Şimdi Ara

720 derece torq egrisi (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
138
Cevap
4
Favori
3.624
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Uykusuz ters anıma gelmişsiniz. Ehehhe

    Aslında gayet sempatik adamımdır. ( yine istemeden kendimi övdüm sanki)

    Narsistim kabul ediyorum. Ama hayat beni böyle yaptı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Yani ben diyorumki pedali bizim bastigimiz kuvvetle saniyede 50 dak. 3000 kere cevirebilsek arabayi gotururuz:)
    7.4 cmlik piston hareketi 1. Viteste tekere coj daha az cm olarak yansiyor.ama 6. viteste 17 cm idi sanirim


    Sizin kuvvetiniz. 100kglık adam için 1 birim ise

    yukardaki silindirin kuvveti aynı durumda 41 birim.. artık siz ölçün biçin tartın..:D

    bu araç bu şekilde 1000 devirde anca hareket ettiriyor.
    siz 41000 devirde hareket ettirebilirsiniz teorik olarak..:D

    Neye dayanarak 41 diyorsunuz merak ettim.urettigi torktan ote yol varmi ki?

    41 dende fazla..:D

    Yukarıdaki ölçülmüş bir değer. Ürettiği tork sizin kullandığınız krank-biyel mekanizmasına bağlı ve torktan öte olan yol motor için yanmadır. Siz bu yanma sonucundaki değere göre torkunuzu belirlersiniz.

    Basit şekilde her silindirin içinde bir bomba, patlamakta eğer siz bu bombayı avucunuzun içinde ayağınızın altında başka hiç bir yere dağıtmamak kaydı ile tutabiliyorsanız, sizin bisikletçi teoriniz doğru olacaktır..:D

    dahada basiti.. aracınız rölantide çalışırken insan şaftından dakida 3000 kere elinizi tutup çekin (şaka yapıyorum sakın denemeyin..:D). eğer motoru durdurabilirseniz olay bitmiştir..:D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Piston 8cm cap 50cm2:).yani 41kg cm2 den 2000kg.biyel yaricap strok yarisi desek 0.04 m den 82 nm yapar.

    Aynen devam edin.. insanın kuvveti 100kg/ (pedalın alanı ben 100 cm^2 diyeceğim yaklaşık olarak doğrudur) oda 1 kg/m^2 ettimi

    sizin hesaba dönelim.. kendi hesabınızda bile 2000kg diyorsunuz bu değerin yerine bisikletçinin ağırlığını koyun 100kg.
    100*0,04= 4 Nm bakın sizin verdiğiniz değere bisikletciyi bağladık bu değer çıktı..
  • Buyrun 70 kg lik surucu 17 cmlik pedala 117nm uyguluyor ;)
    Yahoo dami yanlis;)
    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100923220928AAgtXXB

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Piston 8cm cap 50cm2:).yani 41kg cm2 den 2000kg.biyel yaricap strok yarisi desek 0.04 m den 82 nm yapar.

    Aynen devam edin.. insanın kuvveti 100kg/ (pedalın alanı ben 100 cm^2 diyeceğim yaklaşık olarak doğrudur) oda 1 kg/m^2 ettimi

    sizin hesaba dönelim.. kendi hesabınızda bile 2000kg diyorsunuz bu değerin yerine bisikletçinin ağırlığını koyun 100kg.
    100*0,04= 4 Nm bakın sizin verdiğiniz değere bisikletciyi bağladık bu değer çıktı..

    Yahu hocam adam 100 kiloyu basiyor iste.ister 1m2 ye basar ister parmak ucuna.alana donmen yanlissss.koy kendi hesabinla 100 kiloyu da gor;)
    100 kiloyu 4cm baglamanda yanlis.pedal 17 cm...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 19 Şubat 2014; 1:16:55 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Piston 8cm cap 50cm2:).yani 41kg cm2 den 2000kg.biyel yaricap strok yarisi desek 0.04 m den 82 nm yapar.

