Şimdi Ara

( 7 Haziran EDİT ) 650 MİLYON Euroluk AYDIN-DENİZLİ YOLU HAYIRLI OLSUN (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
2
Favori
11.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
145 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Boş muhabbet yapma. Duble yol otoban farkını bilmeyen adamsın. Ben cebimden çıkan paraya bakarım. Neymiş yol yapmışmış ama geçmek 150 lira. 4.5 lira nere yap işlet sistemiyle yapılan yol 150 lira nere? Sanki bedavaya geçirtiyor da övünüyor.
    Eğe bölgesindeki birçok otobanı 90lı yılların hükümetleri devletin parasıyla yaptı. Hala o otobanlar kullanılıyor akp zamanında yapılanlara göre bedava sayılır. O yılların hükümetleri parasızlığa rağmen bunları bütçeden yaptı.
    Hiç eskiye laf söyleme o yılları yaşadım gördüm kimin iktidarda olduğunu bilirim laf söylersen kendi ayağına sıkarsın. Yok 2003 falan geç onları dünyada yolu varken yok olan geriye giden ülke yok.
    Duble yol dediğin eski devlet yoluna birer şerit ekleyip ortasını bölmekten başka birşey değil. 18 senedir tek başına iktidar olup hala eskiye laf ederek siyasi propaganda yapmak nedir ya? Bunu ne Demirel yaptı ne Özal. Onlarda bari 91 seçimlerinde 70lerde yol yoktu biz yaptık diyerek oy isteselerdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ( 7 Haziran EDİT ) 650 MİLYON Euroluk AYDIN-DENİZLİ YOLU HAYIRLI OLSUN


    650 milyon euro mu Kendimden utandım şuan, 20 tl kupon kovalıyordum demin

    Yapsınlar hocam geçmesekte/geçemesekte öderiz parasını hem kim yapma diyecek ki? devlet sağolsun. Milletçe stockholm mu, ileri düzey beyin yetmezliği ne sendromu yaşıyoruz anlamadım.

    Para basıp 0.6-0.7 oranlarla kredi dağıtılıyor, saaçma sapan yatırımlar yollar, dolar 7 tl olmuş katardan para dileniyorlar sonra one milyon yazılımcı proceleri , nereye nasıl ve miktarı belli olmayan , hesabu sorulmayan savunma sanayi proceleri , 2023 vizyonu bu olsa gerek.Muhtemelen sonrası yok.20-30 sene belini düzeltemez memleket.




  • Hayırlısı olsun diyelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-ACF8F4F94

    Bak güzel kardeşim adım adım yazacağım.

    Öncelikle yap işlet devret sistemi nedir onu anlayalım.

    Devlet yaptıracağı hizmeti ihaleye acar. Yol köprü v.s
    Ihalede en uygun fiyatı veren şirket ihaleyi alır.
    Devletten kuruş almadan kendi kaynaklarıyla yapar.
    Devlet ile anlaşılan süre boyunca da işletir.
    Bu süre zarfında devlet yıllık belli bir asgari kazancı garanti eder.
    Eğer asgari kazancın altında olur ise d3vlet üstünü tamamlar.
    Ve işletme süresi bittiğinde yapılan iş komple devlete devredilir.

    Sistem bu.

    Şimdi GARANTİ UCRET NEDEN VERILIR

    Şirketler yaptıkları yatırımda zarar etmek istemez. 1 milyar dolar yatırdığı bir isten 800 900 kazanıp kalanı zarar yazmak istemez. Onun için bu gibi ihalelerde bunu şart koşarlar.

    GARANTİ ÜCRET VERILMESI ZARAR MIDIR?

    Zaten olay burda kopuyor. Şimdi bu işi 2 hali ile düşünelim.

    Misal bu konusu acılan yol diyelim ki masrafı 700 milyon euro olsun. Devlet bu yolu yapacağı zaman tamamen kendi kasasından yapabilir. Yanı 700 milyon euro yu senin benim hepimizin verdiği vergiler ile yapabilir. Yanı eğer devlet yaparsa 700 MILYON EURO KOMPLE BIZIM CEBIMIZDEN CIKAR

    Diğer taraftan diyelim yap işlet devret yolu ile yaptı. Alan şirket 700 milyon euro yu komple kendisi öder. Devlet kuruş ödemez. Yaptıktan sonra işletmeye başlar. Işletmede belli bir kazancı illaki olacağından EGER EKSIK KALIR ISE devlet üstünü tamamlar.
    Diyelim ki bu yolu 20 yıllığına verdi devlet. Adamlar yaptı. Ayda asgari 45 milyon kazanç garantisi verildi. Bu adamlar hiç kazanmayacak değil. Elbet kazanacak. Yılda ortalama 10 milyon euro bu adamlara garanti ücreti tamamlamak için para ödendi. Bu 20 yıl da 200 milyon eder. Hadi 250 olsun.

