Şimdi Ara

622 km menzilli Tesla Model Y LR fiyatı 2,6 milyon TL olarak açıklandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla Türkiye Satış Müdürü Berk Tezveren, Yeni Tesla Model Y'nin Long Range RWD versiyonunun haftaya Türkiye'de satışa çıkacağını açıkladı.


    622 km menzil sunan uzun menzilli arkadan itişli Tesla Model Y RWD fiyatı 2.662.662 TL olacak.


    Sunduğu menzili düşününce oldukça rekabetçi bir fiyat. Uzun yol yapan, evinde şarj istasyonu olmayan kullanıcılar için cazip seçenek olacaktır.


    İlk satışlar 21 Mayıs Çarşamba günü saat 18:30'da başlıyor. Envanter sayfasından satışa sunulacak.



    Tesla Fiyatları 2025


    Tesla Model Y SR RWD (500 km menzil): 1.866.203 TL

    Tesla Model Y LR RWD (622 km menzil): 2.662.662 TL

    Tesla Model Y LR AWD (586 km menzil): 3.465.581 TL


    Kaynak:

    x (formerly twitter)
    Berk Tezveren (@BerkTezveren) on X
    https://x.com/BerkTezveren/status/1923316192577523765







  • SR alıp vergi dilimi artınca 2.5m e okuturuz diyenlere yazık oldu :)

  • 120 km için 800 bin fazla verilir mi bilemedim...ben vermezdim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt

    Tek değişiklik menzil değilki, pil de NMC ise daha iyi. LFP bataryalar iyi değil, soğukta cortlatıyor, sarj hızları da yavaş. Zaten kalitesiz olsa ucuz arabalarda kullanmazlar. Kaliteli araçlarda hep NMC batarya var.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt
    Pil farklı ve donanımsal da farklılıklar varsa sıkıntı yok o zaman. Ama haberde bunlardan bahsedilmiyor sanki...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hardcrss kullanıcısına yanıt
    LFP bataryalar mıydı o hani %100'e kadar şarj edilebiliyor ve pil ömrünü düşürmüyo deniyodu. o da doğru değilmiş diye duydum. yani hangi batarya tipi olursa olsun %20-%80 kullanımı en ideal olanmış.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01001101 kullanıcısına yanıt

    Daha batarya ne kadar dolu olduğunu anlayamıyor da %100 olsa bile alabildiği kadar sarja devam ediyor ki ne kadar güç aldığını bilsin. Sonra da övüp duruyorlar. Tek artısı kolay alev almaması. Onun dışında hep ucuz araçlarda kullanılıyor.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • en önemli soru:

    160 kw mi?

  • Hah işte bir vergi matrah güncellemesi ile SR kuyruğuna girenleri piste alacaklar...

  • ccecy kullanıcısına yanıt

    160 kw mi diye onun için sordum(Muhtemelen 160 kw dir bu fiyatla)


    160 kw ise muhtemelen ilk matrah güncellemesinde %10a girer.

  • al/sat için SR alanlara çok yakında matrah güncellemesi olursa "ESSSELAAAAAA""...

  • Farklılıklar:

    •Batarya:

    •SR RWD → 60 kWh (LFP)

    •LR RWD → 75 kWh (NCM)


    •Menzil (WLTP):

    •SR RWD → 500 km

    •LR RWD → 622 km


    •Şarj Hızı (DC):

    •SR RWD → 175 kW

    •LR RWD → 250 kW


    •ÖTV Oranı ve Fiyatlar:

    •SR RWD → %10 ÖTV → 1.866.203₺

    •LR RWD → %40 ÖTV → 2.662.662₺

  • Lfp çok daha güvenli yanmalara karşı. Elektrikli araca geçişe güvenlik açısından soğuk bakanların tercihi lfp olacaktır. Çarpışmalarda nmc bataryaların hangi marka olursa olsun yanma ihtimali lfp lerden çok daha yüksek. Birde LR ile SR sanki aynı fiyat gibi algı yaratılmış. Arada eve ikinci araç olarak 2024 model egea alacak kadar fark var. SR 1,86 milyon altına düşmeyeceğine göre yukarı doğru gidebilir 800 binlik fark azalır o zaman karşılaştırılır değerlendirilir. Haftaya hem sr hem lr iki çeker satılacak. Türk halkı bakalım hangisini yine karaborsa gibi alacak sonuç belli olur. 1. 86 milyona rakipsiz olduğu gerçeği kimseyi çıldırtmamalı. Ne kadar gelirse o fiyata o kadar satar. Rakip firma trolleri fiyatlarını rekabetçi seviyelere çektirmeye çalışsınlar yoksa batacaklar.


