben sana soruyorum
    1- Dünyada ve Türkiye'de kullanılan 25 watt çıkış gücü olan ve UHF'de çalışan araç telsizlerinin her türlü polis ambulans, askeri araçlarda kullanılması zararlıdır abs'yi bozar ki bu birimler sürekli araç içinde telsizle konuşurlar
    2- 144GHz'de yani frekans bandında EHF(Extreamly high frequency)'de yayın yapan uydular askeri sistemler ve yine Ghz düzeyinde çalışan GPS sistemlerinin Abs kullanımına hiç izin vermemesi gerekir ki sürekli bi data alış verişi olmaktadır bu sistemler üzerinden
    3- Teknik konuları bir kenara bırakalım avrupanın neresine gidersen git otobüslerde cep telefonuyla konuşabilirsin kimse de yadırgamaz dönüp bakmaz

    Şimdi sen istersen kapa telefonunu istersen aç benden de selam söyle o çok ünlü markanın servis şefine, gerçekten çok fazla insan bilmiyor bunu dünyada dediğin gibi




  • Beyler frekansı faraday kafesini falan bırakında o zaman cep telefonu yüzünden 403 otobüğsümün neden retarderi ktledi onu bi açıklayın bakalım? üstelik kolu sağlamken? neden honda crv jip panik frende sol arka tekeri kilitli kaldı onuda bi rica ediyim? teknik olarak bi açıklayın bakalım?
  • ben olaya farklı bir açıdan yaklaşayım...

    Cep Telefonu Kullanmak ve Kaza Riskleri

    Araç kullanırken cep telefonuyla arama yapmak, çalan telefona cevap vermek,numara çevirmek gibi davranışlar sürücünün dikkatinin dağılmasına,
    konsantrasyonunun bozulmasına neden olarak kazaya yol açabilir. Aracın güvenli bir biçimde yol alması her şeyden önce sürücünün sorumluluğu altındadır. Bu sebeple,bütün sürücüler aracı kontrol etmesini güçleştiren bu durumları öğrenerek kaza riskini azaltmaya yönelik tedbirler alabilirler. Araç içinde cep telefonunu kapalı tutmak bu açıdan en etkili tedbirdir.
    Cep Telefonlarının kullanımı sırasında sürücüler daha fazla hata yapmakta, bazı tehlikeli durumların ya hiç farkına varamamakta, ya da tedbir almakta geç
    kalmaktadırlar. Yapılan bir araştırmaya göre bu gecikme çevresel şartlara, aracın o andaki hızına ve sürücünün yaşına bağlı olarak 0.6 saniyeden 0.9 saniyeye kadar artabilmektedir. Saatte 60 km hızla giden bir otomobilin sürücüsünün frene basmasının bu kadar gecikmesi durma mesafesinin 15 metre daha artması demektir.
    Aynı araştırmada cep telefonuyla konuşan bir sürücünün çevresindeki tehlikeli durumların bazılarını hiç fark edemediği görülmüştür. Buna göre sürücülerin basit bir arama yaparken %20, zihni çok fazla meşgul eden bir görüşme yaparken ise %29 ihtimalle tehlikeli bir durumu gözden kaçırabildiği görülmüştür.
    Cep telefonunu kullanımı; yalnızca numara çevirirken ya da konuşurken değil, telefon beklerken ve görüşme bittikten sonraki süre içinde bile kaza riskini arttırıcı bir etki yapmaktadır. 699 sürücü üzerinde yapılan bir başka araştırmada görüşme bittikten sonraki 5 dakika içinde kaza ihtimalinin 4.8 kat, 15 dakika içinde ise 1.3 kat daha fazla olduğu tespit edilmiştir.
    Birçok araştırmada doğrulanan başka bir tespit ise, ele alınmadan kullanılan, araca bağlı telefonların(araç kitine bağlı telefonlar) kaza riski açısından hiç bir yarar sağlamamasıdır. Çünkü, sürücü için dikkat dağıtıcı olan yönü, telefonun fiziksel özellikleri değil, konuşmanın içeriği ve yoğunluğudur.
    Araştırmalarda sıkça rastlanan bir başka bulgu ise, sürücülerin cep telefonu kullanırken hızlarını azaltmalarıdır. Bir anlamda sürücüler aracı kontrol
    etmek amacıyla olabilecek hataları telafi etmeye çalışmaktadırlar. Ancak bu daha önce belirtilen tehlikeleri ortadan kaldırmak için yeterli olmamaktadır. Cep telefonu kullanan sürücülerin tehlikeli bir durumda hiç tepki vermeme ihtimali de bulunmaktadır. Bu da %12'ye kadar ulaşabilen ve trafik güvenliği açısından göz ardı edilmemesi gereken yüksek bir orandır.
    Sürücünün tecrübeli olması veya cep telefonu kullanmaya alışkın olması da riski azaltmaya yetmemektedir. Hem telefon kullanmaya alışkın hem de tecrübeli sürücü oldukları halde bu kişilerin iki-üç kat daha fazla hata yaptıkları gözlenmiştir.
    Son yıllarda yapılan araştırmalar, cep telefonu kullanımının kişiyi fiziksel olarak meşgul etmesinden çok, artan zihinsel faaliyet ve buna bağlı olarak dikkatin dağılması, konsantrasyonun bozulması sebebiyle kaza riskini arttırdığına işaret etmektedir.

