Şimdi Ara

99 306 da cut of sistemi var mı arkadaşlar bi cevap bulamadım.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • malum yol bilgisayarı yok. teknik bilgide alamadım. varmı arkadaşlar cut off sistemi? araç 99 model 1.6 90 bg enjeksiyonlu elbette.



  • cut of ne biraz daha türkçeleştirsen olup olmmadını söylerim sana
  • enjeksiyonlu araçlarda cut off sistemi vardır. cut off gaz bırakıldığında motora benzin gitmesini önleyen sistemdir. motora ancak çalışmasına yetecek kadar benzin gönderir. cut off un başka ismi olmadığı için malesef söyleyemeyeceğiz
  • 306 platinium kullanan arkadaşıma sordum oda ustasına sormuş dediğin gibi gaz kesince az benzin gönderiyormuş belkide platiniuma has özellik olabilir
  • cut off sistemi aracı rampa inerken veya düz yolda viteste bırakıp gaza basmayı keserseniz motora sıfır benzin gitme sistemidir.

    ne olduğu belli çoğu enjeksiyonlu araçtada varmış. fakat kesin bilgi bulamadım.

    kimisi diyoki 2000 devrin altına düşünce cut off devreden çıkıyor. kimiside osd 2 sistemi bilgisayarına yüklenmiş lazım diyor kesin bilgiye ulaşamadım.
  • Yeni nesil çok nokta enjeksiyonlu araçların hepsinde sürücü tepkilerini, yol, yakıt, hava, hararet, egsoz vs. bir sürü parametreyi ölçen bir dünya sensör vardır ve bu sensörlerin bağlı olduğu bir ECU (Elektronik kontrol ünitesi) vardır. işte bu ECU araçtaki sayısız sensörden aldığı değerler ışığında enjektörlere yakıt püskürtme sinyali gönderir.
    şimdi yokuş aşağı giderken ayak gazdan çekildiğinde (vitesteyken) ECU aracın kompresyona girdiğini sensörleri vasıtasıyla algılar ve enjektörlere püskürtme sinyali göndermez. yani enjektörleri durdurur. bu durumda aracın ataletiyle dönen tekerler ve aktarma organları üzerinden gerisin geriye, yani tersine, bir güç aktarımı söz konusu olur ve motoru ve motordan tahrik alan her türlü cihazı bu tersine güç çalıştırır. Yani sen aracı gazlıyorken silindirlerde patlayan yakıt hem motorunu hem de bağlı aktarma organları üzerinden tekerleklerini döndürürken, ayağını gazdan çektiğinde bu sefer aracın kütlesinden kaynaklanan ataleti tekerleklerini ve aktarma organları üzerinden tersine güç iletimiyle motoru döndürür. bu durumu farkeden ECU ise enjektörleri durdurarak hiç yakıt göndermez; yakıt tasarrufu yapar. bu konumda motor bütün çevrimlerini yaparken motorda yakıt yanması gerçekleşmez. (bu durum, hiç yakıtı olmayan arabanın iterek vurdurulması gibidir; senin itecek takatin olduğu sürece hiç benzini olmayan arabayı sürekli vurdurmaya devam edebilirsin. yani vurdurduğun sürece motorun döner, benzin olmaması vurdurmaya engel olmaz!)
    gaza basarak düz yönde (motordan tekerleklere) hareket iletiminin bedeli yakıt tüketimidir. ayağını gazdan çekerek ters yönde hareket iletiminin (kompresyona bindirmenin) bedeli ise aracın hızını kaybetmesi veya yokuş iniyorsa hızlanmamasıdır.
    yeni nesil motorlarda ayak gazdan çekilince anlık yakıt tüketimi gerçekten sıfır olur. bu ilmi bir gerçek olup tartışmaya açık bir konu da değildir; zevke ve renge göre değişmez.


    söylenen bilgiler yukarıda yazanlar alıntıdır




  • bu da diğer bir bilgi. iki bilgide aynı şeyi söylüyor fakat ben 2000 devir altında cut off un devreden çıkmasını anlamış değilim birde osd 2 yani herşeyiyle kendi aracıma göre bi bilgi bulamadım yaw




    onun sebebi şu; araçlarda ayağımızı gazdan alınca yani araç kompresördeyken araç cut-off yapıyor. yani enjektörlere giden yakıt kesiliyor ve sırasıyla ters olarak yazıyorum akslerin, defransiyelin, şanzımanın ve bağlı olduğu krank vasıtasıyla pistonların hareketleri, aynı zamanda kranktan tahrikli olan hidrolik direksiyon pompası, alternatör, devirdaim, açıksa klima kompresörü tekerleklerin enerjisiyle dönmektedir. yani bu esnada tüm bu saydığım herşey bedavaya çalışmaktadır. ama boşta inilince bunları çevirecek ve aracı rölantide tutacak kadar çalıştıracak enerji yakıttan karşılanır... rampa viteste inildiği zamanda araç hızlanamaz ve önümüz açıksa düze indiğimiz zaman gaza basmak gerekir, boştayken araç o hızıyla biraz daha gider gaza daha geç basmaya başlarız. önemli olan ve iyi şoförün yapması gereken vites ve boş kombinasyonlarını en optimum şekilde kullanarak araca en az yakıtı yaktırmak, frenleri en az şekilde kullanmak, fren kullanılması muhtemel yerlerde dahi bu görevi motora yaptırmaktır...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • MOTORA SIFIR BENZİN GİDER KELİMESİ YANLIŞ BİR TERİM OLUR. O ZAMAN MOTOR STOP EDER RÖLANTİ DEVRİNDE BİLE AZ MİKTARDA DA OLSA BENZİN YAKAR ARAÇ. BEN MOTOR MESLEK MEZUNU OLDUĞUM İÇİN SÖYLÜYORUM HİÇ GAZ VERMEDEN MOTORU ÇALIŞTIRIN PİSTONLAR-KRANK MİLİ-VOLANT DÖNÜYOR SUBABLAR AÇILIP KAPANIYOR PEKİ BU SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR BUJİLER NEYİ ATEŞLİYOR BENZİN YOKSA, ARAÇTA KOMPRESÖR OLSUN TURBO OLSUN, EGR VALFİ OLSUN HİÇ FARKETMEZ
  • Arkadaşım merhaba
    ben sana fotoğrafını koyduğun aracın model ve fiyatı ile birlikte özelliklerini sorcam bir de bu araçların 100 yada 110 bg olanı varmı ne kadar
    bi zahmet
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.