Şimdi Ara

5.20 i ( 98 model ) motor ömrü nedir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
10.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben e39 a lpg yaptırdım...
    yapmadan önce çok fazla araştırdım
    bmw sağlam elektronik altyapısı ile çok iyi uyum sağlıyor lpg ye...
    montajda kablo kesinmeden yapıldı aracın hiçç..

    3-4 kişi den montajın mükeemmel oldunuğu duydum...

    bunlardan biri de sızdırmazlık raporundaki son derece ciddi sert adam dı....
    baktı baktı tebrik ediyorum mükemmel bir montaj olmuş dedi...

    sorunsuz kullanıyorum...
    uzun süredir ile lpg ile e 39 kullananları tanıyorum onlarda sorunsuz kullanyorlar....

    220 binde olan araç için birşey diyemem tabi...
    190 binde kullanan biliyorum...

    bence daha az km li araçları bulmaya bakın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    sizde 1.8t vardı sanırım?

  • quote:

    Orjinalden alıntı: Numan06

    quote:

    Orjinalden alıntı: kilitci

    Hakkaten şahane teşekkür ederim sanki bizim sorularımızı duyup yazmışlar.Yalnız lpg kısmı biraz umutlarımızı törpüledi.



    İşte dediğim gibi LPG biraz sakat ben kendi aramda olan LPG yi ki yüksek bedele satmak için galerici kendisi takmış söktüm yani araba hep benzin ile kullanılmış 9-10.000 km LPG ile kullanadım. Ciddi anlamda sorun yaratıyor şimdi model diyorlar marka diyorlar lavato marka damla otogaz tarafından takılmıştı usta bile kafayı yedi 3 kere restore edildi sonra büyük sanayideki lavato gittik orada düzen tutmadı..


    Beni sanayide severler dediler boş geç sen LPG benzine geç nasılsa diğer jeepte büyük motor benzinli sana yük olmuyor hiç değilse bunu yeme... Şimdi bana arabanın yakıtı yük olmuyor zira diğer araçların ne yaktığıyla pek ilgilenmiyorum. 350 altında benzinli araç yok 200-220 altında LPG araç yok benim araba 500-550 yakıyor zira trafiğe ender giriyorum.

    Eğer araba size fayda sağlayacaksa sonuçta prestijli bir araba yakıt 1 ay sonra normal gelmeye başlar diğer arabalardan benzinli olarak 0.05-0,1 kadar oynar.

    Hatta bakalım hemen fab. değerinehttp://www.arabadergisi.com/ab/bmw/bmw5-serisi.htm fabrika verisi şehir içi 11,5 litre yakar diyor 12 litre olsa 0,45 yakar.


    Ayrıca şu yazıyıda okumanızı tavsiye ederim.

    http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?PID=685&HID=1&haberID=266008





    5.28 çok yakar diyorlar fakat bu tabloya göre nerdeyse aynı sarfiyatı var.Acaba 5.28 almak dahamı mantıklı olur.Araştırdıkça farklı şeyler çıkmaya başladı bakalım ne olacak bu işin sonu.
    Bu arada ulaştrdığın bilgilere çok teşekkür ederim numan bu çizelge şahane imiş.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kilitci


    quote:

    Orjinalden alıntı: Numan06

    quote:

    Orjinalden alıntı: kilitci

    Hakkaten şahane teşekkür ederim sanki bizim sorularımızı duyup yazmışlar.Yalnız lpg kısmı biraz umutlarımızı törpüledi.



    İşte dediğim gibi LPG biraz sakat ben kendi aramda olan LPG yi ki yüksek bedele satmak için galerici kendisi takmış söktüm yani araba hep benzin ile kullanılmış 9-10.000 km LPG ile kullanadım. Ciddi anlamda sorun yaratıyor şimdi model diyorlar marka diyorlar lavato marka damla otogaz tarafından takılmıştı usta bile kafayı yedi 3 kere restore edildi sonra büyük sanayideki lavato gittik orada düzen tutmadı..


    Beni sanayide severler dediler boş geç sen LPG benzine geç nasılsa diğer jeepte büyük motor benzinli sana yük olmuyor hiç değilse bunu yeme... Şimdi bana arabanın yakıtı yük olmuyor zira diğer araçların ne yaktığıyla pek ilgilenmiyorum. 350 altında benzinli araç yok 200-220 altında LPG araç yok benim araba 500-550 yakıyor zira trafiğe ender giriyorum.

