Herkes günlük güneşlik havaları düşünüp yazıyor ama ABS kış aylarında çok gerekli. Benim de ilk aracım palio idi ve ABS si yoktu, çok ciddi savrulma tehlikesi yaratırdı O arabanın aks mesafesi de kısa olduğu ve yüksekliği fazla olduğu için sert frenlerde çok dengeli frenleme yapamaz. ABS gerekli, isterse fren mesafesini uzatsın , ciddi frende arkayı kaydırıp gidip orta refüje çarpıp takla atmaktansa bir yere düz burunla vurmak daha iyidir.
öncelikle ABS nin olması daha iyi. ister palio olsun ister stilo. abs donanımlı aracı tercih ediniz.
arkadaşların da dediği gibi ABS fren mesafesini kısaltmaz. ani frenlemelerde araca yön vermenizi sağlar.
yalnız motor sporlarında ABS ye yer yoktur. aracını iyi tanıyan bir sürücü kuru zeminde ABS li araca göre daha iyi durabilir. fren pedalına öyle bir basılmalı ki 1 mm fazla basıldığında tekerleklerin kilitlenme eğilimine girmesi gerekir.
yani maksimum basılacak ama tekerleklerde kilitlenmeyecek kadar az basılacak. işte bu dengeyi tutturursanız ve de kuru yolda manevra yapmam derseniz ABS sizin işinize yaramaz.
bu arada artık sadece ABS olması da aracı güvenli yapmıyor. ABS ye ek olarak bir kaç güvenlik donanımı var.
mesela EBD yada REF bu sistem şu işe yarar.
aracın lastiklerinin bir kısmı toprak yol bir kısmı da buzlu yolda olsun. siz frene bastığınızda araç buzlu yolun aksine (diğer zemine göre daha sürtünmesiz) kayacak. bu sistem fren gücünü sürtünmeye göre eşit dağıtır. dolayısı ile frene basıldığında araç yola paralel durur. sadece ABS olsa da araç manevra yaparken yol dışına çıkabilir.
birde AFU var.başka ismide olabilir. bu sistem de fren destek sistemi diye geçer. ani frende sizin ayağınız fren pedalına değer değmez( ani frenlerde fren pedalının ivmesi fazla olur) maksimum fren basıncı uygular.
dolayısı ile fren pedalına değdiğiniz anda aracınız maksimum güçte durur. bu sistem olmasa fren pedalının en üst noktasından en alt noktasına gelene kadar belirli zaman geçer. belki saniyenin onda ikisidir bu zaman ama saniyenin onda ikisi kadar önce durabilmek 150 km hızdaki frenlerde belki hayat kurtarabilir.
hocam bir süre ABS li araç kullan daha sonra bir sürede ABS siz araç kullan farkı çok net anlarsın hatta bi daha ABS siz araç dahi kullanamazsın
bi arkadaşın şirket arabası var arabayı kullanırken her an kayacakmış gibi oluyor her frende kızaklamayı bekliyorum
quote:
Orjinalden alıntı: RONNIE
ABS ye bugune kadar ıhtıyacım olmadı. ABS olsa da olmasa da pek bı etkılenmıyorum acıkcası.
abs de askerin tüfeği gibi öle zırt pırt lazım olmaz, olması gereken bi durum olusunca cekersin acısını yoksa günlük kullanımda esp ye de gerek yok 4 disk frene de yok 8 hava yastığınıda yok , bunlara zaten ömründe 1-2 kere ihtiyacın olur varsa ii olur olmasa Allah kerim
quote:
Orjinalden alıntı: selim82
quote:
Orjinalden alıntı: RONNIE
ABS ye bugune kadar ıhtıyacım olmadı. ABS olsa da olmasa da pek bı etkılenmıyorum acıkcası.
abs de askerin tüfeği gibi öle zırt pırt lazım olmaz, olması gereken bi durum olusunca cekersin acısını yoksa günlük kullanımda esp ye de gerek yok 4 disk frene de yok 8 hava yastığınıda yok , bunlara zaten ömründe 1-2 kere ihtiyacın olur varsa ii olur olmasa Allah kerim
Başka bir yaklaşımla ABS insanın kulağına benzer ,normalde üstünde durmazsın, değerini kaybettiğinde anlarsın. Doğuştan sağırlar ne anlama geldiğini zaten anlamazlar.
hemen herkesin abs'nin fren mesafesini arttıracağı gibi bir kanıya sahip olması enteresan.
oysaki abs standart bir otomobilin standart bir sürücüyle durabileceği fren mesafesini, en mükemmel, yol ve hava şartlarında dahi kısaltır.