    Devlet kendisi yapsa tek seferde 700 milyon euro harcayacağı yola
    Bu sistemle 20 yıllık bir süre zarfında taksitler ile toplamda 200 250 milyon ödeyerek yaptırmış olacak.

    Şimdi hangi sistem devlet icin karlı? Buyur.

    Tel seferde 700 milyon mu
    20 yıllık süreçte 200 250 milyon mu?

    700 milyon da cebimizden çıkacak
    250 milyon da sonuçta bizim vergilerimiz değil mi bu paralar.

    Peki aradaki fark devletin kasasında kalan paralar zarar mi? Kar mi?

    Ha şimdi şunu diyorlar bu s3fer. Ama o şirket işletirken yolu kullanan vatandaştan para alacak.

    Halbuki çok basit cevabı var. O yolu şirket te yapsa devlet te yapsa yine para verecek kullanan kişi. Yanı bunun yap işlet devret mantığıyla bir alakası yok. Devlette alacak şirkette.

    Ayrıca şunu diyen de var. Devlet neden alıyor para? Kendisi yapsın benim vergimden benden para da almasın.

    Burda şunu düşünmüyorlar. Birincisi bir zengin bir devlet değiliz. Eğer bu mantıkla devlet yatırım yapacak olsa biz halen tek gidiş gelişli leş gibi yollarda gider gelirdik. Bolu tüneli gibi yatırımlar olmaz dağların tepelerinde dolanırdık. Ha ben de bedava isterim her şeyi ama gerçeklerden kopup hayal dünyasına dalmanin alemi yok.

    Ayrıca Devlet sadece yol köprü değil sağlık iletişim eğitim v.s her şeye para harcamak zorunda. Bunlara da kaynak lazım. Biz hem zengin olmayan hem de terör v.s şeylerle savunmaya deli gibi ppara harcamak zorunda kalan bir ülkeyiz. Bunu da göz ardı etmemek lazım

    Velhasıl kelam güzel kardeşim. Devlet bu sistemle zarar 3tmez. Hemde hiç etmez.
    Sen ulaştırma bakanı mısın? Sen Çalık holding yönetim kurulu üyesi misin?

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü - Toplam maliyet 3.5 milyar dolar(26 Ağustos 2016 da açıldı ve o günü kuru ile 10.22 milyar TL)
    Karayolları Genel Müdürlüğü, Yavuz-Sultan Selim’de 2019 yılı 1 Ocak-30 Haziran dönemi için temmuz ayında yeni sistem uyarınca ilk garanti ödemesini yaptı. İşletmeci ICA’ya, 1 milyar 450 milyon TL(o zamanın dolar kuruyla 245m Dolar) ödendi.

    Ödenen para ortada. Bak bu 6 aylık köprüden geçmeyen aracın garanti ücreti. Geçenleri de sen hesap et.

    Devlet bu köprüyü kendi başına yapsa %70 daha karlı olacaktı. Şimdi sen ben ve cümle alem bu ülkenin çocukları 20 yıl bir özel şirkete para akıtacağız. Bu parayı devlet alsa eyvallah diyeceğim bir nebze ama kalkıpta özel bir şirkete vermek bana koyuyor.

    Bir şeyi savunmadan önce düşün. Senden akıllısı ve bileni de olabileceğini hesaba katarak konuş. Gün gelecek sen ve senin gibiler geç de olsa farkedeceksiniz gideni.




  • Şuan ki ekonomik durum göz önüne alındığında Aydın - Denizli otobanına neden ihtiyaç var anlamadım. Dümdüz yol, otobüsün 2 saate gittiği yolu otoban ile 1.5 saate gider. 30 dakika için ekonomide o kadar sorun varken kendimizi bir borca daha sokmaya gerek var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    Vatandaş yol yapsın diye vergi verir.

    Yolu yandaş şirketler 5 katı fiyata yapar.

    Vatandaş o zaman benim vergim nerede diye sorar.
    Tebrikler o vatandaş artık fetöcüdür.
  • Ben bu dönemde yapılan yol, köprü vs.. hiçbir şeyden yararlanamadım. Hepsinde fahiş fiyatlar var.
  • Çok nankörüz
    1 liralık yolu 5 e malederek adamlar paramız kalmasını engelliyor
    Biz de israf diye bir günaha düşmüyoruz
    Cennet garanti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hazine garantisi sadece Türk usulü YİD'de vardır. Dünyanın hiçbir yerinde hazine garantisi olayı yoktur.
    YİD'in mantığı riski özel sektörün üzerinde bırakmaktır. Riski de devlet üstlendikten sonra YİD'in mantığı kalmıyor. O zaman devlet özel sektörün çekeceği krediyi kendisi çeksin, kendi yapsın kendi isletsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-ACF8F4F94

    Bak güzel kardeşim adım adım yazacağım.