    Elektrikliyle Yollardayoutube
    Elektrikli arabalarda LFP ve NMC bataryalar ve farklılıkları, avantaj ve dezavantajları, hangi araçlarda kullanıldığı, dikkat edilmesi gerekenler, maliyet, enerji yoğunluğu, ömür ve döngü sayıları açısından durumları, sıcağa ve soğuğa karşı dayanıklılıkları, güvenlik açısından farkları gibi konularla ilgili kendi araştırma, düşünce ve görüşlerimi anlatmaya çalıştım. Yorum ve değerlendirmeler kişisel düşüncelerimdir. Aşağıdaki kısımda istediğiniz bölümün dakikasına tıklayarak o bölümü izleyebilirsiniz. 📢 Dipnot: Bu paylaşımımda yer alan markalarla herhangi bir işbirliği​ bulunmamaktadır, yasal nedenlerle marka isimleri geçtiği için reklam ibaresini ekliyorum. Tamamen deneyim, tecrübe, araştırma ve düşüncelerimden oluşan yorum ve bilgilerdir. Videodaki Bölümler; 00:00 Açılış ve bilgilendirme 00:39 Lityum iyon bataryalar 01:05 Enerji yoğunluğu açısından 01:58 NMC-LFP bataryaların yapıları 02:08 Batarya stresi 02:42 LFP'de %100 şarj önerisi nedeni 03:39 Yanma direnci açısından bataryalar 04:23 Şarj döngüsü ve ömür açısından 04:45 Maliyet açısından 04:52 Çevresellik açısından 05:01 %100 dolulukta batarya bozulması açısından 05:11 Hacim ve ağırlık açısından 05:24 Soğuğa dayanıklılık açısından 05:31 Batarya sağlığını etkileyen faktörler ve yapılabilecekler 07:28 En kötü koşullarda sonuç ve araç seçimi 09:34 Özet olarak pratik bilgiler 11:04 NMC ve LFP bataryalarla ilgili 11:53 Türkiye’de satılan LFP bataryalı araçlar 12:29 Kapanış Elektrikli arabalar ve bataryalarla ilgili bilgiler için internet ve youtube adresleri, ev-database.org evkx.net batteryuniversity.com recurrentauto.com keheng-battery.com Göktan Turnaz ile Teknoloji ve Yatırım YouTube kanalı adresi, @goktankurnaz https://youtube.com/@goktankurnaz?si=6B8AepTEfqXUl1XW Türkiye Elektrikli Araç Kullanıcıları Telegram sayfası, https://t.me/Trelektrikliarackullanicilari #teslamysr #tesla #teslamy #citroen #citroenec3aircross #citroenec3 #byd #bydatto3 #byddolphin #bydsealu #compare #karşılaştırma #Mg #Mg4 #mg4comfort #enerjikaybı #energy #degrade #batterydegrade #volvoxc40 #elektrikliyleyollarda #volvoylayollarda #ex40 #volvo #xc40 #xc40recharge #VolvoP8 #volvocars #elektrikli​ #android #electriccar #automobile #araba #otomobil #elektrikliaraba #elektrikliotomobil #şarj #charge #elektrikliaraç #battery #volvoxc40 #p8single #recharge #otomotif #otomobilgünlüklerim #otomobilgunluklerim #vlog #gezi #travel #keşif #yollar #elektrikliyle #yollarda #bodrum #maliyet #hesabı #ekran #verisi #lfp #nmc #lfpbattery #nmcbattery #lfpbatarya #nmcbatarya
    https://www.youtube.com/shorts/cFera6tVZrc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azaz06 -- 16 Mayıs 2025; 17:41:17 >




  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Daha büyük artımı var? Elektrikli araçların en kötü yanı alev alma ihtimallerinin yüksek oluşu. Fazla para verip can güvenliğinden ödün mü verilir?

  • azaz06 kullanıcısına yanıt

    söyle bir algı oluşmuş elektirikli araclar yanıyor fosil yakıtlı araclarda yanıyor hatta yüzdelik olarak elektirikli araclardan daha fazla

  • barut78 kullanıcısına yanıt

    Tek gerçek veri elektriklilerde lfp bataryalıların yanma ihtimali çok düşük benzin ve dizelden bile daha düşük. Ama nmc ler öyle değil. Buradaki karşılaştırma lfp nin daha güvenli oluşu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azaz06 -- 17 Mayıs 2025; 20:37:16 >
  • ImYourLife I kullanıcısına yanıt
    Güç ve donanımsal fark var mı acaba?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • motoru da 160kw değildir herhalde. güçlü olan motordur!

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    210 luk motor olsa bu fiyata olması imkansız. çünkü o zaman ÖTV %60 oluyor ve bu arabanın çıplak satış fiyatı 1300 lü bir şey oluyor ki SRden de bile ucuz . Bence mümkün değil.


    Dolayısıyla %100 ihtimalle 160 kw olduğunu düşünmekteyim.

  • Arkadaşlar motor gücü aynı, 160 KW long range in de. Tr ye gelişte 140 bin tl gibi bir fark var 2 aracın, matrah arttırılırsa long range olan 2.2 M gibi bir fiyat olacak.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.