Şimdi Ara

7 TL Şarjla 7 Saat Çalışan Yerli Traktör (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
239
Cevap
0
Favori
18.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • birilerinin yine zoruna gitmiş tukaka demeye başlamışlar.

    yahu az sabırlı olun fiyatı da üretim miktarı da açıklanır önemli olan böyle güzel bir gelişmeyi takdir etmek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • x2yk X kullanıcısına yanıt
    x2yk çok şey yazmışsın ama lafı hep evirip çevirmişsin. haa şöyle deseydin anlardım. sansasyonel olsun diye böyle bir laf söylenmiş ama pratikte mümkün değildir diye. yok tırmık havada yok boş yolda.

    Bir makine mühendisi olarak diyorum ki traktörler kara taşıtları değildir. iş makineleridir. iş makineleri ile iş yapılır, hiç olmazda tasarım güçlerinin %70 veya %80 mertebesinde güç vererek çalışması beklenir.

    bu araç 105 hp imiş. böl 1.333'e 78kw eder . yani saniyede 78kjoule iş yapabilme kabiliyeti var.( bu arada içten yanmalı motorlar da maksimum verim %35 civarıdır). en iyi verimle olsa diyelimki %80 verimle bataryası motordan %20 daha yüksek kapasitede olmalıdır. buda eder 94 kw anlık güç. 7 saat için ne yapar 658 kwh. bu çok büyük bir değer ve çok büyük bir batarya masrafı yapar. %60 yükte sürekli çalışma 5 saat için 282 kwh yapar akla uygun olanıda budur ve yaklaşık 300kwh saat gibi bir pil değeridir. peki 300 kwh kaç paraya dolar? şu anda vergiler dahil standart tarife 0.61 tl/kwh dir. en basit hali ile 300 X 0.61 = 183 tl yapar. (aktarımmış, verimmiş hiçbirşey hesapta yok. redresörden geldiği gibi pile bastık )

    Nerde hani 7 tl??? Çoçuk mu kandırıyorsunuz? Bilincin üstü de bu altı da bu.




  • routemaster kullanıcısına yanıt
    Kesin sen osmangazi köprüsü yapılacağı zamanda he köprü diye yazmışsındır.

    7liraya için yukarda bi arkadaşa cevap yazdım. elektrik fiyat indirimi olur, köy meydanına 7liraya şarj edecek hızlı şarj istasyonu olur. İmkanlar sınırsız...

    Neden hayal kurmak, düşünmek sizin için bu kadar zor ki ....
  • Duz yolda gidiyodur o 7 saati cift surme ye ne kadar dayaniyor o onemli ciftci icin adamlar araba icin bile 300 km yapabilirken traktor icin 7 saat orantisiz sallamislar gibi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakkalamca14

    x2yk çok şey yazmışsın ama lafı hep evirip çevirmişsin. haa şöyle deseydin anlardım. sansasyonel olsun diye böyle bir laf söylenmiş ama pratikte mümkün değildir diye. yok tırmık havada yok boş yolda.

    Bir makine mühendisi olarak diyorum ki traktörler kara taşıtları değildir. iş makineleridir. iş makineleri ile iş yapılır, hiç olmazda tasarım güçlerinin %70 veya %80 mertebesinde güç vererek çalışması beklenir.

    bu araç 105 hp imiş. böl 1.333'e 78kw eder . yani saniyede 78kjoule iş yapabilme kabiliyeti var.( bu arada içten yanmalı motorlar da maksimum verim %35 civarıdır). en iyi verimle olsa diyelimki %80 verimle bataryası motordan %20 daha yüksek kapasitede olmalıdır. buda eder 94 kw anlık güç. 7 saat için ne yapar 658 kwh. bu çok büyük bir değer ve çok büyük bir batarya masrafı yapar. %60 yükte sürekli çalışma 5 saat için 282 kwh yapar akla uygun olanıda budur ve yaklaşık 300kwh saat gibi bir pil değeridir. peki 300 kwh kaç paraya dolar? şu anda vergiler dahil standart tarife 0.61 tl/kwh dir. en basit hali ile 300 X 0.61 = 183 tl yapar. (aktarımmış, verimmiş hiçbirşey hesapta yok. redresörden geldiği gibi pile bastık )

    Nerde hani 7 tl??? Çoçuk mu kandırıyorsunuz? Bilincin üstü de bu altı da bu.
    Adam üşenmemiş ilkokul mezunu herkesin anlayabileceği seviyede matematikle açıklanan değerlerin gerçek olmadığını ifade etmiş.