çünkü kilitlenen dolayısı ile de kızaklayan lastiklerin sürtünme hailyle de aracı yavaşlatma özelliği azalır.
abs siz bir aracı abs liden daha kısa sürede durdurabilmek için ancak sürücünün en başta da söylediğim gibi mükemmel olması yani tam güçle fren yaparken aracın lastiklerinin kilitleneceğini sezip fren basıncını azaltıp, kilitlenme ihtimali ortadan kalktıktan sonra tekrar tam güçle fren yapması gerekir ayrıca tüm bunları abs nin sensöründen daha hızlı ve limitte algılaması gerekir.
abssiz bir otomobil sadece kar, kum, çakıl ve gibi yol ile otomobilin direkt temas halinde bulunmadığı ortamlarda abs'liden kısa mesafeda durabilirki bu da kızaklanma sebebiyle otomobilin önünde birikecek maddenin araca ters yönde uygulayacağı kuvvet sebebiyle olur.
quote:
Orjinalden alıntı: 19can84 abs siz bir aracı abs liden daha kısa sürede durdurabilmek için ancak sürücünün en başta da söylediğim gibi mükemmel olması yani tam güçle fren yaparken aracın lastiklerinin kilitleneceğini sezip fren basıncını azaltıp, kilitlenme ihtimali ortadan kalktıktan sonra tekrar tam güçle fren yapması gerekir ayrıca tüm bunları abs nin sensöründen daha hızlı ve limitte algılaması gerekir.
quote:
Orjinalden alıntı: individual yani maksimum basılacak ama tekerleklerde kilitlenmeyecek kadar az basılacak.
sen pompalayıp çekiyorsun bende kilitlenmeyecek kadar çok basıyorum
sence hangisi daha kısa sürede durur?
abs li diyorum başka bir şey demiyorum alıştım bir kere şüphesiz çok da işe yaradı
Takım-taklavat senin için ne kadar önemliyse o kadar önemlidir...
Abs fren mesafesini kısaltmaz belki az bir miktar arttıradabilir ancak benim için abs hayati önem taşıyor.Abs olduğu zaman ani bi fren yaptığında sağa sola kaçma imkanın var bunun sayesinde çok kazadan yırttım
Bir gün arkadaşın vectra ile gidiyoruz hızlı giderken birden sert bi viraj geldi frene asılıp direksiyonu azcık kıvırdı ve araba virajdan çıkmadan yavaşlayarak devam etti abs nin önemini ilk orda anladım emin ol arabada abs olmasa karşı yola geçerdik
Eski şoförler der ki karda buzda frene basılmaz araba savrulur toplayamazsın. Evet bu genellleme ABS siz bi araç için doğrudur. Hangi tekerleğin daha kaygan bi yüzeyde bulunduğu yahut hangi tekerleğin daha iyi tutunduğu lastik basıncı vs gibi etmelerin neden olmasıyla araç bir yöne savrulur ve kaygan zeminde bu aracı toplamak da oldukça zordur. Fakaaat arabada ABS varsa cam gibi buzda bile frene asılsanız aracınız savrulmaz. Dikkaet edin şak diye durur kızaklamaz fln demiorum. Araç kızaklar ama dümdüz rayda gider gibi kızaklar. Ayrıca kuru zeminde ABS siz aracın daha kısa sürede durması ancak ve ancak LİMİT FRENAJ denilen bir teknikle mümkündür. Bu da ustalık ve arabaya alışmış olmayı gerektir. Bu yöntedle araç kızaklamaya başlayınca fren pedalına basınç azaltılır ve tekerleri kilitlemeden optimum fren performansı sağlanır. Yani ABS siz araçta siz lak diye frne asılıp aracı kızlaklatark durdurursanız fren meseafeniz uzar. Fakat ABS li arabada hızınız ne olursa olsun frene sonuna kadar basabilirsiniz. Optimum dönme ve kızaklama süresini kendi otamatikman ayarlar. Bunlardan dolayı ABS olmazsa olmaz bi donanım.
