Şimdi Ara

Abarth egzos nedir ne işe yarar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
23.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://www.hepsiburada.com/modacar-281a-abart-tip-egzos-ucu-220020/productDetails.aspx?categoryid=26051&productid=otm220020

    Arkadaşlar bu ilandaki ürünü alsam nasıl bişey olur?Yani aracın sesi hangi devirlerde ne şekilde değişir?Yakıt tüketimine,motora,egzos'a bi zararı eksisi olurmu?Ayrıca istediğim zaman takıp çıkarabilirmiyim bunu çünkü kelepçeli sistem diyor?BU konuda detaylı bilgi verebilirseniz sevinirim.

    Egzos ucunun içinde filtre olanlar ses çıkarıyor sanırım olmayanlar çıkarmıyor diye biliyorum.Kendim alsam takabilirmiyim bunu







  • abartı bir eksoz sistemidir işte normal arabalara gelmez..

    pardon, oldum olası abarth deyince bu abartı esprisini yapmak istemişimdir.
  • Bende böyle egzoz almayı düşünüyorum.. Kelepçeli ya da kafalı sistem diyorlar bunlara.. Kimisi ses cıkartıyor.. Bende hafif egzozdan ses gelmesini istiyorum.. İnsanın içi bir hoş oluyor=)))
  • Ya her zaman değil ama ayda yılda birde olsa arabadan ses gelsin istiyorum şöyle bi tatmin etsin adamı maşallah adamlarda öle bi sessiz araba yapmışki sormayın gitsin Hem böyle tak çıkar bişey olursa bagajda tutarım canım isterse 2dk'da takarım sonra tekrar çıkarırım ama pek bilen eden yok sanırım bu konuyu.

    Benim korkum aracın motoruna,egzosuna zarar vermesi sonuçta hava çıkışı egzos yanlış bişeyler takıp zarar vermek istemem.
  • Linkteki egzozun(egzoz ucu aslında) görüntü dışında hiçbir işlevi yok. Motora fayda/zararı söz konusu değil. Ses hiç beklemeyin. Ses için en azından son susturucuyu değiştirmek gerekir. Beklentiye göre komple egzoz + monifold değişimine kadar gidilebilir.
  • Motora faydasını beklemiyorumda zarar vermesinden korkuyorum egzos uçları zarar vermezmi diyorsunuz yani?Peki ses için takabilcegim egzos ucu varmıdır?Çünkü ilanda ses çıkardığından bahsetmiş alıp deneyen birileri varsa onların tecrübelerini duymak isterim yoksa kıycam 10milyona denicem
  • Sesi değiştirmez değil,değiştirir ama o kadar az değiştirir ki aracı kullanmayan birinin anlaması zor olur

    2001 model Swift'e takmıştık.Rolantide hafif bir horultu geliyordu ama çok hafif
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    çamurluk ne işe yarar
    7 yıl önce açıldı
    Spor yay ne işe yarıyor?
    4 yıl önce açıldı
    TORK NEDİR NE İŞE YARAR
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ses gelmesini istiyorsanız vanalı yada kumandalı son susturucuları öneririm. istediğini zaman açar kapatırsınız. ama hepsi yakıta düşman.
  • resimdekinin sese bi faydası olacağını sanmam sadece görüntü

    ama bir arkadaş 1.4 motor aracına istanbul abarthı diye satılan bir egzos ucu taktırdı sesi gayet güzeldi çok şaşırdım hatta sadece egsoz ucuyla nasıl bukadar ses alabiliyo diye oto aksesuarcıları gezerken istanbul abarthı diye sorun belki bilinen bişeyse sizde oralarda bulabilirsiniz...
  • Çok apaçi işi olsun istemiyorum ayrıca fiyatıda çok tuzlu olmazsa sevinirim.Benim en büyük korkum motora vs zarar vermesi.Bunun dışında egsoz ucu dışında araca bişey takmakda istemiyorum arabamı pek elletme kurcalatma taraftarı değilim herşeyin orjinali güzel fakat bazen güzel ses gelsin istiyorum ve pratik bişey olursa tak çıkar çok iyi olur.Peki yakıtı ne derecede etkiliyor bu aracı ekonomik olsun diye aldık sonuçta şehiriçi 6 litre civari benzin yakıyorum bunu takınca 8-9'lara fırlicaksa hiç böle bi maceraya girmem
  • egzozun ucuna takılan boru parçası nasıl sesi arttırıyor merak ediyorum.

