Şimdi Ara

40binde baskı balata biter mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
34.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Herkese Merhaba,
    Arabamı 40bin bakıma verdim. debriyaj kavraması çok yukarıya kaydı diye de şikayet bildirdim. Arayıp baskı balata bitmiş, değiştirmemiz gerekiyor dediler. masrafı 450 milyon civarında tutarmış.
    Anlamadığım bişey var benim bundan önceki arabam olan Reno9'un baskı balatasını 124binde değiştirmiştim ve hala kaçırma yapmıyordu, sadece pedal çok sertleşmeye başlamıştı. ama bu yeni 2004 model elantra'nın baskı balatası 40 binde bitti.
    Şimdi her iki arabayı da kullanan ben, üstelik de aynı güzergahta (sürekli evimle işyerim arasında) kullandığım halde aradaki 1'e 3'lük fark (40bin nire 124bin nire?..) nerden kaynaklanıyor anlayabilmiş değilim. şöför aynı, yol aynı bir tek arabalar farklı.

    Reno9 - 1400cc - 72hp - 945kg (lpg kitiyle)
    Elantra - 1600cc - 105hp - 1278kg - +klima +hidrolik direksiyon

    1-Böyle bir fark yukarıdaki teknik özelliklerin farklı olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?
    2-malzeme kalitesinden kaynaklanıyor olabilir mi?
    3-40bin km baskı ömrü normal mi?
    4-servislerde change yapılmış olma ihtimali olabilir mi?

    Daha henüz hiçbir fren balatası değişmemişken (yani arabayı o denli nizami kullanıyorken), baskı balata bitirmiş olmayı bir türlü aklım almıyor.

    Bu konuda uzman ve tecrübeli arkadaşların yardımını rica ediyorum.

    Teişekkürler


    arkadaşım arabanın baskı balatasınınkm filan bir alakası yok.Tamamen kullanıcı hatasından kaynaklanır.Ver bana bi arac 10 dakkada bitireyim debriyajını..Bunu yapmak çok zor değil..Tamin ediyorum aracı yokuşta çok fazla zorladın diye düşünüyorum..Ekseri yokuşta zorlarsan, aracı kaldıramassan o zaman büyük hasar alır...Şöyle bir örnek veriyim sana ben..Ben oto yedek parçacısıyım doğan taksisine debriyaj baskı balata seti sattım adam bir ay sonra geldi yanıma benim baskı balata bitmiş dedi...Adam bana diyo bana arızalı mal verdin dedi bana..Adama tak izah ettik canımız çıktı..Bizimn millet biraz geç anlar biliyosunuz...İşte böyle Kısaca aracını yokuşta zorlama bence eğer yokuşta kalkarken zorlanıyosan el freninle kakmayı dene derim..




  • baskı diskini 10,000 km de dahi bitirenler var bu gerek malzeme kalitesi gerekse kullanımdan kaynaklanan sorunlardan olabilir.
    ancak diğer renault da baya bi km yapmışşınız ve aynı yolda aynı şekilde kullanıyorsanız bitmemesi gerekiyor.
    belki de malzeme kalitesinden kaynaklanan bir durum vardır.
  • DEDİKODU,
    3. VİTESTEN 2 YE ÇEKERKEN BAHSETTİĞİN OLAY SENKROMEÇ SORUNU.
    SENKROMEÇ DEĞİŞTİRMEDEN DE KESİLMEZ... DEMEKKİ DEĞİŞMİŞ...
    ANCAK, BU İŞLEM ESANASINDA, ŞANZIMANIN TAMAMEN İNDİRİLİP SÖKÜLMESİ GEREKİR. VE BU SIRADA BASKI BALATA DA ÇIKARILMIŞTIR.
    KORKARIM Kİ, CHANGE VAR. (AMAÇ, SENİN ARACINDAN ÇIKAN BALATAYI KULLANMAK DEĞİL; SENİ KISA ZAMANDA SERVİSE ALIP, BASKI BALATA BİTTİ DEYİP ÖPMEK).

