Şimdi Ara

5 Silindirli Motorlar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
2
Favori
13.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    malesefki forum o hale geldi bilgi ogrenmek isteyen yok sadece onu mu alayım bunu mu yoksa bu mu iyi ama arastırırsan teknik konularında konusdugu yerler var kendi topicgim diye soyleyemiym reklama girer

    8 sene önce de forumda durum aynıymış demekki . Şimdide konuların büyük çoğunluğu aynı şekilde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi intikam91 -- 21 Eylül 2013; 17:14:48 >
  • adam 2005'de uzaydan yazmış,8 yıl geçmış halen 99 volvonun peşinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    o zaman dengesiz çalışır motor...gaza bastığında bi 2 silindir basar bi 3 silindir....3 silindir daha hızlı bassacağından 2 silindirinki zayıf kalır ve tekleme şeklinde dengesizlik olur bu yüzden 2 silindir büyük 3 silindir küçük yapılr

    Hocam çok eski hort oldu ama düzeltilmesi gereken büyük bir açık var. Hem İtalyan araçı binicisisiniz. En basit olarak size Marea HLX-Bravo HGT sistemini anlatacağım.

    Bildiğiniz gibi sıralı 5 Silindir 2.0 Hacme sahip motor var. Her pistona bir bobin düşüyor yani 5 bobin. O motor tamamen sensörlerden ibaret mekanik yok diyecek kadar az.Neyse asıl konu şu. Pistonlar 1.6 Marea motorundaki pistonlarla aynı,5 pistonda aynı boyutlarda. Enjektörler aynı ama şu var, enjektörlerin attığı yakıt farklı miktarlarda. Ecu o şekilde verdiği için farklı miktarlarda yakıt atarlar ona göre pistonlara farklı havalar girebilir.Bu şekilde sarsıntısız ve toplamda kranka eşit güç bindiren pistonlar vardır. Ama şöyle bişey var HLX-HGT motorlarında 2 piston hep daha fazla yük altındadır ilk eskiyen pistonlar onlardır. Mesela 2.0 16V Tempra-Tipo-Coupe motorundada en çok yük 4. Pistona biner ilk o eskir. Saygılarımla...

    Edit:Tek sayılı pistona sahip motor üretmek çok zor bişeydir. Mesela Vw Borada 1 sene üretildi sorunlar yüzünden direk bitirildi hemde V tipiydi. Bakın Hondaya hiç bulaşmıyor bile çifter çifter devam ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mono Italiano -- 21 Eylül 2013; 17:21:21 >




  • 5 silindir 200 hp Ford Transit'imizin motor ozellikleri hakkinda aklimda kalan bir bilgide "cift karsi agirlikli volan" gibi birsey hatirliyorum. sanirim bahsettiginiz denge ile alakali bu tabir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oha 2005 konusu

    Ama bilgi bilgidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel hort.

    aklıma diretk olarak focus st geldi 5 silindir deyince. şimdilerde audi coşturuyor 5 silindirlileri gerçi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    o zaman dengesiz çalışır motor...gaza bastığında bi 2 silindir basar bi 3 silindir....3 silindir daha hızlı bassacağından 2 silindirinki zayıf kalır ve tekleme şeklinde dengesizlik olur bu yüzden 2 silindir büyük 3 silindir küçük yapılr

    Hocam çok eski hort oldu ama düzeltilmesi gereken büyük bir açık var. Hem İtalyan araçı binicisisiniz. En basit olarak size Marea HLX-Bravo HGT sistemini anlatacağım.

