Şimdi Ara

&&& 92---98 EFSANE TOYOTA COROLLA KLUBÜ &&& (84. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9.642
Cevap
53
Favori
1.198.876
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=312088
    ŞU KAZAYI İZLEYİN ARKADAŞLAR
  • günaydın arkadaşlar kusura bakmayın siteye bayadır giremiyordum işlerim sebebiyle yazılan tüm şeyleri okudum hepinizi çok özledim
  • Arkadaşlar merhabalar..
    Aracımın yağ değişiminin ne zaman yapıldığı belli değil.Sİzlere bir kaç sorum olacak.

    1-- Yağ seviyesi iyi durumda .Yağı kontrol ederek ömrünün dolduğunu anlayabilirim?
    2-- Aracımın yağını kendim değiştirebilirmiyim?
    3-- Bir de otomatik şanjıman.Şanjıman yağ değişimi gerekli mi?
    4-- Ne tür yağ ve ne kadar almalıyım?

    Bu arada triger değişimi için 150-160 ytl gibi fiyatlar söleniyor.Sizce uygunmudur? Orjinal kayış ve rulmana 50 ytl dediler.Gerisi el emeği oluyor sanıırm...

    Herkese hayırlı günler dilerim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kosum

    Bu arada triger değişimi için 150-160 ytl gibi fiyatlar söleniyor.Sizce uygunmudur? Orjinal kayış ve rulmana 50 ytl dediler.Gerisi el emeği oluyor sanıırm...

    Herkese hayırlı günler dilerim...


    orijinal kayış ve rulman 150 ytl nin üstünde diye biliyorum ben
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kosum

    Arkadaşlar merhabalar..
    Aracımın yağ değişiminin ne zaman yapıldığı belli değil.Sİzlere bir kaç sorum olacak.

    1-- Yağ seviyesi iyi durumda .Yağı kontrol ederek ömrünün dolduğunu anlayabilirim?
    2-- Aracımın yağını kendim değiştirebilirmiyim?
    3-- Bir de otomatik şanjıman.Şanjıman yağ değişimi gerekli mi?
    4-- Ne tür yağ ve ne kadar almalıyım?

    Bu arada triger değişimi için 150-160 ytl gibi fiyatlar söleniyor.Sizce uygunmudur? Orjinal kayış ve rulmana 50 ytl dediler.Gerisi el emeği oluyor sanıırm...

    Herkese hayırlı günler dilerim...


    Kosum Kardeş Merhaba

    1-- Yağ seviyesi iyi durumda .Yağı kontrol ederek ömrünün dolduğunu anlayabilirim?;
    Yağın iyi olup olmadığını elini sürerek inceliğinden anlayabilirsin.. Ömrü dolmuş yap sürtünmeden dolayı daha ince ve daha akıcı olacaktır...
    2-- Aracımın yağını kendim değiştirebilirmiyim? evet değiştirebilirsin, ancak bunun için iyi bir krikonun ve 15-16 anahtarının olması lazım eğer aracının altında kartel muhafazası varsa işin dahada zorlaşacaktır.. Kartelin altındaki tapayı sökersin ve yağı iyice boşaltırsın sorada yeni yağı eklersin.. yağın değişeceği KM yi ise yağın özelliği belirler, eğer 5000 KM lik yağ alırsan 5000 km sora 10.000 Km lik alırsan 10.000 Km sora, Mesela Bizim Renault Kamyonlar var küçük, Truck servisinde 25000 Lik Yağ koyuyoruz, 25000 KM de bir değişiyor motor yağı,

    3-- Bir de otomatik şanjıman.Şanjıman yağ değişimi gerekli mi?
    Otomatik şanzuman yağları 60.000 Km de bir değişir, Onuda inceliğinden anlayabilirsin, zaten otomatik şanzuman'ın da ayrı bir yağ çubuğu olması lazım..
    4-- Ne tür yağ ve ne kadar almalıyım?
    Ben sana Castrol Magnatec Serisini Tavsiye ederim memnun kalırsın..

    Triger meselesine gelince -- trigerde servisin sattığı mal ile üzerinde toyota yazmayan dycon veyahut valeo aynı üründür, bir sıkıntı yaşmazsın. her 60.000 KM de bir değiştirmek zorundasın, Bu ürünü alırken dikkat etmen gereken husus Gerçi türkiyede pek yok ama çin malı olmamasıdır. Ayrıca Bu iş için verilecek Maksimum yedek parça ücreti 60-70 YTL- işçilikte 25-30 YTL (tabi aracın Corolla ise) çünkü Peugeotun araçlarında baya bir malzeme sökülüyor ancakToyota corollada hem ustanın çalışma alanı geniş hemde kolay yerde..