    Öncelikle yap işlet devret sistemi nedir onu anlayalım.

    Devlet yaptıracağı hizmeti ihaleye acar. Yol köprü v.s
    Ihalede en uygun fiyatı veren şirket ihaleyi alır.
    Devletten kuruş almadan kendi kaynaklarıyla yapar.
    Devlet ile anlaşılan süre boyunca da işletir.
    Bu süre zarfında devlet yıllık belli bir asgari kazancı garanti eder.
    Eğer asgari kazancın altında olur ise d3vlet üstünü tamamlar.
    Ve işletme süresi bittiğinde yapılan iş komple devlete devredilir.

    Sistem bu.

    Şimdi GARANTİ UCRET NEDEN VERILIR

    Şirketler yaptıkları yatırımda zarar etmek istemez. 1 milyar dolar yatırdığı bir isten 800 900 kazanıp kalanı zarar yazmak istemez. Onun için bu gibi ihalelerde bunu şart koşarlar.

    GARANTİ ÜCRET VERILMESI ZARAR MIDIR?

    Zaten olay burda kopuyor. Şimdi bu işi 2 hali ile düşünelim.

    Misal bu konusu acılan yol diyelim ki masrafı 700 milyon euro olsun. Devlet bu yolu yapacağı zaman tamamen kendi kasasından yapabilir. Yanı 700 milyon euro yu senin benim hepimizin verdiği vergiler ile yapabilir. Yanı eğer devlet yaparsa 700 MILYON EURO KOMPLE BIZIM CEBIMIZDEN CIKAR

    Diğer taraftan diyelim yap işlet devret yolu ile yaptı. Alan şirket 700 milyon euro yu komple kendisi öder. Devlet kuruş ödemez. Yaptıktan sonra işletmeye başlar. Işletmede belli bir kazancı illaki olacağından EGER EKSIK KALIR ISE devlet üstünü tamamlar.
    Diyelim ki bu yolu 20 yıllığına verdi devlet. Adamlar yaptı. Ayda asgari 45 milyon kazanç garantisi verildi. Bu adamlar hiç kazanmayacak değil. Elbet kazanacak. Yılda ortalama 10 milyon euro bu adamlara garanti ücreti tamamlamak için para ödendi. Bu 20 yıl da 200 milyon eder. Hadi 250 olsun.

    Devlet kendisi yapsa tek seferde 700 milyon euro harcayacağı yola
    Bu sistemle 20 yıllık bir süre zarfında taksitler ile toplamda 200 250 milyon ödeyerek yaptırmış olacak.

    Şimdi hangi sistem devlet icin karlı? Buyur.

    Tel seferde 700 milyon mu
    20 yıllık süreçte 200 250 milyon mu?

    700 milyon da cebimizden çıkacak
    250 milyon da sonuçta bizim vergilerimiz değil mi bu paralar.

    Peki aradaki fark devletin kasasında kalan paralar zarar mi? Kar mi?

    Ha şimdi şunu diyorlar bu s3fer. Ama o şirket işletirken yolu kullanan vatandaştan para alacak.

    Halbuki çok basit cevabı var. O yolu şirket te yapsa devlet te yapsa yine para verecek kullanan kişi. Yanı bunun yap işlet devret mantığıyla bir alakası yok. Devlette alacak şirkette.

    Ayrıca şunu diyen de var. Devlet neden alıyor para? Kendisi yapsın benim vergimden benden para da almasın.

    Burda şunu düşünmüyorlar. Birincisi bir zengin bir devlet değiliz. Eğer bu mantıkla devlet yatırım yapacak olsa biz halen tek gidiş gelişli leş gibi yollarda gider gelirdik. Bolu tüneli gibi yatırımlar olmaz dağların tepelerinde dolanırdık. Ha ben de bedava isterim her şeyi ama gerçeklerden kopup hayal dünyasına dalmanin alemi yok.

    Ayrıca Devlet sadece yol köprü değil sağlık iletişim eğitim v.s her şeye para harcamak zorunda. Bunlara da kaynak lazım. Biz hem zengin olmayan hem de terör v.s şeylerle savunmaya deli gibi ppara harcamak zorunda kalan bir ülkeyiz. Bunu da göz ardı etmemek lazım

    Velhasıl kelam güzel kardeşim. Devlet bu sistemle zarar 3tmez. Hemde hiç etmez.
    Devlet yapınca neden 700 milyon euro, önce hesap kitap işinde samimi olacağız.