    Bildiğiniz gibi sıralı 5 Silindir 2.0 Hacme sahip motor var. Her pistona bir bobin düşüyor yani 5 bobin. O motor tamamen sensörlerden ibaret mekanik yok diyecek kadar az.Neyse asıl konu şu. Pistonlar 1.6 Marea motorundaki pistonlarla aynı,5 pistonda aynı boyutlarda. Enjektörler aynı ama şu var, enjektörlerin attığı yakıt farklı miktarlarda. Ecu o şekilde verdiği için farklı miktarlarda yakıt atarlar ona göre pistonlara farklı havalar girebilir.Bu şekilde sarsıntısız ve toplamda kranka eşit güç bindiren pistonlar vardır. Ama şöyle bişey var HLX-HGT motorlarında 2 piston hep daha fazla yük altındadır ilk eskiyen pistonlar onlardır. Mesela 2.0 16V Tempra-Tipo-Coupe motorundada en çok yük 4. Pistona biner ilk o eskir. Saygılarımla...

    Edit:Tek sayılı pistona sahip motor üretmek çok zor bişeydir. Mesela Vw Borada 1 sene üretildi sorunlar yüzünden direk bitirildi hemde V tipiydi. Bakın Hondaya hiç bulaşmıyor bile çifter çifter devam ediyor.

    Hocam yazdıklarımı bile unutmuşum sen nereden hatırladın :)

    Konuya bakacak olursak, doğrusu dediğiniz gibi. O zamanlar kulaktan dolma bilgilerle bu şekilde öğrenmiştim, ta ki marea sahibi olup mevzuyu derinlemesine araştırıncaya kadar




  • Konuda birtane doğru bilgi yok. Birkere 1-4 2-3 gibi bir ateşleme sırası yoktur. 1-4 2-3 nolu pistonlar aynı anda ateşlenmez. 1-4 yukarda 2-3 aşağıda olması beraber çalışıyorlar anlamına gelmez.

    4 silindirli motorlarda 1-3-4-2 şeklinde sıralı ateşleme olur hiçbir zaman 2 piston aynı anda ateşlenmediği gibi hepsi farklı bir iş yapiyordur.

    1-3-4-2 sıralaması için silindirlerin bir konumdaki işleri = 1-ateşleme 2-egzoz 3- sıkıştırma 4- emme şeklinde olur. sonrasında sırasıyla devam eder ( 1 egzoz 2 emme 3 ateşleme 4 sıkıştırma bu 2. kademe sonra 3. 4. ve yine başa döner)

    Tek silindir sayılı motor üretilirken asıl sıkıntı ağırlık dengelenmesidir. 3 silindirli motorlarda ateşleme 1-2-3 şeklinde olur. sıralı 5 ler sıralı 3 lere göre daha dengelidir. Titreşimin ağırlıklarla yatayda dengelenmesi daha kolayken bunun sonucuda motorun sağa sola doğru titreşimli çalışmasına neden olur. Ayrıca silindir sayısı azaldıkça ateşlemeler arası oluşan boşluk arttığı için özellikle motorsikletlerde (1-2 silindir) çok daha bariz titreşimlere neden olur.

    Sonuç olarak esas sıkıntı 3 silindir ve altındadır. 5 silindirli motorlarda ciddi bir sıkıntı olmadığı gibi silindir sayısı arttıkça ve yerleşim şekli sıralıdan v ye geçtikçe titreşim azalır. Hatta v motorlarda da aradaki açının değiştirilip titreşimin azaltılması mümkündür. ( genelde 90 derece olmasına rağmen 72 derece gibi farklı açılarda kullanılıyor. ) Dizellere hiç girmiyorum ama 3 silindirli dizel gördünce 180 derece dönüp uzaklaşın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 22 Eylül 2013; 1:21:47 >




  • Böyle birşey buldum ama... Bilgisi olan bu yapıyı çözebilen bir arkadaş anlatabilir mi videoda neler olduğunu...

    5 silindirli motor
  • smucuk kullanıcısına yanıt
    Bu konuda speaker_ist nickli arkadaş yukarıda gerekenleri yazmış. Eklediğiniz videoda ise dikkat etmeniz gereken tek şey krank-biyel bağlantılarında atalet dengeleyici olarak görev yapan karşıt ağırlıkların bulunmamasıdır. Eğer olsaydı titreşim sorunları kaçınılmaz olurdu.