    Eğer araba size fayda sağlayacaksa sonuçta prestijli bir araba yakıt 1 ay sonra normal gelmeye başlar diğer arabalardan benzinli olarak 0.05-0,1 kadar oynar.

    Hatta bakalım hemen fab. değerinehttp://www.arabadergisi.com/ab/bmw/bmw5-serisi.htm fabrika verisi şehir içi 11,5 litre yakar diyor 12 litre olsa 0,45 yakar.


    Ayrıca şu yazıyıda okumanızı tavsiye ederim.

    http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?PID=685&HID=1&haberID=266008





    5.28 çok yakar diyorlar fakat bu tabloya göre nerdeyse aynı sarfiyatı var.Acaba 5.28 almak dahamı mantıklı olur.Araştırdıkça farklı şeyler çıkmaya başladı bakalım ne olacak bu işin sonu.
    Bu arada ulaştrdığın bilgilere çok teşekkür ederim numan bu çizelge şahane imiş.


    5.28 çok daha iyi olur tabiki ve kasa aynı ağırlıkta ve özellikte olduğu için normal kullanımda çok birşey fark etmez yani birisi 0.40 ise yine 0,40 bilemediniz 0,41 zaten aynı tip araçların motor hacimlerinin büyük olması yakıt farkını bariz şekilde ortaya çıkarmadığı gibi motor daha uzun ömürlü olur 5.20 göre ama suratli kullanımda aradaki o 800 cc kısmı fark ettirki haliyle ona görede çabuk hızlanır daha yüksek süratlere çıkar.

    Büyük motorlu araçlar ki özellikle 2000 ve üstü her zaman daha keyifli daha uzun ömürlü ve sorunsuzdur.

    Üsteki örneklerde verdiğim gibi aynı şeyi bir elektrik motoru için bile düşünebilirsiniz bir asansöre 4.0 Kw bir motor takın motor çok rahat 5 kişiyi çıkartır 2.0 Kw bir motor takın oda 5 kişi çıkartır ama her çıkarttığında ömründen biraz daha yer...

    Rica ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mississippi -- 14 Mayıs 2008; 13:59:21 >




  • Ayrıca not olarak şunu eklemem lazım.

    5.20 5.28 arasında yakıt farklı en iyi şu şekilde açıklanır.

    5.20 son devrine dayadığınızda misal 12 litre tüketiyorsa
    5.28 son devrine dayadığınızda yine misal 13 litre tüketir.

    Ama sıradan kullanımda birşey değişmez ikisite minimize değerleri farkı olur 100km de yarım litre gibi...

    Bu konuda rahat örnek verebilmemin sebebi explorer 4.0 L V6 motoru yine explorer 5.0 L V8 motorunun aynı anda kullandığım için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mississippi -- 14 Mayıs 2008; 14:09:45 >
  • 5 28 daha iyi olur...
    520 nin performansı oldukça iyi gayet yeterli..

    ancak numan arkadasımın belirttiği gibi arada çok az yakış farkı oluyor...
    vergi sorun olmasssa 28 almak daha mantıklı...


    şimdiki aklım olsa 5.28 e bakardım
    aynı yaktığını sonradan öğrendim..

    kısmet
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    5 28 daha iyi olur...
    520 nin performansı oldukça iyi gayet yeterli..

    ancak numan arkadasımın belirttiği gibi arada çok az yakış farkı oluyor...
    vergi sorun olmasssa 28 almak daha mantıklı...


    şimdiki aklım olsa 5.28 e bakardım
    aynı yaktığını sonradan öğrendim..

    kısmet


    Ustam vergi konusundada belki biliyorsunuzdur ama ben hatırlatayım kasko bedeli var. Yani 1056,00 YTL vergisi var 5.28'in ama yanlışta hatırlıyor olabilirim. Fakat düşüyor vergileri...

    Hesaplama sistem Aracın kasko bedeli 26,850 x %5 = 1342,5 YTL

    1998 model 5.28 MTV vergisi = 1763.00 YTL (Diğer hesap 1342.5 YTL çıktığı için çizergenin bir altındaki bedel alınıyor.)
    1998 model 2001-2500 = 1056.00 YTL


    En derin saygılarımla teşekkür ederim..

    Hoş benim arabalarda bu sistem geçerli olmuyor maalesef. Birisi yaştan kaybediyor diğeride ithalattında yapılan hatadan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mississippi -- 14 Mayıs 2008; 19:36:49 >




  • laguna da az birşeyle o uygulamayı kaçırmıştık...
    belki satmasak şimdi yararlanıcaktık ondan...

