DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
|3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.03.2015
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
4.655
Cevap
145
Favori
134.457
Tıklama
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Elektronik ve Mekanik >> Elektronik >> |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.03.2015
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2050 Mesaj
      12 Aralık 2014 00:07:35 Konu Sahibi
      Selam Arkadaşlar. 3D yazıcı hakkında herşey bu konuda. Sürekli güncellenecek.
      Hazırlanıyor...
      Güncellemeleri youtube kanalımdan takip edebilirsiniz;
      https://www.youtube.com/user/yucelnet

      Sorularınız için face grubuna da yazabilirsiniz;https://www.facebook.com/groups/253295361747543/

      Güncelleme 11 Mart 2015 Çarşamba 00:11


      Elektronik Yazılım

      En çok kullanılan yazılım olan Marlin;
      http://reprap.org/wiki/Marlin

      Diğer yazılımlar hakkında bilgim olmadığı için buraya ekleyemiyorum.


      Yardımcı Yazılım

      Bu programlar ile yazıcınız Pc ye bağlı iken canlı olarak G-code yazdırabilir, PID ölçümlerini ve kalibrasyonlarını yapabilirsiniz.
      tabla ile z ekseni ayarı, ve z ekseni home ayarlarını yapabilirsiniz.

      pronterface
      https://github.com/kliment/Printrun

      repetier Host
      http://www.repetier.com...tier-host-windows-1-0-6/


      Marlin Ayarları

      USB iletişim protokolü baudrate'yi en stabil olan rakamla değiştirelim;
      #define BAUDRATE 115200


      Ramps Kart Ayarları

      Kartlar;
      // 33 = RAMPS 1.3 / 1.4 (Power outputs: Extruder, Fan, Bed)
      // 34 = RAMPS 1.3 / 1.4 (Power outputs: Extruder0, Extruder1, Bed)
      // 35 = RAMPS 1.3 / 1.4 (Power outputs: Extruder, Fan, Fan)

      bizim çinden getirttiğimiz ramps , 33 numara olan. sizinkisi farklıysa yukarıda belirtilen gibi değiştirin;

      #define MOTHERBOARD 33


      Sıcaklık Sensör Ayarları

      En çok kullanılan sensörlerden 100 k beta 4039;
      //EPCOS (Beta = 4036) on hotend and heatbed:
      #define TEMP_SENSOR_0 1
      #define TEMP_SENSOR_1 -1
      #define TEMP_SENSOR_2 0
      #define TEMP_SENSOR_BED 1

      Bu da yine çok kullanılan sensörlerden 100 k beta 3950
      //For Beta = 3950 on hotend and heatbed:
      #define TEMP_SENSOR_0 60
      #define TEMP_SENSOR_1 -1
      #define TEMP_SENSOR_2 0
      #define TEMP_SENSOR_BED 60

      Eğer sizinkisi farklıysa marlinin içinde hepsi yazıyor ordan uygun olanı seçin.


      Kalibrasyon

      http://reprap.org/wiki/...er%27s_Calibration_Guide

      Üstteki linke mutlaka bir göz gezdirin.

      #define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT ayarları; (X ve Y için)

      örnek;
      NEMA 17 motor ile T2 kayış ve 20 diş kasnak:
      (200 * 16) / (2 * 20) = 80.0

      NEMA 17 motor ile T2 kayış ve 16 diş kasnak:
      (200 * 16) / (2 * 16) = 100.0

      #define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT ayarları (Z için)

      örnek;
      NEMA 17 ile standart M5 sonsuz vida: (prusa i3 için)
      (200 * 16) / 0.8 = 4000

      NEMA 17 ile standart M8 sonsuz vida: (prusa i3 ya da herhangi bir yazıcıda M8 sonsuz vida kullanılıcaksa)
      (200 * 16) / 1.25 = 2560

      #define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT ayarları (EXTRUDER KALİBRASYON)
      Aşağıdaki linkte detaylı şekilde resimlerle anlatılıyor. İnceleyin.
      http://www.instructable...uder-on-your-3d-Printer/

