Şimdi Ara

8 valf 16 valf , tork , motor hacmi,yakıt ilişkisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
3
Favori
28.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ellerinize sağlık..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar, yazdıklarıma kıymet verip, zaman ayırıp, okuma zahmetinde bulunduğunuz için asıl ben sizlere teşekkür ederim.

    elimden geldiğince ve vakit buldukça devamını getirmeye çalışacağım.

    emniyetli sürüşler dilerim...



    Öncelikle bilgiler için çok teşekkür ederim Ustam...

    Birşey sormak istiyorum. SOHC motorlar silindir başı 2 subaplı oluyor değilmi. Motor V6 yani toplam 12 sübap oluyor değilmi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Numan06
    Öncelikle bilgiler için çok teşekkür ederim Ustam...

    Birşey sormak istiyorum. SOHC motorlar silindir başı 2 subaplı oluyor değilmi. Motor V6 yani toplam 12 sübap oluyor değilmi ?


    SOHC aslında "single over head camshaft" demektir. Yani üstten tek egsantrikli motor demektir.

    Chrysler'in ve sanırım Ford'un V6 SOHC motorları var. Chrysler'in bu SOHC motorları hatırladığım kadarıyla silindir başına 1 emme, 1 egsoz valfi kullanıyor. Yani toplamda 12 valfli motorlar.

    SOHC motorlar genelde silindir başına 2 subap kullansalar da bazı istisnalar da var. Örneğin honda'nın v-tec motorları üstten tek egsantrikli ama silindir başına 4 valf olmak üzere toplam 16 valfli.

    Yani tek başına motorun SOHC veya DOHC olması subap sayısını göstermez. Ama tabi DOHC yani üstten çift egsantrikli bir motorda silindir başına her iki egsantrikte de subap bulunacağından en az 4 subap vardır diyebiliriz. Ama bazı SOHC motorlarda da silindir başına 4 subap bulunabiliyor v-tec motorlarda olduğu gibi...

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: Numan06
    Öncelikle bilgiler için çok teşekkür ederim Ustam...

    Birşey sormak istiyorum. SOHC motorlar silindir başı 2 subaplı oluyor değilmi. Motor V6 yani toplam 12 sübap oluyor değilmi ?


    SOHC aslında "single over head camshaft" demektir. Yani üstten tek egsantrikli motor demektir.

    Chrysler'in ve sanırım Ford'un V6 SOHC motorları var. Chrysler'in bu SOHC motorları hatırladığım kadarıyla silindir başına 1 emme, 1 egsoz valfi kullanıyor. Yani toplamda 12 valfli motorlar.

    SOHC motorlar genelde silindir başına 2 subap kullansalar da bazı istisnalar da var. Örneğin honda'nın v-tec motorları üstten tek egsantrikli ama silindir başına 4 valf olmak üzere toplam 16 valfli.

    Yani tek başına motorun SOHC veya DOHC olması subap sayısını göstermez. Ama tabi DOHC yani üstten çift egsantrikli bir motorda silindir başına her iki egsantrikte de subap bulunacağından en az 4 subap vardır diyebiliriz. Ama bazı SOHC motorlarda da silindir başına 4 subap bulunabiliyor v-tec motorlarda olduğu gibi...

    Kolay gelsin...





    Teşekkürler ustam benimde zaten Ford SOHC V6 internette bir türlü valf sayısını bulamadım kafama takılmıştır bazı kaynaklarda 24 gördüm bazılarında 12 demekki kuvvetle muhtemel 12 valf...

    Tekrar teşekkür ederim.




