Şimdi Ara

4600cc V8 yakit tuketimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
2
Favori
5.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Arkadaşım şehirler arası veyahut sabit hızlarda çoğu araç az yakar.

    Fakat şehir trafiğinde o 12 litreyi 2 ile çarpmak durumunda kalırsan anlarsın diğer ufak hacim motorları.

    Ferrari 458 italianında yakıt verisi 13 litre civarı.25 litreden aşşağı yaktıramassın normal kullanımda.Anca uzun yolda sabit hızda gideceksin o zaman olur.

    http://forum.donanimhaber.com/m_59821224/tm.htm

    bu baslik altinda ferrari karsilastirmasi var. 13 litre yakan 458 verilerini gosteren site var mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Benim aracım 2001 model 1.6 otomatik vites. Ben sizinle aynı değerleri yakıyorum. Olayın aslında hacimle hiç ilgisi yok. Keşke vergi sorunu olmasa da ben de öyle bir arabaya binebilsem. Aslında kafamda var da bunu satıp 97-98 model bir tane Grand Cherokee almak. En fazla 2-3 milyar para ekleyeceğim üstüne...

    Bu arada bu değerler benzinle mi yoksa lpg mi?

    benzin bizim burda lpg yok ne yazikki

    ancak sunu belirteyim SUVler sedanlarin yaktiginin %20-30 fazlasi tuketiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Allons-y

    Hangi şehirde yaşıyorsunuz ? İstanbulsa hele birde köprü trafiği ise muhteşem.

    yok arkadasim ben yurddisindayim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Verilen değerler çok minimal,acaba orijinal halde mi bu performans gerçekleşti yoksa bir takım müdahalelerle mi?

    Ben de kısa süre sonra araç alacağım ve 3,5 lt v6 olacak araç.Nissan 350Z.

    Gerçi şu an yaklaşık 3 lt hacimli araç kullandığım için Nissan'ın pek sorun olacağını düşünmüyorum ama 5 lt civarı için müthiş değerler.

    yok aracta hicbir degisiklik yok ama sunu soylemem gerek arac standart c. vic degil p71 polis paketli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eggys

    daturkishulan abimiz forumdaki kaliteli bilgili ender insanlardan.. kendisi her konuda yardımcı oluyor bana kendisine buradanda teşekkürlerimi sunuyorum.. onun bu konudaki bilgilerinden yararlanalım derim..

    estafurullah eggy beni mahcup ediyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: eggys

    daturkishulan abimiz forumdaki kaliteli bilgili ender insanlardan.. kendisi her konuda yardımcı oluyor bana kendisine buradanda teşekkürlerimi sunuyorum.. onun bu konudaki bilgilerinden yararlanalım derim..

    estafurullah eggy beni mahcup ediyorsun




    öyle abi çevremde amerikandan en iyi anlayan sen varsın amerikandan anlıyorum diyen adam 2.5 silverado var sanıyor hayır şimdi benide yanıltıyorlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Arkadaşım şehirler arası veyahut sabit hızlarda çoğu araç az yakar.

    Fakat şehir trafiğinde o 12 litreyi 2 ile çarpmak durumunda kalırsan anlarsın diğer ufak hacim motorları.

    Ferrari 458 italianında yakıt verisi 13 litre civarı.25 litreden aşşağı yaktıramassın normal kullanımda.Anca uzun yolda sabit hızda gideceksin o zaman olur.

    http://forum.donanimhaber.com/m_59821224/tm.htm

    bu baslik altinda ferrari karsilastirmasi var. 13 litre yakan 458 verilerini gosteren site var mi?

    http://www.ferrari.com/english/gt_sport%20cars/currentrange/458-italia/performance_figures/Pages/technical_sheet_458-italia.aspx

    Buyrun 13 litre

    458 e turkiyede 13 litre yaktirmak...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    2004 ford crown victoria

    şehir içi 17mpg

    2002 745i 18 mpg

    745i nin fabrika verisi 13 litre ama 19 litre civarı yakıyor. Daha kötü fabrika verisi olan crown victoria nasıl 12 yakıyormuş çok merak ettim. Fabrika verisi bile 14 litre. Şehir içi diyip 60 km ortalama hızla geziyorsunuz heralde. Yoksa tek kelimeyle imkansız.

    uyduruyorum arkadasim buraya yalan yannis konular acip sizi kandiriyorum.