    Kısaca, bu motorun mantığını çözmek falan gibi şeylere gerek yok. Son derece basit sıralı bir motor tipi; pistonlar kranka 72 derece ile bağlandığından 5 pistonda toplam 360 derecelik krank turu tamamlanıyor.

    Tabi 4 zamanlı motorların mantığı gereği, piston ilk çevrimde sıkışan yakıt hava karışımını bujiyle ateşleyerek pistonu aşağıya itiyor. Piston yukarı çıkıp egsoz gazlarını attıktan sonra aşağıya boşta yani ateşleme olmadan emme yapar. İşte bu esnadaki tork boşluğunu dengelemek için gerekli olan karşıt ağırlıklara 5 silindirde gerek olmuyor çünkü diğer piston 18 derece bindirmeli ateşlediğinden bu aralığı dolduruyor ve devir bandı kesintisiz çalışmaya devam edebiliyor.

    Olay bundan ibaret, konuya uzay teknolojisi gibi yaklaşmaya gerek yok. Yüksek teknoloji sahibi farklı motor görmek isteyenler, V12 atmosferik üniteyle 9.5K devir çevirebilen ve 800HP güç üretebilen La Ferrari motorunu inceleyebilirler.




  • Ülkemiz oto sanayi sitelerindeki ustaların pek bilmediği ve anlamadığı motorlardır. Haklılardır hayatlarında hiç görmemişlerdir çünkü. Bir kere tesadüf etmiş şaşırmamıştım. Audi ydi
  • BMW 1.5 lt üç silindirli motorlarını geliştiriyor. animasyonunda dalga gibi gidiyordu pistonlar sanırım başka bir motorla karıştırmıyorsam tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    tek sayılı silinidrli motor yapmak gercekten zordur arkadslar tez konusu 3 silinidrli motor yapıyorum bu dengelemeyi saglamak icin cesitli hesaplamalar var

    hakaten hem zor hemde çift sayılara göre arıza olasılığı daha yüksek olmasına rağmen nedne böyle bişey yapıyorlar
  • hayreet la bu sıtede boyle teknık konular varmı mıydı ? Hortladığına sevinenlerdenim
  • Az çok bilgi sahibi oldum. Ama her kafadan farklı ses çıkmasından dolayı hangisinin doğru olduğunu kestiremiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle bişey buldum. Dalgalanma şeklinde biri basarken diğeri peşinden geliyor. Hiç bir silindir aynı anda basmıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Şöyle bişey buldum. Dalgalanma şeklinde biri basarken diğeri peşinden geliyor. Hiç bir silindir aynı anda basmıyor.




    Yukarida cok yanlis bilgiler var. 4 silindir de olsa 5 silindir de olsa pistonlar animasyondaki gibi sirayla hareket eder beraber degil. V8-V12 motorlar hatta w16 motorun calisma prensipleri daha ilgi cekici. Sirali tip motorlarin hepsinin mantigi yaklasik ayni. Boyle konulara Merak edip arastirmak isteyen varsa alfa romeonun 1.4 multi air motorunun calisma prensibini incelesin. Subaplarin acilip kapanma zamanlamasi cok daha ilgi cekici bu I5 motorlardan bence.
    Tork bosluguyla ilgili bilgi veren arkadasin yazisi cok guzel.
    Keske tum hortlar boyle olsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşta 3 silindirli polo var 1.2 tdi ..rölantide acayip şekilde vibrasyonlu çalışıyor ..sorduğumda normal bunlar böyle diyor ..normalmi acaba arabayı sallıyacak şekilde vuruntulu çalışması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 silindir olmasına takılmayın. Silindirlerde aynı anda patlama olmaz. 1 saniye içinde 5 silindir patlıyacak diyelim. Hepsi saniyenin %20'lik bölümlerinde sırayla patlar. Krank ateşleme egzantrik sübablar buna göre ayarlanmıştır. Motor animasyonlarına bakarsanız daha iyi anlarsınız. Ama tabiki 4 veya 6 silindirli araçlara göre bir miktar daha fazla vibrasyon vardır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.