    Aynen devam edin.. insanın kuvveti 100kg/ (pedalın alanı ben 100 cm^2 diyeceğim yaklaşık olarak doğrudur) oda 1 kg/m^2 ettimi

    sizin hesaba dönelim.. kendi hesabınızda bile 2000kg diyorsunuz bu değerin yerine bisikletçinin ağırlığını koyun 100kg.
    100*0,04= 4 Nm bakın sizin verdiğiniz değere bisikletciyi bağladık bu değer çıktı..

    Yahu hocam adam 100 kiloyu basiyor iste.ister 1m2 ye basar ister parmak ucuna.alana donmen yanlissss.koy kendi hesabinla 100 kiloyu da gor;)

    ilk sorunuzun yanıtı.. evet yanlış...:D hesap doğru..ama o verilen değer. pedalın merkezindeki değer.. tekere iletilen değer ilk mesajda...
    The link below explains about bicycle performance. It has some figures for average power and speed, being 30W and 15km/h for a 70kg person. It also mentions that some riders for the body weight of 70Kg can achieve up to 210W, and elite athletes up to 320W for more than an hour, and as much as 1700W in the final burst of a race after 5 hours.  

    These figures show a wide range of power can be provided, but only the first figure has the related speed needed to determine torque, so we will use that - 30W @15km/h.

    The efficiency of a bicycle in using the power from the rider can be very high, as much as 99%, but using gears may drop this figure by 10-15%. Therefore we will use 88% as an arbitrary efficiency to determine the torque at the road wheels.

    The RPM of the wheels from the speed and diameter, assuming 28 inch (=0.71m) wheels:
    Circumference of the wheel = pi x 0.71m = 2.23m
    RPM = (15000m/60) / 2.23m
    = 112.1 RPM

    Power at wheels is 88% of 30W = 26.4W

    torque_N.m = (60 x Power_W) / (2pi x RPM)
    = (60 x 26.4W) / (6.28 x 112.1 RPM)
    = 1584 / 703.988
    = 2.25 newton-meters.

    This is the average torque at the wheels for an average power of 30W from the rider at a speed of 15km/h. This is the power to overcome road friction and drag and bicycle losses at this speed.


    hocam aman dikkatli bakın... Buradaki arkadaş enerjiden giderek bulmuş.. yaklaşık denebilir. Ve değere bakın...tekerleklerde 2.25 Nm bulmuş...




    bu cevabınıza ise daha diyecek bişi yok..:D

    siz kgdan kuvvete geçisi ne ile yaptınız ki. (birde yukarıdaki değerlere *9.81 koyun unutmadan o zaman Nm değerleri çıkacak..)

    Alana mecbur gireceğiz, bir yandan motoru bir yandan insanı kıyaslıyorsunuz ortak değerleri anca N ve Kg birimlerinde bulduk.

    Walla ben yatayım hocam artık.. keşke konyada olsanızda size 2 dakikada bi demo yapsam..:D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Yani ben diyorumki pedali bizim bastigimiz kuvvetle saniyede 50 dak. 3000 kere cevirebilsek arabayi gotururuz:)
    7.4 cmlik piston hareketi 1. Viteste tekere coj daha az cm olarak yansiyor.ama 6. viteste 17 cm idi sanirim


    Sizin kuvvetiniz. 100kglık adam için 1 birim ise

    yukardaki silindirin kuvveti aynı durumda 41 birim.. artık siz ölçün biçin tartın..:D

    bu araç bu şekilde 1000 devirde anca hareket ettiriyor.
    siz 41000 devirde hareket ettirebilirsiniz teorik olarak..:D

    Neye dayanarak 41 diyorsunuz merak ettim.urettigi torktan ote yol varmi ki?

    41 dende fazla..:D

    Yukarıdaki ölçülmüş bir değer. Ürettiği tork sizin kullandığınız krank-biyel mekanizmasına bağlı ve torktan öte olan yol motor için yanmadır. Siz bu yanma sonucundaki değere göre torkunuzu belirlersiniz.

