Şimdi Ara

3ds max 2015 sorusu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
3.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • daha yeni öğreniyorum maruz görün :)
    arkadaşlar 3ds maxta planeyi zeminle birlikte nasıl hareket ettiriliyor her yöne hangi tuşlar kullanılıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tribal_dns -- 25 Haziran 2014; 15:34:23 >





  • mesela burda 6.9-6.10 dk da hareket ettiriyor ama bunu hangi tuşla yapıyor?
  • gördüğüm kadarıyla planeyi değilde sahnenin bakış açısını değiştiriyor bunuda sağ alt köşedeki el işareti şeklinde olan araçla yapabilirsin bu ve buna benzer araçlarla nesnelere olan bakış açını değiştirebilirsin tabi bunların muhtemelen kısa yollarını kullanarak çekmiş videoyu bu kısa yolları bende bilmiyorum bende yeniyim henüz umarım daha iyi bilen biri çıkar ve soruna yanıt bulursun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemus

    gördüğüm kadarıyla planeyi değilde sahnenin bakış açısını değiştiriyor bunuda sağ alt köşedeki el işareti şeklinde olan araçla yapabilirsin bu ve buna benzer araçlarla nesnelere olan bakış açını değiştirebilirsin tabi bunların muhtemelen kısa yollarını kullanarak çekmiş videoyu bu kısa yolları bende bilmiyorum bende yeniyim henüz umarım daha iyi bilen biri çıkar ve soruna yanıt bulursun

    evet sahneyi döndürüyormuşuz :) dostum öğrendim alt+mausenin orta tuşuyla yapılıyor bu işlem önce şu modellemeyi iyi kavramak gerek




  • kısa yolları öğrenmek gerek çok zaman kazandırıyor insana
  • KISAYOLLAR (Bazı sitelereden derledim)

    Move(taşima): W

    rotate(döndürme): E

    scale(büyütme,kücültme): R

    snap toggle için: S

    angle snap toggle için: A

    selecct obje: Q

    eğer saheninizde çok fazla obje varsa ve size zorluk cikartiyorsa yani kasıyorsa: O harfine bastiğinizda daha rahat haraket edersiniz sahnede....

    eğer mausnuzun orta tusu yoksa yada calısmıyorsa yakınlaştırmak için: Ğ uzaklaştırmak içinse: Ü harfini kullanabilirsiniz...

    user moduna girmek için: U

    bir line çizdiğinizi varsayarsak ve ekranin sonuna geldiniz ama çizgiye devam ediceksiniz : İ harfine basarak çizgiyi nereye götürüseniz ekranda o tarafa gidecekdir...

    selec by name yani (isim verdiğiniz istediğiniz bir objeyi burdan rahatca seçmenizi sağlar): H

    seçili objeye zoom yabar: Z

    sahnede bi camera varsa camera penceresine geçer: C

    viewports yani istediğin pencereye gitmeni sağlar(fron,left,back.vs..): V

    auto key: N

    meterial editor(kaplamaların yapıldığı pencere): M

    auto key çubuğunun hareket alması ve hareketin bitirmesi: Ö

    auto key çubuğunun bir frame bir frame olarak haraket alması3d max kısayol tuşları.)nokta tuşu

    sadece obje etrafında döndürme :alt ve maousun orta tusu..

    yeni bir obje daha kopyalamak icin : SHİFT’e basip yana doğru tasimak...

    F5 ,x eksenine,F6 y eksenine,F7 z eksenine doğru objeyi haraket ettirir..

    F3:obje de yalnizca cizgiler gorunur..

    F4:objeyle birlikde cizgiler görünür...

    harflerin üstündeki sayılardan 7 tusu sahnede kac vertex kac polygon oldunu gosterir...

    harflerin üstundeki sayılardan 8 tusu environment and effetcs pencersini açar (efekler burdan yabilsecilen objeyi yada objeleri silmek3d max kısayol tuşlarıdelete) tusu

    render ayarları için: F10
    kaliteli resimler ve animationlar almak icin basmaniz gereken tuşda: F9...

