Şimdi Ara

5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
2
Favori
43.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mgokhang kullanıcısına yanıt
    Dolum seviyesi filtre değişimi de dahil olmak üzere fabrika önerisi 2.8 litre ile 3 litre arasında

    Fiat servisleri oldukça düşük maaş ile eleman çalıştırma gayretlerinde olduklarından ezber üzerinden iş yapılıyor. Teknik elemanların kapasiteleri çok yetersiz. En ufak bir şeyi onaylatmak istediğinizde size bilgi vermezler, ellerindeki katalogları ve her motor versiyonu için gönderilen teknik dosyalara göz bile atmazlar ancak ahkam kesme konusunda bir numaralar.

    3.2 dolum kapasitesi Multijet 1.3 motorlar için ideal. 1.4 Fire ve 1.2 motorlar bu kadar yağa ihtiyaç duymuyorlar. Bu Fiat'ın önerisi.

    3.2 dolum contaları ve keçeleri bir hayli zorluyor şu an için bir kaçak olmasa da ilerleyen zamanlarda sıkıntı çıkarabilir. 3 litre dolum yaptıktan sonra yağ seviyesini kontrol ettiğinizde ideal seviyede kaldığını göreceksiniz.
  • mayıs 1 de yağınızı 5-40 ile değiştirmenizi tavsiye ederim. 10-40 da 10-60 da olabilir. yağ inceliğinden dolayı zamanla yağ eksiltmesi yapacaktır 1000 km de bir yağını kontrol ediniz. kışın motor için en ideal ölçülerden birisini kullanmışsınız. size herhangi hiçbir sorun çıkarmayacaktır.
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Gerçekten 1.2 8v Fiat motoruna 10-60 yağ öneresinde mi bulundunuz?

    Bu motorun yağ sıcaklığı zaten çok ideal seviyelerde çalışıyor. 10 60 yağın bu motorun yağ pompasını nasıl zorlayacağını hiç düşünmüyor musunuz? Hava sıcaklığı 30 derece olsa bile ilk çalıştırmada ihtiyaç duyulan yaklaşık 4 bar basınca 1.2 fiat motorunun dişlişi nasıl tepki verebilir?

    sadece fiat için değil 5-30 dan hiçbir otomobil 10-60 dönüş yapamaz.
    5-30 yağı günümüzde kullanan spor otomobillerin yatak sıkılıkları ve yatak/ krank ilişkisi çok sıkı seviyelerde olduğu için tavsiye edilmekte. İncelik kalınlık sadece mevsime göre değil motor ihtiyacına göre de seçilir.
  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    nisanda başlayacak motorum çok yağ eksiltiyor diye konu açmaya. diğer kısmı ise 10/60 yağ, yağ pompasını nasıl zorlayacak bunu bana bir anlatırmısınız hayatımda ilk defa sizden bu kadar saçma bir cevap duydum. açıklayın bizde öğrenelim veya yağ vizkoziteleri neyi ifade eder onu biliyor musunuz ? siz sanırım o eski bilmem kaç numara yağda kalmışsınız ? panda gibi bir aracın şehir içi genelde kullanılacağını ve motor aşınma durumu normal binek araçlara göre kat kat yüksek olacağını hatta ne kadar çok kalitesiz bir motora sahip olduğunu biliyor musunuz ?
  • 5*30-5*40 dan başka yağ kullanma gerisi hikaye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni nesil dpf li dizel motorların çoğu 5-30 kullanıyor,ince kalın denmiyor Mercedes miş Renault muş böyle kullanıyor, ama yağ teknolojisi de farklı tabi mineral 5-30 ile tam sentetik 5-30 arasında dağlar taşlar var.
  • Elf markanın 5.40 yağı çok iyi. Patronun 99 model 5.20 sine onceden 5-30 kullaniyorduk onu eksiltiyordu ama 5-40 neredeyse hic eksilmiyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam yağın kapağını açmadıysanız satıcıya durumu bildirip hemen yağı iade edin ve aracınıza uygun yağı alın. araç için en çok dikkat etmeniz gereken iki şey vardır. birincisi yağ, ikincisi su..

    sakın denemeyin bile.

    benzin istasyonu markalı yağları almayın. aracınızı üreten firmanın tavsiye ettiği motor yağı markasını kullanın özellikle. değil yağın numarası markası bile önemli !
  • Beyler yeni konu açmaktansa buraya yazayım dedim bu yağ konusundan hiç anlamıyorum çok karışık geliyor bana ince yağ kalın yağ yazın kullanılan kışın kullanılan filan filan bi dünyada numarası var.