      Mantık şu;
      filamentin extrudere girdiği yerden kumpas ile 100 mm ölçüp filamenti cd kalemi ile işaretliyoruz.
      pronterface vb. program ile 100 filament it diyoruz. tam extruderin girişinden filamente işaret koyuyoruz.
      eğer diğer işaret içeri girdiyse reverse yapıyoruz. Mesela bir ölçtük ki 100 yerine 125 mm gitmiş.

      eski değer (ilk yüklemede 700 oluyor) x 100 / 125 =
      700 x 100 / 125 = 560

      Benim prusa i3 modelinde kullandığım ayarlar; (Makine üzerindeki materyallerin sağlamlığı ve stabilize oluşu ile doğru orantılıdır.
      Ne kadar kaliteli bir makina ise bu değerler de artar.
      #define DEFAULT_MAX_FEEDRATE {200, 200, 2.5, 25} (mm/sec) saniyedeki maximimum mm hızı.(Bu şekilde yapmanız iyi olur.)
      #define DEFAULT_MAX_ACCELERATION {2000,2000,20,10000} maximum ivmelenme
      #define DEFAULT_ACCELERATION 2000 normal ivmelenme, yazıcı boşta hareket ederken.
      #define DEFAULT_RETRACT_ACCELERATION 2000 geri çekme ivmelenmesi

      #define DEFAULT_XYJERK 10.0 // (mm/sec) normal değeri 20'dir. kaliteli yüzeyler ve dönüşlerdeki prüzlerde 10 - 15 iyidir.

      sadece min endstop kullanıcağımız için max endstop devre dışı bırakıyoruz. bunu yazılımda yazıcımızın en fazla gidebileceği mesafeyi seçerek durmasını sağlıcaz.
      #define DISABLE_MAX_ENDSTOPS

      Mesela burda x ekseni en fazla 185mm gidebilir. Y max 170mm, Z de max 180 mm gidebilir. Bunu tüm ayarlamalardan sonra proter face ile hareket ettirerek tespit

      edip buraya yazıyoruz. ve eğer biz x'i 200 mm gönderirsek 185 de durur. bunu yapmazsak step motora kayışa vb. zarar verir.
      #define X_MAX_POS 185
      #define X_MIN_POS 0
      #define Y_MAX_POS 170
      #define Y_MIN_POS 0
      #define Z_MAX_POS 180
      #define Z_MIN_POS 0

      biz yazıcıya sıfırla dediğimizde home gitmesi için aşağıdaki hızları kullanıcak. Bunları yazıcınızın özelliklerine göre arttırabilirsiniz;
      #define HOMING_FEEDRATE {800, 800, 200, 0} // set the homing speeds (mm/min)


      Extruder ve Bed PID kalibrasyon

      (Hotend PID autotune)
      M303 C8 S180
      8 defa 180 derece de ölçüm yap

      (Bed PID autotune)
      M303 E-1 C8 S90
      Bed için 8 defa 90 derecede ölçüm yap.

      Pronterface'de çıkan en son değerleri Marlinde ilgili bölüme yazarak kayıt ediyoruz.


      LCD Ayarları

      4x20 karakter lcd li set alanlar;
      #define REPRAP_DISCOUNT_SMART_CONTROLLER

      grafik lcd içeren set alanlar; aşağıdaki kodu aktif edicek aynı zamanda " http://code.google.com/p/u8glib/wiki/u8glib " linkinden dosyayı indirip Arduinonun "library"

      yazan klasörürnün içine atıcak. Yoksa Ekranda hiç bişe çıkmaz ve Arduino zaten yazılımı upload ederken ahta verir.
      #define REPRAP_DISCOUNT_FULL_GRAPHIC_SMART_CONTROLLER



      https://www.youtube.com/c/elektromanyetix
      https://www.facebook.com/elektromanyetix



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1676 Mesaj
      12 Aralık 2014 01:02:05
      Konu iyi olmuş ilk mesaja devamlı güncel bilgiler eklenirse çok faydalı olur.

      Bende şuanda arduino mega 2560 + ramps 1.4 + 5 adet a4988 + LCD 2004 siparişi verdim frame de ise kullanım kolaylığı ve rijit yapısı için sigma profil ile yapmayı düşünüyorum.
      Setep motorlar da da 10₺'ye sahibinden de nema23 motorlar var torku yeterli ama voltaj olayını pek anlamadım motorun özellikleri aşağıda. Fikri olan var mı? Yazıcıda 400W PSU 12V kanalını kullanacağım.