    ÇÜNKÜ NORMAL KULLANIMDA 40 BİNDE DEBRİYAJ BALATASI BİTMEZ...
    (ANLATTIKLARINDAN ANLADIĞIM KADARIYLA, ARACI NASIL KULLANMAK GEREKTİĞİNİ BİLEN BİRİSİN. DAHA ÖNCE DE DEĞİŞİK ARAÇLAR KULLANMIŞSIN... BALATAYI BİTİRECEK TARZDA ACEMİCE KULLANMADIĞIN BELLİ OLUYOR.)

    YANİ, ANLAYACAĞIN OLAN OLMUŞ. EĞER ARACIN GARANTİSİ DEVAM ETMİYORSA, SANAYİDE İYİ BİR USTAYA YAPTIRABİLİRSİN...
    ANCAK ŞANZIMANI İNDİRMEK 150 YTL DEN AŞAĞI DA OLMAZ...
  • DEbriyajı sağ ayakla kullan hiç eskimez
  • BENİM SORUYA KİMSE CWP WERMEDİ YA WALLA WAR BU İŞTE Bİ İŞ




  • miraz.miraz, sikayetinizi biraz daha detayli anlatabilirseniz fikir verilebilir kanaatindeyim. Araç nasil gitmiyor? devir yukselmesi normal mi, vites bosta iken gaz verince tikanma mi oluyor, gurultu artisi hangi devir araliklarinda vs vs vs... biraz detaylardan bahsetmelisiniz... yoksa yorum yapmak mumkun olmuyor...
  • Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkürler, sağolun, varolun.
    yokuşta veya başka şekilde zorlama olayına gelince, fazla uzatmadan şunu söylemek istiyorum:
    benim önceki reno9'da el frenini pek kullanmazdım. ehliyeti aloalı 16 sene olmuş, yokuşta kaldırma problemi de yaşamadığım için el freni kullanmayı, o dönemler, beceriksizlik olarak düşünürdüm.
    bilen bilir, reno9'larda kalkışta veya kullanırken gaza yüklenince vites topuzu geriye doğru oynar. Aslında sadece vites topuzu değil, motor, şanzuman hepsi birlikte hareket edermiş. Yan duran motora yüklenildiğinde motordan kaynaklanan dönme momentini absorbe etmek için bir düzenek yapılmış. o düzenek şöyle bişey, motor şaseye 3 adet lastik takoz ile tutturulmuş. böylece motor ve şanzuman bir bütün olarak bu takozlar üzerinde esneyip dönme momentinin etkisini azaltabiliyor.
    Neyse, vites topuzunun oynamaları baya bir artınca servise gittim. (yukarıdaki çalışma mantığını orada öğrendim) esnemekten lastik takozlardan bir tanesi yırtılmış, neredeyse kopmak üzere, motor bağlantısız kalmak üzere. "abi yokuşlarda el freni kullanıyor musun?" diye sordular. hayır dedim. "O zaman en azından dik yokuşlarda kullan yoksa değiştirdiğimiz bu takoz da kısa süre sonra yırtılır, yolda kalabilirsin!" dediler. reno9'larda durum buymuş.
    O gün bu gündür alışkanlık edindim ve bu alışkanlığım yeni arabamda da devam ediyor; yokuş dikse el frenini çekerim, asla utanmam, erinmem. mesela ıhlamur'dan yıldız'a çıkarken dur-kalk yapmam gerekirse el freni çekerim.
    yokuşta bir yerde normalin ötesinde baskıyı sıyırıp yakacak bir zorlama yapmadım, bundan kesinlikle eminim, hatta son kararım.




