Şimdi Ara

5-40 motor yağı yerine 5-30 motor yağı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
2
Favori
43.704
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Hayatınızda hiç görmediğiniz motora kalitesiz demenizi bir yana bırakıp teknik olarak durumu size açıklayayım. Yukarıda sebebini söylüyorum ama oralı olmuyorsunuz, yine de anlatayım.

    Otomobillerin yağ pompaları ihtiyaç duyulan yağlama özelliklerine göre dökülür. yağ pompasının dişlileri güçlü otomobillerde daha kalın ve daha dişli yapıdadır. İhtiyaç duyulan yağ seviyesi ve viskozitesi yüksek olduğu için bu şekilde yapılır . 2.0 hacimli bir motorun pompası daha iyi yağlama yapmak zorundadır çünkü hacim büyüktür yağı motorun her yerine eşit seviyede ulaştırmak için daha yoğun çalışır. Bu yoğunluğu sağlamak için de dişliler olabildiğinde kalın ve büyük dökülür aynı şekilde yağ giriş çıkışları da büyüktür.

    Hiç tecrübe etmediğiniz uslübünüzdan belli oluyor zaten.

    10 60 yağ oyuncak değil. Yukarıda sebebiyle açıkladım yine de inat ediyorsunuz sebebini tekrar edeyim. 10 60 yağ'ın soğuk motorda ilk çalıştırmada ideal ısıya ulaşması için istediği vakitten haberiniz var mı? Eğer imkanınız varsa oil temp ve oil press saatleri ile durumu ölçün ne demek istediğimi anlarsınız. Hele ki kış geldiğinde 10 60 yağ Türkiye şartlarında en yüksek ısıya ulaşan otomobillerde bile sürtünmeyi iki katına çıkarıyor. şimdi diyeceksiniz ki ben yaz ayları için önerdim. Kusura bakmayın da bu kadar mütevazi bir motora sahip olan hiç kimse yaz kış yarış otomobili kullanıyormuşcasına yağ değişiminde bulunmaz. Değil de hadi Kalitesiz diyelim bu motora bunun için 10 60 yağ önermek de nedir? Çok garip doğrusu.

    Bana yağ viskozitesini sormak yerine kendinizi biraz geliştirin verdiğimiz cevaplardan kimin neyi bilip bilmediği belli oluyor. Zaten sahadan gelen birisiyim. Burada insanlara edindiğin tecrübelerden bir şeyler paylaşabilirsem kendimi karda sayıyorum..
    Ayrıca kalitesiz motordan kasıt nedir? Hayatınızda bu motoru gördünüz veya dokundunuz mu ? Kalitesiz olan yönünü anlatabilir misiniz? Bahsi geçen motor binlerce kilometre hiçbir arıza çıkartmadan yürüyen sınıfının en kaliteli motorlarından biridir. Teksid tarafından blok piston krank ve silindir kapağı dökümü yapılmıştır. Referansları çok kuvvetlidir. Kaliteden kasıt eğer Preimum otomobillerr ile kıyas ise 100-200 bin TL'lik otomobillerle bu aracı kıyaslıyorsanız buna zaten bir yorum getirmek akıl karı değil.

    ben kış için 10/60 yağ önermedim bunu daha dikkatlice okumanızı tavsiye ederdim yaz çin soğuk motor kavramı ? 10-20 saniyelik olaydan bahsediyorsunuz sanırım. sonuçta sıfır araç değil altındaki motor ömrünü hesaba katmanız gerekirdi cümlemde zaten 5-40 kullanın diyorum mayıs 1 den itibaren ama olmadı motor durumu kötü ise 10/40 hatta 10/60 ta kullanabilirsiniz diyorum siz bu kısmı acaba anladınız mı?
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    bahsettiğimiz kışla ilgili değil zaten kullanmaya devam edin sorun olmaz dedim. mayıstan itibaren ki değişimde 5-40 tercih ediniz dedim. ama siz yerine 10/40 hatta 10/60 da tercih edebilirsiniz dedim hem yaza geliyoruz 10 derece altı sıcaklık araç görmeyecek nerdeyse hemde ısıya dayanıklı ve motor ömründeki azalma da eklendiğinde 5-40 tan ziyada ben 10-40 kullanırdım. sıcak iklimde yaşıyorsam 10-60 kullanırdım.
  • Aracım Tata vista ben de geçen yıllardan yağ değişimimden kalan(Helix marka 5/40 tam sentetik yağ ile helix 5/30 tam sentetik) yağları karıştırıp bir sonraki yağ değişiminde kullanmak istiyorum.Motoruma zarar verir miyim acaba?
  • Selam aleyküm arkadaşlar benim bir sorum olacak biliyorum ama yinede sormak istiyorum linea euro5 motora 5/40 orjinal selenia yagını koyduk sorun yaşarmıyım acaba normalde 5/30 yagı 5/30 5/40 farkını bilen yorumlarsa sevinirim bulunduğum bölgede 5/30 bulamadım sorun yaşarmıyım sorun olursa internet den sipariş verecem çoğu arkadaşım 5/40 olmaz neden koydun ddi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ne biçim konu içerisi cahil cühela kaynıyor.
    Yeni 2. El araç alacaktım bu yorumlardan sonra kesinlikle yetkili servis bakımlı alacağım.
    Daha 100 bindeki araç mı çok km yapmış adamlar milyonlarca (çoğul eki kullanıyorum bakın) km kullanıyor. Ama sizin gibi elemanlar 10-60 koyarsa 150 binde o motor tabi biter.
    Benim aracımda 5-40 öneriliyor dizel ben motul 5w30 kullandım yaz kış
    12 bin km sonra yağ değişiminde 1 damla yağ eksiltmedi ve aracım 280 bin km'de çekişi bile rahatladı arabanın siz sağlam aracı bozmaya çalışıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaşaryk Y kullanıcısına yanıt
    Sorun olmaz hocam
    Ama Motul 5w30 x-clean fe kullanmanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4yıl önceki konuyu kim hortlatıyor!

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben de 5w40 kullanırdım hep. Bu bakımda Castrol Magnatec 5w30 aldım koydum. Motorun sesi azaldı ve çekişi rahatladı gibi geliyor bana. Araba 200.000 km ye çok yaklaştı. Zararı olur mu 5w40 dan bir anda 5w30 a geçmenin arkadaşlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.