< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
|

1 Mobil
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
|
|
Neyse "4 mevsim lastiği diye bir şey yoktur" diyenler neredeyse yok artık Daha önceleri başka benzer konuda da yazmıştım; "Fiziken mümkün değil" diye bir şey demek de mümkün değil, hamuru nereden biliyorsunuz mesela da mümkün değil? Teknoloji eskiye göre baya gelişti :) Bu arada çok acayip sert hamurlu performans lastikleri haricinde, genelde orta sert lastiklerle hamurlar zaten hep benzer. F1 lastiği kullanmıyorsunuz ki kışın bilmemne olsun, yazın bilmemne olsun. Yok öyle bir şey. Mantık doğru ama pratikte böyle bir şey olmuyor. 7 derece hikayesi de uzun uzun anlatıldı. O da işin biraz "pazarlama" yönü zaten. Eski aracımda Pzero performans lastiği eskittim. Ne olur, kış lastiği otoparktan çıkıp 5dk gitmeden ısınır, Pzero da 15-20dk sonra ısınır. Ama ısınır Ben nasıl otomobil kullanacağımı biliyorum, kar buz haricinde Pzero ile de 7 derece altında ilerleyebilirim. Bahsedilen "her şeyden biraz biraz" savı da artık geçerliliğini ufak ufak yitiriyor. Standart kullanımda hayatta fark edemezsiniz mesela lastiklere bakmadan binseniz... O da şöyle; testlerde hemen çakarlar, işte efendim yaz performans lastiği 40 metrede durdu, 4 mevsim 43 metrede. Hanginiz "limit fren" ile otomobil durdurabiliyor? Bunları yazan arkadaşlar özellikle mesela. Siz frene her bastığınızda 40 metrede durduruyorsunuz değil mi :) Ya da diyor ki, efendim yazın 4 mevsim lastiğin yol tutuş performansı kötü. Teste bakıyorsun, yanal hız testinde aynı virajı bir lastik 50 ile dönmüş, diğeri 54 ile... Hadi gelin viraj yapalım, kim nereye ne hızla girmeye cesaret edebiliyor, limit viraj yapabiliyor musunuz... Kısaca sürücülerin %90'ı standart ve genel itibariyle de neredeyse hiç bir şey bilmiyorken, lastikler hakkında konuşmak da biraz ilginç oluyor. 4 mevsim lastiğinin zaten amacı ağır kış şartları olan yerlerde değil, bulunduğunuz yerde kar-kış olduğunda, standart lastiğe göre en azından minimum bir sürüş güvenliği oluşturmasıdır. Ha bu arada, kışın da iş yapmaz diyen arkadaşlar, 4 mevsim lastiklerinin de 3PMSF damgası aldığını da unutuyor galiba... Onu da hatırlatayım. Bu lastiklerle amaçlanan zaten karda kışta da aracı bir şekilde ilerletip kek gibi kalınmaması. Arkadaşımla zamanında Michelin Crossclimate'ler yeni çıktığında karda Ataşehir'in ara sokaklarına girip yokuşlarda arabayı denemiştik. Araç Ford Focus idi. Ki CC'lerin kar performansı çok beğenilmez, arkadaş "bu lastiklerle biz karda marda kalmayız abi" dedi biraz tur attıktan sonra... Şu anda 4 çeker bir araç sahibiyim, Conti Allseasoncontact kullanıyorum. Geçtiğimiz senelerde kar yağdığında, önden çeker aracımla ve kış lastikleriyle çıkamadığım baya dik kapalı otopark rampasından, daha ağır ancak 4 çeker ve bu lastiklere sahip aracımla çıktım. Denilebilir ki 4 çeker etkisi... Bence değil. Sonuçta lastikler standart olsa 4 çeker bile olsa hayatta çıkamazdı. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|