  • dedikodu benim nacizane yorumum şu (dedektif değiliz ama suç kanıtı var ortada gibi)

    Sekromeç denilen şey zaten dişlilerin biriine kolayca geçmesi için uygulanan sistem.Vites küçültürken olması normal .Bu sorunu ben imprezamda yaşadım ve debriyaj yükseklik ayarıyla oynayınca bu sorun düzeliyor.Ancak 65 km de debriyaj balatam bitti (araç dört çeker ve kulanım hataları da var ).Sonra oturdum düşümdüm eğer debriyaj kavrama noktasını değiştirmeseydim acaba daha uzun gider miydi diye.
    Birinci varsayım;
    Bence senin araçta dişli falan değişmedi sadece ayar yapıldı bu da vites geçme problemini çözdü ancak daha aşagıda kavrayan baskı balatan çabuk bitti.

    İkinci varsayım;
    Gerçekten dişli değişti ancak şanzıman indiği için tekrar takarken fabrikasyon gibi mükemmel yapamadılar ve debriyaj yüksekliğini değiştirdiler.Buda baskının erken bitmesine neden oldu.

    Not: Tabii ki kavrama noktasının yerinin değiştirilmesi baskı balatanın ömrünü etkilemez.Ancak her söför belli bir kullanım tarzına sahiptir ve de bu yüzden yükseklik azalınca küçük de olsa kullanuım hataları olabiliyor buda sonuçta baskının ömrünü azaltıyor.En önemli neden sık debriyaja basmak olduğu için sehir içinde 40000 km ile sehir dışındaki 40000 aynı olmaz .Bunu unutmamak gerekir.




    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    şu senkromeç değişimine neden olan şey 2. viteste ara sıra cartlama yapıyor olmasıydı. yani öyle her zaman değil, ara sıra yapıyordu ama sıfır arabada insanın içini cız ettirircesine bir cayırtı kopuyordu. hemen servise götürdüm. yok bişey, yağladık tuzladık, bir daha yapmaz ama siz debriyaja tam basın dediler. peki neden sadece 2. viteste oluyor sorusunun cevabını veremediler.
    sorun geçmedi tabi, ben de nasılsa garantili diye kullanmaya devam ettim. seyrek yapıyor ama yapıyor. 10bin bakım gelince tekrar söyledim ama sorun ara sıra meydana geldiği için ustaya gösteremiyorum. 2. viteste ara sıra cartlama yapıyor diyorum. tamam bakarız dediler ve bakım sırasında birkaç vida gevşemiş onları sıktık, yağını değiştirdik, siz paspasa dikkat edin, debriyaja tam basın yapmaz dediler. tamam deyip paspası gözlerinin önünde çıkarıp bagaja attım ve gittim.
    Sorun yine geçmedi ama bu ara kullana kullana sorunun dinamiklerini de keşfetmeye başladım. Öyle ki cartlaması için mutlaka 30-40 arası bir süratte olması gerekiyor ve vites değişiminin mutlaka 3'ten 2'ye doğru olması lazım. Bu iki şart aynı anda sağlandığında cartlama yapıyordu. 5'ten veya 4'ten yavaşlayıp 2'ye atınca yapmıyordu. sürat 30'dan az veya 40'tan fazla olduğunda 3'ten 2'ye alınsa bile yapmıyordu. zaten vites büyütürken kesinlikle yapmıyordu.
    neyse, 20bin bakımda bu tarifi verdim, ustalar da cartlamayı kendileri gördüler ve sorun olduğunu nihayet kabul ettiler. bunun üzerine arabam 4 gün serviste yattı ve 2. vites senkromeçini değiştirdiler. (ya da belki hiç değiştirmediler.)

    Şimdi senkromeçi gerçekten değiştirip değiştirmediklerini bilmiyorum. Yani bu işin uygulama kısmını bilmiyorum ama aklıma şöyle birşey geliyor; bu mümkün mü bilmiyorum: Belki de hiç senkromeç değiştirmediler onun yerine baskı ayarını gevşetmek suretiyle bu cartlamanın önüne geçtiler. Ama bu sayede ben debriyaja dokunmuyorken bile baskı sıkıca kavramayıp gevşek kalıyordu, ve böylece aracı her zorladığımda aslında gevşeklik nedeniyle balata sıyırıp duruyordum.

    böyle bişey mümkün mü? böyle bir üçkağıt ve tembellik yapılmış olabilir mi?