    Basit şekilde her silindirin içinde bir bomba, patlamakta eğer siz bu bombayı avucunuzun içinde ayağınızın altında başka hiç bir yere dağıtmamak kaydı ile tutabiliyorsanız, sizin bisikletçi teoriniz doğru olacaktır..:D

    dahada basiti.. aracınız rölantide çalışırken insan şaftından dakida 3000 kere elinizi tutup çekin (şaka yapıyorum sakın denemeyin..:D). eğer motoru durdurabilirseniz olay bitmiştir..:D

    Capi 17 cm olsun ve dakikada 60 tur atsin krank ayagimla durdururummmmm:)

    Rolanti saniyede 10 devir yani 20 patlama.saniyede bir patlama ile 17 cm cevirsin ayagimla durdururum ;)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Piston 8cm cap 50cm2:).yani 41kg cm2 den 2000kg.biyel yaricap strok yarisi desek 0.04 m den 82 nm yapar.

    Aynen devam edin.. insanın kuvveti 100kg/ (pedalın alanı ben 100 cm^2 diyeceğim yaklaşık olarak doğrudur) oda 1 kg/m^2 ettimi

    sizin hesaba dönelim.. kendi hesabınızda bile 2000kg diyorsunuz bu değerin yerine bisikletçinin ağırlığını koyun 100kg.
    100*0,04= 4 Nm bakın sizin verdiğiniz değere bisikletciyi bağladık bu değer çıktı..

    Yahu hocam adam 100 kiloyu basiyor iste.ister 1m2 ye basar ister parmak ucuna.alana donmen yanlissss.koy kendi hesabinla 100 kiloyu da gor;)

    ilk sorunuzun yanıtı.. evet yanlış...:D hesap doğru..ama o verilen değer. pedalın merkezindeki değer.. tekere iletilen değer ilk mesajda...
    The link below explains about bicycle performance. It has some figures for average power and speed, being 30W and 15km/h for a 70kg person. It also mentions that some riders for the body weight of 70Kg can achieve up to 210W, and elite athletes up to 320W for more than an hour, and as much as 1700W in the final burst of a race after 5 hours.  

    These figures show a wide range of power can be provided, but only the first figure has the related speed needed to determine torque, so we will use that - 30W @15km/h.

    The efficiency of a bicycle in using the power from the rider can be very high, as much as 99%, but using gears may drop this figure by 10-15%. Therefore we will use 88% as an arbitrary efficiency to determine the torque at the road wheels.

    The RPM of the wheels from the speed and diameter, assuming 28 inch (=0.71m) wheels:
    Circumference of the wheel = pi x 0.71m = 2.23m
    RPM = (15000m/60) / 2.23m
    = 112.1 RPM

    Power at wheels is 88% of 30W = 26.4W

    torque_N.m = (60 x Power_W) / (2pi x RPM)
    = (60 x 26.4W) / (6.28 x 112.1 RPM)
    = 1584 / 703.988
    = 2.25 newton-meters.

    This is the average torque at the wheels for an average power of 30W from the rider at a speed of 15km/h. This is the power to overcome road friction and drag and bicycle losses at this speed.


    hocam aman dikkatli bakın... Buradaki arkadaş enerjiden giderek bulmuş.. yaklaşık denebilir. Ve değere bakın...tekerleklerde 2.25 Nm bulmuş...




    bu cevabınıza ise daha diyecek bişi yok..:D

    siz kgdan kuvvete geçisi ne ile yaptınız ki. (birde yukarıdaki değerlere *9.81 koyun unutmadan o zaman Nm değerleri çıkacak..)

    Alana mecbur gireceğiz, bir yandan motoru bir yandan insanı kıyaslıyorsunuz ortak değerleri anca N ve Kg birimlerinde bulduk.

    Walla ben yatayım hocam artık.. keşke konyada olsanızda size 2 dakikada bi demo yapsam..:D


    Iyi geceler bende yaticam ama zevk aldim devam edelim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Piston 8cm cap 50cm2:).yani 41kg cm2 den 2000kg.biyel yaricap strok yarisi desek 0.04 m den 82 nm yapar.