    genelde modifiye amaçlı son susturucu sökülüyor ya da orjinalinden daha hafif bir susturucu takılıyor.bu da haliyle yakıt tüketimini arttırıyor.çoğu kişi nedenini bilmez ama yakıt tüketimini arttırmasının nedeni geribasıncı düşürmesi.backpressure ekonomi arabalarında istenir çünkü motorlarda egzoz valfi alt ölü noktadan 20-30 derece önce açılır.egzozda hafif bir direncin olması da valf açık olduğu halde pistonu aşağı inmesine yardımcı olur.performasn arabalarında ise egzoz olabildiğince açık bırakılır.egzozda direnç istenmemesinin nedeni yüksek devirlerde(yüksek beygir için yüksek devir çevirmek gerek) geri basıncın , pompalama kayıplarını arttırmasıdır.yani yüksek devirde dirençli egzoz piston üzerinde aşırı bir yüke neden olur hatta devrin daha fazla yükselememsinin nedenlerinden biri de budur.

    konuyu başlatan arkadaş merak ettim acaba ne mühensiliği okuyorsun?




  • bu düdük gibi birşeye benziyor. (: içinden hava geçtikçe ötüyor galiba. apaçi olmasın filan demişsinde gösterdiğin ürün tam apaçi işi egzoz işinde ya tam hakkıyla yapacaksın hava filtresine kadar değişip orkestra dinler gibi motorunu dinleyeceksin yada hiç girişmeyip müzik sesinle idare edeceksin. son susturucu değişip yada kafalık takıp ses almaya çalışıldığı zaman sadece kafa ...mek oluyor ötesi yok.
  • bence de bi mühendis nasıl anlamadı bu işten daturkishulan konuyu iyi özetlemiş tşkler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    egzozun ucuna takılan boru parçası nasıl sesi arttırıyor merak ediyorum.

    genelde modifiye amaçlı son susturucu sökülüyor ya da orjinalinden daha hafif bir susturucu takılıyor.bu da haliyle yakıt tüketimini arttırıyor.çoğu kişi nedenini bilmez ama yakıt tüketimini arttırmasının nedeni geribasıncı düşürmesi.backpressure ekonomi arabalarında istenir çünkü motorlarda egzoz valfi alt ölü noktadan 20-30 derece önce açılır.egzozda hafif bir direncin olması da valf açık olduğu halde pistonu aşağı inmesine yardımcı olur.performasn arabalarında ise egzoz olabildiğince açık bırakılır.egzozda direnç istenmemesinin nedeni yüksek devirlerde(yüksek beygir için yüksek devir çevirmek gerek) geri basıncın , pompalama kayıplarını arttırmasıdır.yani yüksek devirde dirençli egzoz piston üzerinde aşırı bir yüke neden olur hatta devrin daha fazla yükselememsinin nedenlerinden biri de budur.

    konuyu başlatan arkadaş merak ettim acaba ne mühensiliği okuyorsun?


    Bölümüm bu tarz konularla uzaktan yakından ilgili değil inşaat üzerine Ayrıca henüz sadece hazırlığı bitirdim 1.sınıfa geçeceğim bu sene bölümüm alakalı bile olsa bu kadar teknik bilgim olması imkansız henüz.Yok yere mühendis adam nasıl anlamaz bundan vurgusu yapmayın anlasam bu işlerden sormam zaten meraklı olmayalım insanları küçük düşürmeye..

    Valla ben o zaman bu işe hiç girmim sadece bazen daha tok ve ağır bi ses istemiştim şahinlere takılan cinsten değil fakat binbir türlü sorunu varmış bu işinde en iyisi bu şekilde devam etmek olsa gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 29 Haziran 2009; 23:58:44 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: omerf

    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    egzozun ucuna takılan boru parçası nasıl sesi arttırıyor merak ediyorum.

    genelde modifiye amaçlı son susturucu sökülüyor ya da orjinalinden daha hafif bir susturucu takılıyor.bu da haliyle yakıt tüketimini arttırıyor.çoğu kişi nedenini bilmez ama yakıt tüketimini arttırmasının nedeni geribasıncı düşürmesi.backpressure ekonomi arabalarında istenir çünkü motorlarda egzoz valfi alt ölü noktadan 20-30 derece önce açılır.egzozda hafif bir direncin olması da valf açık olduğu halde pistonu aşağı inmesine yardımcı olur.performasn arabalarında ise egzoz olabildiğince açık bırakılır.egzozda direnç istenmemesinin nedeni yüksek devirlerde(yüksek beygir için yüksek devir çevirmek gerek) geri basıncın , pompalama kayıplarını arttırmasıdır.yani yüksek devirde dirençli egzoz piston üzerinde aşırı bir yüke neden olur hatta devrin daha fazla yükselememsinin nedenlerinden biri de budur.

    konuyu başlatan arkadaş merak ettim acaba ne mühensiliği okuyorsun?