    Sorduğun sorularla ilgili benim sana tavsiyem motor yağı da şanzuman yağıda çok para tutmaz.. engüzeli değiştir ve km ve vakit tut.. özellikle şanzuman yağı ihmale gelmez.. çünkü şanzuman yağı otomatik şanzumanlarda hayati önem taşır çok önemlidir. mutlaka temiz tut..




  • Merhaba arkadaşlar, 97 model 1,6 XEİ (LPG'Lİ) corollam 238.000 km, gayet temiz ve diridir. Ama birkaç aydır küçük bir sorunu var ve canımı sıkıyor.
    SORUN:Benzinle giderken düşük devirlerde (1500-2300) araba ilk bikaç saniye tekliyo sonra gaz yiyor. Yüksek devirlerde de(2300-3600) bazen gazdan ayağımı çekip tekrar gaza bastığımda araba yine 1-2 saniye gaz yemiyor sonra gaz yemeye ve hızlanmaya başlıyor. LPG de bu saydıklarımın hiç biri olmuyor; arabam her devirde gaz yiyor ve hızlanıyor.
    Arabam 5 yıldır mikserli sistem LPG 'li ve sistemden çok memnunum. Arabamın ilk çalışmasını benzinle yapıp, 10-15 sn sonra gaza basarak 2500 devirde LPG'ye geçiriyorum. Genelde arabamı LPG ile kullanıyorum, sadece gaz bittiği anlarda LPG istasyonlarına gidinceye kadar (3-5 km) benzinle kullanıyorum.
    Arabamın bu rahatsızlığı için gördüğüm belirtileri söyledim; sizlerden bu hastalığın teşhisini ve muhtemel tedavi önerilerinizi bekliyorum.
    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: downahar

    her 60.000 KM de bir değiştirmek zorundasın,



    triger kayışı her 100.000 km de bir değişir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: moskuto41

    Merhaba arkadaşlar, 97 model 1,6 XEİ (LPG'Lİ) corollam 238.000 km, gayet temiz ve diridir. Ama birkaç aydır küçük bir sorunu var ve canımı sıkıyor.
    SORUN:Benzinle giderken düşük devirlerde (1500-2300) araba ilk bikaç saniye tekliyo sonra gaz yiyor. Yüksek devirlerde de(2300-3600) bazen gazdan ayağımı çekip tekrar gaza bastığımda araba yine 1-2 saniye gaz yemiyor sonra gaz yemeye ve hızlanmaya başlıyor. LPG de bu saydıklarımın hiç biri olmuyor; arabam her devirde gaz yiyor ve hızlanıyor.
    Arabam 5 yıldır mikserli sistem LPG 'li ve sistemden çok memnunum. Arabamın ilk çalışmasını benzinle yapıp, 10-15 sn sonra gaza basarak 2500 devirde LPG'ye geçiriyorum. Genelde arabamı LPG ile kullanıyorum, sadece gaz bittiği anlarda LPG istasyonlarına gidinceye kadar (3-5 km) benzinle kullanıyorum.
    Arabamın bu rahatsızlığı için gördüğüm belirtileri söyledim; sizlerden bu hastalığın teşhisini ve muhtemel tedavi önerilerinizi bekliyorum.
    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...



    Merhaba
    sanırım aracındaki sistem sıralı sistem değil.. Benzin içerik olarak Yakıt sistemin yağlanması işleminide gerçekleştirir.. ancak LPG kuru bir yakıttır.. Haliylede geçtiği yerleri kurutur, LPG li araçlarda bu sorun haliyle çok yaşanır, karbüratörlü araçlarda bu sorun 75- 80 YTL tutarında bir karbüratör temizliğinden sonra çözümlenir.. ancak Enjeksiyonluda durum daha farklıdır, masrafta ona göre daha ağırdır, Göztepe Sanayi De Cem Oto test var Hemen sanayinin girişinden sonra ilk yada ikinci soldan gir.. Bende 2.0 mazda 626 Otomatik var.. 7-8 ay marşına basmadım çekişi çok kötüydü.. benzinde sürekli tıknama ve stop etme problemi vardı.. Güzel bir karbüratör temizliği yaptılar ve şuanda uçuyor, 130 u hiç geçmeyen araç şuanda 200 ü görüyor..
    Bu rahatsızlık ile iligli olarak başka bir alternatifinde var, enjeksiyon temizliği yapıyorlar aracına bir cihaz bağlıyorlar.. o cihaz enjektörlerine ve yakıt sistemine nufuz ettiğinde güzel ce temizliyor bunun derdine derman olacğaını sanıyorum. bunun fiyatı 50 YTL civarı..
    Ancak bu tıkanma çok aşırı rahatsız edecek durumda değilse.. Aracının bir miktar ani kalkışlarda benzindeyken tıkanması normaldir.. çünkü aracının hava emişine takılan gaz mikseri aracın benzinde düzgün çalışmamasına sebep olur.. Bunun içinde hiç bişi yapomana gerek yok..
    ben herkese diyorum LG kullanacaksan enjeksiyonlu alma.. eğer enjeksiyonluda LPG kullanacaksanda mutlaka sıralı sistem.. 10 Numara