    5.28 de olduğunu hiç düşünmedim
    şimdi iyice pişman basıyor tabi
    ama aracı seviyorum memnunum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    laguna da az birşeyle o uygulamayı kaçırmıştık...
    belki satmasak şimdi yararlanıcaktık ondan...

    5.28 de olduğunu hiç düşünmedim
    şimdi iyice pişman basıyor tabi
    ama aracı seviyorum memnunum



    Allah kazasız belasız iyi günlerde kullanmayı nasip etsin cümlemize bu arada LPG çok kötüledik ama Lovato Sıralı 6 silindir LPG sistemine ihtiyaç var mı ?




  • amin cümlemize
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    m52 motorlar özellikle ilk yıllarda bazı sorunlar oldu..
    wikipedia da araştırısanız ingilizce olarak var...

    220 binde m52 motor almam şahsen...


    bizim 2000 model e39
    şehir içi min 13-14
    şehir dışı ist izmir arası 8-9 litre yakıyor....

    yavaş sakin giderseniz yakış baya azalıyor ama şehir içi 13-14 ün altına pek inmez sokak aralarında sıkışık trafikte 17 leri görmeniz doğaldır...

    lpg şehir içi 250-300 km arası gidiyor... 43 litre lpg ile


    uzun yolda 350-400 km civarı gidiyor...
    eğer otobanda sakin giderseniz bu ramanlar çok daha yükselebilir....


    Bence senin arabanın değerleri çok makul.Ben şu an 300 diesel kullanıyorum,
    Şehir içi 200 ytl mazotla 650 km yol ancak yapabiliyorum ki 300 bin lira cıvarına denk geliyor.
    6 silindir 3 L motor için çok atak bir araçta sayılmaz üstelik.O zamanki Mercedes teknolojisi öyle imiş.
    Bu sebeple hem 5.20 güzelliği konforu( mercedesten her zaman üstün diyorlar) ve sizin aktarmış olduğunuz bu yakıt değerleriyle bana çok makul geldi.
    Yakıt bakımından bir kaybım olmayacak o zaman benim ve daha mükemmel bir araç sahibi olacağım.
    Fakat 16 yıldır kesintisiz 300-250-200 gibi tüm dizelleri kullandım(mercedes) hakkını yemeyeyim çok masrafsız araçlar.

    Ama gönlüm hep 5.20 de idi.Nasip olursa bu yıl alacağım.Tüm Yardımlarınız için hepinize tekrar teşekkür ederim.
    Bu arada seninki düz vitesmi otomatikmi.




  • otomatik
    başka sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım...
  • arkadasım birşeyi belirtmek isterim...

    m52 motorlarda
    98 yılında bir değişiklik var

    m52b20 kodlu olan motor 94 yılından 99 yılına kullanılmaş bu motor da maksimum torku 4200 devirde alıyor....
    m52tub20 kodlu olan motor 98 den 2003 yılına kadar kullanılmış bu motor maksimum torku 3500 gibi düşük bir devirde alıyor...

    her 2 sininde olma ihtimali var 98 yılında hangisi kullanıldı bilmiyorum ...

    wikipedia da böyle bir bbilgi var aktarmak istedim..

    4200 ve 3500 devirler baya farklı...

    eğer m52b20 kullanılmışsa 98 yılında onun yakış değerleri ve performansı daha farklıdır...
    m52tub20 daha mantıklı gibi görünüyor....
  • Bakıyorum herkes motorlar problemli bitiyor vs. diye yazmış ama o bilmiş arkadaşlar motordaki sorunun ne olduğunu yazmamış. Bunu şu an için neyin ne olduğunu çok iyi bildiğim halde bende yazmıyorum. Konuyu başka bir açıdan ele alacağım.