    3dsmax kısayolları

    alt+w seçili ekranı tam ekran yapma
    alt+scroll basılı tutma sahneyi cisim etrafında gezdirme
    ctrl basılı tutuldugunda yapılan iş (pan+ zoom+sahne hareketı )hızlanır
    sadece scroll`a basılı tutuma ile pan yapma
    scroll ileri geri hareketi yakınlaşıp uzaklaşma
    alt-gr + seçim hassas zoom
    cisim seçili iken z cisme zoom

    poly modellemede
    harflerin üstündeki numara bölümünden
    1 vertex
    2 edge
    3 border
    4 polygon
    5 element
    6 bunlardan hangisi seçili ise seçimi kaldırır
    shaper modellemede
    dizilim aynı seçimi kaldırma işi, hangisi seçili ıse ona tekrar basmak(vertex 1 seçili ise 1 e basmak iptal edecektir

    seçili ekran hangisi olursa olsun
    T top usten görünüm
    L left soldan ıı
    R rıght sağdan ıı
    P perspektif ıı
    seçimi ters çevirme
    seçili olan (ornegın polygon ise) seçileni iptal edip seçilmeyenı seçmek ctrl+I (edit / select invert)


    alt+1 parameter editör
    alt+2 parameter collector


    ctrl+z geri al
    ctrl+y ileri al
    F9 render
    F10 render setup
    8 envıronment

    alt+q isole mod seçilen cisim ile baş başa kalma olayı (çok işe yarıyor)
    W cisim için x y z yönünde hareket
    E cisim için döndürme
    R cisimi büyültüp küçültme

    A snap dereceli döndürme
    S snap nokta yakalama ve diger özellikler
    alt+f3 snap xyz
    alt+f2 snat to frazan object
    alt+f5 ızgara yakalama modunu aktif eder
    alt+f6 pivot
    alt+f7 vertex yakalama
    alt+f11 e kadar bu şekilde

    alt+x seçili cismi şeffaf (saydam) yapar

    I harfı çizmeye başladıgınız nesnenın devamını sayfanın gozukmeyen bolumune ılerletme ışini yapar çizimi bırakmadan "I" basılı tuttugunuzda merkez olarak fare ımlecını hedef alır ve sahnede hareket eder (ozellıkle line komutunda ve poly modellemede creat sekmesınde işe yarıyor)

    Menüler

    File > New Scene Ctrl+N
    File > Open File Ctrl+O
    File > Save File Ctrl+S
    File > Asset Tracking Ctrl+T

    Edit > Undo Scene Operation Ctrl+Z
    Edit > Redo Scene Operation Ctrl+Y
    Edit > Hold Alt+Ctrl+H
    Edit > Fetch Alt+Ctrl+F
    Edit > Delete Objects Delete
    Edit > Clone Ctrl+V
    Edit > Select All Ctrl+A
    Edit > Select None Ctrl+D
    Edit > Select Invert Ctrl+I
    Edit > Select by Name H

    Tool > Transform Type-In F12
    Tool > Align Alt+A
    Tool > Quick Align Shift+A
    Tool > Spacing Tool Shift+I
    Tool > Normal Align Alt+N
    Tool > Place Highlight Ctrl+H
    Tool > Isolate Selection Alt+Q

    Views > Undo View Change Shift+Z
    Views > Redo View Change Shift+Y
    Views > Viewport Background Alt+B
    Views > Update Background İmage Alt+Shift+Ctrl+B
    Views > Match Camera To View Ctrl+C
    Views > Redraw All Views
    Views > Adaptive Degradation Toggle O
    Views > Object Display Culling Alt+O
    Views > Expert Mode Toggle Ctrl+X

    Animation > Parameter Editor Alt+1
    Animation > Parameter Collector Alt+2
    Animation > Wire Parameters Ctrl+5
    Animation > Parameter Wire Dialog Alt+5
    Graph Editors > Particle View 6

    Rendering > Render Scene F10
    Rendering > Environment 8
    Rendering > Advanced Lighting 9
    Rendering > Render to Texture 0(sıfır)
    Rendering > Material Editor M

    Customize > Show/Hide Main Toolbar Alt+6
    Customize > Lock User Interface Alt+0(sıfır)

