Şimdi Ara

ABS'Lİ ARAÇLAR VE CEP TELEFONU (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
0
Favori
3.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu arada vezir seni konuyla yakından ilgili gördüm elektronikçisin sen de galiba
  • Bunun en güzel çözümü sanırım ana sistemleri güzelce izole etmek, oradan burada geçen kabloları da fiberoptikle değiştirmek. Uçaklarda böyle olacak yakın gelecekte zaten.

    Öte yandan ABS ya da benzer elektronik sistemler arızalandıklarında yokmuş gibi davranacak şekilde tasarlanırlar, yani mesela ESP bozulduğu zaman arabaya spin attırmaz durduk yere, sadece ESP'siz araba haline gelir o araç.

    Ama ne olur burada ABS konusunda içiniz rahatlayıp da uçakta da cep telefonunu kulağınıza yapıştırmayın.
  • Fiberoptik maliyeti artırır bu yüzden diğer izolasyon teknikleri yeterli düzeyde şu an.

    Ya zaten Abs'den önce bu sinyallerin hale insan sağlığı için etkileri tam bilinmiyor çok fazla telefon kullanmak da hala risk. Gereğinden fazla telefon konuşması yapmak saatlerce muhabbet etmek tamamen zararsızdır diyemiyor bilim adamları
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın arkadaşlar elektronik manyetik enterfrans EMI çok derin bir konudur bu konuda mekanik dışında teoride elektronik mühendisliğinin bu konusunda uzman birinin görüşlerine ihtiyacımız olduğu açıktır.Bir olay şu nedenden oluyor diyebilmek için duygularımla değil teknik önce olayın teorik olarak analiz edilmesi sonra da pratikte yaşanan bu şeylerin buna neden olma yüzdesini istatistiksel olarak incelemk lazımdır.Benim başıma geldi diyebileceğiniz olayı direk bağlantı kurmak da bu konuda detaylı bilgisi olmayan kişilerin yorum yapması, kendi uzman olduğumuz konularda birilerinin nasıl yanlış yaptığında neler hissediyorsak ,aynısını hissetmelerine ve dolayısıyla konunun teknik anlanizinden uzaklaşmamıza neden olacaktır.

    ben aslında EMI konusunda bir proje dolayısıyla ilgilenmiş ve bu konuda firmamızın amerikalara kadar gidip bazı firmalardan teknik destek almış bir kişi olarak , net olarak şu nedenle oluyor veya olamaz diyemezken .Yine birçok kişinin hemencecik yorum yapabilmesi (teknik bilgisiolanlar hariç)piyasada dolaşan şehir efsanelerini baz alarak belirli bir kanaata varabilmesini şaşkınlıkla karşılıyorum.Belki de olayın ne kladar derin bir konu olduğunu anlayamamızdan kaynaklanmaktadır diye düşünüyorum.Kendi adıma 10 sene önce ben de hemen yorum yapılabilecek bir konu olduğunu düşünüyordum


    iyi vezir bide senin yorumunu alalım retarder neden kilitledi? kumandakolu sağlam. elektronik kontrol ünitesinde hata yok valfler sağlam stator rotor sağlam borular sağlam soğutma sistemi sağlamda neden böylesine bi hata verdi ve üstelik tamda teybin cızırtısında bu oldu?


    sevgili fiatçi ,
    keşke şundan olabilir diyebilecek düzeyde analiz yapabilme olanağımız olsaydı.Elektronik sistemlerde genel olarak bir alıcı ve kablo sistemi , bu sinyalleri değerlendirek olan elektronik kart(PCB) ,elektronik kart üstünde sinyalleri değerlendiren entegre ve yazılım bulunmaktadır.daha sonra bu entegrenin sinyal değerlendirmesi sonucunda tekrar sinyal göndermesi olarak kabaca akış şemasından bahsetmek gerekmektedir.Bir EMI için sistemin tüm elemanların kalkan denilen koruma sistemine alınmış olması gerekmektedir.Yani parazit diye nitelenebilecek frekans ve bunun amplitude (şiddeti )üstüne etkiş etmemesi için çeşitli koruma şekilleri vardır.Mesela kablolar için sinyallerden etkilenmemesi iin üzerleri çelik veya özel bir alaşım saç örgüsü şeklinde shielding (kalkan)yapılmaktadır.Bu yeterli olmayıp bu kabloların bağlantı noktaları da ayrı bir kimyasal ile üzeri kaplanmış olması gerekmektedir.Aynı şekilde elektronik kartın bir kutu içine faraday kafeslenmesi yapılmış olması gerekmektedir veya kart üzerine daldırma yöntemi ile yapılan shielding uygulaması bulunmaktadır.bunlar hep elektronik harp tekniklerinde kullanılan aslında çok teknik ve eskiden gizli sayılabilecek EMI koruması teknikleridir.