      23LM - C355-P6V

      Temperature Rise 80 C max
      Step Angle 1.8
      Rated Voltage 2.50 V
      Rated Current/Phase 2.00 A
      Winding Resistance/Phase 1.25 Ohm
      Holding Torque 4,300 g-cm
      Inductance 2.3 mH
      Rotor Inertia 110.0 g-Cm2
      Detent Torque 550 g-cm
      Weight 450 Gr
      _____________________________

    • Yarbay
      2050 Mesaj
      12 Aralık 2014 01:45:04 Konu Sahibi
      Ben daha sipariş vermedim ama büyük ihtimal ben de senin gibi sipariş vericem. Bende sigma profil düşünüyorum. Bu arada hot end kısmı biraz kafa karıştırıcı.
      Kaliteli olması önemli
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1927 Mesaj
      12 Aralık 2014 03:32:26
      Duzenlenecektir.



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      _____________________________


      •••GalataSaray•••
      •••R-Y-Z•••

    • Binbaşı
      1676 Mesaj
      12 Aralık 2014 09:19:29
      Birkaç yerde yine okudum hot end kaliteli olmalı diye ancak buradaki kalitelilik kavramı nedir konuyu biraz detaylandırabilirsek iyi olur. Sonuçta bu kısım sürülen malin erimesini sağlamak eritme yeri de nozul kısmı burası bakır prinç gibi bir malzeme oluyor. Nozulu tutan parça ise nozul holder denen kısım ve genelde bu parça alüminyum oluyor bu parça aynı zamanda fişek rezistansı da tutuyor barel kısmı ise teflon borudan gelen malı nozula aktarıyor birde bu barel kısmının soğutması var bunun için de ayrı bir blok ve fan kullanılıyor. benim kafamda canlanan bu kısımda en can alıcı yer nozul kalitesi oluyor sizce kalite olarak neyin kalitesi baskıya etki ediyor? tavsiye edebileceğiniz ucuz bir hot end seti var mı?
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1157 Mesaj
      12 Aralık 2014 10:07:46
      Merhaba,
      Konu çok güzel. Umarım devamlı bir konu olur. Ben de elimden geldiğince katkı sağlamak isterim.

      Ben de amatör olarak 3 boyutlu yazıcılar ile uğraşıyorum. Biz iki arkadaş sadece RepRap Wiki'deki bilgileri kullanarak sıfırdan kendimiz bir 3 boyutlu yazıcı yaptık. Maalesef Türkçe kaynak nerdeyse sıfır. Ancak İngilizce olarak çok fazla kaynağa ulaşmanız mümkün. Belki bu açığı gidermek için burada da birşeyler düşünülebilir.
      Bizim yaptığımız model RepRap Prusa i3 Box. Toplam maliyet 400 dolar tuttu.
      Burada hem yazılım hem de mekanik kısmında ben de elimden geldiğince paylaşımlar yapmak isterim ancak iş yoğunluğum dolayısıyla uzun uzun vakit ayıramıyorum.

      Öncelikli olarak Sık Sorulan Sorular gibi bir başlık oluşturup bu başlık altında kritik soruları oluşturup 3 boyutlu yazıcı dünyasına yeni başlayacak kişileri yönlendirecek ve soru işaretlerini giderici bir içerik hazırlamayı öneriyorum?

      Selamlar,
      yxsdf.
      _____________________________

    • Çavuş
      96 Mesaj
      12 Aralık 2014 10:50:08

      konunun açıldığı iyi olmuş bende başladım hafiften. aliexpressten bir ramps kit siparişi verdim atmega ramps 1.4 a4988 soğutucular 3 satır lcd heat bed 50 dolar civarında aldım. sahibinden de 10 liraya nedense nema 23 bulamadım. nema 17 düşünüyorum ki çoğu yazıcıda gördügüm bu motor kullanılıyor. tanesi 25 30 lira civarında.

