Şimdi Ara

60 hızla 3 defa dönerek bariyerlere çarptım (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
10.986
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
53 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teşekkürler gerçekten öyle oldu arkadan araç gelse felaket olabilirdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gizli buz dediğimiz olay. En büyük tehlikedir.

    Asfaltın üzerinde şeffaf bir tabaka halinde buz kapladığından yaklaşırken farkedilmez. Hız fazlaysa ve viyadük gibi virajlı ve eğimli bir yerse iş işten geçmiş olur.

    Kış lastiği, yazlık lastiğe göre nispeten daha iyi bir tutunma sağlasa da, buzda tutunma yine çok düşüktür.

    Yazlık lastikle buzda gitmek imkansızdır. Sağlam bir kışlıkla yolun eğimi çok değilse, itidalli bir şekilde zor da olsa ilerlenebilir.

    Ama normal sürüş hızıyla gizli buzda hiçbiri kurtarmaz.

    Çivili kış lastiği kuzey ülkeleri veya bizim Doğu bölgeleri gibi üst taraf kar, zemin tamamen buz tabakası olan zeminlerde işe yarar.
    Buzlu zeminde iyi bir tutunma sağlarken, asfalta gelince bu sefer tam tersi tutunma düşer.
  • Geçmiş olsun. Bu havalarda genelde toplu taşıma kullanırım mecbur kalmazsam arabayla gitmem bir yere. Lastik ile iş bitmiyor çünkü. Yollar da bakımsız.
  • Kis lastigi varmiydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun malesef Dünya nın en iyi lastliğini alın buzda karda fayda etmez hele ki 60 kmh gibi bir hızda asla affetmez fırlar her tarafa araba.

    Benzeri 2 defa başıma geldi 1 kezde babamın başına geldi benim hızım 30-40 olmasına rağmen kaymaya başladıktan sonra aracım daha da kendiliğinden hızlandı 3 defa spin atıp e5in ortasında gebzede şansıma bariyerlere arabanın arkasını vurmuştum ufak tefek bi masraf çıktı kurtardık.

    Ama babamın kazası sizinkine benziyor daha çok aynısı 80 ile giderken gizli buzdan kaydı ve arabayı komple pert etti ama burnu bile kanamadı annemle birlikte çok şükür. Arabayı görünce sanayide gözlerime inanamadım.

    Karda araba kullanmamak lazım kullanıyorsanız şunu bilmek lazım (Bugün önceki günlere oranla %99 daha yüksek kaza yapma ihtimalim var). Mesela dün istanbula kar yağdı iş yeri tatil olmadı ama ben hiç yataktan bile kalkmadım karda araba kullanmamaya çok önem veririm.

    Son olarakta karda araba kullanmak çok çok ayrı bir meziyettir isterseniz kuru ıslak zeminde arabayla 2 lastik üstünde gidecek kadar iyi şoför olun arabanın yol ile bağlantısı kesildiği anda çok başka bir şeye dönüşür o sürüş.


    Tekrardan geçmiş olsun daha kaza görmezsiniz inşallah ailenize ve size sağlıklı sıhatli günler yıllar dilerim




  • Varsa 1 2 resim alabilirmiyiz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun, kışlık lastiğiniz 4 yıllık lastik, bundan dolayı özelliğini yitirmiş, kauçuğu yazlık lastik gibi sertleşmiş olabilir.
  • Geçmiş olsun. Neyse ki size zarar gelmemiş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Lastiğiniz ömrünün son demlerini oynuyormuş. Zaten çok iyi bir lastikte değil belirttiğiniz model. Kış koşullarında aracınızın lastiklerine optimum özeni göstermeniz gerekir. Lastik diş kalınlığı, hava basıncı vb. konular çok şeyi değiştirir. Maalesef kışın doğru sürüş tekniklerini de bilmiyoruz çoğumuz. Neyse, geçmiş olsun, cana zeval gelmesin gerisi mühim değil.
  • Çok geçmiş olsun hocam. Size bir şey olmamış ya, isterse araba pert olsun önemli değil. Mal yine alınır yeter ki zarar cana gelmesin.

    Yollarda bazı yerlerde gizli buzlanma oluyor, ve kar lastiği de fayda etmiyor maalesef. 60 la giderken bile araba 3 defa döndüğüne göre kesinlikle yolda buzlanma meydana gelmiş.