    MAXScript > MAXScirpt Listener F11

    File Menu Alt+F

    Edit Menu Alt+E

    Tools Menu Alt+T

    Groups Menu Alt+G

    Views Menu Alt+V

    Create Menu Alt+C

    Modifiers Menu Alt+O

    Character Menu Alt+H

    Animation Menu Alt+A

    Graph Editors Menu Alt+D

    Rendering Menu Alt+R

    Customize Menu Alt+U

    MAXScirpt Menu Alt+M

    Help Menu Alt+H+H

    Ana Araç Çubuğu ve Yüzen Araç Çubukları

    Undo Ctrl+Z

    Redo Ctrl+Z

    Select Object Q
    Select by Name H

    Rectangle, Circle, Fence, Lasso Ctrl+F,Q
    Selection Cycle

    Select and Move W
    Select and Rotate E
    Select and Scale R

    Scale Cycle R,Ctrl+E

    Snap Toggle S

    Angle Snap Toggle A

    Snap Percent Shift+Ctrl+P
    Snap to Grid Point Toggle Alt+F5
    Snap to Pivot Toggle Alt+F6
    Snap to Vertex Toggle Alt+F7
    Snap to Endpoint Toggle Alt+F8
    Snap to Mispoint Toggle Alt+F9
    Snap to Edge/Segment Toggle Alt+F10
    Snap to Face Toggle Alt+F11
    Snap to Frozen Objects Toggle Alt+F2
    Snap Use Axis Constraints Toggle Alt+D
    Snap Type Cycle Alt+Shift+S
    Align Alt+A
    Normal Align Alt+N
    Place Highlight Ctrl+H
    Material+Editor M
    Render Scene F10
    Quick Render Shift+Q
    Restrict to X F5
    Restrict to Y F6
    Restrict to Z F7
    Restrict Plane Cycle F8

    Viewportlar

    Front View F
    Top View T
    Bottom View B
    Left View L
    Perspective View P
    Isometric User View U
    Camera View C
    Light View Shift+4($)

    Disable Viewport D
    Viewports Pop-up Menu V
    Background Lock Toggle Alt+Ctrl+B
    Dynamic Resizing Viewport kenarlıklarını
    Sürükleryin.
    Transform Gizmo Toggle X
    Transform Gizmo Size Down -
    Transform Gizmo size Up =
    Shade Selected Subobject Faces F2
    Wireframe/Smooth/Highlights Toogle F3
    View Edged Faces F4

    Polygon Counter 7
    Sound Toggle \
    Show Safeframes Shift+F
    Default Lighting Ctrl+L
    See-Through Display Alt+X
    Redraw All Views ‘(sağa doğru)
    Ofset Snap Alt+Ctrl+Boşlukçubuğu

    Show/Hide Cameras Shift+C
    Show/Hide Geometry Shift+G
    Show/Hide Grids G
    Show/Hide Helpers Shift+H
    Show/Hide Lights Shift+L
    Show/Hide Particle Systems Shift+P
    Show/Hide Shapes Shift+S
    Show/Hide Space Warps Shift+W
    Show/Hide Floating dialog boxes Ctrl+’

    Anahtar ve Zaman Kontrolleri
    Selection Lock Toogle Boşluk çubuğu
    Auto Key Mode N
    Set Key Mode ’(düz)
    Set Keys K
    Play/Stop Animation /
    Backup Time One Unit ,
    Forward Time One Unit .
    Go to Start Frame Home
    Go to End Frame End

    Viewport Gezinim Kontrolleri

    Zoom Mode Alt+Z
    Zoom Extents Alt+Ctrl+Z
    Zoom Extents All Shift+Ctrl+Z
    Zoom Extents Selected All Z
    Zoom In 2X Alt+Shift+Ctrl+Z
    Zoom Out 2X Alt+Shift+Z
    Zoom Region Mode Ctrl+W
    Zoom Viewport In [ veya fare tekerleğinin ileri
    Kaydırlması.
    Zoom Viewport Out ] veya fare tekerleğinin geri
    Kaydırılması.
    Pan View Ctrl+P veya orta fare tuşuyla
    Sürüklemek.

    Interactive Pan I (basılı halde)
    Walk Through kipi Yukarı ok

    Arc Rotate Ctrl+R, Alt+farenin orta
    düğmesiyle sürüklemek.

    Min/Max Toogle Alt+W

    Walk Through Kipi

    Forward W, yukarı ok
    Back S, aşağı ok
    Left A, sola ok
    Right D, sağa ok
    Up E, Shift+yukarı ok
    Down C, Shift+aşağı ok
    Accelerate Q
    Decelerate Z
    Increase Step Size ]
    Decrease Step Size [
    Reset Step Size Alt+[
    Level Shift+Boşluk çubuğu
    Lock Vertical Rotation Boşluk çubuğu

    Quad Menüler

    Animation Alt+sağ tıklama
    Lighting/Rendering Ctrl+Alt+sağ tıklama
    Modeling Ctrl+sağ tıklama
    Snap Shift+sağ tıklama
    Viewports V
    Reactor Shift+Alt+sağ tıklama
    Custom 2 Shift+Ctrl+Alt+sağ tıklama
    Custom 3 Shift+Ctrl+sağ tıklama

    Alt Nesneler

    Subobject Mode Ctrl+B
    Subobject Level Cycle Insert
    Subobject Level 1 1
    Subobject Level 2 2
    Subobject Level 3 3
    Subobject Level 4 4
    Subobject Level 5 5
    Delete Subobject Delete
    Local Select Subobject by Name Ctrl+H

    Hiyerarşiler

    Select Ancestor Page Up
    Select Child Page Down
    Select Children Ctrl+Page Down
    Select Entire Hierarchy Ebeveyni çift tıklayın