    avrupada uretilen araclarin olcum standartlari ile amerikan standartlari birbirinden farkli. avrupada katalog uzerinde az gosterecem diye yakit tuketim teslerinde araca yuk olacak hicbirsey devreye sokulmaz. ne klima ne de elektrikli herhangi bir donanim. ama anside durum tam tersidir yakit tuketimi gercegi yansitmasi icin klima sonuna kadar acilir elktrikli donanimlar devreye sokulur ve sehirici yakit tuketimi testi yapilirken arac sabit hizda gitmez onun yerine belli sure araligiyla arac durdurulup kaldirilir. o yuzden avrupada uretilen araclarin katalog verileri gercekle uyusmayabilir.

    ortalama 14 litre gozukuyor demissin ben fueleconomy.gov dan bakiyorum simdi ortalama 13 gozukuyor. bu SAE olcumlerine gore yapilan test sonuclari. benim bi onceki tuketim degerlerim 9-15 ortalamasini alirsan zaten 13e yakin bir deger 12 cikiyor. ayni sitede kullanici degerlerine de yer verilmis o degerlere bakarsan lab testleri sonuclarindan daha dusuk ciktigini da gorursun ayni benim buraya yazdigim gibi.




  • şehir içi var şehir içi var,

    mesela ben ankara şehir içi, ev iş arası kendi aracımla(skoda octavia RS 2.0 TFSI 200hp) 7.9l/100km ortalama yakalayabiliyorum,ama istanbul köprü trafiğine girsem 11-12 litrenin aşağısını görebileceğimi sanmıyorum.

    abimde 2008 porsche cayenne turbo var,v8 500 hp, şehir içinde 22 litre yakıyormuş, 6ileri otomatik vitesi var.

    bence siz o ford crown ile istanbul trafiğine girseniz, 18 litrenin altını göreceğinizi pek sanmam.

    -sonuçta avrupalı üreticiler araçları az yaksın diye zilyon tane teknoloji kullanıyorlar,
    fren geri kazanım teknolojisi
    start-stop otomatiği,
    yüksek basınçlı direk enjeksiyon sistemi,
    turbo beslemeli yeni nesil, daha az devir çeviren motorlar,
    değişken zamanlamalı sübap sistemleri,
    yeni nesil otomatik şanzımanlar(örnek bmw 8 ileri vs...)

    eğer siz bütün bu teknolojiler bir işe yaramaz işin sırrı yüksek hacim düşük beygir ve 4 ileri otomatik viteste diyorsanız bilemiycem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Magnat_HiFi -- 20 Temmuz 2012; 18:42:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    2004 ford crown victoria

    şehir içi 17mpg

    2002 745i 18 mpg

    745i nin fabrika verisi 13 litre ama 19 litre civarı yakıyor. Daha kötü fabrika verisi olan crown victoria nasıl 12 yakıyormuş çok merak ettim. Fabrika verisi bile 14 litre. Şehir içi diyip 60 km ortalama hızla geziyorsunuz heralde. Yoksa tek kelimeyle imkansız.

    Amerika'dakiler EPA verisi. Dikkatli kullanımla bu verilerin altına inmek çok kolay. Hatta 2005'den sonra şehrdışı hesaplamaları da sabit hızla yapılmıyor, 60-140 arası bir dögüye göre yapılıyor. Şehir içi de tam sıcak motorla yapılmıyor yine. Gerçi şehir içi kısmı sanıyorum ECE normlarında da benzer şekilde test ediliyor.

    EPA'da farklı olarak saha testlerinden sonra bir de mühendislik doğrulama isteniyor. Yani testte 14mpg alındı ise nasıl alındığı bir de ispatlanmak zorunda. Dolayısıyla bu sayede geriye dönük iterasyon da yapabiliyorlar. Mesela 2005'de kurallar değiştiğinde 80'lerden beri yaptıkları tüm ölçümlerin yeni kurallarla ne olacağını tahmin edebildiler. Çünkü ellerinde her motor için tüketim modelleri vardı.

    Hiç bir aşamada üretici yok, bağımsız test kuruluşlarına yaptırııyor. manipülasyonu engellemek için EPA'nın finansmanı da senatoya bağlı değil, direkt başkanlığa bağlı. EPA'nın her alandaki verlerini akademiler referans olarak kabul ediyor. Keşke alternatifi olsa ama daha iyisi veya yakını yok.