    Bogaz köprüsü Turgut Özal zamanında ve devletin kaynakları ile o zamanın imkanları ile 1990 yılında ya da 1990'lı yıllarda yapıldı. Turgut Özalın Boğaz köprüsünden geçerken youtube videosu var, Allah razı olsun yapanlardan diye, "Semra aç oradan bir müzik, dinleyelim" dediği. Samime Sanay açtılar, çokta severim bu sanatçıyı, nostalji bir videodur, kimse de bilmez, videonun linkini koyuyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=fng4bJ5AJDg

    Boğaz köprüsünü 1990 yılında yapan Devlet, 2020 yılında kendi yolunu neden yapmıyor ? Devlet elektriği, suyu, iletişimi, ulaşımı, doğalgazı neden kendi satmıyor, neden kendi yolunu yapmıyor, bu bahsettiğim halkın temel ihtiyaç duyduğu, zarar etmeyecek, çok rahat karlılık ile çalışacak sektörler. Bu ve bunun gibi bir iki sektörün daha özel sektöre bırakılması çok çok yanlış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geng -- 4 Haziran 2020; 9:58:13 >




  • ödediğimiz vergiler bize yol su elektrik olarak donmeli yap işlet devret ile yapılıp fahis fiyatlarla değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten 2 saatlik yolun nesini otoban.yapacaklar. Ha 5-6 ışıkta duruveririz ne olacak ? Bu yoklukta zamanı mı yolun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sussam gönül razı değil, söylesem tesiri yok... harbiden tesiri yok halen bu yolu savunan insanlar var. kardeşim hiç mi düşünemiyorsunuz, beyin yerine saman mı var acaba? vatanını milletini seven azıcık ülke durumunu analiz edebilen bu projeye nasıl destek verebilir. Allah akıl fikir versin başkada bişey demiyorum, diyemiyorum yazık hemde çok yazık. bu şartlarla bu yolu destekleyenin ya cebine para giriyordur. yada alttaki videodaki elemanla aynı kafadadır. çünkü akla mantığa yatan hiçbir izahı yok




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi izmirli1713 -- 4 Haziran 2020; 10:17:38 >




  • Adorer kullanıcısına yanıt
    Neden Euro? var mı cevabın? YOK

    Adım gibi eminim sözleşmenin çözüm organı Londra mahkemeleri, neden? Var mı cevabın? YOK
  • Şirket avrupadan kredi almak için bu işi gösteriyor avrupa veriyor parayı iş yapılıyor sonra devlet işi yapan firmaya geçiş garantili ödeme yapıyor . Şirket krediyi kapatıyor geri kalanı cukkalıyor avrupa kazanıyor şirket kazanıyor biz avcumuzu yalıyoruz.
    Sonuç yol yabdılar... yersen. Bu resmen yandaşa para yedirmek için devletin aracı olmasıdır. Uzanları geçtiler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • devlet değilde ekrem bey yapsa çok yasa baskan nidaları atılıyodu buradalarda ama devlet 10 kuruşu ucuza ihale çıksa kaka devlet.
  • 200 milyon dolara elin adami uzay ptojesi yapiyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yap işlet devret bu ulke ekonomisinin sonunu getiriyor Geçiş Garantisi gene devletten cikiyor.


    Korona virüs yüzünden araç trafiği yüzde 70 azaldı. Gidişat 3 ay daha böyle giderse köprü ve otoyollara ödenecek garanti bedelleri 7,8 milyar liradan 9,1 milyar liraya çıkacak

    Garanti ödemesi, bağış kampanyasında toplanandan fazla: Osmangazi Köprüsü için 2 milyardan fazla ödenecek.


    Kütahya’da yapılan Zafer Havalimanı için Kütahya dahil 3 şehrin nüfusu kadar yolcu garantisi verildi. Havalimanı için 2018 yılına kadar devletin kasasından 5 milyon euro ödendi. Ucak inmiyor la ucak. 100 bin kisi inmemiş.1 milyondan fazla yolcu garantili.

    163 km icin harcanmasi dusunulen para çok fazla daha bunu ayırt edemeyen adam tabi ki niye blokluyonuz diye aglama konusu acar.

    Ha bu arada Denizli ile Aydın arası 103 Km.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 4 Haziran 2020; 12:29:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gule gule odeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hizmet hizmettir neyle yapacak yolu yoktan mı var edecek mecbur vergiylen yapacak, birşeyide beğenin.Tarla gibi yollarda mı gidelim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.