    Şimdi çok ulvi ve derin olan bu konunun ucundan dokundurarak (bende belirli bir detay bilebiliyorum,daha fazla detay için uzman birisi gerekli) işte tüm sinyaller birbirini etkiliyor bundan dolayı oldu demek abesle iştigaldir.Bu aynen kusura bakmaz isen şuna benzemektedir.
    Bir hasta ölü olarak gelmiş ve ölüm nedenini yazan adli dokturun şu şekilde rapora yazması gibi olmaması gerekir
    Sigara içtiği için akciyerleri harap olmuş ex hastamızın solunum zorlukları oluşmuş, her gün spor yapan bu kişi her koştuğu parkurda yağmur yağdığı için nem oranı artmış havayı solumuş bundan dolayı akciyerleri zaten zayıf olan hastamız tansiyon düşmesi sonucu gözü kararak yere düşmüş, düşerken de kafasını yere çarparak vefat etmiştir.

    şimdi biraz ironi ile yazmış olduğum yukardaki senoryada sigara içmek ile retarderi aynı şekilde düşündüğümü söylersem sanırım olay daha iyi anlaşılacaktır.
    Yani çok bilinmiyenli denklemlerde sonucu incelerken bazı dğerleri sabit olarak almak ve buna göre çözümü yapmak gereklidir.bu da ona benziyor



    HAH İŞTE VEZİR BENİMDE SÖYLEYECEĞİM BUYDU. NE RETARDERİN ELEKTRONİK KONTOR SİSTEMİ VE KONTROL KUMANDASI GİRİŞLERİNDE Bİ KAPLAMA KALKAN VAR NEDE KLİMANIN ELEKTRONİK SİSTEMİDE BÖYLE.ŞİMDİ ŞÖYLE DÜŞÜN OLAYIN HEMEN ARKASINDAN KONTROLE GİTTİM RETARDER BEYNİNDE SORUN BULUNMADI KUMANDA KOLU SAĞLAM ELEKTROVALFLER SAĞLAM VE ŞASE FALAN SÖZ KONUSU DEĞİL E EBNDE O ANDA RETARDERİ KULLANMADIĞIMDAN GAYET EMİNİM-Kİ RETARDER DEVREDE OLDUĞUNDA SANA UYARI IŞIĞI YAKAR. DÜZ YOLDA GİDERKEN DURUP DURURKEN TEYBİN CIZIRTISINDA BÖYLE BİR DURUM OLURSA SENİN BAŞKA BAĞLAYACAK NEREN KALDI? ÖLÜM ÖRNEĞİ VERMİŞSİN KADER VADESİ BU KADARMIŞ DERSİN HA BUNDADA GELİPTE CİNLER PERİLER RETARDERİ DEVREYE SOKMADIKİ? SİSTEM BİRİNCİ SINIF KABLOLARINA VARANA KADAR SAĞLAM SOKETLERDE SORUN YOK ECU SUNDA SORUN YOK MEKANİK AKSAMINDA SORUN YOK SOĞUTMASINA DAHİ BAKTIM SORUN YOKTA BU NASIL BÖYLE BİR HATA VERİR? ÜSTELİK TEYP CEP TELEFON UNDAN CIZIRDARKEN? HA BEN O ZAMAN DAHA İYİ ANLADIM FABRİKANIN NEDEN CEP TELEFONUNU KAPAT YAZDIĞINI... YOKSA MİTSUBİSHİ CEP TELEFONU AÇIK KALABİLİR DEMİŞ VE GERÇEKTENDE KABLOLAR DAHİ DEDİĞİN GİBİ KALKAN İÇİNDE ANCAK BİR 403 TE BU YOK.. EĞER BİŞEY OLMAYACAK OLSA ADAMLAR CEP TELEFONU AÇIK KALABİLİR DER VE BU ONLARINDA KARINA GELİR ÇÜNKİ BÜTÜN HERKES MİTSUBİSHİLERDE TELEFON AÇIK KALABİLİR DENDİĞİNDE TEKNOLOJİYE BAK ADAMLARDAKİ DEDİ VE O ARAÇLAR SADECE BU YÜZDEN TERCİH EDİLDİ.... HA ADAM DEMİŞSE AÇMIYCAKSIN DİYE Bİ BİLDİĞİ VAR... ÖRNEĞİN BEN AÇIKÇASI ABS DEN KORKAR OLDUM VE OTOBÜSÜMÜZDE ABS Yİ DEVRE DIŞI BIRAKTIK ANCAK YİNEDE TELEFONU KAPATTIRIYORUZ ANCAK ÜLKEMİZ İNSANINI BİLİRSİN ŞÖFÖR KAPATIN DER KENDİSİ AÇAR KONUŞUR NEDEN SENİNKİ AÇIK DİYİNCEDE YOK BEN FRENE BASACAĞIM ZAMAN TELEFON KULLANKIYORUM FALAN DER SAÇMALARDA SAÇMALAR BU SEBEPLE ZARARLIDIR KATALOKTA NE YAZIYOSA ONA UYACAKSINIZ BUNUN DURUMU BUDUR...