    7-45'e gfel,irsek peformans odaklı bir otomobil. Daha kısa şanzıman oranları varsa sapmlar olumsuz ymönde ve daha çok olacaktır. Tecrübeme göre belirli bir hacimin üzerinde (~3lt diyelim) son dişli oranı tüketimi herşeyden daha çok etkiliyor. Yani motorun 4 veya 6 litre olması don dişli oranının 2.70:1 veya 3.50:1 olmasının yanında daha önemsiz kalır.

    Son dişli oranı 90'larda opsiyon olmaktan çıkınca unutuldu. Son zamanlarda da büyük motorlara geeçen insanlar bunu gözardı etmek hatasına düşüyorlar bence. Birisi 1.6 otm gibi yakıyor derken, diğeri de 20 litreden aşağıya düşmüyorum diyor. Sanıyorum bu diferansiyel oranından.

    Bir de yüksek devirli motorlar için her bakımdan daha hassas olacakları anlayışı var. Pistonlar arası ağırlık dağılımı hassas doğru ama toleranslar yüksek devirli motorlarda daha açıktır. Bu da soğukken ve dur kalk trafiğinde tüketim olarak kendini belli eder. Yani geleneksel Amerikan mekaniğinde hem tolerans düşük hem de motor kullanım süresince zorlanmamış oluyor, belki 4500 devri görmeden 200'ü görüyor, motoru nasıl zorlayacaksıınız. Yani büyük resimde, 15 20 yıl değerlendirilince karlı çıkılabilir.

    ABD'de devletin teknik politikası kullanım ömrü boyunca tüketim ve toksik emisyon olmuş. Bunu standartların ince tanımlarına bakınca görebiliyoruz.



    hocam sen universitede doktor ya da profesor musun cok merak ediyorum gercekten

    oyle bir yaziyorsun ki yazdigin bilgilerle ilkkez karsilasmis oluyorum ne zaman yazdiklarini okusam. tam anlayabilmek icin zaten 2-3 kere okumam gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    şehir içi var şehir içi var,

    mesela ben ankara şehir içi, ev iş arası kendi aracımla(skoda octavia RS 2.0 TFSI 200hp) 7.9l/100km ortalama yakalayabiliyorum,ama istanbul köprü trafiğine girsem 11-12 litrenin aşağısını görebileceğimi sanmıyorum.

    abimde 2008 porsche cayenne turbo var,v8 500 hp, şehir içinde 22 litre yakıyormuş, 6ileri otomatik vitesi var.

    bence siz o ford crown ile istanbul trafiğine girseniz, 18 litrenin altını göreceğinizi pek sanmam.

    -sonuçta avrupalı üreticiler araçları az yaksın diye zilyon tane teknoloji kullanıyorlar,
    fren geri kazanım teknolojisi
    start-stop otomatiği,
    yüksek basınçlı direk enjeksiyon sistemi,
    turbo beslemeli yeni nesil, daha az devir çeviren motorlar,
    değişken zamanlamalı sübap sistemleri,
    yeni nesil otomatik şanzımanlar(örnek bmw 8 ileri vs...)

    eğer siz bütün bu teknolojiler bir işe yaramaz işin sırrı yüksek hacim düşük beygir ve 4 ileri otomatik viteste diyorsanız bilemiycem




    eğer siz bütün bu teknolojiler bir işe yaramaz işin sırrı yüksek hacim düşük beygir ve 4 ileri otomatik viteste diyorsanız bilemiycem

    ben oyle bisey mi demisim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Arkadaşım şehirler arası veyahut sabit hızlarda çoğu araç az yakar.

    Fakat şehir trafiğinde o 12 litreyi 2 ile çarpmak durumunda kalırsan anlarsın diğer ufak hacim motorları.

    Ferrari 458 italianında yakıt verisi 13 litre civarı.25 litreden aşşağı yaktıramassın normal kullanımda.Anca uzun yolda sabit hızda gideceksin o zaman olur.

    http://forum.donanimhaber.com/m_59821224/tm.htm

    bu baslik altinda ferrari karsilastirmasi var. 13 litre yakan 458 verilerini gosteren site var mi?

    http://www.ferrari.com/english/gt_sport%20cars/currentrange/458-italia/performance_figures/Pages/technical_sheet_458-italia.aspx

    Buyrun 13 litre

    458 e turkiyede 13 litre yaktirmak...

    veriye diger siteden de baktim orda da ayni. demek uzun yolda 13litre yakiyor gercekten. sehirici 20 litre tuketiyormus bu arada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    Belki konuyla alakasız olacak ama;

    Önümüzdeki 1-2 yıl içinde gerçekleştirmeyi düşündüğüm bir planım var.