  • Aslında motor hacminin yerini hiçbirşey tutmaz ne değişken egzantrik ne değişken emme manifoldu direkt enjeksiyon vb.Tek aşırı besleme düzenekleri motor hacminin yerini tutabilir .Mini sınıftada 1.2 yerine daha hacimli olan 1.4 lt motorları almak daha mantıklıdır çünki asıl önemli performans parametresi olan tork direkt hacimle alakalıdır ortalama 15nm civarında daha az tork üretir ve 1.4 lt olana kıyasla daha kısa vites oranlarını zorunlu kılar .VW gibi markalar tsı motorlarda 170 hp gibi güçler elde ederek ancak 2.5lt atmosferik motorlardan elde edilecek gücü bu kadar ufak hacimden aşırı beslemeyle ve ufak hacim vasıtasıyla iç sürtünmeyi azaltarak yani pistonların süpürdüğü beygir başına alanı azaltarak ayrıca alt devirlerde hemen yüksek tork elde edip bunları uzun vites oranlarıylaaa kombine ederek tüketimleri azaltmışlardır.DSG şanzımanda gaz pedalının hassas kullanımıyla yol devir ve hız gibi dataları kullanıp gerektiğinde 1800 devirde bile yakıt tüketimini düşürmek için vites büyütmektedirler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    Aslında motor hacminin yerini hiçbirşey tutmaz ne değişken egzantrik ne değişken emme manifoldu direkt enjeksiyon vb.Tek aşırı besleme düzenekleri motor hacminin yerini tutabilir .Mini sınıftada 1.2 yerine daha hacimli olan 1.4 lt motorları almak daha mantıklıdır çünki asıl önemli performans parametresi olan tork direkt hacimle alakalıdır ortalama 15nm civarında daha az tork üretir ve 1.4 lt olana kıyasla daha kısa vites oranlarını zorunlu kılar .VW gibi markalar tsı motorlarda 170 hp gibi güçler elde ederek ancak 2.5lt atmosferik motorlardan elde edilecek gücü bu kadar ufak hacimden aşırı beslemeyle ve ufak hacim vasıtasıyla iç sürtünmeyi azaltarak yani pistonların süpürdüğü beygir başına alanı azaltarak ayrıca alt devirlerde hemen yüksek tork elde edip bunları uzun vites oranlarıylaaa kombine ederek tüketimleri azaltmışlardır.DSG şanzımanda gaz pedalının hassas kullanımıyla yol devir ve hız gibi dataları kullanıp gerektiğinde 1800 devirde bile yakıt tüketimini düşürmek için vites büyütmektedirler.



    Bende zaten bir türlü küçük hacimli arabalara alışamadım. Bir büyük tuturduk gidiyoruz.. Yakıt sorun ama biraz zevk meselesi işte...




  • o.b.k@
    hocam, bi motorun çift yada tek egzantrikli olması ona ne kazandırır performans açısında? benim tek bildiğim tek egzantrikliler daha az titreşimli daha sessiz motorlar, ama performans konusuna yorum getiremiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    o.b.k@
    hocam, bi motorun çift yada tek egzantrikli olması ona ne kazandırır performans açısında? benim tek bildiğim tek egzantrikliler daha az titreşimli daha sessiz motorlar, ama performans konusuna yorum getiremiyorum


    Performans konusu egsantrik sayısından bence bağımsızdır.

    16 valflik bir motor düşünürsek, tek veya çift egsantrikle aynı iş yapılmaktadır. Egsantrik sayısı sadece tasarım seçimidir. Aynı iş tek egsantrikle de yapılır. Titreşim konusunda daha az hareketli parça olması sebebiyle daha az titreşim olur. Ancak bariz bir fark da yoktur.

    Sonuçta tamamen tasarım tercihine kalmış...

    Daha az hareketli parça tabiki tek egsantrikle mümkündür. Ancak tek egsantrikle silindir başına 4 valf kontrol etmek de zordur. Ama honda v-tec motorlarında bunu hakkıyla yapmış.

    Sonuç olarak performans konusunda ben de yorum getiremiyorum. Çünkü egsantrik sayısı ile performans arasında açık bir bağlantı bulamıyorum.

    Kolay gelsin...




  • yanlız diilmişim
    sağolun hocam bilgiler için
  • Tebrik ederim konuyu çok güzel anlatmışsınız.Kafamda bir kaç soru vardı bu konu hakkında açıklamarınız sayesinde cevapları buldum.
  • elinize emeğinize bilgilerinize teşekkür ederim, çok faydalı bilgiler edindim :)
  • hort olacak ama bir arkadasin ricasi

    bir aracin "motor valfinde sorun olmasi" tam olarak neyi ifade eder,
    16 valf 1,2,4 8 vb kac parca halinde motora takilmaktadir/bulunmaktadir,sorun tum sistemdemidir yoksa bazı valf(ler)de olabilirmi,
    Valf degisimi nasıl yapılır,bunun icin motor tumuyle sokulurmu?hangi parcalar degisir
    bu arac sorunsuz sarsıntısız yuruyor ise performans(yuksek devir) yada tuketim veya baska gorunmeyen bir yan etkisi varmıdır