  • dün gazetede okudum, şehirlerarası çalışan bir otobüs cep telefonu sinyalinden etkilenerek sol tekerleğin kilitlenmesi sonucu devrilmiş... haberin açıklaması : yapılan inceleme sonucu gsm sinyalinin abs beynini etkileyerek sol tekerleği kilitlediği anlaşılmıştır... şeklindeydi.
    ne dersiniz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy

    dün gazetede okudum, şehirlerarası çalışan bir otobüs cep telefonu sinyalinden etkilenerek sol tekerleğin kilitlenmesi sonucu devrilmiş... haberin açıklaması : yapılan inceleme sonucu gsm sinyalinin abs beynini etkileyerek sol tekerleği kilitlediği anlaşılmıştır... şeklindeydi.
    ne dersiniz?


    Bahsettiğiniz kaza, geçen hafta İzmir-Manisa arasında Sabuncubeli Geçidinde olan kaza mı?

    Eğer o kazaysa, evet, o kazaya da cep telefonu karıştığı iddia edildi.
    Görgü tanıkları, kaza anında şöför ile yanındaki kişinin sim kart değiş tokuşu yapmakta olduğun belirtti.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk


    Bahsettiğiniz kaza, geçen hafta İzmir-Manisa arasında Sabuncubeli Geçidinde olan kaza mı?

    Eğer o kazaysa, evet, o kazaya da cep telefonu karıştığı iddia edildi.
    Görgü tanıkları, kaza anında şöför ile yanındaki kişinin sim kart değiş tokuşu yapmakta olduğun belirtti.



    evet o kaza...
  • Sanırım seyahat firması kendini kurtarmak için cep telefonu olayını atmış ortaya çünkü bir önceki mesajda da yazdığım gibi, olay anında şöförün cep telefonu kartı değiştirmekle uğraştığını söyleyen yolcular olduğu iddia ediliyor... Yani ihmalkarlık kaynaklı, cep telefonu sinyali değil...
  • maalesef ,okuldaki uzatmalar hariç 17 yıllık makina müh yim. Ancak çeşitli sanayi sektörlerinde çalıştığım için mecburen şu EMI olayına girdik , araştırmalar yaptık aselsan ve uluslar arası uzman firmlardan eğitim aldım ancak yine de yorum yapmaktan kaçınıyorum. Çünkü anladım ki gerçekten derin bir konu 3-5 yıl üstünde araştırma yapsanız yine öğrenecek konusu kalıyor .Okullar temel eğitim verirler 4-5 sene benim gibi uzatmalı olursa 2 yıl daha okursunuz olur biter ancak hayat size her konuda uzmanlık yaşayabilmeniz için uzun bir süre ve çeşitli imkanlar sunabilir. PCB olayında denetleme ve üretim işin egirince bu gibi uzmanlık gerektiren şeyleri detaylı öğrenmek gerekiryor ki yapaılan iş adam gibi olsun.Bu konuda askeri satandartlar en üst kalite gereksimlerini içerdiği için , otomotiv sanyinden önde gitmekte .Bir f16nın kontrol kartı ile otomobildeki kontro kartı arasında dağlar kadar fark var. RF işi avionik işiyle ilgilenenler için bir zorunluluk iken otomotiv için bir lüks olarak görüldü , ancak bu durjm hızla değişerek her türlü önlemi almaya başladıklarını duydum.Ancak otomotiv sektörü için detaylı araştırma yapmadığımı belirteyeyim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: osp1905