      mekanik kısım için ise sigma profil, 8 lik mil ve rulman düşünüyorum. rulman ve mil siparişini birkaç gün önce verdim ve geldi gayet yeterli görülüyor. halihazırda yapılmış çoğu 3d yazıcı da 8 lik mil ve rulman kullanıyor. sıkıntı alacağımız rulmanların yataklı olması gerekliliği. mevzut bir 3d printerımız olsa mesela en ucuz yataklı olmayan 8 lik lineer rulmanı alır yatagımızı kendimiz basabiliriz. ki çoğu 3d printer bu şekilde piyasada.

      rulman olarak SCE 8 UU, mil tutucu olarak SK8 ve 8 lik krom kaplı indüksiyonlu mil aldım. 2. vizelerimin ardından Sigma profilleri ve step motorları da alıp buraya foto eklemeye başlarım sanırım.

      herkese kolay gelsin
      |
      |
      Bahsedilenler: ahmet__01
      _____________________________

    • Binbaşı
      1676 Mesaj
      12 Aralık 2014 11:43:14

      http://www.sahibinden.c...er-motor-132787865/detay
      Dediğim motor bu ama kullanan birisine danıştım bu model motor pek verimli çalışmıyormuş bende nema17 almayı düşünüyorum geçen gün 5 tane motoru 100₺'ye satan birisi vardı ileride satış devam ederse ondan alabilirim.

      Ben dx.com sitesinden arduino mega 2560 + USB kablo + ramps 1.4 + 5 adet a4988(soğutucusuz görünüyor) + LCD 2004 + LCD adaptörü ve kabloları 10$ kupon kullanarak 26.33$'a aldım. Heatbed için karar veremedim 8-17$ arası modele göre fiyat değişiyor mk2a-mk2b-mk3 modelleri var Sanırım en iyisi mk3 olan modeli birbirlerinden farkları ne acaba fikrin var mı?

      Bende 20x20mm sigma profil 8mm gijon ve 8mm krom kaplı mil ile yapacağım dediğin gibi plastik aksamlarda sıkıntı yaşıyorum sc08 rulmanlardan almak istiyorum ama öncelikle plastik parçaları temin etmek lazım ona göre rulmanları alacağım.

      Uygun fiyata plastik parçalarda tavsiyesi olan var mı?

      Son olarak sigma profil ile yapılmış rijit ve ucuz sayılabilecek yazıcı modeli öneren varsa tavsiye alabilirim.
      |
      |
      Daytona1070 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Binbaşı
      1676 Mesaj
      12 Aralık 2014 11:46:53

      Merhaba yazıcınızın fotoğrafını ve yaparken zorlandığınız noktaları paylaşabilir misiniz?
      |
      |
      yxsdf kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Binbaşı
      1157 Mesaj
      12 Aralık 2014 12:19:26
      quote:

      Orijinalden alıntı: ahmet__01

      Merhaba yazıcınızın fotoğrafını ve yaparken zorlandığınız noktaları paylaşabilir misiniz?

      Tabi paylaşırım. Nasıl yaptığımızla ilgili süreci özetleyen uzun bir yazı yazmayı planlıyorum. Orada bahsederim zaten.
      _____________________________

    • Binbaşı
      1676 Mesaj
      12 Aralık 2014 12:55:27

      Teşekkürler bizim için bilgilendirici içerik olacaktır.
      |
      |
      yxsdf kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Çavuş
      96 Mesaj
      12 Aralık 2014 17:28:11
      Sanalpazar.com dan aldım şahinrulman adlı satıcıdan aynı gün kargoya verdi ertesi gün elime ulaştı. Milleri istediginiz boyda kestirebiliyorsunuz iyi bir satıcı tavsiye ederim



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2050 Mesaj
      12 Aralık 2014 17:31:18 Konu Sahibi
      Burada oluşan bilgilerden ilk mesajı güncel tutucaz. Şimdilik sadece bilgi birikimi oluşuyor.

      Malzeme olarak PLA kullanılacaksa ısıtıcı zemin yerine cam ve mavi band kullanılması daha mantıklı oluyormuş. Fakat ABS malzeme kullanılacaksa mutlaka gerekliymiş.