    Bir yalan bu kadar açıkça ortadayken bu yalanı savunan ya gerçeklikle bağını kesmiştir, aklı dengesi yerinde değildir ya da yalandan bir çıkarı vardır.

    Eğer bu hesap hatalı ise doğrusunu yazmak/düzeltmek yerine itirazını matematik/mantık dışında hainler, cekemeyenler gibi hamaset diliyle yapanlar ilkokul seviyesi dahi matematik bilgisine sahip olamayacak derecede cahil olmasının yanında memleketin bu hale gelmesinin en büyük sebepleridir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Boşu boşuna emek vermişsiniz. Onlar da biliyor böyle bir traktörün var olmadığını.

    Belki de kulaklarında kulaklık, suntadan kabin içerisinde akşama kadar pc başında oturan ekipten zaten bunlar.

    Ben , geçtim traktörü, ağır iş makinesini... Bu ülkede , A sınıfı bir araç boyutlarında, 200km menzilli , iyi kötü güvenlikli, bir araç üretilsin...

    Etiketine de insan fiyatı yazılsın. Renault Zoe gibi 200 000 değil...

    İlk ben alacağım. Hatta, arka camına , Reis'in göklere doğru bakan resmini kaplattıracağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenbalx

    Kesin sen osmangazi köprüsü yapılacağı zamanda he köprü diye yazmışsındır.

    7liraya için yukarda bi arkadaşa cevap yazdım. elektrik fiyat indirimi olur, köy meydanına 7liraya şarj edecek hızlı şarj istasyonu olur. İmkanlar sınırsız...

    Neden hayal kurmak, düşünmek sizin için bu kadar zor ki ....
    Hayal kurmak ile gerceklestirmek arasinda daglar kadar fark var. Arkadastan alintiladim, usenmemis hesaplamis 183 tl'lik elektrik gerekliymis normal tarifeye gore ( 0.61 tl/kwh vergi ve fonlar dahil fiyat )
    7 lira icin devletin %96 indirim yapmasi lazim. Bu gune kadar iktidarin bu kadar indirim yaptigi herhangi bir seyi soyleyin ( kolin, cengiz, limak in silinen vergi borclari haric, halk icin yapilan ) ki bunun hayalini kuralim.

    Ardindan gelelim hirzli sarj istasyonuna. Ortalama bir istasyonun maliyet su an arabalar icin 600€ civarinda ve bu gittikce dusuyor. Koy meydanina kac tane kurulacak bundan? Koylerin elektrik altyapisi bu yuku kaldirabilecek mi, bu istasyonlarin isletmesini ( kurulum, bakim, guvenlik ) saglayacak? Bu is icin ne kadar yatirim yapilmasi gerekli? Bu istasyonlari biz mi uretecegiz yoksa ithal mi edecegiz? Bir ureteceksek bunun icin bir girisim duydunuz mu simdiye kadar?

    Hayal kuruyorsunuz soylediginiz gibi ama dusunmuyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bestanealtcizgi -- 29 Temmuz 2019; 18:37:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenbalx

    Kesin sen osmangazi köprüsü yapılacağı zamanda he köprü diye yazmışsındır.

    7liraya için yukarda bi arkadaşa cevap yazdım. elektrik fiyat indirimi olur, köy meydanına 7liraya şarj edecek hızlı şarj istasyonu olur. İmkanlar sınırsız...