    Buraya kadar yazdıklarım şüphesiz araç sağlığıyla ilgili değildir..Fakat cep telefonu sürücünün hayatını riske atıyorsa abs veya diğer elektronik aksama zarar verme ihtimali bence göz ardı edilmelidir..Ben aracıma bindiğim zaman telefonumu kapatırım...Amacım araca zarar vermesinden çok bana zarar verme ihtimalinin daha fazla olmasıdır...




  • Ya hocam bu kolumu çarptım başım ağrıyor demek gibi bir şey. vardır bir problem bakmadan ne bileyim yukarda 1 sayfa yazı yazdım daha ne açıklayım sana ne hikmetse bu araçlar bir tek güzel yurdumda böyle tepkiler veriyor Demekki adamlar nerde problemli araç var Türkiye'ye yolluyorlar demek ki. Ya da başka bir şey geliyor aklıma biz haddinden fazla telefonla konuşuyoruz avrupalı konuşmuyor pek. Ben sana 1 sayfa değil 10 sayfa da yazı yazsam sen bana inanmıycaksın ne deyim bilimsel olarak anlatmaya çalıştım daha nasıl yardımcı olabilirim
  • "neden honda crv jip panik frende sol arka tekeri kilitli kaldı onuda bi rica ediyim? teknik olarak bi açıklayın bakalım?"

    İşte bu. Panik fren = ABS... Yani zararı görmeniz için illa kurtuluş caddesindeki otobüs gibi kuruyemişçiye girmeniz gerekmiyor..... Şansı yaver gitmiş sadece kitlemiş kızaklamış....

    Daha kötüsü de olabilir.

    Olaya hala aynı bakış açısıyla yaklaşıyorum.. Avrupadaki firmalar absyi devreye sokmadıklarından emin oldukları için kullandırtıyolar. Türkiye gibi "padişahın belirlediği yasalarla özgürlük kısıtlamıyolar" o yüzden orası AVRUPA.

    Anlatabildim bu sefer değilmi?..

    Devam.......

    Avrupadaki firmalar, o anda ani fren yaparken telefona çağrı gelme ihtimalini 1000 de bir olarak gördükleri için izin veriyorlar...

    Peki şehirlerarası? Evet telefonla görüşmek herkes uyurken pek iyi değil. rahatsız etmeme ihtimali de var ama teknik açıdan engellemeleri en yüksek ihtimal.....