    İkinci araç olarak, sadece haftasonları ya da uzun yolda kullanmak için 2000-2002 arası (W215) CL500 almayı düşünüyorum.

    Biraz araştırdım piyasadaki araçlar 140.000 - 200.000 km arasında değişiyor.

    Motor 5 litre V8, 306 HP, sizin de yazınızda bahsettiğiniz gibi fazla zorlanmamış, 61 HP / litre gibi bir spesifik güce sahip, "başarısız" () bir motor. Ben motorun gırtlağına kadar sıkıştırılmamış olmasından yola çıkarak, böyle bir motorun oldukça uzun ömürlü olacağı kanısına varıyorum, yanıyor muyum?

    Kısacası bu motor hakkındaki görüşünüz nedir, başıma iş mi alırım? Vergisi ve normal bakımlarını karşılayabilecek mali gücüm var fakat normalin dışında problemler yaratırsa sıkıntıya girebilirim.

    Siz ne dersiniz böyle bir maceraya atılmak konusunda? Hazır V8, büyük hacim falan demişken bilgilenelim

    http://www.youtube.com/watch?v=gWHaJ3Zta_g




  • Hacim küçüldükçe daha az yakmaz tersine daha fazla yakar.Koyun 160 hp'lik 1.6'lık motoru bir arabaya yakıt tüketimlerini bir yere yazın sonra aynı arabaya 2.0 160hp lik bir motor koyun verileri karşılaştırın gerçekten arada fark bile var.Yüksek hacimli motor daha az yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre1270393 -- 20 Temmuz 2012; 21:19:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre1270393

    Hacim küçüldükçe daha fazla yakmaz tersine daha az yakar.Koyun 160 hp'lik 1.6'lık motoru bir arabaya yakıt tüketimlerini bir yere yazın sonra aynı arabaya 2.0 160hp lik bir motor koyun verileri karşılaştırın gerçekten arada fark bile var.Yüksek hacimli motor daha az yakar.

    hocam hacim küçüldükçe daha az yakar deyip,yüksek hacimli motor daha az yakarla bitirmişsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    2004 ford crown victoria

    şehir içi 17mpg

    2002 745i 18 mpg

    745i nin fabrika verisi 13 litre ama 19 litre civarı yakıyor. Daha kötü fabrika verisi olan crown victoria nasıl 12 yakıyormuş çok merak ettim. Fabrika verisi bile 14 litre. Şehir içi diyip 60 km ortalama hızla geziyorsunuz heralde. Yoksa tek kelimeyle imkansız.

    Amerika'dakiler EPA verisi. Dikkatli kullanımla bu verilerin altına inmek çok kolay. Hatta 2005'den sonra şehrdışı hesaplamaları da sabit hızla yapılmıyor, 60-140 arası bir dögüye göre yapılıyor. Şehir içi de tam sıcak motorla yapılmıyor yine. Gerçi şehir içi kısmı sanıyorum ECE normlarında da benzer şekilde test ediliyor.

    EPA'da farklı olarak saha testlerinden sonra bir de mühendislik doğrulama isteniyor. Yani testte 14mpg alındı ise nasıl alındığı bir de ispatlanmak zorunda. Dolayısıyla bu sayede geriye dönük iterasyon da yapabiliyorlar. Mesela 2005'de kurallar değiştiğinde 80'lerden beri yaptıkları tüm ölçümlerin yeni kurallarla ne olacağını tahmin edebildiler. Çünkü ellerinde her motor için tüketim modelleri vardı.

    Hiç bir aşamada üretici yok, bağımsız test kuruluşlarına yaptırııyor. manipülasyonu engellemek için EPA'nın finansmanı da senatoya bağlı değil, direkt başkanlığa bağlı. EPA'nın her alandaki verlerini akademiler referans olarak kabul ediyor. Keşke alternatifi olsa ama daha iyisi veya yakını yok.