    Eğer böyle yaptılarsa baskı-balatanın erken bitmesi normal.

    Baskı balatanın bittiğinden şüphem yok; çünkü artık kaçırmaya başladığını hissedebiliyordum. (çok miktarda şirket aracı kullandığımdan bitmiş balata ne demektir yakinen biliyorum.)




  • Kafama takılan birşey daha var:
    eğer bu balata spesifik bir olaydan dolayı yanmadıysa (böylesine zorlanmadığına eminim) yani 40 bin km boyunca kötü kullanımdan dolayı kademe kademe bitme noktasına geldiyse, o zaman 20bin'de senkromeç değişimi için söktüklerinde balatanın (yarı ömrünü bitirmiş derecede) aşırı aşınmış olduğunu gözlemlemiş olmaları ve beni araç kullanım alışkanlığımla ilgili uyarmış olmaları gerekmez miydi? yani 20bin km'de açtıklarında gözle görünür bariz bir aşınma ile karşılaşmış olmaları ve buna göre beni "Abi arabayı nasıl kullanıyorsun? balatayı çok hırpalamışsın, yakında biter bu. fazla zorlama." tarzında uyarmış olmaları gerekmez miydi?
    yarı ömrünü tamamlamış bir baskı balatanın aşınması söküldüğü zaman usta tarafından çıplak gözle farkedilemez mi?

    bunların hiçbiri bana söylenmediğine göre 20bin km'de senkromeç değişimi için söküldüğünde baskı balatanın tertemiz olduğunu ve dikkat çekici hiçbir aşınmasının olmadığını düşünüyorum.

    O halde bu baskı balatanın başına ne geldiyse 20bin km'deki senkromeç değişimi sırasında veya sonrasında geldi demektir. Bu durumda aklıma iki seçenek geliyor. Aslında bir üçüncü seçenek de var ama, ben bu arabayı 20bin km düzgün kullandığıma göre (çünkü senkromeç değişiminde baskı balata sorunu rapor edilmedi) ve önceki arabamı da 124bin km düzgün kullandığıma göre (çünkü baskı 124binde değişmişti) kalan 20bin km'yi de düzgün kullanmışımdır (tümevarım yaklaşımı). o nedenle 3. seçeneğin üzerinde durmadan aklıma gelen diğer iki seçenekten bahsedeyim:
    Birincisi, 20bin'deki senkromeç değişimi sırasında bilerek veya bilmeyerek benim baskı balatayı eski bir tanesiyle değiştirdiler ve o da ancak itinalı bir kullanımla 20bin km daha dayanabildi.
    İkinci seçenek olarak da 20bin'deki senkromeç değişimi sırasında baskı grubunu takarken düzgün monte edemediler ve ben bu işçilik hatası yüzünden son 20bin km'yi sürekli balata sıyırarak gezdim ve nihayet balata bitti.
    Birinci seçenek kötü niyete girer. Günahı boyunlarına, buraya bir soru işareti koyuyorum. Ama insanlık namına böyle bir seçeneğe de ihtimal vermek istemiyorum. böyle birşey olmamıştır diyorum.
    Geriye kalıyor montaj sırasındaki işçilik hatası. 40binde balatayı bitirmiş olmanın asıl nedeni olsa olsa böyle birşeydir diye kendi kendime açıklama yapabiliyorum.

    Böyle birşey mümkün müdür? hatalı montaj yüzünden balata çok erken bitmiş olabilir mi?

    Yoksa çok utanç verici, çünkü, arabayı ciyak ciyak bağırtıp yerinden oynatamayan, balatayı sıyıran acemi bayanlar bile 40bin'den fazla kullanıyorlar. kendimi kötü hissettim, walla.