    Neden hayal kurmak, düşünmek sizin için bu kadar zor ki ....
    Şaka felan mısınız ?
    Madem fiyatlarda oynama yapılarak 7 tl oluyor tarımda mazottan 0 vergi al ? Niye boşuna bu kadar uğraşıyorlar ? Tabi sen bunu düşününce devrelerin yandı.İnsanların aklı ile dalga geçmeyin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yerli ucagimiz 10 dk da sarj oluyor dunyayi 3 kere dolaniyor, cifcimizi de unutmadik ucarken ekim/dikim yapabiliyor, mahsulu kaldirabiliyor. Hemde otonom! Cifcimiz artik 7/24 sorvayvir izleyebilecek. %100 yerli ve milli ucak cifcimiz icin calisacak her isi yapacak.
  • bakkalamca14 kullanıcısına yanıt
    Tam bir bakkal hesabı olmuş ama yanlış. 2 yıl elektrikli otomobil kullandım 68kw yani 92hpdi. 41kw pil vardı. Sizin hesapla 100kmde 4000kw filan ihtiyacı var olacak. Elektrikli araçlarda rölanti yoktur yani durduğu sürece harcama yapmaz. 1 kW ile tüm gece çalışır vaziyette araç durabilir. Aracın ağırlığı 10 ton olursa 100kw/100km tüketimi olacaktır. Gel gelelim makinenin üreticisi DMA onların Corollası 100kmde 19kw enerji harcıyor. 40 küsür kW pilleri mevcut 250km yol yapıyor. Gidişat doğru ama hesap yanlış.

    Zaten adamlar 45dkda 7 saat çalışır demiş evet sadece çalışır ama park halinde çalışır. 45dkda 16kw elektrik depolar onla 10 saat bile park halinde çalışır. Gitmek istersede ortalama 10km gidebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ChineseTranslator -- 29 Temmuz 2019; 20:26:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duellist

    Öğrenciyken Tübitak'ın elektrikli araç yarışlarına katılmış yani bir ekiple beraber elektrikli araba yapmış bir elektrik elektronik mühendisiyim. 45 dakika şarj ile 7 saat çalışacak bir elektrikli traktör yapılması günümüz teknolojisi ile İMKANSIZ. Muhalifim ama genelde bu tarz atılımları desteklerim ANCAK KİMSE KİMSEYİ APTAL YERİNE KOYMASIN.
    Şarj için kaç w gerek bilgim yok ama Xiaomi telefon bataryası için 100w ile şarj kapasitesine ulaştı. Günümüz teknolojisi yetersiz olmasa gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hakkını Arayan Serçe -- 29 Temmuz 2019; 20:39:18 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 liraya 7 saat çalışacak traktör yapsan; dünyadan milyarlarca dolar yatırım alırsın. Alıyor muyuz? Peki neden?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Milli traktör göklerde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hadi diyelim 45 dakikalık şarj ile 7 saat çalışabilen bir traktör ürettiler seri üretime de geçti. Bu değerleri elde edebilmek için Tesla Supercharger gibi şarj istasyonları lazım. Çiftçi tarlada veya köyünde bu şarj istasyonlarını nerede bulacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakkını Arayan Serçe

    Şarj için kaç w gerek bilgim yok ama Xiaomi telefon bataryası için 100w ile şarj kapasitesine ulaştı. Günümüz teknolojisi yetersiz olmasa gerek.

    Alıntıları Göster
    Aslında bu mesaja cevap vermemem gerekirdi, vermeyi de düşünmüyordum. Çünkü daha önce defalarca forumda bu tarz hesaplamaları yapmak zorunda bırakıldım ve yaptım. Ben konu hakkındaki yetkinliğimi belirtip 45 dakika şarj ile 7 saat iddiasının mümkün olmadığını söylüyorum ve karşıma Xiaomi'nin 100w'lık şarj desteği ile çıkıyorsunuz. Olması gereken ise gidersiniz traktörün 7 saatte harcayacağı toplam enerjiyi hesap edersiniz, bunu da 45 dakikada depolayabilecek misiniz ona bakarsınız. Ben yine de en azından benim mesajımı okuyan insanlar APTAL yerine koyulmasın diye bu işi hesabı, kitabıyla ortaya dökeyim.

    Öncelikle temele inelim ve termodinamiğin şu 2 yasasına bakalım.

