Şimdi Ara

7 Yaşında Honda Jazz'a 75000TL İstenmesi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
0
Favori
6.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    320 D diyorsun da 100 bg arabanın karşısına 150 bg dizel çıkartmanın mantıklı bir kıyaslama olması mümkün değil. Bilmediğin çok şey var. 1750 dd de Turbo yeni çalışmaya başlamış oluyor. Onun biraz daha üstünde kullanmak daha mantıklı. Araç kullanılan devirde yüksek torkun etkisiyle biraz daha iyi çekecektir buna şüphe yok. Ama dizelin yapısı gereği motor parçalarında her daim daha fazla stres olur yokuşa gelincede devir aynı da olsa yakıt farklı olur. Dizel motor zaten 4000 dd de iş yapma ömrünü tamamlamış olur hatta yüksek viteste o devre gelmesi için uzun süre beklersin. benzer şeyler benzinde 6 bin devirlerde oluyor.

    Dizelin yakıt avantajı düşük devir + tork sayesinde gelen yüksek hızdan kaynaklanıyor. birazda ateşleme sisteminin etkisi var. Bir arkadaş 4K da göstergeyi çekip paylaşmıştı. 200 hız gösteriyordu. Kendi aracımda denedim 400 dd 156 veya 154 km idi. Yani ikimiz de 4000 dd sabit gitsek litre olarak da aynı yaksak o benden 44 veya 46 km fazla yol gidecek.

    Yokuşta 200 dd ile giden bi dizele karşı 3000 dd ile gittiğimde hatta Honda olarak düşününce 4000 ile bile gitsem dizelden daha çok yorulduğunu söyleyemeyiz. Yakıt avantajı dizelden yana elbette.

    Traktör gibi çalışan dizele her türlü bezinliyi tercih ederim. Maddi konular olmasa tork filan hikaye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    2 sene boyunca turbo dizel araba kullandım. Şu an bunlar bana masal geliyor.

    İşim gereği istanbul izmit arasında gidiyorum. Dilovası rampasını beşinci vites 3000 devir 100 ile yarı gaz ile tırmanıyorum. Zorlanmıyor. Benim 4000 devir çevirdiğim yerde aynı gücü üretmesi için dizelin 2500 devirle tam gaz tırmanması ve bu esnada 200 Nm tork üretmesi gerekiyor.

    Aracın kütlesi belli, çıkacağı rampa belli. Gerekli enerji belli. Araçların kütlesi hemen hemen aynı, çok oynamıyor. (aslında dizel fiestam şu anki aracımdan 60 kg daha ağırdı da neyse onu da avans vereyim.) Diyelim benzinli motor %35 verimle, dizel %40 verimle çalışıyor. Benzinlinin 8 yaktığı yerde dizelin yakarı 7.

    Ki zaten fiesta ile rampada gaza bastığımda gayet de güzel lt/100 km ibresi sağa doğru akıp gidiyordu. Jazz ile daha seri tırmanıyorum rampaları.

    Rampada atmosferiğin çekmeyeceği ve normalde bile dipgaza yakın gideceğini düşünüyorsun. %80-90 gaz pedalı, atmosferik benzinli motorun birim güç başına en az yakıt harcadığı bölgedir. Bu da sana hediyem olsun.

    Hiç de öyle "hiç yorulmadan" falan yok. Rampaya geldiğinde gaza basınca 1 bar turbo basıncı altında ezilen motor mu yorulmuyor ? Devir dönmeyince bir şey olmadığını mı sanıyorsun ?

    Segmentim olduğu için ve güçleri yakın olduğu için 1.4 tdi 90 hp ile kıyaslama yapmam doğal. 75 hp 1.5 dci clio ile yapsam isyan edecektiniz. Jazz'ı 320d ile kıyaslayacak duruma ise düşmedim

    320d'nin muadili mi lazım sana ? Al sana benzer güçte muadili: 184 hp vs 190 hp

    (He bu arada, accord tork konvertörlü otomatik şanzımana sahip ve şanzımanı da zf kadar sofistike değil. Manuel şanzımanlı k24 var kocaeli'de. Denemek istersen zevkle izlerim sana en az 2 boy atmasını. Geç kalma ama turbo ile yüklemek üzere çünkü.)



    Alıntıları Göster
    Tüm devir bandı kullanıldığında atmosferik motor vs olması önemsiz zaten.Güçlü olan kazanır.

    Ama bu durumda accord 18 lt yakarken 320d 8 litre yakar.




  • 2. bir araca herhangi bir marka önemli değil türkiye şartları için konuşuyorum.45-55 bin tl den fazlazını vermek bence çok mantıksız.isterse uzay teknolojisi olsun.2009 clio 3 aldım 5 ay evvel 32000 tl ye 1.2 motor ne farkı var şimdi bu arabadan .40 bin tl lik fark varsa bende bir şey bilmiyorum.değermi yani 40 bin tl fazla vermeye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpikom -- 28 Mayıs 2018; 21:39:20 >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Tamam yalıtım ile içerideki rahat edebilir. Benim motor sesi seviyorsa sesi güzel olsa beğenebilir bile. Ama mesela Bentley Bentayga dizel versiyonu için karizmalarını düşünerek sadece içeriye değil dışarıya da yalıtım yapıyor ki bu kadar lüks bir otomobil çalışırken insanlar arabaya bak motora bak demesinler.

