Şimdi Ara

40binde baskı balata biter mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
34.619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: elantra

    Sn. dedikodu,
    öncelikle başınıza gelen talihsiz durum için "geçmiş olsun" diyorum... Bahsettiğiniz "cartlama" sorununun değişik bir versiyonu benim 2005 model ELANTRA aracımda da mevcut. Şöyle ki, sizinkinin tam tersi şekilde, benim aracımın şanzımanı vitesi 1'den 2'ye veya 2'den 3'e atarken ses yapıyor...
    Bu sorunumu ilettiğim ve beraberce test sürüşü yaptığımız (gariptir o gün ben ve beraber teste çıktığımız iki usta aracı kullanmamıza rağmen hiç ses yapmadı ???) Tuzla Merkez Servis yetkilileri, olayın senkromeç dişlisinden kaynaklanıyor olabileceğini, eğer ilerlerse araç beş yıllık garanti süresini geçirmediği her zaman ücretsiz değiştirileceğini söylediler... Ben de yeni aracımın şanzımanını çok mecbur kalmayınca elletmemek için çıkan sese karşı iki değişik yöntem buldum ve oldukça işe yaradı;
    1- 1'den 2'ye veya 2'den 3'e geçerken, yolun akış hızı uygunsa, 2500 devir civarına çıkıyorum, debriyaja basıyorum, 1-2 saniye bekliyorum, devir 2100-2200 civarına düşünce vitesi değiştiriyorum,
    2- aynı işi eğer yol hızlı akıyor veya kalabalıksa bu sefer direkt olarak 3000 devire çıkıp aniden vitesi bir üste atarak yapıyorum...
    Kendimce bulduğum bu iki yöntemle şimdilik ses olayını aştım gibi geliyor, ancak bu yaptıklarımın debriyaj balatasına etkilerini bilemiyorum açıkçası...
    Eğer yakınsanız, sorununuz için Tuzla Merkez Servisine randevu alarak başvurmanızı önerebilirim, çünkü orası, bildiğim kadarı ile, diğer yetkili servislerin çözemediği işleri çözebiliyor...
    Saygılarımla...



    O zaman bu arabalarda sıklıkla şanzıman sorunu yaşanıyor diyebilir miyiz?
    ben de benzeri bir çözüm bulmuştum; 3'ten 2'ye çekeceğim zaman önce 4'e sonra hemen 2'ye çekiyordum cartlamıyordu.
    20bin bakımda durumdan bahsedince adamlar hemen değiştirelim yoksa şanzıman dağılır, yolda kalırsın dediler; mecburen değiştirin dedim.




  • 40 binde bitmemesi lazım bu işin içinde bir dedikodu olmasın


    not : kullanım kosullarına gore degişir. arabayı kotu kullandıysan 40 da degil 30 bitmesi bil normal
  • kullanmaya bağlı biter
  • arkadaşlar arkadaşın anlattığına göre kullanımda bir hata yok .. arabadamı var diyeceğim 40.000 e gelmiş kuzenımde var elentra 2005 model arabanın balatalarda tık yok yani.. peki sorun nerde ? budurumda çaresiz kalıyoruz..
  • 2004 Honda Civic Type R
    20.000 km de baskı balata değişti...

    Kullanıma göre ve balatanın yapısına göre ömrü değişir.
    S2000'lerin bazıları fabrika çıkışı balatayı 5.000km de bitirebiliyorlar mesela.

    Ama stock kullandığım eski aracımda 90.000 km'de değişmiştim.
  • 2000 km deBASKI BALATASI BİTEN ARACTA GÖRDÜM DİGERLERİNE NAZARAN BUNUN NEDENİ KULLANIMLA ALAKALIDIR EGER ASIRI ZORLAMA YAPTIYSA BİTMESİ NORMALDİR

    MESELA OTOPARKCILARDA BUNA BİR NEDEN OLARAK GÖSTERİLEBİLİR
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    2000 km deBASKI BALATASI BİTEN ARACTA GÖRDÜM DİGERLERİNE NAZARAN BUNUN NEDENİ KULLANIMLA ALAKALIDIR EGER ASIRI ZORLAMA YAPTIYSA BİTMESİ NORMALDİR

    MESELA OTOPARKCILARDA BUNA BİR NEDEN OLARAK GÖSTERİLEBİLİR

    2000 km de otoparkçı baskı balatanı bitirdiyse o adamı alnından vur bence...
  • Ben de 52bin küsürde aldığım 2. el aracın debriyajı epey yukarda kavrıyordu. Bikaç ay bu şekil sorun olmadan kullandım ama zamanla benim kullanımım sonucu daha da kötüleşti. Değiştirdim komple. Şu an çok daha iyi. Ben de daha iyi sürüyorum. Bu olay benden önceki sahiplerinin kullanımımıyla alakalıydı. Ben de arızanın büyümesine katkıda bulundum 10 ay içinde. Ancak şu an çok daha iyi. Bilmem anlatabildim mi?
  • @dedikodu,

    aracla ilgili konuyu sonuca baglayabildiniz mi? Yoksa razi olup oluruna mi biraktiniz en son?