    Editable Mesh

    Vertex Subobject Mode 1
    Edge Subobject Mode 2
    Face Subobject Mode 3
    Polygon Subobject Mode 4
    Element Subobject Mode 5
    Detach Ctrl+D
    Cut Mode Alt+C
    Bevel Mode Ctrl+V, Ctrl+B
    Chamfer Mode Ctrl+C
    Extrude Mode Ctrl+E
    Edge Invisible Ctrl+I
    Edge Turn Ctrl+T
    Weld Selected Ctrl+W
    Weld Target Mode Alt+W

    Editable Poly

    Vertex Subobject Mode 1
    Edge Subobject Mode 2
    Face Subobject Mode 3
    Polygon Subobject Mode 4
    Element Subobject Mode 5
    Object Level(disable subobject mode) 6
    Repeat Last Operation ;
    Grow Selection Ctrl+Page Up
    Shrink Selection Ctrl+Page Down
    Select Edge Loop Alt+L
    Select Edge Ring Alt+R
    Connect Shift+Ctrl+E
    Cut Alt+C
    Constrain to Edges Shift+X
    Quickslice Mode Shift+Ctrl+Q
    Bevel Mode Shift+Ctrl+B
    Chamfer Mode Shift+Ctrl+C
    Extrude Mode Shift+E
    Extrude Poly Face Alt+E

    Meshsmooth Ctrl+M
    Hide Alt+H
    Hide Unseleccted Alt+I
    Unhide All Alt+U
    Weld Mode Shift+Ctrl+W
    Cap Poly Object Alt+P
    Collapse Poly Object Alt+Ctrl+C




  • İhityacın olan komutun kısayoluna ayarlarından bak, kısayolu yoksa sen ekle kısayollu kullan baya faydalı oluyor, özellikle poly modelleme gibi şeylerde.


    Klavyeyi bol tuşlu olanlardan tercih et, daha da bir faydalı oluyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • eyvallah hocam önerilerinizi göz önüne alacam
  • Merhaba arkadaşlar, ben yeni katılıyorum aranıza fakat büyük bir sorunla karşı karşıyayım max'e yeni başladım biraz çözemiycem diye korkuyorum nasıl öğrenicem bunu ne yapablirim önerilerinize ihtiyacım var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dilandilan

    Merhaba arkadaşlar, ben yeni katılıyorum aranıza fakat büyük bir sorunla karşı karşıyayım max'e yeni başladım biraz çözemiycem diye korkuyorum nasıl öğrenicem bunu ne yapablirim önerilerinize ihtiyacım var.

    öncelikle photoshop bilgin olmalı az çok Digital Tutors ve Lynda sitelerindeki eğitim videolarını izle ve uygulamaya çalış
  • tribal_dns T kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim tavsiyeniz için photoshopu biliyorum biraz fakat videolar tam yeterli olmadı benim için sanki bir eğitim almalımıyım düşünüyorum.eğitim alabileceğim kurs araştırmalıyım sanki eğer varsa tavsiye edebileceğiniz bildiğiniz bir kurs yardımınız beklerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dilandilan

    Teşekkür ederim tavsiyeniz için photoshopu biliyorum biraz fakat videolar tam yeterli olmadı benim için sanki bir eğitim almalımıyım düşünüyorum.eğitim alabileceğim kurs araştırmalıyım sanki eğer varsa tavsiye edebileceğiniz bildiğiniz bir kurs yardımınız beklerim

    kurs konusunda yorum yapamıycağım zaten kısıtlı yerler veriyor hangi düzeyde anlatılıyor bilmiyorum yanıltıcı olmiym
    ülkemzde bu konunun gelişmediği açıkça görülüyor mimari tabelelar dışında film sektöründe ne kadar yararlanıyoruz 3d den
    mevzu derin umarım önümüzdeki yıllarda ilgi artar ve kaliteli hale gelir çalışmalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tribal_dns -- 9 Temmuz 2014; 20:55:12 >
  • Cevap için teşekkür ederim yalnız hala eksiklikler hissediyorum bu nedenle araştırma yaptım bir kaç yerle de görüştüm Ankara'da gidip görüştüğüm 3-4 kurs vardı bunların içinden birisine katılmaya karar verdim ve bugün kayıt olucam araştırmalarıma göre Vektörel Bilişim bu alanda eğitimi iyi veriyormuş çevremde üniversite öğrencileri var oradan eğitim almışlar bende gidip gördüm hatta tanıtım dersine katıldım ve hoca nın anlatımı güzel ve anlaşılır yarın akşam derse başlıycam yakından ilgilendiler sorunumu çözücem galiba.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.