    1.5 crdi motor antalya şartlarında en yüksek yaz sıcaklığı 40/45 en düşük kış soğukluğu -5

    buna göre ben nasıl bi yağ almam lazım yakı ekonomisi kasmıyorum performans odaklı kullanıyorum.

    bana bi nokta atışı yağ marka seri tavsiye edermisiniz ?
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Hayatınızda hiç görmediğiniz motora kalitesiz demenizi bir yana bırakıp teknik olarak durumu size açıklayayım. Yukarıda sebebini söylüyorum ama oralı olmuyorsunuz, yine de anlatayım.

    Otomobillerin yağ pompaları ihtiyaç duyulan yağlama özelliklerine göre dökülür. yağ pompasının dişlileri güçlü otomobillerde daha kalın ve daha dişli yapıdadır. İhtiyaç duyulan yağ seviyesi ve viskozitesi yüksek olduğu için bu şekilde yapılır . 2.0 hacimli bir motorun pompası daha iyi yağlama yapmak zorundadır çünkü hacim büyüktür yağı motorun her yerine eşit seviyede ulaştırmak için daha yoğun çalışır. Bu yoğunluğu sağlamak için de dişliler olabildiğinde kalın ve büyük dökülür aynı şekilde yağ giriş çıkışları da büyüktür.

    Hiç tecrübe etmediğiniz uslübünüzdan belli oluyor zaten.

    10 60 yağ oyuncak değil. Yukarıda sebebiyle açıkladım yine de inat ediyorsunuz sebebini tekrar edeyim. 10 60 yağ'ın soğuk motorda ilk çalıştırmada ideal ısıya ulaşması için istediği vakitten haberiniz var mı? Eğer imkanınız varsa oil temp ve oil press saatleri ile durumu ölçün ne demek istediğimi anlarsınız. Hele ki kış geldiğinde 10 60 yağ Türkiye şartlarında en yüksek ısıya ulaşan otomobillerde bile sürtünmeyi iki katına çıkarıyor. şimdi diyeceksiniz ki ben yaz ayları için önerdim. Kusura bakmayın da bu kadar mütevazi bir motora sahip olan hiç kimse yaz kış yarış otomobili kullanıyormuşcasına yağ değişiminde bulunmaz. Değil de hadi Kalitesiz diyelim bu motora bunun için 10 60 yağ önermek de nedir? Çok garip doğrusu.

    Bana yağ viskozitesini sormak yerine kendinizi biraz geliştirin verdiğimiz cevaplardan kimin neyi bilip bilmediği belli oluyor. Zaten sahadan gelen birisiyim. Burada insanlara edindiğin tecrübelerden bir şeyler paylaşabilirsem kendimi karda sayıyorum..
    Ayrıca kalitesiz motordan kasıt nedir? Hayatınızda bu motoru gördünüz veya dokundunuz mu ? Kalitesiz olan yönünü anlatabilir misiniz? Bahsi geçen motor binlerce kilometre hiçbir arıza çıkartmadan yürüyen sınıfının en kaliteli motorlarından biridir. Teksid tarafından blok piston krank ve silindir kapağı dökümü yapılmıştır. Referansları çok kuvvetlidir. Kaliteden kasıt eğer Preimum otomobillerr ile kıyas ise 100-200 bin TL'lik otomobillerle bu aracı kıyaslıyorsanız buna zaten bir yorum getirmek akıl karı değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mixtiesto

    Beyler yeni konu açmaktansa buraya yazayım dedim bu yağ konusundan hiç anlamıyorum çok karışık geliyor bana ince yağ kalın yağ yazın kullanılan kışın kullanılan filan filan bi dünyada numarası var.