  • Değerli kardeşim koşum; Yağ problemin olmuş, Şüphe ediyorsan hemen değiştir+Filtrenide tabiki. Kendim değiştirimmi diye sormuşsun''. ne gereği varki,Yağcılar ücretsiz değiştiriyorlar değmez,ama illaki bende değiştirebilirmiyim dersen .Bak adamlar nasıl yapıyorlar,becerebilirsen bir daha ki sefere sen değiş.Şanzuman yağı için(CVT-otomatik).Bu tür şanzumanlara ATF III yağı kullanmalısın bu yağ aynı zamanda hidrolik direksiyonlardada kullanılır... Motor yağı içinde tanınmış markaları seç.......
    Triger kayışı ve bilyası ortalama 50 - 80 ytl arasıdırmarka ve kalitesine göre değişir........Saygılar..
    quote:

    Orjinalden alıntı: kosum

    Arkadaşlar merhabalar..
    Aracımın yağ değişiminin ne zaman yapıldığı belli değil.Sİzlere bir kaç sorum olacak.

    1-- Yağ seviyesi iyi durumda .Yağı kontrol ederek ömrünün dolduğunu anlayabilirim?
    2-- Aracımın yağını kendim değiştirebilirmiyim?
    3-- Bir de otomatik şanjıman.Şanjıman yağ değişimi gerekli mi?
    4-- Ne tür yağ ve ne kadar almalıyım?

    Bu arada triger değişimi için 150-160 ytl gibi fiyatlar söleniyor.Sizce uygunmudur? Orjinal kayış ve rulmana 50 ytl dediler.Gerisi el emeği oluyor sanıırm...

    Herkese hayırlı günler dilerim...




  • MERHABA ARKADAŞLAR.ARANIZA 97 GLİ KULLANICISI OLARAK KATILIYORUM.TRİGER KAYIŞI 100.000 KM DEĞİŞİYOR DİYE BİLİYORUM.İŞTE BENİM COROLLAM.BİLGİLER PAYLAŞILDIKÇA GÜZELDİR.

  • SEVGİLİ VE TEK SW Cİ ARKADAŞIM; Mikser sistemli (sıralı olmayan) lpg kullanıcılarına yazmıştım.Kışın iyi çalışan aracım yazın stop ediyor diyordu,ben ona yazdım ....... Ama aynı sistem lpglilerde faydalansınlar!!!!!!! Kış aylarında hava soğuk iken beyin üzerindeki mavi yada yeşil renkli plastik bobinler zamanla kısa devreye girerler ısınmadam dolayı,kışın havanın soğukluğunda fazla etkilenmezler fakat yazın kısa devre yapmaları artar ve manyetikliğini yitirirler. Bu nedenle yazın benzinden gaza geçişlerde zorluk çıkarırlar......O nedenle gas kesicisi ve beyin üzerindeki bu ucuz(10 ytl) olan iki bobini değiştirin eski randumanına dönecektir.(MİKSERLİLERDE)
    Ateşleme bobinide distribitor kapağının içinde ......dışarıda değil
    quote:

    Orjinalden alıntı: ayavas

    Hasan bey bizim bu beyin ve ateşleme bobinleri tam olarak nerede anlıyamadım.koyduğunuz resimleri inceledim ama tam olarak yerini anlıyamadım.biraz detaylı anlatırsanız memnun olurum.saygılar




  • BUDA BİR ÖNCEKİ 98XLİ COROLLAM

  • BUDA SATILIK OLAN COROLLAM 2006 TERRA HB
  • RESMİNİ ŞİMDİ KOYUYORUM.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: AOC

    RESMİNİ ŞİMDİ KOYUYORUM.




    bu araca ne kadar istiyorsun?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TOYOTAM


    quote:

    Orjinalden alıntı: berkayhoca

    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53


    quote:

    Orjinalden alıntı: downahar

    direksiyonun hemen üstünde o çerçevenin altında ikitane tırnağı var oaraya tornavida sokacaksın.. Temizleme konusunda çok umutlu olma sadece alttaki fiberi temizliyebilirsin.. ibreler çok hassas onlara hiç dokunma derim.. içindeki ampülleri dğeiştirirsen yine görüntü baya bir dğeişir..
    ayrıca bana hakaret eden arkadaşlara laflarını iade ediyorum.. herkes olumlu eleştiride bulunmak zorunda sanki..
    Olumsuz eleştiride bulununca provokatör olunuyor.. ben sizinle aynı hisleri paylaşmak zorunda değilim.. Corolla ile iligli bütün teknik konularda sıkıntısı olanlara yardımcı olabilirim..
    bu arada bana yaptığınız hakaretlere cevap vermeyecem artık ama son olarak sadece birşey söyleyecem..
    Bizde bitek toyotanın değil bütün arabaların 40 tane kocası var haliyle hepsine eşit bir değerlendirebilirim.. 250.000 KM Yi 1,5 -2 yılda yapıyor zaten bir araba bizde.. onun için.. neyse ya size cevap yetiştirmek zorunda değilim nasılsa.. madem burda bilgi paylaşmak amaç bende onun için kendi fikrimi ve başıma gelenleri yazdım.. ama konuşma uslubundan yoksun hemen saldırı moduna geçen insanlara ne bişi anlatabilirsin nede onlardan bişi örenebilirsin.. Ben burda birtek insan hakkında hakaret içerecen bişi yazmadım.. ama herkes saydırmış maşallah.. bide provakatör ilan edildik iyimi..



    hocam burada eğri oturup doğru konuşmak lazımdır.
    bunca sayfalık toyota topicinde bütün arkadaşlarımız toyotalarını sorunsuzca kullanıyor ve siz geldiniz toyota icin en sorunlu araç diyorsunuz.bu kadar tepki almanız normaldir ve bunun altında başka şeyler aranmasıda normaldir.siz bir toyota almışsınız ve aracınız cok kötü çıkmış veya onu siz kötü hale getirmişsiniz.
    burada 500 ü aşkın toyota kullanıcısı araçlarını sorunsuzca kullannıyor da bi sizinki sorunlu olmuş bütün bunları yazmak hakmıdır sizce.bütün bu yazdıklarınızı düşünürekmi yazdınız acaba.
    ben olsam bütün toyota sayfasını baştan aşaya okurdum ve ondan sonra bu söylediklerinizi söylerdim.
    yapmayın hocam göz var nizam var.




    Söylenecek her şeyi demişsiniz "yaman53". Ağzınıza sağlık.Diğer arkadaşın sevmediği 1.3 motorlu corollalar zaten toyotacılar tarafından da tutulmaz.Çünkü 1.6 kadar atak değildir.Aynı kasayı 1.3 motor ile 1.6 motorun taşıması ve de yıpranması aynı olmasa gerek.Fiyatlara bakarsanız 1.3 motorlu XL 'ler 8-9 'a ancak alırsınız ve de bu normaldir.O arkadaş enjeksiyonlu bir 1.6 GLİ kullansın,ondan sonra yanımıza gelsin.Yazılanları okurken sanki tofaşın kuş serilerinden mi bahsediyor deyip tekrar okudum ,gülmekten de kendimi alamadım. ...
    Kendi kategorisindeki ve modelindeki araçlar içerinde yine en iyisi corolla.Sonuçta bütün arabalar kul yapısı.Ne kadar onlara bakarsanız,onlar da size bakacaktır.Corollanın farkı , aynı bakıma daha da fazla memnuniyettir.Eleştiriler de bile biraz uslublu konuşursak tepki almayacağımızdan emin olabilirsiniz. saygılar..