    egr valf
    motor valf
    turbo valf
    selenoid valf

    bunlar ayrı bilesenlermidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goofyitu -- 13 Mayıs 2013; 12:11:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goofyitu

    hort olacak ama bir arkadasin ricasi

    bir aracin "motor valfinde sorun olmasi" tam olarak neyi ifade eder,
    16 valf 1,2,4 8 vb kac parca halinde motora takilmaktadir/bulunmaktadir,sorun tum sistemdemidir yoksa bazı valf(ler)de olabilirmi,
    Valf degisimi nasıl yapılır,bunun icin motor tumuyle sokulurmu?hangi parcalar degisir
    bu arac sorunsuz sarsıntısız yuruyor ise performans(yuksek devir) yada tuketim veya baska gorunmeyen bir yan etkisi varmıdır

    egr valf
    motor valf
    turbo valf
    selenoid valf

    bunlar ayrı bilesenlermidir

    valf=valve=sübap

    Bunların hepsi aynı anlamdadır ve anlamı, açık konumdayken bir noktadan bir noktaya hava ya da hava ile birlikte bazı gaz karışımlarının geçebilmesine olanak sağlayan, kapalı konumda iken ise bu akışı durduran şey demektir.

    Otomobillerde ya da farklı makinalarda değişik amaçlar için değişik tasarımlarda sübaplar kullanılır. Burası kafanızı karıştırmasın.

    Silindir kapağında kullanılan valfler emme ve eksoz valfleri olarak dizilirler ve açılıp kapandıklarında silindirlerin emme, sıkıştırma, patlama ve eksoz zamanlarını oluştururlar.

    Sorunuza gelecek olursak motor valfinde sorun var esasen tespit için yanlış bir cümle olur. Sorun valflerde mi? valfte mi? bu sökmeden belli olmaz. Biraz daha açalım şimdi;

    Araç kaç valfli ise o kadar sayıda valf tek tek silindir kapağına monte edilir. Bunlardan birinde ya da birkaçında sorun olması motorun çalışmasına etki eder. Valflerin kontrol ya da bakımı için sadece motor üst silindir kapağının sökülmesi yeterlidir, motoru indirmeye ya da komple dağıtmaya gerek yoktur.

    Silindir kapağı komplike bir sistem olduğundan hasarlı valfler tespit edilir ve kapak yedek parçaları ile birlikte (yeni valfler) revizyona gönderilir.

    Valfte ya da valflerde çok değişik sorunlar olabilir. Bunların hepsini yazmam mümkün değil. Kısaca valf sorunu varsa motorda sorun var demektir. Örneğin valfler fiziki olarak sağlam fakat yuvalarına oturduklarında (kapandıklarında) tam kapanamıyor, aralarda mikronluk boşluklar kalıyor ise, silindirin sıkıştırma zamanında basıncı tutamaz ve kaçırırlar. Bu kaçırma motorda kompresyon düşüklüğü olarak adlandırılır ve motor sorunsuz çalışıyor, devir çeviriyor olmasına rağmen HP olarak olması gerektiğinden çok daha güçsüz olur.

    Valfte fiziki bir hasar var ise bu genelde motorda sarsıntılı ve düzensiz çalışmaya, sesli çalışma gibi sorunlara sebep olur.




  • bilgiler icin tesekkurler

    son bilgi motor suyu asindirma valfi imis,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goofyitu

    bilgiler icin tesekkurler

    son bilgi motor suyu asindirma valfi imis,

    Motor suyu "aşındırma" valfi, ilk defa duydum. Suyu aşındırmak ne anlamda onu da anlayamadım açıkçası :)
  • bıilemiyorum kulaktan kulaga yanlis olabilir ,google yaptim belki?
    http://www.wikihow.com/Tell-if-a-Car's-Water-Pump-Needs-Replacement



