Şimdi Ara

94 Tofaş Conta yanması ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, 94 model Tofaş Şahin sahibiyim. Bu yaza girmeden 3 ay öncesi üst kapak değişimi komple motor bakımı yaptırdım, 3 ay tık demeden bindiğim arabam yazın yatırdığımdan dolayı akü ve muayene bitmesi sonucu geçen gün tekrar bakıma girmek zorunda kaldı. Sebebini bilmediğim şekilde termostatı boş takmışlar ?? Muayeneye hazırlandı ve muayene kapısına sağlam bıraktığım aracımı muayene çıkışı hararetli şekilde aldım 120yi gösteriyordu hemen stop ettim ustayı aradım geldi soğuttu, su takviyesi yaptı evime geldim. Bir daha ne su eksiltme ne hararet ne fan açmada sorun yaşamadım ancak araç çalışırken zorlanıyor ve motor soğuk olmasına rağmen radyatör sarı sarı su kaynatıyor. Yağ çubuğunu çektim açık sarı gibi ?? Birkaç ustaya danıştım conta olduğunu söyledi. Biri geldi baktı conta yanık ancak rektefiye gerekir taşlama gerekir conta değiştirmekle kurtarmaz dedi 30.000 gibi rakam çekti. Sorum Daha yepyeni motor 10 dk'da conta yakar mı ? Hadi yaktı diyelim hemen üst kapağın taşlanması mı lazım conta değiştirmekle olmuyor mu ? Bayan olduğum için anlamıyorum. Kimi sıkmadan şehir içinde binmeye devam et dedi kimisi binme kalsın yapılana kadar motora zarar verirsin dedi. Bir yardım alabilirsem çok mutlu olurum 😌😌




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Selenayy.17 -- 6 Ekim 2025; 20:42:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________




  • Üst kapakta taşlama payı var ise ve kapak eğildiyse taşlanır. Kapağa zarar gelmediyse sadece conta değişimi termostat triger Devirdaim kontrolü ve radyatör su değişimi ile kullanılır. 10 dk da conta yakması garip belki Devirdaim bozuldu kitledi ve su Devirdaim yapmadığı için hararet yaptı. Bu şekilde kullanmanız masrafınızı artıracaktır. Zamanla içine su karışan yağın özelliği bozulduğu için motor içinde gereken yağlama sağlanamayacak piston krank gömlek gibi iç ekipmanlara zarar verecektir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • sametsafak06 kullanıcısına yanıt

    Sıfır kapak taşlama payı vardır diye düşünüyorum ama conta yanınca illa kapağı taşlamak mı gerekiyor conta değişimi 5 binse rektefiyecinin gelip bakması taşlaması 30 bin lira gibi bi rakam kapağı açıp contayı takarım ama taşlama olmadan kapatmam diyor usta. Binmiyorum ne olur ne olmaz diye. Fan açmamış takılmış olabilir, devirdaim olabilir onla da alakalı bi fikrim yok bende şaşırdım muayenede çok sıktılar herhalde diye düşündüm


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Selenayy.17 S kullanıcısına yanıt
    Muayenede aracı zorlayacakları bi alan aşama yok ki o kadar zorlasınlar. Conta yanınca değil, aşırı hararet görüp kapağa zarar verdikten sonra taşlama yapılır. Onada rektefiyeci kapağı ölçerek inceleyerek karar verir

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • sametsafak06 kullanıcısına yanıt

    Belki bakımdan çıktı termostatı boşattılar su koymayı atladılar hiç bir fikrim yok teşekkür ederim bilginiz için


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hyundai İ20 1.4 Conta Yanması
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.