    7-45'e gfel,irsek peformans odaklı bir otomobil. Daha kısa şanzıman oranları varsa sapmlar olumsuz ymönde ve daha çok olacaktır. Tecrübeme göre belirli bir hacimin üzerinde (~3lt diyelim) son dişli oranı tüketimi herşeyden daha çok etkiliyor. Yani motorun 4 veya 6 litre olması don dişli oranının 2.70:1 veya 3.50:1 olmasının yanında daha önemsiz kalır.

    Son dişli oranı 90'larda opsiyon olmaktan çıkınca unutuldu. Son zamanlarda da büyük motorlara geeçen insanlar bunu gözardı etmek hatasına düşüyorlar bence. Birisi 1.6 otm gibi yakıyor derken, diğeri de 20 litreden aşağıya düşmüyorum diyor. Sanıyorum bu diferansiyel oranından.

    Bir de yüksek devirli motorlar için her bakımdan daha hassas olacakları anlayışı var. Pistonlar arası ağırlık dağılımı hassas doğru ama toleranslar yüksek devirli motorlarda daha açıktır. Bu da soğukken ve dur kalk trafiğinde tüketim olarak kendini belli eder. Yani geleneksel Amerikan mekaniğinde hem tolerans düşük hem de motor kullanım süresince zorlanmamış oluyor, belki 4500 devri görmeden 200'ü görüyor, motoru nasıl zorlayacaksıınız. Yani büyük resimde, 15 20 yıl değerlendirilince karlı çıkılabilir.

    ABD'de devletin teknik politikası kullanım ömrü boyunca tüketim ve toksik emisyon olmuş. Bunu standartların ince tanımlarına bakınca görebiliyoruz.



    hocam sen universitede doktor ya da profesor musun cok merak ediyorum gercekten

    oyle bir yaziyorsun ki yazdigin bilgilerle ilkkez karsilasmis oluyorum ne zaman yazdiklarini okusam. tam anlayabilmek icin zaten 2-3 kere okumam gerekiyor.

    ben de merak ettim şimdi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    quote:

    Orijinalden alıntı: emre1270393

    Hacim küçüldükçe daha fazla yakmaz tersine daha az yakar.Koyun 160 hp'lik 1.6'lık motoru bir arabaya yakıt tüketimlerini bir yere yazın sonra aynı arabaya 2.0 160hp lik bir motor koyun verileri karşılaştırın gerçekten arada fark bile var.Yüksek hacimli motor daha az yakar.

    hocam hacim küçüldükçe daha az yakar deyip,yüksek hacimli motor daha az yakarla bitirmişsiniz

    kendi dediğine kendi de inanmıyor herhalde




  • daturkishulan söylemese inanmam ama ona yalan söylüyorsun demek hadsizlik olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: miraculous

    quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    quote:

    Orijinalden alıntı: emre1270393

    Hacim küçüldükçe daha fazla yakmaz tersine daha az yakar.Koyun 160 hp'lik 1.6'lık motoru bir arabaya yakıt tüketimlerini bir yere yazın sonra aynı arabaya 2.0 160hp lik bir motor koyun verileri karşılaştırın gerçekten arada fark bile var.Yüksek hacimli motor daha az yakar.

    hocam hacim küçüldükçe daha az yakar deyip,yüksek hacimli motor daha az yakarla bitirmişsiniz

    kendi dediğine kendi de inanmıyor herhalde

    valla bilmiyorum artıkk okadarını.arkadaş kendi gelince aydınlatsın bizi.ama ben yardımcı olması açısından,kendi aracımı örnek vereyim.şu anda 2.0 hacimli araç kullanıyorum.önceki aracım 1.6 idi.şiçi aşırı trafikte kullanmadıkça,2.0 araç daha az yakıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: miraculous

    quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    quote:

    Orijinalden alıntı: emre1270393

    Hacim küçüldükçe daha fazla yakmaz tersine daha az yakar.Koyun 160 hp'lik 1.6'lık motoru bir arabaya yakıt tüketimlerini bir yere yazın sonra aynı arabaya 2.0 160hp lik bir motor koyun verileri karşılaştırın gerçekten arada fark bile var.Yüksek hacimli motor daha az yakar.

    hocam hacim küçüldükçe daha az yakar deyip,yüksek hacimli motor daha az yakarla bitirmişsiniz

    kendi dediğine kendi de inanmıyor herhalde





  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.