    Bu arada vezir seni konuyla yakından ilgili gördüm elektronikçisin sen de galiba




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 30 Mayıs 2007; 9:14:49 >




  • fiatçı anlattığın kadarıyla ve benim anladığım kadrıyla sorun doğru kablo seçilmediğidir.Bu konuda doğru topraklama ve screen bulunan kablolar bulunmaktadır.Fiyatları pahalıdır ancak candan asla pahalı değildir.screen olan kısım tek teopraklama yapılırken kalkan olan kısın cift taraflı topraklama yapılmalıdır.Böylece sisteme parazit falan giremez. RF kabloları için araştırma yapmanı öneririm.Galvanik izalasyon yapılan sistemlerde problem çıkma olasılığı çok düşüktür.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın arkadaşlar elektronik manyetik enterfrans EMI çok derin bir konudur bu konuda mekanik dışında teoride elektronik mühendisliğinin bu konusunda uzman birinin görüşlerine ihtiyacımız olduğu açıktır.Bir olay şu nedenden oluyor diyebilmek için duygularımla değil teknik önce olayın teorik olarak analiz edilmesi sonra da pratikte yaşanan bu şeylerin buna neden olma yüzdesini istatistiksel olarak incelemk lazımdır.Benim başıma geldi diyebileceğiniz olayı direk bağlantı kurmak da bu konuda detaylı bilgisi olmayan kişilerin yorum yapması, kendi uzman olduğumuz konularda birilerinin nasıl yanlış yaptığında neler hissediyorsak ,aynısını hissetmelerine ve dolayısıyla konunun teknik anlanizinden uzaklaşmamıza neden olacaktır.

    ben aslında EMI konusunda bir proje dolayısıyla ilgilenmiş ve bu konuda firmamızın amerikalara kadar gidip bazı firmalardan teknik destek almış bir kişi olarak , net olarak şu nedenle oluyor veya olamaz diyemezken .Yine birçok kişinin hemencecik yorum yapabilmesi (teknik bilgisiolanlar hariç)piyasada dolaşan şehir efsanelerini baz alarak belirli bir kanaata varabilmesini şaşkınlıkla karşılıyorum.Belki de olayın ne kladar derin bir konu olduğunu anlayamamızdan kaynaklanmaktadır diye düşünüyorum.Kendi adıma 10 sene önce ben de hemen yorum yapılabilecek bir konu olduğunu düşünüyordum


    iyi vezir bide senin yorumunu alalım retarder neden kilitledi? kumandakolu sağlam. elektronik kontrol ünitesinde hata yok valfler sağlam stator rotor sağlam borular sağlam soğutma sistemi sağlamda neden böylesine bi hata verdi ve üstelik tamda teybin cızırtısında bu oldu?


    sevgili fiatçi ,
    keşke şundan olabilir diyebilecek düzeyde analiz yapabilme olanağımız olsaydı.Elektronik sistemlerde genel olarak bir alıcı ve kablo sistemi , bu sinyalleri değerlendirek olan elektronik kart(PCB) ,elektronik kart üstünde sinyalleri değerlendiren entegre ve yazılım bulunmaktadır.daha sonra bu entegrenin sinyal değerlendirmesi sonucunda tekrar sinyal göndermesi olarak kabaca akış şemasından bahsetmek gerekmektedir.Bir EMI için sistemin tüm elemanların kalkan denilen koruma sistemine alınmış olması gerekmektedir.Yani parazit diye nitelenebilecek frekans ve bunun amplitude (şiddeti )üstüne etkiş etmemesi için çeşitli koruma şekilleri vardır.Mesela kablolar için sinyallerden etkilenmemesi iin üzerleri çelik veya özel bir alaşım saç örgüsü şeklinde shielding (kalkan)yapılmaktadır.Bu yeterli olmayıp bu kabloların bağlantı noktaları da ayrı bir kimyasal ile üzeri kaplanmış olması gerekmektedir.Aynı şekilde elektronik kartın bir kutu içine faraday kafeslenmesi yapılmış olması gerekmektedir veya kart üzerine daldırma yöntemi ile yapılan shielding uygulaması bulunmaktadır.bunlar hep elektronik harp tekniklerinde kullanılan aslında çok teknik ve eskiden gizli sayılabilecek EMI koruması teknikleridir.

    Şimdi çok ulvi ve derin olan bu konunun ucundan dokundurarak (bende belirli bir detay bilebiliyorum,daha fazla detay için uzman birisi gerekli) işte tüm sinyaller birbirini etkiliyor bundan dolayı oldu demek abesle iştigaldir.Bu aynen kusura bakmaz isen şuna benzemektedir.
    Bir hasta ölü olarak gelmiş ve ölüm nedenini yazan adli dokturun şu şekilde rapora yazması gibi olmaması gerekir
    Sigara içtiği için akciyerleri harap olmuş ex hastamızın solunum zorlukları oluşmuş, her gün spor yapan bu kişi her koştuğu parkurda yağmur yağdığı için nem oranı artmış havayı solumuş bundan dolayı akciyerleri zaten zayıf olan hastamız tansiyon düşmesi sonucu gözü kararak yere düşmüş, düşerken de kafasını yere çarparak vefat etmiştir.