    Şefimin de sana selamı var. Bant genişliğine değil de elektronik mühendislerinin üzerinde durduğu abs sistemini öğrenmeni öneriyor. Tıpkı benim gibi.

    Kendini burada yazılan anlatılan şeylere inandıramıyosan önereceğim tek şey; o dediğimi yapman ve kazayı görerek kendi bilincine İSPATlaman.. Yani başka bi alternatif kalmıyor :)

    Kazasız günler arkadaşım




  • "Avrupadaki firmalar, o anda ani fren yaparken telefona çağrı gelme ihtimalini 1000 de bir olarak gördükleri için izin veriyorlar..."

    Zaten o ihtimal de ortaya çıkarsa "kurallara uyan modern bi kesim olduğu için" muhtemelen 60la giden bi otobüsü durdurabilir.....

    Bizim gibi aldığımız her arabanın abs asr eps tdc çekiş kontrol vb özellikleri; fizik kurallarını deler geçer. bana hiç bi halt olmaz zihniyetiyle kullanmıyorlar:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: osp1905

    Şimdi arkadaşım demişsin ya abs sinyali Gsm sinyali ile karışıyor ve böylece sinyali bozuyor. Şimdi Gsm sinyaline bakalım. Bir çok ülkede 900-1800 MHz arasında çalışır. Amerika ve Kanada gibi ülkelerde 850 Mhz kullanılır. ve çıkış gücü 2 wattır. Bu frekans aralıkları elektromanyetik spectrumda UHF (Ultra High Frequency)'ye tekabül eder. Şimdi eğer bu sinyaller abs'ye zarar veriyorsa ben sana soruyorum
    1- Dünyada ve Türkiye'de kullanılan 25 watt çıkış gücü olan ve UHF'de çalışan araç telsizlerinin her türlü polis ambulans, askeri araçlarda kullanılması zararlıdır abs'yi bozar ki bu birimler sürekli araç içinde telsizle konuşurlar
    2- 144GHz'de yani frekans bandında EHF(Extreamly high frequency)'de yayın yapan uydular askeri sistemler ve yine Ghz düzeyinde çalışan GPS sistemlerinin Abs kullanımına hiç izin vermemesi gerekir ki sürekli bi data alış verişi olmaktadır bu sistemler üzerinden
    3- Teknik konuları bir kenara bırakalım avrupanın neresine gidersen git otobüslerde cep telefonuyla konuşabilirsin kimse de yadırgamaz dönüp bakmaz

    Şimdi sen istersen kapa telefonunu istersen aç benden de selam söyle o çok ünlü markanın servis şefine, gerçekten çok fazla insan bilmiyor bunu dünyada dediğin gibi


    Bu konuyu oldukça uzun zamandır okuyorum. En sonunda düzgün bir cevap geldi.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Donanımcı Aras
    "Avrupadaki firmalar, o anda ani fren yaparken telefona çağrı gelme ihtimalini 1000 de bir olarak gördükleri için izin veriyorlar..."

    Böyle bir şey söz konusu bile olamaz. Otomotiv sektöründe "emniyet parçası" sınıfına giren her parça (fren sistemi elemanları, jant, lastik, süspansiyon sistemi elemanları, vs) için kanuni yükümlülükler olur. Öyle "1000 de bir ihtimaller" falan söz konusu olamaz... Umarım bu cümleni de o servis şefi söylememiştir çünkü o servis şefinin araçlara taktığı emniyet parçalarının üretildiği bir firmada çalışıyorum. Tekrar ediyorum, böyle bir olay yok!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerem Arıkantürk -- 23 Mayıs 2007; 8:16:23 >




  • özellikle osp1905'e ve arikanturk'e bir sorum var

    Bildiğimiz gibi 900 ve 1800mhz ile çalışan cep telefonumuz FM bandında mesela 102.8'i bile etkileyebiliyor. O klasik dıp dıbı dıp dıbı sesini herkes bilir. Hatta radyoya bile gerek yok, bazen CD dinlerken bile oluyor.