    1.5 crdi motor antalya şartlarında en yüksek yaz sıcaklığı 40/45 en düşük kış soğukluğu -5

    buna göre ben nasıl bi yağ almam lazım yakı ekonomisi kasmıyorum performans odaklı kullanıyorum.

    bana bi nokta atışı yağ marka seri tavsiye edermisiniz ?



    Araç yeni ve motor bakımlı ise yani 100.000 km.üstü değilse bunu doldur keyfine bak...

    http://urun.n11.com/motor-yagi/mobil-1-esp-formula-5w-30-4-litre-motor-yagi-cam-suyu-hediye-P17331937




  • Hiç bir sorun olmaz. Sorun olsa tek tip yağ satılırdı piyasada.
    Türkiye şartlarında aracınıza;
    0w30
    5w30
    5w40
    yağlarından herhangi birini rahatlıkla koyabilirsiniz.
    Örnek vermek gerekirse;
    yıllar önce 0 km aldığım aracın kataloğunda tavsiye edilen yağ 5w30 du.
    İlk üç yıl yetkili servis bakımlarda 10w40 yağ koydu, daha sonra 5w40 koymaya başladı, en son yaptırdığım bakımda ise 5w30 koyuldu.
    Önemli olan aracınızın istediği karşılığı yağ koymanız.
  • 10W-60 ile 5W-40 arasında, 10 derecenin altında iki kat viskozite farkı oluşuyor. Pompa konusunu bilmiyorum (yeni elektrikli pompalar mı acaba?) yine de bence 10W-60, sadece bozulan, aşınmış motorlar için düşünülmeli. Bu yağ soğukta filtreden geçmeyebilir, uzun süre "by-pass"ta kalır. Grafiğe eklemedim, 15w-40'dan bile daha kalın.

    Panda'da bir hata yapılacaksa eğer 5W-30'u tercih ederdim. Litre başına ~50 beygir üreten, gelenekçi, mutlu bir motor. Eski 124 de bu kadar güç üretiyordu :)

     5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı

    http://www.viscopedia.com/viscosity-tables/substances/engine-oil/




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Bahsetmek istediğimle bir noktada paralel şeyler söylüyorsunuz..

    10-60'yağın güçlü otomobillerde seçilmesinin sebebi yüksek ısıdaki kalınlık ve ek olarak direnç. Malum motor soğukken basınç fazladır, yağ ısındıkça ve inceltikçe gaz tepkimesine göre pompa yağ basıncını ayarlar. Hatta motor yağ ısısı 110-130 derece arasına geldiğinde rolanti basıncı 1.5 bar civarına kadar düşebilir.

    Gösterdiğiniz grafiği üniversal kabul edelim. Buradaki krtik nokta aynı ısıdakii viskozitesinden bir yana o ısılara ulaşmak için istediği zamandır. Mesela 120 derece çalışan 5-40'ın direnci ile 10-60'ın direnci çok farklıdır. Bu da 0.5 bar'a kadar bazı otomobiller için ek basınç demek. Yüksek hacimli ve Sürekli yüksek devir çevirerek pistte kullanılan bir otomobil 5 40 yağı değil 10 60 yağı ister. Çünkü yüksek ısıda direnç olarak çok iyidir. Soğudukça da yağ kalınlaştığı için ideal ısı için epey bir süre isteyebilir.
    100 Derece ikisinin de kalınlıkları aynı gibi görünse de 10 60 yağ 10 dakikada bu ısıya ulaşırken 5 40 yağ 6 dakikada ulaşabilir.

    Zaten sorun 1.2 panda ile bu yağları muhatap etmek. 2.0 16v Fiat motorlarına bile kış aylarında 10 60 yağ kalın geliyor. Bunun için aracı belli bir süre rolanti devrinde tutuyorsunuz yağ harareti çok zor kalkıyor. Ancak yaz aylarında çok aşırı yağ harareti yaptığı için 10 60 dan başkası da yaramıyor motora.