    şimdi biraz ironi ile yazmış olduğum yukardaki senoryada sigara içmek ile retarderi aynı şekilde düşündüğümü söylersem sanırım olay daha iyi anlaşılacaktır.
    Yani çok bilinmiyenli denklemlerde sonucu incelerken bazı dğerleri sabit olarak almak ve buna göre çözümü yapmak gereklidir.bu da ona benziyor



    HAH İŞTE VEZİR BENİMDE SÖYLEYECEĞİM BUYDU. NE RETARDERİN ELEKTRONİK KONTOR SİSTEMİ VE KONTROL KUMANDASI GİRİŞLERİNDE Bİ KAPLAMA KALKAN VAR NEDE KLİMANIN ELEKTRONİK SİSTEMİDE BÖYLE.ŞİMDİ ŞÖYLE DÜŞÜN OLAYIN HEMEN ARKASINDAN KONTROLE GİTTİM RETARDER BEYNİNDE SORUN BULUNMADI KUMANDA KOLU SAĞLAM ELEKTROVALFLER SAĞLAM VE ŞASE FALAN SÖZ KONUSU DEĞİL E EBNDE O ANDA RETARDERİ KULLANMADIĞIMDAN GAYET EMİNİM-Kİ RETARDER DEVREDE OLDUĞUNDA SANA UYARI IŞIĞI YAKAR. DÜZ YOLDA GİDERKEN DURUP DURURKEN TEYBİN CIZIRTISINDA BÖYLE BİR DURUM OLURSA SENİN BAŞKA BAĞLAYACAK NEREN KALDI? ÖLÜM ÖRNEĞİ VERMİŞSİN KADER VADESİ BU KADARMIŞ DERSİN HA BUNDADA GELİPTE CİNLER PERİLER RETARDERİ DEVREYE SOKMADIKİ? SİSTEM BİRİNCİ SINIF KABLOLARINA VARANA KADAR SAĞLAM SOKETLERDE SORUN YOK ECU SUNDA SORUN YOK MEKANİK AKSAMINDA SORUN YOK SOĞUTMASINA DAHİ BAKTIM SORUN YOKTA BU NASIL BÖYLE BİR HATA VERİR? ÜSTELİK TEYP CEP TELEFON UNDAN CIZIRDARKEN? HA BEN O ZAMAN DAHA İYİ ANLADIM FABRİKANIN NEDEN CEP TELEFONUNU KAPAT YAZDIĞINI... YOKSA MİTSUBİSHİ CEP TELEFONU AÇIK KALABİLİR DEMİŞ VE GERÇEKTENDE KABLOLAR DAHİ DEDİĞİN GİBİ KALKAN İÇİNDE ANCAK BİR 403 TE BU YOK.. EĞER BİŞEY OLMAYACAK OLSA ADAMLAR CEP TELEFONU AÇIK KALABİLİR DER VE BU ONLARINDA KARINA GELİR ÇÜNKİ BÜTÜN HERKES MİTSUBİSHİLERDE TELEFON AÇIK KALABİLİR DENDİĞİNDE TEKNOLOJİYE BAK ADAMLARDAKİ DEDİ VE O ARAÇLAR SADECE BU YÜZDEN TERCİH EDİLDİ.... HA ADAM DEMİŞSE AÇMIYCAKSIN DİYE Bİ BİLDİĞİ VAR... ÖRNEĞİN BEN AÇIKÇASI ABS DEN KORKAR OLDUM VE OTOBÜSÜMÜZDE ABS Yİ DEVRE DIŞI BIRAKTIK ANCAK YİNEDE TELEFONU KAPATTIRIYORUZ ANCAK ÜLKEMİZ İNSANINI BİLİRSİN ŞÖFÖR KAPATIN DER KENDİSİ AÇAR KONUŞUR NEDEN SENİNKİ AÇIK DİYİNCEDE YOK BEN FRENE BASACAĞIM ZAMAN TELEFON KULLANKIYORUM FALAN DER SAÇMALARDA SAÇMALAR BU SEBEPLE ZARARLIDIR KATALOKTA NE YAZIYOSA ONA UYACAKSINIZ BUNUN DURUMU BUDUR...