    arkadaşlar herkese iyi akşamlar diliyorum.öncelikle sizlerin efsanelerden şüphenizmi varki sevgili arkadaşımla laf cambazlığına giriyorsunuz.zaten araçtan anlayan bi arkadaş olsa böylesine sorunlu bir aracı almadan farkederdi.tahminimce kelepir diye pertten toplama bi toyota satmışlardır sevgili arkadaşıma oda cerevesini çekmiş.
    neyse ben bu konuyu pek kaale almadım sizlerinde almadığını biliyorum.arkadaşımın görüşüne saygı duyuyorum ama bunu kin ve nefret biçiminde özelliklede bizim efsane sitemizde belirtmesi pek hoş olmadı.sonuçta ne aracı biz kendisine sattık nede elinden zorla aldık.
    utkucay arkadaşım aracının 360 ykr yaktığını söyledi .benimde aracım son iki hesaplamamda km de 380 ykr yaktığı ortaya çıktı.bence bu araçların problemi olduğundan değil benzinin pahalı olduğundan ve her geçen gün kimseye farkettirilmeden usul usul fiyatının arttırıldığından kaynaklanıyor.gerçi ben işe giderken 3.5 km gidiş 3.5 km geliş te yol katediyorum.haliyle motor daha ısınmadan stop ediyorum.bununda yakıt sarfiyatına etkisi olduğu kanaatindeyim.normal şartlarda 320 330 civarı km başına yakıt tüketeceğini sanıyorum.
    diğer bir konu ise bu soru makamcısw abimize gerçi herkes herşeyi biliyor bu sitede ama büyüğümüze her zaman saygımız sonsuz öncelik onundur :) her araç için hava filtresi değişim süresi 10 000 km olarak biliyorum ama servise sorduğumda bana 40 000 km de bi değişiyor diye söylüyorlar bu her zaman benim kafamda soru işareti bırakmıştır.hatta dalgamı geçiyorlar benimle diye kendi kendime düşündüm.bu konuda fikirlerinizi merak ediyorum.
    saygılar.


    SİTEMİZDEKİ TÜM SEVGİLİ VE DEĞERLİ ARKADAŞLARIMA; HAVA FİLTRELERİ KONUSU İÇİN YAZICAĞIM....
    Hepimiz canımızı feda edeceğimiz ülkemizin değişik coğrafyasında yaşıyoruz.Bir günde 4 mevsimi yaşayam bir ülke!!!!!! Bu nedenle araçlarımızınyer -yol-hava-otram şartlarına göre değişiyor...Her sürücü aracının ne kadar kirlendiğini ve tozlandığını daha iyi biliyor,seçimi ona göre yapınız.Ama benim bildiğim; BUJİ DEĞİŞİMİ İLE AYNI OLMALIDIR=20 000 KM.Çok kirlenmiş hava filtreleri benzinile çalışan araçlarda(lpg hariç) aşırı yakıta neden olur.......Saygılarımla Makamı SW(Hasan)




  • ERTAN;Senin aracın sıralı sistem benimkisi ise mikserli o nedenle bahsettiğin enjt olmaz.........
    quote:

    Orjinalden alıntı: 98 special

    hasan abi benim aracın yağ konan ın üstündeki düzlemde 4 adet enjektör var sende yok
  • Hasan bey cevabınız için çok teşekkür ederim.yerini öğrenmiş oldum bobinlerin.
  • DEĞERLİ ARKADAŞLARIM (kosum ve maskuto) :Önce kosuma::::::: Sevgili kardeşim sakın ha yağı elle kontrol etmeye kalkma, anlaşılmaz!!!!!!!! araçlar için yapacağı km kaç ise kullanacağın ürünün üzerinde yazar ....... Lpg li araçlar yağı daha az kirletir,nedeni karbonu çok düşüktür.......Yağım daha temiz diye aldanma........ Km si gelince değiştir.....Otomatik şanzumanların yağınıda kaç 1000 kmde değişeceğini toyota servisinden net öğren para almazlar,sevye kontrolunu yap yaptır.....
    Maskudo sözüm size:::::: Öncelikle CARBON CLEAR uygulat (enjektör temizliği) daha sonra benzin filtresini değiştir + benzin boru ve hortumlarınıda kontrol etmeyi ihmal etme........
    Bir arkadaş yok karbüratorlüde şu sistem iyi yok şunda bu iyi yok elle kontrol et ... et te nasıl etsinler açıklama yok........eller tunusol kağıdımıki yada benzeri ayırt edebilelim....... Nasıl edilecekse açın konuyu bizde öğrenelim.........Sitemizde hem merak eden hemide iyi dostluk havası içinde bir çok arkadaşımız var... Yanlış bilgi bu candan arkadaşlarımıza zarar verir....
    1974 ten bu güne kadar oto sanayi elemanı olarak (şimdi 46 YAŞINDA memurum ama hafta sonları hala işime devam) eden birisi olarak ta ben standart anahtarlardan 15-16 anahtarı görmedim o bana çok lazım rastlayan varsa bana yollasın.........
    Bu site hem iyi dostluklar için hemde yardım için varolmuş var etmişler....... Gerçekten iyi ve net bildiklerimizi ve güzellikleri paylaşalım....... Tüm arkadaşlara SELAM ve SAYGILARIMLA...
    STANDART ANAHTAR SERİSİ(mm) 6-7, 8-9, 10-11, 12-13,14-15, 16-17, 18-19, 20-22, 21-23, 24-26,
    25-28, 27-32.................




  • MERHABA UTKUÇAY.25250YTL
  • 
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.