    Bölümüm bu tarz konularla uzaktan yakından ilgili değil inşaat üzerine Ayrıca henüz sadece hazırlığı bitirdim 1.sınıfa geçeceğim bu sene bölümüm alakalı bile olsa bu kadar teknik bilgim olması imkansız henüz.Yok yere mühendis adam nasıl anlamaz bundan vurgusu yapmayın anlasam bu işlerden sormam zaten meraklı olmayalım insanları küçük düşürmeye..




    sevgili omerf insanları küçük düşürmeye merakım yok,hatta şu hayatta en sevmediğim şey bi insanı toplum içinde aşağılayarak onun kalbini kırmaktır.hangi mühendisliği okuduğunu sorduğumdan bunu çıkardıysan yanlış anlamışsın.benim de makina olsun elektronik olsun bilmediğim çok konu var ve buradaki yaşça büyük ve kıdemli mühendis abielerimizden sürekli yardım istiyoruz.bu yardımlaşma ve paylaşma amaçlı bi forum.unutmayalım ki bilgi paylaştıkça çoğalır.yeter ki bilmediğimiz konularda ahkam kesmeyelim.




  • öncelikle abart egzos diye bir şey yok yurdumuzda fiat araçların geçmişimizde çok yer tutması sayesinde fiat markasının resmi modifikasyon şirketinin adı olan "abarth" zamanla dilimize bu şekilde yerleşip şimdiki abart egzos haline gelmiş... o yüzden öncelikle abart egzos diye birşey aramayalım onun yerine performans ya da modifiye son susturucu veya egzos sistemi arayalım... ikinci olarak ortaya çıkacak olan ses aynı marka aynı model son susturucu aynı marka araba ancak farklı motor hacimlerinde farklı ses verir o nedenle de arkadaşta böyle çıkıyo bende niye çıkmadı gibi ileride üzüntü yaşamamak için yalnızca birebir kendi aracına uygun araçları bulup dinlemeye çalış...

    son olarak senin resimde attığın şey sadece egzos ucu bunun sese bir tokluk tarzında katkısı olmaz bir ihtimalle sadece egzostan çıkan havayı keserek veya yönlendirerek tiz bir şiddetli üfleme sesi verebilir... asıl amacı aracın arka görünümünü şık olarak tamamlamaktır yakıta performansa vs zerre kadar etkisi olmaz beğendiysen gönül rahatlığı ile bu egzos uçlarını taktırabilirsin tek dikkat edeceğin şey kaynakçını iyi biri seç




  • Cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim
  • Arkadaşı üzmüşüz biraz, nacizane bilgilerinize bir kaç ilave yapabilir miyim?
    Modifikasyonu ikiye ayırıyoruz;
    1)Motorla ilgili (ki aracın gerçekten daha hızlı olmasını sağlar) ,yürüyen sistem modifikasyonunu da buraya ait gibi düşünebiliriz.
    2)Sede görsel (genellikle golflerde görürsünüz [inşallah golf kullanıcıları üzerime hücum etmez]): araba daha hızlı gitmek bir yana düşük devirlerde iyice bayılır.
    2. maddade marşipiyel,spoiler,ön ızgara v.s. gibi parçaların montajının yanısıra sıklıkla görülen şu hata yapılır; araca sadece açık hava filtresi ve egzost (burada bahsedilen sizin sorduğunuz son uç değil,komple egzost) takılır ama bu uygulama yeni bir chip yazılımı ile desteklenmezse düşük devirlerde daturkishulan
    arkadaşın bahsettiği backpressure düşmesi olayı olur, araç devirkesiciden önceki 1000-2000 devirde biraz daha canlı olur ama bunu pratikte hissetmek biraz zordur,ilk 3-4 bin devirde daha baygın olur,ama kullanıcı harcadığı paranın ve bu malzemeleri satan firmanın da gazı ile daha hızlı olduğunu zanneder. Bu durum ilginç olarak gran torizmo denilen efsane oyunun ps1 deki versiyonunda aşikar olarak belliydi.Motor yazılımı dışında yaptığınız modifikasyonlar düşük devirde aracı öldürüyordu.Ayrıca bu işlerde 'bilen abi' lerden yardım almak lazımdır(ben zamanında bu abilerden yardım alan kişi olarak konuşuyorum). Mesela bazı araçlarda açık hava filtresi benzin milinin bozulmasına sebep olur, kutu içi filtre kullanmak gerekebilir.Chip yazılımı haricindeki parçalar ulaşmak kolay ama chip her marka araca çok rahat uygulanamıyor. 106 gti gibi araçlarda ise her yerde bulabiliyordunuz zamanında. 5-6 sene kadar önce ben de 106 gti ma 3-4 milyar para harcamış yukarıda anlattığım modifikasyonlardan bazılarını yapmıştım,sonuçda araç aşağı yukarı çoğu verileri itibarı ile 1 sn daha hızlıydı. Bir abim ise bu işe hiç anlam verememişti.O gün bir fb-gs maçı vardı. fb sahasında mehmet yozgatlının gs sol bekini 1 sn farkla geçip (gs nin solundan) attığı son 2 dakikadaki golle yenmişti.O abime 1 sn nin önemini gördünmü diye takılmıştım. Ben 1 sn nin farkını nerede gördüm,yazarsam suç işlemiş olurum:)) Tabii bunlar kişiye göre değişen kavramlar çoğu insan bu işleri manasız bulur(başda eşim).Mesela imzanızdaki araç için chip yazılımını ülkemizde bulmanız biraz zor gibi.Bulsanız da maaliyet çok yüksek olacaktır(son 3-4 senedir bu işlerle ilgilenmiyorum belki yapabilecek firmalar vardır haklarını yemiyim). Bizim ülke şartlarında en fizible seçenek benim de bir dönem kullandığım ve asla unutamadığım turbo taşıyan imprezalardı.Aslında her araç için var, ama değer mi? Mesela 4-5 sene önce Nissan Primera 200 hp e yükseltilebiliyordu ama 100 bin dolarlardan behsediliyordu.E daha ucuza focus rs alınır v.s. Başka bir örnek : Motorsporlarının anayasası kabul edilen Hızlı ve Öfkeli 1: 1600 cc lik siyah hondalar 400 hp,maaliyet :400 bin dolar. Bu işlerin anavatanları ise İngilter ve Amerikadır. Özellikle Amerikada (ben göremedim görenlerin yalancısıyım) sokak aralarında 20-30 dolara cd ile chip yazılımı satıldığı söylenir: kalkış chipi,son hız chipi v.s. her marka ve modele uygun şeyleri bulabildiğiniz söylenir. Maalesef kriz son 3-4 senedir bu sektörü de bitirdi ülkemizde. 1 yıl önce gittiğim dragda bazı kategorilerde 3 araba falan vardı,doğru dürüst spor araba kalmamış millette. Konuyu biraz dağııtımı farkediyor,toparlıyor, verdiğiniz linkteki ürünün hiç bir işe yaramayacağını (sadece görüntü diyicem 1 ay sonra kirlenince o da kalmayacak) hatırlatıyor,sağlıcakla kalın diyorum




  • Modifiye tutkum yok aslında güzel şeyler anlatmışsınızda tek modifiye yaptığım yer nfs:underground benimki sadece bi fikirdi benim araç 4bin devir civarından sonra çok güzel bi ses çıkarıyor(belki vtec oluşundandır) aslında bi gün kapalı bi tünelden geçerken o ses çok daha hoşuma gitti hani dedim ufak bi egzos ucuyla bu motor sesine hafif bi egzos sesi katıp neşelendirelim aracı dedim fakat egzos ucunun hiç bi işe yaramicağını anladım bundan fazlada maceraya giremem zaten
  • aracın vtec ise ve motordan gelen tatlı homurtu istiyorsan 40-50tl kadar masrafla universal tip K&N, Aem ya da Simota açık hava filtresi denemeni tavsiye ederim yalnız onunda montajını yaptırırken soğuk hava alabilmesini sağlayın aksi halde sıcak hava çekecek ve az oksijen yüzünden araç zengin karışım yapacak dolayısıyla her yerde tartışma konusu olan çok yaktırır lafına gelinecek filtre yaktırmaz hatalı montaj ve o sesin gazına gelip yüksek devirlerde araç kullanmak yaktırır
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.