ABS bu zamanda olmassa olmazdır , yok ben ii şöförüm bana gerekmez falan bunlar hikaye ,, 100 km hızla giderken birden durman gerekse frene korkmadan basabilrisin , abs çok önemli deil dien arakadaşlara 100 km hızla giderken bi şahinde panik fren yapmalarını ve ne olacağını görmelerini isterim
quote:
Orjinalden alıntı: selim82
quote:
Orjinalden alıntı: RONNIE
ABS ye bugune kadar ıhtıyacım olmadı. ABS olsa da olmasa da pek bı etkılenmıyorum acıkcası.
abs de askerin tüfeği gibi öle zırt pırt lazım olmaz, olması gereken bi durum olusunca cekersin acısını yoksa günlük kullanımda esp ye de gerek yok 4 disk frene de yok 8 hava yastığınıda yok , bunlara zaten ömründe 1-2 kere ihtiyacın olur varsa ii olur olmasa Allah kerim
Iyı de ben gerek yok demedım kı. Ihtıyacım olmadı dedım. Sakın ve yolun keyfını cıkararak yol adıgım ıcın pek ıhtıyacım olmuyor.
quote:
Iyı de ben gerek yok demedım kı. Ihtıyacım olmadı dedım. Sakın ve yolun keyfını cıkararak yol adıgım ıcın pek ıhtıyacım olmuyor.
bundan sonra da olmaz umarım dostum...demekki aracı sakin ve dikkatli kullanıyorsunuz...tebrikler : )
ama yine de eminimki yeni araç alırken ABS sizin için bir kriter olurdu...yani ABS'siz araç almaktansa ABS'li araç almayı tercih ederdiniz değil mi?yanılıyor muyum yoksa?
iyi forumlar.
görüş belirten ve tecrübelerini paylaşan herkese çok teşekkür ederim...
quote:
Orjinalden alıntı: triger
bence gerekli
normal frenler çok ısınırsa şişer abs de fren şişmez
ve frenlerin anidende kitlenmesinide önlemekte..!!
quote:
Orjinalden alıntı: armi
quote:
Iyı de ben gerek yok demedım kı. Ihtıyacım olmadı dedım. Sakın ve yolun keyfını cıkararak yol adıgım ıcın pek ıhtıyacım olmuyor.
bundan sonra da olmaz umarım dostum...demekki aracı sakin ve dikkatli kullanıyorsunuz...tebrikler : )
ama yine de eminimki yeni araç alırken ABS sizin için bir kriter olurdu...yani ABS'siz araç almaktansa ABS'li araç almayı tercih ederdiniz değil mi?yanılıyor muyum yoksa?
iyi forumlar.
Ara sıra arızaya bagladıgım oluyor. Alacagım aracta Hıdrolık dıreksıyon,ABS ve klıma olmasına dıkkat edeegım. ABS lı arac ta kullanıyorum arada ama genelde efsane kasa tabır edılen 96 corolla kullanıyorum cogunlukla. Kı bılenler bılır bu kasaların frenlerı cabuk kızaklamaya baslar. 1-2 defa basıma geldı ama tehlıke yasatmadı. Allah korusun ınsallah ne hava yastıgı ne de abs ye ıhtıyacım olacak bı olay yasamayız.
ABS nin ne zaman lazım olacağı belli olmaz ve ABS siz olmaz
günümüzde sadece ABS bile yetmez bence... EBD ve AFU da olmalı...hepsi güvenlik için
quote:
Orjinalden alıntı: cartman_c06
Bence 2 hava yastıgı da az şöyle 6-8 tane olmalı fazla hava yastıgı goz cıkarmaz...
quote:
Orjinalden alıntı: yuci
önemidirki arabalara konuyor, opsiyonel olması firmaların para hırsı, bence mevzuatla bütün arabalarda abs ve 2 hava yastığı standart olmalı,