      Mekaniği yapmak biraz zorluyacak. Çünkü elimizde bir 3d printer olmadığı için tüm malzemeleri kendimiz ya dışarıdan yapıcaz ya da uydurcaz. Mesela en sağlamı sigma profil + rulman ve rulman yatakları + mil + orjinal vidalı mil ve vidalı mil somunu şeklinde yapabiliriz. İlk makine gerçekten çok orjinal bişey olcak. İkincisini yapmak isteyenler zaten ilk yaptıkları ile diğerinin parçalarını basabilir malzeme ve gider ücretlerinden tasarruf sağlayabilir. Önemli olan ilk 3d printer'ı yapabilmek.

      Halihazırda 3d printer'ı bulunan veya daha yeni yapan arkadaşlar çıktı kalitelerini ve çıktı almak için kullandıkları hot end'i paylaşırlarsa sevinirim.
      Çünkü ben de dahil hala hot end siparişi veremeyen çok arkadaşımız var. En önemli parçalardan birisi.

      Yine elektronik için güvenilir kişilerin linklerini paylaşmak da çok yararlı olacaktır.
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      348 Mesaj
      12 Aralık 2014 21:08:22
      Selam,
      Bizde 2 arkadaş parçaları toplama açamasındayız.
      İyi çalışmalar.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1157 Mesaj
      12 Aralık 2014 22:09:49

      Merhabalar,

      Bu iş bol bol okuma ve araştırma istiyor, oturup ders çalışır gibi Internet'teki kaynaklara çalışıyorum, takıldığım yerleri araştırıyorum vs. Dolayısıyla bu işlere meraklı arkadaşlara ilk önerim bol bol doküman okuma ve araştırma olacak. Zatenhttp://reprap.org/wiki/ adresi başlı başına derya :)

      Eğer kendiniz üç boyutlu yazıcı yapacaksanız ilk bakmanız gereken yer en büyük açık kaynaklı 3 boyutlu yazıcı topluluğu olan RepRap sayfaları. Sıfırdan kendi mekaniğinizi yapmak ilk aşamada çok zorlu olacaktur. Bunun için öncelikle RepStrap olayını incelemenizi öneririm. Bu, elinizde olan ekipmanlarla tabiri caizse derme çatma bir 3 boyutlu yazıcı yaparak yapacağınız gerçek 3 boyutlu yazıcının parçalarını basmanızı sağlamayı amaçlayan bir proje.
      http://reprap.org/wiki/Category:RepStrap

      Diğer bir yolda, yapmaya karar verdiğiniz yazıcının parçalarını yani yazdırılabilecek aksamlarını (3D Printed Parts) hazır alarak yapmak. Yapacağınız modele göre hazır şekilde bu parçaları almak mümkün. Biz yazıcı yapacağımızda parça temini en kolay olan "RepRap Mendel Prusa i3 Box Frame" modelini yapmayı seçtik. Gövde komple tahta olduğu için temini çok kolay. Plastik parçalarını da Internet'ten hazır olarak aldık. Şu anda RepRap Mendel Prusa i3 en popüler RepRap sürümü.

      Bu işe bir kere bulaştığınızda çıkmanız çok zor :) Çok farklı alanlarda tecrübeler edinmenizi sağlıyor. Uğraşacağınız 3 temel alan var.
      1. Mekanik
      2. Elektronik
      3. Yazılım
      Her alanın altında bir o kadar da farklı konular var

      Neyse, sonra daha uzun yazmayı planlıyorum :) Son olarak Hot End ve Cold End ile ilgili kendi tercihlerimi söyleyeyim.

      İki boy filament var 1.75mm ve 3mm. Ancak şu anda herkes 1.75mm kullanıyor. 3mm biraz tarih oldu gibi. Ayrıca eritici uç "nozzle" için de 0.3mm, 0.35mm, 0.4mm gibi seçenekler var. En popüler olanları 0.35mm ve 0.4mm. Nozzle'ın çap büyüklüğü ile yazdırma hassasiyeti ters orantılı, yazma hızı doğru orantılı.