    Aynen devam edin.. insanın kuvveti 100kg/ (pedalın alanı ben 100 cm^2 diyeceğim yaklaşık olarak doğrudur) oda 1 kg/m^2 ettimi

    sizin hesaba dönelim.. kendi hesabınızda bile 2000kg diyorsunuz bu değerin yerine bisikletçinin ağırlığını koyun 100kg.
    100*0,04= 4 Nm bakın sizin verdiğiniz değere bisikletciyi bağladık bu değer çıktı..

    Hocam yanlışınız var. Alan ile olayın alakası nedir ki?
    Burda mesele krankı çevirmek. Piston kolu üzerindeki yük kranka iletiliyor. Piston isterseniz 10000 km2 olsun ister 1 cm2 olsun, piston kafasındaki yük piston koluna veriliyor. Piston kolu da krankın muyunu itekliyor. Burada önemli olan piston kolundaki yük ve krank muyunun uzunluğu. yani bisikletçinin ayağındaki güç ve pedalın dişliye bağlanan kolunun uzunluğu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Piston 8cm cap 50cm2:).yani 41kg cm2 den 2000kg.biyel yaricap strok yarisi desek 0.04 m den 82 nm yapar.

    Aynen devam edin.. insanın kuvveti 100kg/ (pedalın alanı ben 100 cm^2 diyeceğim yaklaşık olarak doğrudur) oda 1 kg/m^2 ettimi

    sizin hesaba dönelim.. kendi hesabınızda bile 2000kg diyorsunuz bu değerin yerine bisikletçinin ağırlığını koyun 100kg.
    100*0,04= 4 Nm bakın sizin verdiğiniz değere bisikletciyi bağladık bu değer çıktı..

    Benim bacagim piston biyelinden uzunnnn.o kuvvetli 4cm giderken ben kuvvetsiz 20 30 cm hareket ediyorum...is ayni hocam.uyutmiycam seni:)))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Piston 8cm cap 50cm2:).yani 41kg cm2 den 2000kg.biyel yaricap strok yarisi desek 0.04 m den 82 nm yapar.

    Aynen devam edin.. insanın kuvveti 100kg/ (pedalın alanı ben 100 cm^2 diyeceğim yaklaşık olarak doğrudur) oda 1 kg/m^2 ettimi

    sizin hesaba dönelim.. kendi hesabınızda bile 2000kg diyorsunuz bu değerin yerine bisikletçinin ağırlığını koyun 100kg.
    100*0,04= 4 Nm bakın sizin verdiğiniz değere bisikletciyi bağladık bu değer çıktı..

    Hocam yanlışınız var. Alan ile olayın alakası nedir ki?
    Burda mesele krankı çevirmek. Piston kolu üzerindeki yük kranka iletiliyor. Piston isterseniz 10000 km2 olsun ister 1 cm2 olsun, piston kafasındaki yük piston koluna veriliyor. Piston kolu da krankın muyunu itekliyor. Burada önemli olan piston kolundaki yük ve krank muyunun uzunluğu. yani bisikletçinin ayağındaki güç ve pedalın dişliye bağlanan kolunun uzunluğu.

    Yani?
    Hangimiz hakli.de uyuyak yaa:)))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Piston 8cm cap 50cm2:).yani 41kg cm2 den 2000kg.biyel yaricap strok yarisi desek 0.04 m den 82 nm yapar.

    Aynen devam edin.. insanın kuvveti 100kg/ (pedalın alanı ben 100 cm^2 diyeceğim yaklaşık olarak doğrudur) oda 1 kg/m^2 ettimi

    sizin hesaba dönelim.. kendi hesabınızda bile 2000kg diyorsunuz bu değerin yerine bisikletçinin ağırlığını koyun 100kg.
    100*0,04= 4 Nm bakın sizin verdiğiniz değere bisikletciyi bağladık bu değer çıktı..