    Aynı kaz aihtimali yazın yağ veya mazot dökülmüş yol için de geçerli. Yola boylu boyunca dökülmüş mazotu veya yağı su sanıp normal devam ederken frene hafif dokunmayla birdenbire kayıp bariyerlere çarpan birçok kişi oluyor.

    Bu havalarda çok dikkatli olmak lazım. Yeniden çok geçmiş olsun.
  • Bence bu tür yol koşullarında göstergede dış ortam ısısını gösteren araçlar çok avantajlı.Karlı veya buzlu bir yolda giderken dış ortamda sıcaklığın kaç derecede olduğunu bilmek gerçekten çok önemli.Zaten bir yolda eğer buz varsa o yerde sıcaklık da kesinlikle düşüktür.Eğer sıcaklık yüksekse ya da düşükse aracımızın hızını ona göre ayarlayabiliyoruz.Ama bu özelliğin olmadığı araçlar bu konuda kör bir sürüş sağlıyor.Mesela ben bolu kartalkayaya aracımla çıkarken aracın ön lastikleri zincili iken arka lastiklerde olmadığı için ani frende kaydığını görünce gerçekten şaşırmıştım.Oysa göstergede -2 dereceyi görünce karın buzlandığını anladım ve ona göre kullandım.Nisan ayında bravo ile izmirden gelirken güneş doğmaya yakın afyondan geçerken normal hızımda seyrederken ekranda bir de yolda buzlanma olabilir diye yazı belirip -3 derece gösterince hemen yavaşlamıştım.




  • Bh tür kazaları önlemek istiyorsanız arabanın lastiğinin üzerine sıcak hava üfleyen makine sabitleyip yola çıkın. Bu sayede araç lastikleri ısınır ve yoldaki buzları eritir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NakeBenihime kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler aynen anlattığınız gibi oldu araç dönmeye başladıkça daha da hızlandı, cenaze için gitmiştim yoksa bende yola çıkmam kolay kolay çıksam da frenlerim yokmuş gibi kullanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun kardeşim, bende kaza yaptığımda polisi aradımdı bana ölü, yaralı yoksa ve taraflar anlaşıyorsa polis gelmiyor, tutanak tutun işinize bakın dedilerdi azarlar bir tavırla. merak ettim siz ne dediniz de jandarma geldi.
  • 155i arayıp kaza yaptığım bölgeye çağırdım bariyer ve banket kontrolünü yapsınlar diye fakat jandarma bölgesi olduğunu söyledi polis fakat jandarmadan sonra polis de gelip sadece kaskomun olup olmadığını sordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun, bende yazlık lastik var, araba da ufak bir şey. Yaşadığım şehirde iki hafta kar yağdığından kış lastiği almıyorum. Hava da çok nadir eksiye düşüyor. Geçen hafta öyleydi, aracı da kullanmam gerekiyordu, o kadar gerildim ki anlatamam, böyle yavaş yavaş, gaza-frene-direksiyona fazla dokunmadan yumuşak hareketlerle on dakikalık yolu yirmibeş dakikada gittim. Girilecek stres değil, toplu taşıma veya taksiye binilmeli (ben yapamadım aracı kullanmak zorundaydım).
  • Geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9888

    Buz varsa kış lastiği de pek işe yaramıyor maalesef, geçmiş olsun
    Kar lastiği olsa birşey olmaz. Kış lastiği olacak söylediğiniz. Kar ve buz için çivili lastikler var.
    Kış lastiği 5 derecenin altında kullanıma uygun hamur ile üretilmiş lastik çeşidir. Karda ve buzda kullanılmaz. Kış lastiğine böyle durumlarda zincir takılır.
    Kar lastiği ise çivili olarak üretilir, karda ve buzda rahatlıkla kullanılır.
    60 hızla 3 defa dönerek bariyerlere çarptım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deatless22 -- 10 Ocak 2019; 1:1:45 >




  • Geçmiş olsun, araba yansın size bir şey olmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deatless22

    Kar lastiği olsa birşey olmaz. Kış lastiği olacak söylediğiniz. Kar ve buz için çivili lastikler var.
    Kış lastiği 5 derecenin altında kullanıma uygun hamur ile üretilmiş lastik çeşidir. Karda ve buzda kullanılmaz. Kış lastiğine böyle durumlarda zincir takılır.
    Kar lastiği ise çivili olarak üretilir, karda ve buzda rahatlıkla kullanılır.


    Alıntıları Göster
    Normalde kış lastiği yazacaktım, hangi kafayla yazmışsam artık kar lastiği yazmışım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.