  • hER markada mutlaka malzeme hatası olan modeller oluyorrr. Size öylesi denk gelmiş araç garanti kapsamındaysa şarlayın alın hakkınızı bu km de debriyajmı bitermiş bu kullanımda
  • dedikodu ikinci seçenek bence daha makul görünüyor.Balatanı söktüklerini sanmıyorum .Montaj hatası bazen hemen ortaya çıkmaz .Belli bir süre sonra debriyaj balatasında olduğu gibi görünebilir.

    ben montaj veya debriyaj yüksekliği değişimi diyorum .Tabii sadece benim yorumum bu
  • pm. attım
    daha doğrusu bu mesajından önce pm ini gördüğüm için pm attmış bulundum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: miraz.miraz


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    baskı balatanın erken değişmesinin sebepleri

    1. sürekli aşırı zorlama ve yük altında çalışma
    2. kullanım hataları (dikkatsiz kullanım)
    3. baskı balatanın montaj hataları
    4. kalitesiz (daha ucuz) baskı balata
    5. Fabrikasyon hatalar / imalat hataları
    6. Araca, uygun olmayan balatanın kullanılması (kronik sorun)





    hacam benim de sana bi sorum war izninle

    benim araba geçenlerde serilikte bi düşüş hissettirdi... basıyorum araba booooooo bio bağırıyo 1. viteste o dewir ve ses göre uçması lazım ama gitmiyo sanki hantallaştı araba
    bende aldım serwise werdim dedim şikayetim bu adamlar baskı balata değişcez dedi... 1 hafta gün werdi yani 1 hafta sonra gel dedi... bende başka bi serwisten ertesi güne randawu aldım.neyse werdim arabayı yarın gel dediler ... ertesi gün gitiim dediler ki baskı balataya baktık bişe yok idare eder bende eee dedim dewam edin dedi... ama sorun aynen dewam ediyo araba hantallaştı basıyorum annnca bağırıyo gitmiyo napacam ya düşündüm mazot filitresinden olmasın yada turbodan yada baskı balata sizin fikriniz nedir SAYGILAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 6 Haziran 2006; 11:37:49 >




  • Şu soruya hala cevap arıyorum:
    Diyelim ki ben acemiyim ve sürekli olarak baskı balatayı yıpratıcı biçimde araç kullanıyorum. o zaman aracı aldığım günden balatanın bittiği 40bin km'ye kadar (kendi kullanım sitilim yanlış olduğu için) kademeli ve düzenli olarak balatayı yiyip bitirdim demektir, öyle değil mi?
    Bu durumda servistekiler 20bin km'de şanzımanı indirdiklerinde yarı ömrüne kadar yenmiş-aşınmış bir balatayla karşılaşmış olmalılar, değil mi?

    Peki yarı ömrüne kadar aşınmış bir balata gözle görüldüğünde kolayca farkedilebilir mi? yoksa balata tamamen bitene kadar ne denli aşınmış olduğu anlaşılamaz mı?

    Benim tahminim, görüldüğünde aşırı aşınmış olduğu anlaşılabiliyor olmalı, çünkü fren balatalarında gözle muayenede aşınmış olduğu anlaşılabiliyor.

    Siz ne düşünüyorsunuz?

    Şimdiden teşekkürler.




  • baskı balatanın aşındığı kolayca anlaşılır bunu kendiniz de anlayabilirsiniz.Basit birşey .Ben daha önce söylemiştim, sen servis işini deş biraz.Her işin bir izi vardır. Nasıl boyalı olan yüzey anlaşılıyorsa , değişmiş baskı balata da anlaşılır, değişmiş dişli de.Eeğr işin içinde canbazlık varsa ,diğer servis sana söyler bunu .Siz yanlızca bu parça değişmi mi diye sorun yeter ustaya.


    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Şu soruya hala cevap arıyorum:
    Diyelim ki ben acemiyim ve sürekli olarak baskı balatayı yıpratıcı biçimde araç kullanıyorum. o zaman aracı aldığım günden balatanın bittiği 40bin km'ye kadar (kendi kullanım sitilim yanlış olduğu için) kademeli ve düzenli olarak balatayı yiyip bitirdim demektir, öyle değil mi?
    Bu durumda servistekiler 20bin km'de şanzımanı indirdiklerinde yarı ömrüne kadar yenmiş-aşınmış bir balatayla karşılaşmış olmalılar, değil mi?