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goofyitu -- 14 Mayıs 2013; 17:29:15 >
  • Soğutma tesisatında valf denilebilecek tek şey termostattır. Suyun sıcaklığına göre açıp kapanabilen bir valftir termostat. Linkte de anlatılan sanırım su pompası ile ilgili.
  • Peki bişey sormak istiyorum . 16V hem 8V ye göre daha az yakıt tüketip daha fazla güç üretiyor bu biliniyor fakat Ford eski MK2 ve Mk2.5 focus kasalarındaki duratorq dizel motorlarında 16V kullanırken yeni kasa mk3 focuslarda 8V kullanmış . Buna rağmen söylediğine göre performans değerleri ve yakıt değerleri hemen hemen aynı eski duratorq motorlarla . Acaba bunu valve boyutlarını büyüterek mi elde etmiş yoksa bunu etkliyen faktörlere(aerodinamik , süspansiyonlar , vites dişli büyüklükleri vs vs ) girersek bu işin içinden çıkamazmıyız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BorgaXxX

    Peki bişey sormak istiyorum . 16V hem 8V ye göre daha az yakıt tüketip daha fazla güç üretiyor bu biliniyor fakat Ford eski MK2 ve Mk2.5 focus kasalarındaki duratorq dizel motorlarında 16V kullanırken yeni kasa mk3 focuslarda 8V kullanmış . Buna rağmen söylediğine göre performans değerleri ve yakıt değerleri hemen hemen aynı eski duratorq motorlarla . Acaba bunu valve boyutlarını büyüterek mi elde etmiş yoksa bunu etkliyen faktörlere(aerodinamik , süspansiyonlar , vites dişli büyüklükleri vs vs ) girersek bu işin içinden çıkamazmıyız

    Öncelikle şunu açıklığa kavuşturmak lazım, 16 valve teknolojisinin temelde yaygınlaşma sebebi zannedildiğinin aksine performanstan taviz vermeden yakıt tüketimini düşürmekti. Aslında 8v motorda da valf açıklığı ve silindir kapağındaki alan daha verimli kullanılarak ve hafif valflerle birlikte eşlenik performans elde edilebilir ancak orijinal tasarımın üzerinde çalışma yapmak gerekir, bu nedenle doğrudan üretimi daha kolay ve daha ağır malzemeden yapılması, boyutları sebebiyle momentumu etkilemeyeceği için üstten çift egzantrikle beraber küçük valf kullanımı yaygınlaştı.

    Ford/PSA'nın 8 valfe dönüş sebebi, emsiyon kaygıları neticesinde, egzoz çıkışını zorlayan dizel partikül filtrelerin motorların alt devirlerine verdiği zararı bir nevi kompanse etmekten ibaret, motorun yüksek devirlerde daha iyi hava sirkülasyonu yapmasından çok zaten komplike egzoz düzenekleri ve filtreler sebebiyle bozulan alt devirleri/tork eğrisini toparlamak kaygısı yatıyor olmalı. ancak bu sorun 16 valf sistemle de aşılabileceği için rahatlıkla, maliyet kaygıları sebebiyle de yapılmış olabilir. Fakat bahsettiğin gibi eski motorla benzer performans sunmasının altında ECU'nun yazılımından, eski modele nazaran kullanılan daha küçük ve daha hızlı dönen turbo'ya, vites oranlarına ve daha gelişmiş soğutma sistemine kadar bir çok faktör söz konusu, yapılan işlemleri tek tek ele almadan işin içinden çıkmak çok zor, en basitinden 6 ileri şanzımana geçiş yapıldı yeni motorla birlikte. Bu tamamen tercih meselesi, motorun kağıt üzerinde sunduğu mühendislikten çok pratikte sunduğu sürüş deneyimi daha önemli.

    Bu arada yeni 8v modellerdeki bunca geliştirmeye, alt devirleri toparlamadaki bu çabaya ve daha iyi kağıt üzeri değerlere rağmen, yeni motorun alt devirleri ve devirlenme karakteristiği eskisi kadar başarılı değil. Nox emsiyonunu azaltmak için egzoz sistemine yapılan müdahaleleri motora yapılan düzenlemelerle toparlamak ancak bir yere kadar mümkün oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 23 Kasım 2013; 20:26:08 >




  • motorun sekline gore 8v 16v ayirt edebilirmiyiz.??

    cunku 8v motor ince uzun oluyor, ama 16v ler cift egzantrik oluyor galiba ve daha kalin oluyorlar..

    yani, her 16v motor, cift egzantrik midir ? kalin midir yani..?


     8 valf 16 valf , tork , motor hacmi,yakıt ilişkisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LazPacino -- 23 Kasım 2013; 22:06:39 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.