  • bu özel kablolar ile ilgilenenler için temel bilgi olabilecek bir iki link vereyim,

    http://en.wikipedia.org/wiki/Shielded_cable

    http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_shielding

    http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_radiation

    http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_radiation_hazards

    bu konuda ileri mühendislik harikası kablolar vardır.Ancak birim maliyetleri yüksek olduğu için daha otomotivde kullanıldığını sanmıyorum.Pahalı marka arabaları incelemek lazım(mercedes ,bmw) gibi

    http://www.gore.com/en_xx/products/cables/microwave/aircraft/index.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 30 Mayıs 2007; 9:28:07 >




  • 2005 model sıfır Opel Astra aracımda cep telini yol bilgisayarına yakın koymaktan bir gün tamamen arızalandı.... sebep olarak cep telefonunu gösterdiler, kit kullanın dediler, sonraları internette araştırınca ABS sensörleri GSM frekansından etkilenip aniden devreye girebilir yazılarını okudum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    fiatçı anlattığın kadarıyla ve benim anladığım kadrıyla sorun doğru kablo seçilmediğidir.Bu konuda doğru topraklama ve screen bulunan kablolar bulunmaktadır.Fiyatları pahalıdır ancak candan asla pahalı değildir.screen olan kısım tek teopraklama yapılırken kalkan olan kısın cift taraflı topraklama yapılmalıdır.Böylece sisteme parazit falan giremez. RF kabloları için araştırma yapmanı öneririm.Galvanik izalasyon yapılan sistemlerde problem çıkma olasılığı çok düşüktür.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın arkadaşlar elektronik manyetik enterfrans EMI çok derin bir konudur bu konuda mekanik dışında teoride elektronik mühendisliğinin bu konusunda uzman birinin görüşlerine ihtiyacımız olduğu açıktır.Bir olay şu nedenden oluyor diyebilmek için duygularımla değil teknik önce olayın teorik olarak analiz edilmesi sonra da pratikte yaşanan bu şeylerin buna neden olma yüzdesini istatistiksel olarak incelemk lazımdır.Benim başıma geldi diyebileceğiniz olayı direk bağlantı kurmak da bu konuda detaylı bilgisi olmayan kişilerin yorum yapması, kendi uzman olduğumuz konularda birilerinin nasıl yanlış yaptığında neler hissediyorsak ,aynısını hissetmelerine ve dolayısıyla konunun teknik anlanizinden uzaklaşmamıza neden olacaktır.

    ben aslında EMI konusunda bir proje dolayısıyla ilgilenmiş ve bu konuda firmamızın amerikalara kadar gidip bazı firmalardan teknik destek almış bir kişi olarak , net olarak şu nedenle oluyor veya olamaz diyemezken .Yine birçok kişinin hemencecik yorum yapabilmesi (teknik bilgisiolanlar hariç)piyasada dolaşan şehir efsanelerini baz alarak belirli bir kanaata varabilmesini şaşkınlıkla karşılıyorum.Belki de olayın ne kladar derin bir konu olduğunu anlayamamızdan kaynaklanmaktadır diye düşünüyorum.Kendi adıma 10 sene önce ben de hemen yorum yapılabilecek bir konu olduğunu düşünüyordum


    iyi vezir bide senin yorumunu alalım retarder neden kilitledi? kumandakolu sağlam. elektronik kontrol ünitesinde hata yok valfler sağlam stator rotor sağlam borular sağlam soğutma sistemi sağlamda neden böylesine bi hata verdi ve üstelik tamda teybin cızırtısında bu oldu?


    sevgili fiatçi ,
    keşke şundan olabilir diyebilecek düzeyde analiz yapabilme olanağımız olsaydı.Elektronik sistemlerde genel olarak bir alıcı ve kablo sistemi , bu sinyalleri değerlendirek olan elektronik kart(PCB) ,elektronik kart üstünde sinyalleri değerlendiren entegre ve yazılım bulunmaktadır.daha sonra bu entegrenin sinyal değerlendirmesi sonucunda tekrar sinyal göndermesi olarak kabaca akış şemasından bahsetmek gerekmektedir.Bir EMI için sistemin tüm elemanların kalkan denilen koruma sistemine alınmış olması gerekmektedir.Yani parazit diye nitelenebilecek frekans ve bunun amplitude (şiddeti )üstüne etkiş etmemesi için çeşitli koruma şekilleri vardır.Mesela kablolar için sinyallerden etkilenmemesi iin üzerleri çelik veya özel bir alaşım saç örgüsü şeklinde shielding (kalkan)yapılmaktadır.Bu yeterli olmayıp bu kabloların bağlantı noktaları da ayrı bir kimyasal ile üzeri kaplanmış olması gerekmektedir.Aynı şekilde elektronik kartın bir kutu içine faraday kafeslenmesi yapılmış olması gerekmektedir veya kart üzerine daldırma yöntemi ile yapılan shielding uygulaması bulunmaktadır.bunlar hep elektronik harp tekniklerinde kullanılan aslında çok teknik ve eskiden gizli sayılabilecek EMI koruması teknikleridir.