    Peki yarı ömrüne kadar aşınmış bir balata gözle görüldüğünde kolayca farkedilebilir mi? yoksa balata tamamen bitene kadar ne denli aşınmış olduğu anlaşılamaz mı?

    Benim tahminim, görüldüğünde aşırı aşınmış olduğu anlaşılabiliyor olmalı, çünkü fren balatalarında gözle muayenede aşınmış olduğu anlaşılabiliyor.

    Siz ne düşünüyorsunuz?

    Şimdiden teşekkürler.




  • stılo'yu bu genellemeye katma derim ben. 30.000 deyim ve debriyaj hala pamuk gibi. ama eski şahin'imde debriyaj teli değiştikten 15 gün sonra taş gibi oluyordu. birkaç kere bu şikayetle servise gitmiştim. garantiden değiştirmişlerdi. tekrar tekrar sertleşince vazgeçmiştim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci
    ... özellikle fiat grubu belli bir süre sonra pedalı sertleşiyor.bunun yağlamasını yapmayınca belirli bi süre sonra pedaldan ayağını çekince pedal tam geri gelmiyor ve sanki ayağın üstündeymiş gibi aşınıyor...



    debriyaj balatasının ömrü arabanın modeline göre de değişiyor olabilir. benim şahin'in 90.000 de değişmişti. sorduğumda şahin için iyi bile gitmişsin demişlerdi. ama 2. el aldığım arabalarımın tümünde 50.000 görmeden debriyaj baskı malesef değişmişti.




  • baskı balatanın tam kavramıyor olması (veya başka bir aşındırıcı sorununun olması) yakıt tüketimini artırır mı?

    Çünkü 20bindeki senkromeç değişiminden sonra ortalama yakıt tüketimim (yol koşulları, kullanıcı vs. hep aynıyken) 1,5 litre kadar artmıştı. yani senkromeç değişti araba fazla tüketmeye başladı.
    senkromeç değişimine kadar ortalama 8 litre civarında tüketen arabamın tüketimi 9,5 litre civarına çıktı. geçen senenin tamamında tüketim ortalaması 9,6 litre (bütün kayıtlar mevcut).

    Tüketim arttı diye defalarca servise götürdüm ve her seferinde de senkromeç değişimiyle birlikte tüketimin birden arttığını söyledim. şu şanzımanı bir daha kontrol edin, her ne sorun varsa bunun yüzünden ben fazla tüketiyorum dedim. Ama ısrarla motoru supap ayarlarını ve işletim sistemini vs. kontrol ettiler.

    Her seferinde kendilerine ısrarla "siz yanlış ata oynuyorsunuz, motorla ilgili hiç bir şikayetim yok! siz şanzımanı elledikten sonra tüketim birden arttı; her ne olduysa çözümü o şanzımanın içinde. Orayı kontrol edin!" diyorum. bana ısrarla ordan tüketim artmaz deyip geçiştiriyorlar.

    yeni baskı balata takıldığından beridir de ortalama tüketimi 10 litrenin altına düşürmekte zorlanıyorum. eskiden 8 litreydi tüketimim ve hiç özen göstermeden kullanıyordum. şimdi ise üzerine titreye titreye 10 litre. güzergah aynı.

    o şanzıman grubunun içinde birşeyler yanlış gidiyor ya... ne olduğunu bilen de yok bulmaya niyeti olan da... tüketim hala yüksek ve bunun tek nedeni de şanzıman grubu. tüketim düzelmediğine göre şanzıman grubundaki sorun hala devam ediyor demektir. Bu sorun, 20bin km içinde balatayı bitirdiğine göre (20binden 40bine kadar) demek ki yeni takılan balata da korkarım 60bin civarında bitmiş olacak.

    zorla arabayı sattıracaklar adama yaw.




