Şimdi Ara

__________ 43-45 bin TL'ye Insignia alınır mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
819
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu araç hakkında pek bilgim yok. Donanım, konfor vs hakkında hiç şüphem yok cok iyi.
    Ama motor olayı biraz muallak. Herkes başka birşey söylüyor.

    1.6 atmosferik 115 hp
    1.4T 140 hp
    1.6T 180 hp
    olan motorlardan en iyisi en az yakanı ve çekişi iyi olanı hangisidir ?

    Takas teklifi geldi.. 1.6 115 hp olandan. Bu motorun çekişinin kötü olduğu konuda yazılanlar var.
    115 hp olan bir motor bu araca yeterli gelmez mi ?

    Herkesin sorduğu şey, LPG li olanlarda sübap erimesi mi oluyor?
    Sübapların yan sanayi çelik sübap ile değişmesi 1200 TL tutuyor demiş bir arkadaş.

    Bu arabanın iyisini 43-45 bine alamaz mıyız ? İnternette 39binden başlıyo fiyatlar.
    2008-2009 olabilir. 2-3 parça boya olabilir. Hasar kaydı 5000TL ye kadar sorun değil.

    Son olarak da;
    Aklımda Fiat Bravo Sportstyle 1.6 mjet 120hp ya da 1.4 turbolu 120-150hp olanlardan almak vardı.
    Insignia aklımı karıştırdı.

    D segment bir araba. Çok mu masraflı olur ? Yakıtı düşünen bir adam olduğuma göre maddi durumum çok iyi değildir :D
    Bu üst sınıf bir araba yedek parçası ve bakımları diğer araclara göre daha mı pahalı olur ?







  • ofamof kullanıcısına yanıt
    En başta 115'likle başlayayım. Arabaya yetmeyen beygir gücü değil, bu motorun 4000 devirde 155 Nm tork vermesi. Yani bu ne demek? Yeterli çekiş gücünü elde etmek için düşük vites yüksek devir kullanacaksınız. Motor arabanın ağırlıyla başedemezken bir de ek yüke binecek ve çok yakacak. Yokuş yukarı kamyon sollamaya çıktıysanız ne demek istediğimi anlamışsınızdır.

    180 beygirlik olan bu araca en çok yakışan motordur. Bastığınızda hakkını verir ama turbo gücünü yüksek devirde vermeye ayarlı olduğundan basınca çok yakar. Sakın ben basmam demeyin ne ara o hızlara çıktığınızı anlamazsınız bile Her ne kadar LPG ile kullanıp memnun olan varsa da genel olarak uyumsuzdur. Sübap erimesi bu motorda olur. En yaygın sorun budur ama tek sorun bu değildir.

    140 beygirlik olanlar ise sonradan 2012'de çıktı. Bu yüzden görece olarak daha pahalıdır. Bu motora fabrikasyon LPG de takılabildiği için en uyumlusu budur. Aklınızdan 115 ile 140 arasında fazla bir fark yok diye geçirmiş olabilirsiniz. Farkı şudur: motor turbodur ve düşük devirden itibaren 200 Nm sabit tork üretir. Benzinlilerde şu an en az bu motor yakar.

    Aracın kendisine gelirsek, genel davranışı sergileyip aracın 2. eli ucuz olduğundan C sınıfı araçla kıyaslıyorsunuz. Aracın aklınızı çelmesi çok normal ama önce ihtiyaçlarınızı belirlemelisiniz. Çoğunlukla şehir içinde kullanacaksanız ben olsam C sınıfı tercih ederdim. Ama amacınız şehirdışı uzun yolculuklar ise C sınıfını düşünmeyin bile. Bir de D sınıfının doğal olarak bakım giderleri daha fazladır.




  • MaSaFeL M kullanıcısına yanıt
    çok teşekkürler cevap için, baya aydınlatıcı oldu.
    C sınıfı bir araç mesela Astra J kasalar aynı para hatta daha da yüksek fiyatları... Bu enteresan...
    Bu arada 115hp atmosferik ile 140turbo olan arasında fazla bir fark yok diye hiç düşünmedim. Bariz bir fark var tabiki sadece beygir değil ordaki olay..
    115 turbo ve 140 turbo olsa o zaman aradaki fark azalırdı. ama biri atmosferik.. bana göre bu devirde ölü motor.. artık turbo motorlar üretiliyo.. düşük CC de yüksek güç ve tork alınıyor.. atmosferik almak cok da mantıklı değil bence.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.