Şimdi Ara

ABD senatörlerinden Tesla’ya soruşturma çağrısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ABD senatörlerinden Tesla’ya soruşturma çağrısı
    İki ABD'li senatör Tesla'nın üst düzey yöneticisi Elon Musk'a bir mektup yazarak güvenlik riski oluşturan direksiyon ve süspansiyon parçalarını süratle geri çağırmasını istedi. Mektupta, 20 Aralık'ta yayınlanan ve Tesla'nın uzun süredir kusurlu olduğunu bildiği parçaların sık sık arızalanması nedeniyle sürücüleri nasıl suçladığını ortaya çıkaran bir rapora atıfta bulunuluyor.



    Tesla otomobillere ABD senatörlerinden müdahale



    Aktarılanlara göre Connecticut Senatörü Richard Blumenthal ve Massachusetts Senatörü Edward J. Markey, Tesla'nın araçlarındaki güvenlik kusurlarını bildiğine ve bu kusurların nedenlerini gizlediğine ilişkin haberlerin ardından son derece endişelendiklerini belirtiyorlar.



    Geçtiğimiz günlerde yayınlanan Reuters raporu, bazı araç parçalarında yaşanan arızaları Tesla'nın “kullanıcı hatası” olarak nitelendirdiğini iddia etmişti. Tesla ise X üzerinden yaptığı açıklamada raporun "çılgınca yanıltıcı" olduğunu söylemişti. Tesla, ilgili raporun ayrıca eksik ve bariz bir şekilde yanlış bilgilerle dolu olduğunun altını da çiziyor.



    Ayrıca Bkz.2024 yılında Türkiye'ye gelecek elektrikli otomobiller



    Görünüşe göre Tesla araçlarında raporlanan ana sorun süspansiyonlar üzerinde dönüyor. Bu parçarların kolay bir şekilde arızalandığı ve Tesla'nın garanti sağlamadığı iddia ediliyor. Tesla ise telemetri verilerine dayanarak karar verdiğini belirtiyor. Örneğin, 2023 Model Y aracını satın aldıktan bir gün sonra aracının süspansiyonunun çöktüğünü söyleyen bir müşteri vardı. Tesla, telemetri verilerine göre aracın garanti kapsamında olmayan bir kaza yaşadığını belirtiyor. Sürücüye göre ise herhangi bir kaza gerçekleşmedi.



    Ancak bu olaylar sadece ABD ile sınırlı değil gibi. İsveç Ulaştırma Ajansı, yaptığı açıklamada Tesla otomobillerindeki süspansiyon arızalarını araştırdığını söyledi. Soruşturma, geçen hafta Norveç Kamu Yolları İdaresi'nin Model S ve X araçlarında alt arka salıncak kollarının kırılmasıyla ilgili tüketici şikayetlerini incelediğini söylediği soruşturmaya benziyor.




    Kaynak:https://www.reuters.com/business/autos-transportation/two-us-senators-call-tesla-recalls-after-reuters-investigation-2023-12-27/







  • Milyar dolarlık yatırımlar yap, arabanın salıncak kolu kırılsın. Amerika'yı yeniden keşfetmeye mi çalışıyor bu Tesla anlamadım. Daha önce de arka camdan, bagaj kapağını açarsan, camdaki su içiriye doğrudan akıyordu. Lan hiç mi tasarımcı adam yok. Hiç mi bu araba yağmurda gideceği aklınıza gelmiyor... Fıkra gibi hareketler.

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Salıncak kolu veya süspansiyon hakkında konuşursam en sonunda kazayla yüzleşip kötü biçimde şöhretlenen deneysel batiskaf firması OceanGate gibi inovasyon adı altında gayri ortodoks deneysel malzemeler kullanıyorlardır. Kendisini de öldüren OceanGate patronu Stockton Rush kadar aymaz olmasa da Elon Musk da bence tam o kafada, inovasyon adı altında böyle benzer bir malzeme bilimi büyüsüne yeltenecek bir karakter. Rush batiskafını gevrek ve kırılgan, dışsal basınç için optimal tercih olmayan karbonfiberden yapmıştı. Batiskafı bildiğim kadarıyla sivil batiskaflar tarihinde bir ilki teşkil edecek biçimde bir gövde hatası verdi ve kendisi dahil güvertedeki herkesi öldürdü. Rush tabii bu konuda yetkili otoritelerden klasifikasyon adı altında herhangi bir sertifika almamıştı. Musk muhtemelen bu kadarına cüret etmez ama devasa nüfuzunu ve parasını kullanıp yeni deneysel malzemelerin teftişini "esnekleştirmemesi" için de, bir takım senatörlerin bundan kötü kokular almaması için de hiçbir sebep bulunmuyor. Hele hele ilgili senatörler Tesla'nın ya da Musk'ın rakibi olan endüstri devleriyle veya çevreleriyle bağlantılıysa. Amerikan politikalarını ve oradaki federal devlet-sermaye ilişkilerini okumanın temel yollarından birisi bunları "lobi savaşları" olarak görmektir. ABD'yi lobi kavgaları, uzlaşıları ve paylaşımları yönetir. Oldukça çok boyutlu ve göründüğünden daha derin bir mevzu olması çok muhtemel. Musk da muhtemelen malum risk almayı seven inovasyon takıntısıyla Washington koridorlarında nüfuz sahibi bir takım rakiplerine açık veriyor.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt

    OceanGate'te, kullanılan ekipmanların sertifikasyonunu hiç yapılmadı. İnovasyonu geciktiriyor diye şirketin patronunun açıklaması vardı. Hayatının 5 yılını bilfiil su altında geçirmiş emekli bir ABD denizcisi, askeri denizaltılara neden lomboz koyulmadığını anlamak için zeki olmaya gerek yok diye yorum yapmıştı. Karbon fiber, pencere vs bunlar denenebilir ancak insansız testi gerçekleştirilip sertifika alırsın. Logitech oyun kumandasıyla o derinliğe inenlerin akıl sağlığı zaten yerinde değilmiş belli ki.


    Amerika bunları yeni tatmıyor. Kurşunsuz benzinin veya radyum kızlarının hikayesinde hep birileri zarar gördükten sonra düzeltilmesi yoluna gidilmiştir. Kimya devi DuPont'un da böyle hikayeleri çoktur. Zaten lobiciliğin hakkının verildiği yerin Amerika olması boşuna değil.


    Elon Musk çalıştığı her alanda, yavaş yavaş kalite ve beceri yükselttiği için belkide tecrübeyi durağan değil yol boyunca elde deceğine dair bir anlayış benimsemiştir.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.