    Şimdi çok ulvi ve derin olan bu konunun ucundan dokundurarak (bende belirli bir detay bilebiliyorum,daha fazla detay için uzman birisi gerekli) işte tüm sinyaller birbirini etkiliyor bundan dolayı oldu demek abesle iştigaldir.Bu aynen kusura bakmaz isen şuna benzemektedir.
    Bir hasta ölü olarak gelmiş ve ölüm nedenini yazan adli dokturun şu şekilde rapora yazması gibi olmaması gerekir
    Sigara içtiği için akciyerleri harap olmuş ex hastamızın solunum zorlukları oluşmuş, her gün spor yapan bu kişi her koştuğu parkurda yağmur yağdığı için nem oranı artmış havayı solumuş bundan dolayı akciyerleri zaten zayıf olan hastamız tansiyon düşmesi sonucu gözü kararak yere düşmüş, düşerken de kafasını yere çarparak vefat etmiştir.

    şimdi biraz ironi ile yazmış olduğum yukardaki senoryada sigara içmek ile retarderi aynı şekilde düşündüğümü söylersem sanırım olay daha iyi anlaşılacaktır.
    Yani çok bilinmiyenli denklemlerde sonucu incelerken bazı dğerleri sabit olarak almak ve buna göre çözümü yapmak gereklidir.bu da ona benziyor



    HAH İŞTE VEZİR BENİMDE SÖYLEYECEĞİM BUYDU. NE RETARDERİN ELEKTRONİK KONTOR SİSTEMİ VE KONTROL KUMANDASI GİRİŞLERİNDE Bİ KAPLAMA KALKAN VAR NEDE KLİMANIN ELEKTRONİK SİSTEMİDE BÖYLE.ŞİMDİ ŞÖYLE DÜŞÜN OLAYIN HEMEN ARKASINDAN KONTROLE GİTTİM RETARDER BEYNİNDE SORUN BULUNMADI KUMANDA KOLU SAĞLAM ELEKTROVALFLER SAĞLAM VE ŞASE FALAN SÖZ KONUSU DEĞİL E EBNDE O ANDA RETARDERİ KULLANMADIĞIMDAN GAYET EMİNİM-Kİ RETARDER DEVREDE OLDUĞUNDA SANA UYARI IŞIĞI YAKAR. DÜZ YOLDA GİDERKEN DURUP DURURKEN TEYBİN CIZIRTISINDA BÖYLE BİR DURUM OLURSA SENİN BAŞKA BAĞLAYACAK NEREN KALDI? ÖLÜM ÖRNEĞİ VERMİŞSİN KADER VADESİ BU KADARMIŞ DERSİN HA BUNDADA GELİPTE CİNLER PERİLER RETARDERİ DEVREYE SOKMADIKİ? SİSTEM BİRİNCİ SINIF KABLOLARINA VARANA KADAR SAĞLAM SOKETLERDE SORUN YOK ECU SUNDA SORUN YOK MEKANİK AKSAMINDA SORUN YOK SOĞUTMASINA DAHİ BAKTIM SORUN YOKTA BU NASIL BÖYLE BİR HATA VERİR? ÜSTELİK TEYP CEP TELEFON UNDAN CIZIRDARKEN? HA BEN O ZAMAN DAHA İYİ ANLADIM FABRİKANIN NEDEN CEP TELEFONUNU KAPAT YAZDIĞINI... YOKSA MİTSUBİSHİ CEP TELEFONU AÇIK KALABİLİR DEMİŞ VE GERÇEKTENDE KABLOLAR DAHİ DEDİĞİN GİBİ KALKAN İÇİNDE ANCAK BİR 403 TE BU YOK.. EĞER BİŞEY OLMAYACAK OLSA ADAMLAR CEP TELEFONU AÇIK KALABİLİR DER VE BU ONLARINDA KARINA GELİR ÇÜNKİ BÜTÜN HERKES MİTSUBİSHİLERDE TELEFON AÇIK KALABİLİR DENDİĞİNDE TEKNOLOJİYE BAK ADAMLARDAKİ DEDİ VE O ARAÇLAR SADECE BU YÜZDEN TERCİH EDİLDİ.... HA ADAM DEMİŞSE AÇMIYCAKSIN DİYE Bİ BİLDİĞİ VAR... ÖRNEĞİN BEN AÇIKÇASI ABS DEN KORKAR OLDUM VE OTOBÜSÜMÜZDE ABS Yİ DEVRE DIŞI BIRAKTIK ANCAK YİNEDE TELEFONU KAPATTIRIYORUZ ANCAK ÜLKEMİZ İNSANINI BİLİRSİN ŞÖFÖR KAPATIN DER KENDİSİ AÇAR KONUŞUR NEDEN SENİNKİ AÇIK DİYİNCEDE YOK BEN FRENE BASACAĞIM ZAMAN TELEFON KULLANKIYORUM FALAN DER SAÇMALARDA SAÇMALAR BU SEBEPLE ZARARLIDIR KATALOKTA NE YAZIYOSA ONA UYACAKSINIZ BUNUN DURUMU BUDUR...