    İddialar ve yazılanlar büyük oranda asılsız. 2 yıllık bir başlık ancak doğru olanın anlaşılması için cevap yazıyorum. BMW 1994 yılı sonunda pazara sunduğu M52 kodlu motorun bazı parçalarında Nikasil maddesini kullandı. Bu madde yüksek sülfür içeren yakıtların kullanıldığı ülkelerde motorun problem yaşamasına neden oldu. Ancak BMW yüksek sülfürlü yakıttan dolayı çok sorun yaşanan ülkelerde satılan araçların motorlarında 1997 yılından itibaren tekrardan çeliğe döndü. Şunu özellikle belirtmek isterim ki 1994 yılı M52 motorların Almanya ve bası avrupa ülkelerinde piyasaya sunuluş tarihidir.
    BMW Amerika hariç tüm dünya ülkelerine M52 motorlu araçları 1995 yılı sonundan itibaren 1996 model olarak vermiştir. Sorun yaşanan ülkelerdeki araçların motorları çelik alaşımlı olanlarla garanti kapsamında komple değiştirilmiştir ve bu araçların motor garantileri 3 yıla uzatılmıştır. 1996 model yılına sahip Türkiye'ye ithal edilen arçlarda da aynı sorun yaşanmış, ve bu araçların motorları komple garanti kapsamında değiştirilmiştir. 1998 yılından itibaren ithal edilen araçlarda ise bu sorun yoktur.
    Yani M52 motor sorunlu filan demeden gönül rahatlığıyla alıp kullanabilirsiniz M52 motora sahip BMW'leri. Zaten 1998 yılından itibaren M52 yok M52TU var. 2000 yılından itibarende M54 var.
    Alacağınız 1996 yada 1997 model yada bir kısım 1998 (1997 yılı kasım ayı öncesi üretim 1998 model) model M52 motorlu 520 yada 320'nin motorunda zamanında sorun olmuşsa zaten motoru garantiden değiştirilmiştir ve sorunsuzdur. Şu zamana kadr sorun çıkarmadıysa bundan sonrada çıkarmaz. Zaten bu araçların çoğu 400.000 km.'nin üzerinde. Her ne kadar odometresinde 200.000 km. yazanı bile bulmak güç olasada bu araçların çoğu 400.000 sınırını çoktan geçti.
    Kilometre düşürme ülkemizde moda olan bir işlmem olduğundan aracı alrıken sadece kilometreye bakmayıp bütün olarak incelemenizde fayda var.

    Son olarak M52 motorun ömrü ne kadardır derseniz, eğerki iyi bakılmış ve bakımları zamanında yapılmış, kaliteli yağ kullanılmış (açık 20w 50 diye satılan ancak ne olduğu belirsiz yağı 30.000 km.de değiştren araba kasapları var), motor ısınmadan gazına ayı gibi basılmamış (bu yazdıklarım tüm motorlar için geçerli) bir M52 motoru çok ama çok rahat 500.000 km.'yi arkasında bırakır. Bu kilometreleri sorunsuzca tamamlamış onlarcasını gördüm.

    Adana'da bir sigorta eksperinin 1997 yılında sıfır kilometre olarak alıp kullandığı lacivert renkteki M52 motorlu 320i coupé, 2006 yılında hala aynı kişi tarafından kullanılıyordu ve orjinal motoruyla tamı tamına 786.000 km.'deydi. Dikkatinizi çekerim, bu kilometre aracın motorunun yenilendiği kilometre değil. 786.000 km.'deki aracı sahibi sorunsuz kullanmaya devam ediyordu. Otomobil A'dan Z'ye Borusan Oto Adana bakımlıydı. Bu aracın bende şasi numarası dahil vardır. Tanıdığı olan ve bir şekilde bilgi alabilecek olan, Borusan Oto Adana'ya telefon açıp sorabilir. Şu anda halen aynı kişi tarfından kullanılıyor mu bilmiyorum ama soracağınız kişi 2006 yılında Borusan Oto Adana servis departmanında çalışıyorsa mutlaka aracı bilir.

    Tamam 786.000 gerçekten çok yüksek bir rakam ve her kullanıcı o kilometreyi yapabilir demiyorum. Ancak en azından bakımları özel serviste, yetkili servis standartlarında düzgün olarak yapılırsa profesyonel olmayan bir kullanıcının elinde bile 400.000 km. çok rahat yapılır. Çünkü daha şimdiden, "mümkün değil, şans, orjinal motor değildir" diyen ağızları duyar gibiyim. Fakat dediğim gibi, bilgi alabilecek yada Borusan Oto Adana'dayla bir şekilde ilişkisi olan en azından aracını servise bırakırken, servis danışmanlarının yanında ortaya sorsun mutlaka söylecek bir şeyleri olanlar çıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 24 Mayıs 2010; 18:14:41 >




  • hort (muş)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 24 Mayıs 2010; 18:47:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilitci
    ( Hala 300 D kullanıyorum)



    W124 terk edilir mi be hocam.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.