    Hocam yanlışınız var. Alan ile olayın alakası nedir ki?
    Burda mesele krankı çevirmek. Piston kolu üzerindeki yük kranka iletiliyor. Piston isterseniz 10000 km2 olsun ister 1 cm2 olsun, piston kafasındaki yük piston koluna veriliyor. Piston kolu da krankın muyunu itekliyor. Burada önemli olan piston kolundaki yük ve krank muyunun uzunluğu. yani bisikletçinin ayağındaki güç ve pedalın dişliye bağlanan kolunun uzunluğu.

    Yani?
    Hangimiz hakli.de uyuyak yaa:)))

    2 dk da bekleyin yazacam




  • O değilde en garibi konunun tamamının yanlış olması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Piston 8cm cap 50cm2:).yani 41kg cm2 den 2000kg.biyel yaricap strok yarisi desek 0.04 m den 82 nm yapar.

    Aynen devam edin.. insanın kuvveti 100kg/ (pedalın alanı ben 100 cm^2 diyeceğim yaklaşık olarak doğrudur) oda 1 kg/m^2 ettimi

    sizin hesaba dönelim.. kendi hesabınızda bile 2000kg diyorsunuz bu değerin yerine bisikletçinin ağırlığını koyun 100kg.
    100*0,04= 4 Nm bakın sizin verdiğiniz değere bisikletciyi bağladık bu değer çıktı..

    Hocam yanlışınız var. Alan ile olayın alakası nedir ki?
    Burda mesele krankı çevirmek. Piston kolu üzerindeki yük kranka iletiliyor. Piston isterseniz 10000 km2 olsun ister 1 cm2 olsun, piston kafasındaki yük piston koluna veriliyor. Piston kolu da krankın muyunu itekliyor. Burada önemli olan piston kolundaki yük ve krank muyunun uzunluğu. yani bisikletçinin ayağındaki güç ve pedalın dişliye bağlanan kolunun uzunluğu.

    Yarın sırf size güzelce çizerek açıklayayım.. Alannın ilgisi birimlerden..bisikletteki kuvveti siz direk olarak kranka taşıyorsunuz.. Krankın ölçüleri yok elimizde. Neyle taşırsınız o hesabı.. Ya enerji ya kuvvet yada oran orantı..ben kuvveti seçtim ve işin içine alan girdi. Eğer kran muylu oranın biliyorsanız siz oran orantıdan. Başka bir arkadaş enerjiden giderek bulur.....

    Benim anlatmak istediğim ve asıl atlanan mesele. pistonun hareket ettiren kuvvet ve yük farkı.


    İnş. yarın göstereyim..:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Piston 8cm cap 50cm2:).yani 41kg cm2 den 2000kg.biyel yaricap strok yarisi desek 0.04 m den 82 nm yapar.

    Aynen devam edin.. insanın kuvveti 100kg/ (pedalın alanı ben 100 cm^2 diyeceğim yaklaşık olarak doğrudur) oda 1 kg/m^2 ettimi

    sizin hesaba dönelim.. kendi hesabınızda bile 2000kg diyorsunuz bu değerin yerine bisikletçinin ağırlığını koyun 100kg.
    100*0,04= 4 Nm bakın sizin verdiğiniz değere bisikletciyi bağladık bu değer çıktı..

    Benim bacagim piston biyelinden uzunnnn.o kuvvetli 4cm giderken ben kuvvetsiz 20 30 cm hareket ediyorum...is ayni hocam.uyutmiycam seni:)))

    Haa bide o patlama ani belki 41 kg cm2 ama hacim arttikca cortlar.7 cm boyunca vat mi o kuvvet:)ben 100 kg yi catir catir kesintisiz 17 cm ye basarim tam tur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Piston 8cm cap 50cm2:).yani 41kg cm2 den 2000kg.biyel yaricap strok yarisi desek 0.04 m den 82 nm yapar.