    Yani frekanslar aynı bantta olmadığı halde bir manyetik interferans söz konusu değil mi?
  • arkadaşlar bu konuyu ben açmıştım. gerçekten merak ettiğim ve kullanırken tereddüt ettiğim için . bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum. herkese faydalı olacak şeyleri paylaşıyorlar.
    okuduklarımı değerlendirdiğimde de kullanmanın bizi korkuttukları kadar zararlı ve direkt etkisi olan bir alet olmadığı kanaati oluşuyor bende. özellikle polis ve askeri araçlarda kullanılan telsiz, gprs ve benzeri cihazların daha fazla etkisinin olmasının gerektiği konusuna dikkat edilmesi gerek, ayrıca avrupada ki araçlarda kullanılmasında bir kısıtlama yok ise bizde niye yasak aynı araç , aynı tenoloji değilmi ..
    herkese kazasız günler.
  • Eveready,
    Enterferans konusunda haklısın, ancak burada geçmiş denemelerimde farkettiğim bir olay daha var. Enterferans, cep telefonu ile kaynak (yani FM radyo) arasında olmuyor, cep telefonu ve ampli devresi arasında oluyor. Bunu şu şekilde deneyebilirsin. Manyetik koruması olmayan bir bilgisayar hoparlörünün amplisi açıkken, hoparlör kaynağa bağlı olmasa bile enterferans yaşanıyor. Amplikatör devrelerinin çalışma prensiplerini iyi bilen birisi bize ışık tutabilir sanıyorum.

    Bu ABS+cep telefonu olayının açıklığa kavuşmasını açıkçası ben de herkes gibi çok istiyorum ancak burada servis şeflerinin cümlelerinden fazlasına ihtiyacımız olduğu açık. Benim derdim bununla...
  • Cevap için sağol arıkanturk. peki sorumu biraz daha genişleteyim mi?

    Mesela uçağa bindiğimizi düşünelim, Marmara Denizi üzerinden Yeşilköy'e geliyoruz ve 36R pistine ineceğiz, çok detaya girmeyeyim ama hava biraz sisli olsun ve herkesin uçak kazalarından sonra bahsedildiğini duyduğu ILS yani aletli iniş sistemi de uçağı kontrol etmemize izin veriyor olsun.

    Yeşilköy'deki ILS, 111.3 mhz frekansı VHF bandından iletişim sağlamakta. Yani radyo frekanslarına çok yakın. O sırada çalan bir cep telefonu acaba bu iletişime sekte vurabilir mi?

    Kaynak ile telefon arasında olmadığını belirtmişsin ancak ben bu sistemin cep telefonu paraziti ile etkilendiğine tanık oldum. Sen doğru söylüyorsundur mutlaka ama demek ki sistemin işleyişinde yine de etkisi oluyor.

    Burada esas varmak istediğim de şu, bu aletler şöyle ya da böyle diye kestirilip atılamayacak kadar geniş ölçekte bir ilişki içindeler, işte belki de bu yüzden de temkini bırakmamak her zaman en iyi davranıştır.




  • 111.3 mhz frekansından iletişim sağlayan ILS'nin 900 veya 1800 mhz cep telefonundan etkilenme sebebi konusunda tahminim iletişim kurulan frekans bandındaki parazitten çok, senin de bahsettiğin gibi ILS aygıtı iç donanımı ile ilgili olabilir. Bu konuda bir iki avionics uzmanı kişiye ulaşma şansı bulabilirim. Belki biraz daha bilgi edinebiliriz...
    Yanlış anlaşılmak istemem, hiç bir konuda kestirip atmam, zaten mesleğim gereği verilerin tümünü değerlendirip kesin bir sonuca varmak durumundayım.
    Bu konuyu çözersek hep beraber çözeriz...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.