  • İstatistiksel olarak sen gayet iyi bir şöförsün (bundan önceki renonda 120 bin balata gitmiş)
    ve ilk 20.000'e kadar bu arabada da sorun çıkmamış.
    Sorun kesinlikle (yakıt tüketimi de artmış) 20.000 de yapılan müdahaleden sonra başlamış.
    Kuvvetle muhtemel servis montaj hatası yapmış ve hata yaptığını kabul etmek istemiyor
    Aslında garantiden bütün parçaları değiştirebilirler ama karizma dağılır diye yapmıyorlar. Böyle servislere
    Hepimiz insanız hata yapabiliriz di mi
  • kullanmayı bilmezsen biter tabii.
  • arttırır tabi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    baskı balatanın tam kavramıyor olması (veya başka bir aşındırıcı sorununun olması) yakıt tüketimini artırır mı?



    ben kendi başıma gelen servis hikayesini anlatayım. c.bağ fırat otoya arabamı verdikten ertesi sabahtan itibaren arabam zor çalışmaya başladı. servise gittim bu ne dedim. akün ölmüştür dediler. ya dedim aküm tam servise geldiği gün mü öldü? böyle rastlantı mı olur? olur dediler. ben servistekilerin akümü alıp yerine eski bir akü taktıklarına emin olarak akümü değiştirdim. sonra ertesi sabah yine aynı şey. bir türlü düzelmedi. bir gün bir müşterimde durumu anlatırken müşterimin elemanı "eski bir ustaymış." daha arabayı görmeden bu ustalığı çoktan bırakmış arkadaş durumu anladı. avans sıkıştırıyo dedi. durum akü ile alakasızmış. motor soğuk olduğu için yapıyormuş. tabii ki motor sıcakken yapmadığı için ben de akünün şarj olduğunu sanıyordum. bir el attı düzeltti.

    olan sapasağlam mutlu aküme oldu.

    ben daha düzgün bir servise rastlamadım. yeni arabamda avcılar otoyu tercih ettim. o da sinir etti beni. yine fırata gidecem galba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinemre -- 8 Haziran 2006; 18:18:25 >




  • Sn. dedikodu,
    öncelikle başınıza gelen talihsiz durum için "geçmiş olsun" diyorum... Bahsettiğiniz "cartlama" sorununun değişik bir versiyonu benim 2005 model ELANTRA aracımda da mevcut. Şöyle ki, sizinkinin tam tersi şekilde, benim aracımın şanzımanı vitesi 1'den 2'ye veya 2'den 3'e atarken ses yapıyor...
    Bu sorunumu ilettiğim ve beraberce test sürüşü yaptığımız (gariptir o gün ben ve beraber teste çıktığımız iki usta aracı kullanmamıza rağmen hiç ses yapmadı ???) Tuzla Merkez Servis yetkilileri, olayın senkromeç dişlisinden kaynaklanıyor olabileceğini, eğer ilerlerse araç beş yıllık garanti süresini geçirmediği her zaman ücretsiz değiştirileceğini söylediler... Ben de yeni aracımın şanzımanını çok mecbur kalmayınca elletmemek için çıkan sese karşı iki değişik yöntem buldum ve oldukça işe yaradı;
    1- 1'den 2'ye veya 2'den 3'e geçerken, yolun akış hızı uygunsa, 2500 devir civarına çıkıyorum, debriyaja basıyorum, 1-2 saniye bekliyorum, devir 2100-2200 civarına düşünce vitesi değiştiriyorum,
    2- aynı işi eğer yol hızlı akıyor veya kalabalıksa bu sefer direkt olarak 3000 devire çıkıp aniden vitesi bir üste atarak yapıyorum...
    Kendimce bulduğum bu iki yöntemle şimdilik ses olayını aştım gibi geliyor, ancak bu yaptıklarımın debriyaj balatasına etkilerini bilemiyorum açıkçası...
    Eğer yakınsanız, sorununuz için Tuzla Merkez Servisine randevu alarak başvurmanızı önerebilirim, çünkü orası, bildiğim kadarı ile, diğer yetkili servislerin çözemediği işleri çözebiliyor...
    Saygılarımla...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.