    hah işte vezir benim karşı çıktığımda bu. sorun olmaz demek kolay ancak gidin bi 403 ün tesisatını inceleyin kablolarda koruma adına bir şey yok bu araba sorun çıkarır sonrada cep telefonu yasak diyincede burdsaki gibi tutup yolcu rahatı için denir fakat güvenlik için birebir yaşadım olayı ve sorunu sadece buna bağlayabildik.... ha orda virajda olsaydım yada retarder tam kapasite çalışsaydı ve tekeri kilitleseydi şimdi meftaydık bu sebeple diyorumki kullanım kitapçığına bakın arkadaşlar cep telefonunu kapat diyosa bi bildikleri var kapat...




  • evet fiatçı ,eğer sizin bahsettiğiniz gibi kablolarda herhangi bir koruma (shielding) veya screen olayı yoksa her zaman bir küçük olasılıkda olsa manyetik dalgalardan etkilenebilir diyebiliriz.Burada önemli olan şey manyetik dalga üreticisinin watt cinsinden gücü ve kaynağa olan uzaklığı olay üzerinde çok etkili olmaktadır.özellikle elektronik savaş için uçaklardan yüksek güçte ve bir kaynak üstüne odaklanan dalga üreticilerinde koruması olan kartları bile kilometrelerce uzaktan yakabilmektedirler.Yıldıımı düşünün hangi araç sistemi bu gücün karşısında bozulmadan kalabilir.Belirli bir metrekare alan içindeki tüm sistemleri çökertebilir.kartların devrelerini eritebilir veya su yollarını (35 mikron kalınlığındadır) kısa devre yapabilir.daha önce de söz etmiştim bu EMI konusu bu yüzyılın en zor çözülmesi mümkün olan sorunlarından biri olacaktır.İnsana etkileri yok densede sanırım 2050 gelmeden daha detaylı bir itiraf gelmeyecektir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci



    hah işte vezir benim karşı çıktığımda bu. sorun olmaz demek kolay ancak gidin bi 403 ün tesisatını inceleyin kablolarda koruma adına bir şey yok bu araba sorun çıkarır sonrada cep telefonu yasak diyincede burdsaki gibi tutup yolcu rahatı için denir fakat güvenlik için birebir yaşadım olayı ve sorunu sadece buna bağlayabildik.... ha orda virajda olsaydım yada retarder tam kapasite çalışsaydı ve tekeri kilitleseydi şimdi meftaydık bu sebeple diyorumki kullanım kitapçığına bakın arkadaşlar cep telefonunu kapat diyosa bi bildikleri var kapat...




  • bosch firmasının önde gelen mühendislerinden birinin açıklaması şöyleydi.cep telefonu kullanınca sanıldığı gibi araç freni bloke olmaz abs sistemi koruma altındadır zaten abs bozulursa fren abs siz şekilde yine görevini yerine getirir.mantıklıda geliyor.telefonla görüşürken fren pedalına kuvvetlice basılıyormuş efsanesi garip. zavallı gsm nasıl bunu başarsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    bosch firmasının önde gelen mühendislerinden birinin açıklaması şöyleydi.cep telefonu kullanınca sanıldığı gibi araç freni bloke olmaz abs sistemi koruma altındadır zaten abs bozulursa fren abs siz şekilde yine görevini yerine getirir.mantıklıda geliyor.telefonla görüşürken fren pedalına kuvvetlice basılıyormuş efsanesi garip. zavallı gsm nasıl bunu başarsın



    arkadaşım normal giderken bizde fren tutmuyor yada kafasına göre kilitleniyor demedikki. eğer sen fren uygularken bir karışıklı olursa tekerlek kilitli kalabiliyor anlatmak istediğimizde bu..

    bu arada vezir bak sonunda anlaştık malesef dediğim gibi sorunlar var ve senin dediğin gibi pekte çözülecek gibi değiller..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.