    Ben de geçtigimiz haftalarda fiat tipo aracimin debriyaj setini degistirdim. Aracin performansinda artik hissedilir bir azalma ortaya cikmisti. Balata sokuldugunde artik bitmis oldugunu gorduk. Kaç km kullandigima gelince: 95 000 km ! Uzerindeki orijinal balata sadece 40 000 km dayanmisti. Ustelik bastan beri araci sehir içinde kendim kullaniyorum ve ilk sahibiyim. Kullanim tarzinin balata omrune etkisi olmasinin yaninda, malzeme kalitesinin de bir etken oldugunu unutmamaliyiz diye dusunuyorum. Acaba araclara fabrikasyon olarak gorece daha kisa omurlu balatalar mi takiliyor???
  • Yanlış kullanım+Hyundai bu sorunun cevabı(ama hyundainin payı ne kadar bilmem,belki de hiç yoktur.)
  • Yol aynı süren aynı.Acaba hyundai nin pedalı çok yumuşak geldi diye alışamadı mı?Renault dan sonra Hyındai biraz yumuşak kalır.Sanırsam elantra Hidrolik kavramalı bu sebeple çok yumuşak olabilir.Eğer hyundai böyleyse yazık ama sanmıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    baskı balatanın erken değişmesinin sebepleri

    1. sürekli aşırı zorlama ve yük altında çalışma
    2. kullanım hataları (dikkatsiz kullanım)
    3. baskı balatanın montaj hataları
    4. kalitesiz (daha ucuz) baskı balata
    5. Fabrikasyon hatalar / imalat hataları
    6. Araca, uygun olmayan balatanın kullanılması (kronik sorun)


    +1
  • servisler genelde abi yeeaa bu balata bitmiş yeeaa baskıyıda değiştirmemiz lazım mantığıyla hareket ettikleri için çok normal balatayı değiştirmeleri eğer 140.000 de balata değiştirirseler nasıl ekmek yiyecekler 450 ytl imiş yuhh yani hiçbir zaman tamir yoluna da gitmez servisler değişecek aaabi tamiri mimkin değil..dışarıda bir ustaya gidilseydi eminim balata değişmezdi..kullanıcı aynı şartlar aynı..
  • Ben geçen sene yolda kalmış bir komuşumuzun 1999 model mit. Cold dizelini benim palio ile çekmiştim 4 KM kadar. Yokuşta çekerken baskı balatayı bozduk. bu bana büyük bir ders oldu. Yardım edelim derken baskı balata değiştirmek zorunda kaldık...
  • Bizim 60binde pek memnun değilim...

    Normaldir, bi 15-20 bin sonra bende değiştireceğim..

    Ben hergün şehir içi İstanbul cehenneminde kullandığım için balatanın yıpranması normal ...

    Benim çektiğimi balatanın da çektiğini düşünüyoru da, benim sol ayağım yıprandı balata yıpranmaz mı???
  • antiochos senin arabada fiat mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MULTIJET13

    antiochos senin arabada fiat mı?

    yok bea opel...

    ya benim balata da bişi yok ta...

    Eskisi gibi değil.. Ustaya sordum bişi yok normal gide o dedi... Ama ben anlıyorum sonuçta, ne bilim şimdi değiştirmeye gerek yok dedi usta ama ben 15-20bin sonra atarım...Hatta beklemem yaza değiştiririm, eğer böyle hergün dur kalk istanbul trafiğinde kullanacaksma, ama Astra bana kalmayacak...

    Babam buralarda kullanıyor babam bu balatayla 100 bin yapar buralarda gider yani ,160bin de değiştirir nerede kullandığına nasıl kullandığına bağlı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 3 Kasım 2006; 16:59:59 >
  • valla doğan ın gözünü seveyim 92000 km de tık yok hala allah nazardan saklasın
  • Yukarıdaki yazıların çoğnu mümkün olan en hızlı biçimde okudum. Bazı cevapları da atlamış olabilirim.
    Önce kendimden birkaç örnek vereyim.

    Fiat Uno aracıma artık zamanı gelmiştir diyerek baskı-balata-rulman değiştirdim 95000km'de söktüğümüzde daha klometre yapabileceğini de farkettim.

    Daha önce sahip olduğum 1.6 Ford Taunus'un kavrama setini ortalama 35-40bin'de bir değiştirirken daha sonra kullandığım Ford Taunus GTS'de değişim 120000km'de yapıldı.

    Şu anda kllandığım Toyota Avensis'te 40000km'de 1'nci viteste kalkış anında hafif bir silkeleme söz konusu.

    Netice: Kavrama grubu yol şartlarına, kullanıma, markaya, modele, malzeme kalitesine ve aklıma gelmeyen birçok ilave unsura bağlı olarak değişmektedir. Ancak 40000km'deki bir araçta ortaya çıkan kavrama grubu arızası genellikle başka bir arızaya bağlı aşınmadır.

    Aklıma gelenler,

    - Rulmanın su ile temas sonucu bozulması ve sistemi bozması (yatan araçlarda ortaya çıkar)
    - Debriyaj ayarının bozulması sonucu sürekli sürtünmede kalan kavrama grubu
    - Debriyaj diskinde ortaya çıkabilecek bir perçin arızası sonucu diskin bozulması

    ve benzerleridir.

    Bence hayati bir önem taşıyan kavrama grubu arızalarının bir an önce giderilmesi, arızanın hissedildiği anda müdahale edilip sistemin (Baskı-balata-rulman üçlüsü) yenilenmesi gerekir. Arızanın aynı kullanım periyodunda tekrarlaması aracın dizaynına yorulabilir.




  • kullanıma bağlı bitmesi doğaldır hyundai accent ve getz kullandım kavraması çok aşağıda
    sürekli kavrama noktasıyla kalkış yapıldıysa ve sürekli dur kalk doğaldır yani
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.