    Aynen devam edin.. insanın kuvveti 100kg/ (pedalın alanı ben 100 cm^2 diyeceğim yaklaşık olarak doğrudur) oda 1 kg/m^2 ettimi

    sizin hesaba dönelim.. kendi hesabınızda bile 2000kg diyorsunuz bu değerin yerine bisikletçinin ağırlığını koyun 100kg.
    100*0,04= 4 Nm bakın sizin verdiğiniz değere bisikletciyi bağladık bu değer çıktı..

    Hocam yanlışınız var. Alan ile olayın alakası nedir ki?
    Burda mesele krankı çevirmek. Piston kolu üzerindeki yük kranka iletiliyor. Piston isterseniz 10000 km2 olsun ister 1 cm2 olsun, piston kafasındaki yük piston koluna veriliyor. Piston kolu da krankın muyunu itekliyor. Burada önemli olan piston kolundaki yük ve krank muyunun uzunluğu. yani bisikletçinin ayağındaki güç ve pedalın dişliye bağlanan kolunun uzunluğu.

    Yarın sırf size güzelce çizerek açıklayayım.. Alannın ilgisi birimlerden..bisikletteki kuvveti siz direk olarak kranka taşıyorsunuz.. Krankın ölçüleri yok elimizde. Neyle taşırsınız o hesabı.. Ya enerji ya kuvvet yada oran orantı..ben kuvveti seçtim ve işin içine alan girdi. Eğer kran muylu oranın biliyorsanız siz oran orantıdan. Başka bir arkadaş enerjiden giderek bulur.....

    Benim anlatmak istediğim ve asıl atlanan mesele. pistonun hareket ettiren kuvvet ve yük farkı.


    İnş. yarın göstereyim..:)

    Abi piston basinci sabitmi.o egrinin altindaki alani bi hesaplarmisin:))))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    O değilde en garibi konunun tamamının yanlış olması.

    Gel baba gel:))
    Neremiz yanlis?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


  • Açısala falan girmedim. Piston kafası bizi ilgilendirmiyor.




  • Arkadaşlar kolu bacağı katmayın işin içine ne gerek var.
    Bisikletin pedalı yani ayağımızı bastığımız yeri piston kafası olarak düşünün. Pedaldan merkeze giden çubuğu muy olarak düşünün. Krank ise sağ ve sol pedal grubunu birbirine bağlayan mil olarak düşünün.

    Yani kabaca özetlersek arabanın piston kafasının üzerine ayağımızla bastığımızı düşünün.

    Ha oluşan tork nedir ne değildir onu bilemem. Her patlamada bilyele ne kadar kuvvet veriliyor onun hesabını kitabını yapmadım. Ama bisiklettekini hesaplamak zor değil çünkü insanın ağırlığı belli. Ha insan illaha ağırlığı kadarda kuvvet uygulayacak değil. Gidonu elleri ile tutarak bacak kasları ile ağırlığından daha fazla yük uygulayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Arkadaşlar kolu bacağı katmayın işin içine ne gerek var.
    Bisikletin pedalı yani ayağımızı bastığımız yeri piston kafası olarak düşünün. Pedaldan merkeze giden çubuğu muy olarak düşünün. Krank ise sağ ve sol pedal grubunu birbirine bağlayan mil olarak düşünün.

    Yani kabaca özetlersek arabanın piston kafasının üzerine ayağımızla bastığımızı düşünün.

    Ha oluşan tork nedir ne değildir onu bilemem. Her patlamada bilyele ne kadar kuvvet veriliyor onun hesabını kitabını yapmadım. Ama bisiklettekini hesaplamak zor değil çünkü insanın ağırlığı belli. Ha insan illaha ağırlığı kadarda kuvvet uygulayacak değil. Gidonu elleri ile tutarak bacak kasları ile ağırlığından daha fazla yük uygulayabilir.

    Ustad bisiklet icin adamlar oturup hesaplamis.70 kg ortalama adam 117 nm.sporcu 170 nm demisler.eee araba motoruda 140 nm.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.