    Yokuş uzun olsa da bişey değişmez. Sen düşük devire fazla odaklanıyorsun. Basitçe bisikleti düşün. Yorulmadığını varsayalım çünkü makinalar yorulmaz. Aynı yokuşu aynı bisikletle üst viteste düşük atıyorum dakikada 25-30 tur çevirerek çıkmaya çalış. Kilon aynı yokuş aynı bisiklet aynı. Bi de düşük viteste dakikada 40-50 tur pedal çevirerek çıkmaya çalış. Hangisinde ayaklarına daha çok yük biner? Dizel motorlar daha uzun oranları olan şanzıman kullanır yoksa 2000 bir dd de benim 3000 de yaptığım hızı yapamaz. Bundan dolayı bisikletle yüksek viteste düşük pedal devri örneği uygun bir örnek. Dizelin yapısı gereği uzun piston yolu hem devire daha isteksiz hem de devir sırasında yıpranmaya daha elverişli hale getirir dizeli. Ayrıca motorun rahat olmayacağı yüklerde devri çok düşük tutmak da sandığınızın aksine motora zarar verir. Düz yolda giderken olabildiğince düşük devir gidersin ama yüke gelince biraz daha devir gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Donanımı ne olursa olsun,75.000 tl nedir ya.Şaşırmış millet.

    Tamam aynı sınıf değil,aynı donanım değil,sapla samanı karıştırma da denilebilir.Git biraz farkla lpg uyumlu sıfır 1.6 Corolla life al.En azından sıfır.Beyin bedava.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 İbiza var bende boya hasar yok km 35bin.
    65.000 yazıyım bari bende
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meticulous

    jazz da vututu var mı?
    i-vututu var
  • Peki şöyle soralım aynı araç 50 bine alınır mı? Alınmazsa ne alınır?
  • Jazz'in tercih edilebilir olmasının en büyük sebebi f-p arabası olmasıydı.



    75 bin TL'ye tertemiz c segmenti arabalar almak varken ne yapayım ben Jazz'ı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trivela67 kullanıcısına yanıt
    İşte aradigim yorum. Fazla kesici sesi kafa yapmış bu Hondacılarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Aracınız nedir? 110km hızla 2.9lt yakan aracı merak ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    benim araç da 15 bin ortalamalası 6.1. ayroca tam otomatik şanzıman, 2016 model, 110 beygir ve şu an piyasası 72-75 civarı.
  • Ford fiesta aracim var 2007model 2015 yılında 22bin liraya almıstım. Ayni model donanim seviyesinde malum siteye girdim 50bin tl yi görünce şaşırdim. İnsanlar cidden kafayı yemiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Her iddaasına girerim
    benim polo 1.2 TDI
    senin jazzından daha az yakar
    artı daha konforlu ve iyi yol tutar
    boş yapmayalım, polo 1.2 tdi şehir dışı tüketim
    4.0 litre.
  • 98 den 93 e inmiyorlar. 95 e bile inmediler.

    İlandaki araç 13 bin kmde kazasız ve güzel duruyor fiyatı için o parayı eder yada etmez diye bir şey diyemem.



    Ama sıfır jazz gerçekten de çok güzel ve çok dolu bir araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radikal ve Sert

    serbest piyasa ekonomisi var.istediği fiyatı ister.kimse karışamaz
    Tamam o gereksiz sığ yorumunu yaptın, sen yinede defol git bu forumdan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SayınOzi kullanıcısına yanıt
    Hondayı severim daha dogrusu japon araçlarini severim ama takım tutar gibi marka tutarsak böyle 75000 istenir. Yarın hitler motor arabaya da 100 bin istenir. Bugun biri ister yarın bi bakmissiniz butun piyasa 75000 olmus. Takim tutar gibi marka tutmamak lazim. Parayi copten almiyoruz hocam mantıklı hareket etmek lazim sonuçta sadece Araç bu. Amaç olursa piyasa böyle olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trivela67 kullanıcısına yanıt
    Haklisiniz. Japon arabalarını ben de severim. Ancak fiyatlar bu seviyede olupta bu arabalara ulaşamadıktan sonra bir önemi kalmıyor.



    Geçenlerde aponic adlı Youtube kanalında Japonya'da ki 2. El araba fiyatları hakkında bir video izledim. 3 bin dolara b6 Passat satıyorlar. İzlemenizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğim değerleri 110KM+ hızlarda yakaladım
    ayrıca aracımda orjinal 14'' janttır
    ben 16 taktım ekstra etkisi de var
    4 kişiydik birde.
    hadi gelsin jazz yaksın görelim bu değerleri, göreyim onu bolu dağının yokuşlarında ne zaman lpgli bir araba görsem yokuşlarda sağdan tırcılarla beraber ilerliyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: istanbulturkusu

    98 den 93 e inmiyorlar. 95 e bile inmediler.

    İlandaki araç 13 bin kmde kazasız ve güzel duruyor fiyatı için o parayı eder yada etmez diye bir şey diyemem.



    Ama sıfır jazz gerçekten de çok güzel ve çok dolu bir araç
    aynı aracı 70 bin km.dir kullanıyorum. ben aracı alırken hala esp.siz sıfır jettalar, golfler satılıyordu doğuş bayilerinde.

    75 biraz uçuk fiyat ama jazz bazılarinin gömdüğü kadar kötü değil. bu devirde 130 bine hala 2 hava yastıklı polo varken 98 binlik full jazz bence de tercih edilebilir. ama araba alırken en onemli kriterleri yumusak plastik olan, yol sesi istemeyen, bir de yuksek performans bekleyen beğenmeyebilir doğal olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.