    Bahsi geçen pompa yağ pompası, fotoğraflarını paylaşmak istiyorum aşağıda birçok otomobilin yağ pompası dişlileri mevcut. Farkları anlatmama gerek yok sanırım inceledikçe fark görülebilir Hepsi farklı güç aralıklarında ve farklı hacimler için tasarlanmış pompalar

     5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı

     5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı

     5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı

     5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı

     5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı

     5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı

     5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı

     5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı




  • D@rbeli M@tk@p kullanıcısına yanıt
    araç 100.000 km üzerinde bi kafa karıştırıcı şey daha aracın kilometresi ile yağın mantığı nedir ki ?
  • Sayfayı güncellememişim, son yazdığınızı görmeden paralel yazmışız. 10W-60'ın ne kadar kalın olduğunu göstermek istedim ben de.

    Peki yağ pompalarında eskiye göre daha sık arızaya rastlıyor musunuz, veya hiç öyle bir bilgiye rastladınız mı. Ben de ürticilerin artık buradaki enerjiyi de hesapladıklarını duydum. İhtimal ki pompa kapasitelerindeki toleranslar da azalmış olabilir. Bazı yeni motorlarda elektrikle çalışan kanatçıklı (palli - "vane type") pompalara geçiyorlarmış. Avantaj olarak yükle beraber, devir artmadan da debiyi artırabiliyorlarmış, diğer zamanlarda da pompa daha az enerji çalıyor. Demek, viskoziteye dikkat etmek için bir sebep daha var artık.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Yağ pompaları 90'larda çok ağır parçalardı. 2003-2004'lü yıllardan itibaren dökümler özel karışımlarla baya hafifledi ama karşılığında sağlamlık arttırıldı.
    Malum krank kasnağı yağ pompası ile ortak çalıştığı için ağırlıktan dolayı güç kayıpları fazla olabiliyordu triger kayışının daha sert ve gergin hali bu pompa ile kombinasyonunda günümüzde biraz daha hafifletildi. Benim kendi parça incelemelerim de bunlara sıkça şahit oldum.
    Önceki yıllarda kronik olarak bazı araçların yağ pompaları arızalı çıksa da günümüzde bu kronik olarak arızalı olan pompalara şahit olmadım. Ama tek tük arızalar illa ki oluyor.

    Aslında elektrikli yağ pompa sistemi yeni gibi gözükse de son 10 yıldır profesyonel modifiye şirketlerinin turbo yağlaması için kullandığı buna benzer mantıkta ürettikleri sistemler mevcuttu. Hala da aşırı turbo beslemeli araçların turbo yağlamasını karşılamak için bu ek parçalar kullanılmakta. Ve bazı endüstri makinalarında elektrikli yağ pompaları kullanımı mevcut .

     5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı


    Mercedesin birkaç v8 motorda buna benzer sistemler kullandığını okumuştum ama ülkemizde bu tarz paylaşımlar pek yapılmadığından yarım tercüme üzerinden bir şeyler kapmaya çalışıyoruz. motorların sınırlarının zorlandığı dünyada her gelişme normal artık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Hiç bir sorun olmaz. Sorun olsa tek tip yağ satılırdı piyasada.
    Türkiye şartlarında aracınıza;
    0w30
    5w30
    5w40
    yağlarından herhangi birini rahatlıkla koyabilirsiniz.
    Örnek vermek gerekirse;
    yıllar önce 0 km aldığım aracın kataloğunda tavsiye edilen yağ 5w30 du.
    İlk üç yıl yetkili servis bakımlarda 10w40 yağ koydu, daha sonra 5w40 koymaya başladı, en son yaptırdığım bakımda ise 5w30 koyuldu.
    Önemli olan aracınızın istediği karşılığı yağ koymanız.


    1.6 8v motora 2 yıldır ressimdeki yağdan kullanıyorum açıkçası gayet memnunum.

     5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi somet 16 -- 6 Ocak 2016; 16:59:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mixtiesto

    araç 100.000 km üzerinde bi kafa karıştırıcı şey daha aracın kilometresi ile yağın mantığı nedir ki ?

    Yağın inceliği kalınlığı ile ilgili...Zira aşınmış ve çok km.yapmış motora ince yağ koymak sıkıntı yaratır...Bunun için söyledim o cümleyi...
  • D@rbeli M@tk@p kullanıcısına yanıt
    Mobil 1 5w30 yada 5 40 doldurcam sıkıntı olmaz umarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.