    Termodinamiğin birinci yasası: Enerji yoktan var olamaz, vardan yok olamaz. Bunun anlamı 7 saat boyunca harcanacak enerjiyi sizin 45 dakika içinde depolamanız gerekmektedir.
    Termodinamiğin ikinci yasası: Hiçbir sistemin verimi 1 veya 1'den fazla olamaz. Bu da demektir ki traktörün içindeki her bir sistem, devre yaptığı işten daha fazla enerji harcayacak.

    Bu 2 yasayı cebimize koyduğumuza göre gelelim sayın CB ne demiş. 105 beygir ile HİÇBİR PERFORMANS SORUNU YAŞATMADAN 45 dakikalık TEK şarj ile TAM 7 SAAT aralıksız çalışacak. Sayın CB'nin söylediğinden yola çıkarak 7 saat içinde bu traktör 78kWh*7h=546kW güce ihtiyaç duyuyor. Yani 45 dakikalık şarj sırasında 546kW güç traktörün batarya paketinde depolanmalı. Peki bu hesap yapılırken termodinamiğin ikinci yasasına ne oldu? Hemen onu da hesaba katalım. Araç içinde yapılan voltaj regülasyonları, motor sürücünün ve elektrik motorunun verimi, traktörün enerji ihtiyacı olan diğer sistemleri ile birlikte batarya paketinde depolanan enerjinin en en iyi durumda %70'inin motor tarafından harcanır. Bu durumda traktörün 7 saat boyunca ihtiyaç duyacağı enerjiyi tekrar hesaplarsak 546kW*1.42=775kW değerini elde ediyoruz.

    İhtiyaç duyduğumuz enerji aşağı yukarı belli şimdi CB'nin iddiasına göre bu enerjiyi 45 dakikalık tek şarjla depoluyorlarMIŞ. Buradan şarj aletinin gücüne bakarsak 775kW*1.33h=1033kWh gibi bir değer elde ediyoruz.

    Örnek gösterdiğiniz Xiaomi şarj desteği 100W yani 100Wh yani 0.1kWh saatti. Bizim traktörün öyle bir yerleşik şarj birimine ihtiyacı var ki CB`nin iddiasını yerine getirmesi için 1033kWh gücünde olsun. Yani 10330 Xiaomi şarj aleti gücünde bir alete ihtiyacınız var.

    Tesla, BMW, Audi, Renault, Toyota gibi sektör lideri elektrikli araç firmalarının şarj birimlerinin güçlerine bakın hiçbirisi 1033kWh gibi bir değeri sağlayamıyor, sağlayamaz. Günümüz batarya teknolojisi bu hızla yapılacak bir şarja imkan tanımıyor.

    Son olarak hadi bilim kurgucu arkadaşların da gönlü olsun süper kapasitörlere ucundan değineyim. 7 saat boyunca süper kapasitörlerde enerji tutamazsınız. O kapasitörler kullanılmadıklarında bile hızlı şekilde deşarj olurlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hakan abibeyoutube
    Osmangazi köprüsü | 103,05 ₺ 😱😨
    https://youtu.be/4XC4kUtGmPs
    al sana köprü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bestanealtcizgi B kullanıcısına yanıt
    Mazotu 1tl yapacağım diyenlerde çıktı. Devletin elinde olan işler. Bu traktörü alana şarj istasyonunda şarj bedavada denilebilir.

    Kendi arabamı alırken dizelmi alsam elektriklimi alsam diye bakıyordum. Ozamanlar(2015) benim araba 100binTL elektrikli araçlar 200binTL vazgeçtik tabi aldım dizel.

    Geçen kış AKP yi sebze fiyatları ile vurdular. Tekrar aynı darbeleri yememek için herşeyi yapabilirler. Bekleyip göreceğiz.

    Ama böyle basit şeyler için "İMKANSIZ ABİ" demeyi bırakın.

    Bir kaç pilot köy seçilir kurulur denenir haberlerde reklamı yapılır özendirilir. Düşük faizli kredi verilir. Halk alırsa gerisi gelir. Yazdığın bahaneler çok önemli şeyler değil. Halk projeyi desdekler bu traktörlerden alırsa gerisi basit. Şimdinin dev firmalarıda eskiden küçük atölye yada fabrikalarmış.

    Önce ana ürün pazarlanır reklamı yapılır tutarsa diğer şeylerde halledilir...




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.