      İlk katmanı yazdırırken önemli olan nokta zemine iyi yapışmasını sağlamak. PLA için bu mavi bant ile ısıtmadan mümkün olabiliyor. ABS için ise illaki ısıtılmış bir zemin gerekiyor. Ancak PLA için de ısıtılmış zemin kullanmak iyi oluyor. Ben borosilikat cam üzerine kapton bant (Heat Resistant Tape) kapladım. Bunu hem ABS hem PLA ile kullanmak mümkün. PLA'nın yumuşama sıcaklığı 60 derece civarı, dolayısıyla bundan daha fazla sıcaklıkta zemine yapışacaktır. Ben ilk katmanı 75 derece sonraki katmanları 70 derecede ısıtırak yazıyorum. Yazdırma bittikten sonra zemin sıcaklığı 40 ın altına düştüğünde zeminden kolaylıkla ayrılıyor.

      Filament'i işleme kısmı iki aşamadan oluşuyor.

      İlki Extruder (Cold End) denilen ve filament'i Hot End'e içine süren motorlu mekanizma. Benim yaptığım model Greg's Wade Extruder. Bunda dişli sistem kullanılıyor. Bu da filament'i direk süren Direct Drive modellere göre daha fazla hassasiyet sağlıyor.

      Filamenti eriten kısım ise "Hot End" olarak geçiyor. Hot end tasarımı başlı başına bir iş. Belki ileride detaylı bahsedebiliriz. Şimdilik sadece iki kısımdan oluştuğunu söylemek yeterli: Sıcak Kısım ve Soğuk kısım. Sıcak kısım, ısıtıcı blok denilen ve rezistans ile filamentin eritilip nozzle'dan çıktığı yer. Buradaki sıcaklığın yukarı çıkmasını önleyici "heat break" denilen bir ısı yalıtıcı boru ve ısıyı uzaklaştıran soğuk katman. Birçok hotend, teflon tüp kullanarak yalıtım sağlıyor. Teflon tercih edilmesinin sebebi hem kaygan olması hem de ısıya dayanaklı olması. J-Head hot-end'ler buna örnek verilebilir. Ben "All-metal Hot End" denilen ve komple metalden oluşan Hot End kullanıyorum. Benim kullandığım model E3Dv5, ancak şu anda E3Dv6 çıktı ve daha iyi bir tasarıma sahip.
      Orjinal E3D sitesi:http://e3d-online.com/
      Benim aldığım hotend (tam takım):http://www.aliexpress.c.../1149129_1858895677.html
      Şurada fansız olarak daha ucuza almak mümkün:www.aliexpress.com/store/product/-/716258_2042070198.html

      Hot End ve Cold End'in yanyana ve ayrı olduğu iki farklı tasarım var. İkisinin ayrı olduğu tasarıma "Long-distance Extruder" ya da "Bowden Extruder" deniliyor. Burada iki End arası filament teflon tüp içinde iletiliyor. İkisinin yanyana olduğu tasarıma da "Short-distance Extruder" deniliyor. Benim bahsettiklerim hep Short-distance Extruder'lar.

      Şimdilik bu kadar :)

      Saygılarımla,
      yxsdf.
      |
      |
      yucelnet kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Binbaşı
      1676 Mesaj
      13 Aralık 2014 20:14:05

      Bilgiler için teşekkür ederim.

      Benim de aklımda idareten bir makine yapıp sonra kalan plastikleri kendim tamamlamak gibi bir düşünce var.
      Sigma profilden çerçeveyi yapıp rulman yatakları gibi yerlerde de ahşap kullanacağım. Öğrenci olduğum için maddi durum ve yurt dışından siparişlerin beklenmesi sebebi ile yazıcının tamamlanması uzun zaman alacak.

      Linkte verdiğiniz fansız Short-distance Extruder'i sepetime eklemiştim ama konuya tam hakim olmadığım için almaya cesaret edemedim. Siz memnun musunuz tavsiye eder misiniz?

      Vaktiniz varsa yazıcınızın birkaç fotoğrafını alabilir miyiz?



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      Bahsedilenler: yxsdf
      _____________________________

    • Binbaşı
      1157 Mesaj
      13 Aralık 2014 21:46:16
      Tasarımınızda başarılar :) Gelişmelerden haberdar olmak isterim.
      Biz de maddi olarak zorlanmamak için her ay kredi kartı hesap kesim tarihinden sonra 100 doları aşmadan siparişler vererek 4-5 ayda vermiştik siparişi, sonrasında toplaması da 1-2 ay sürmüştü sadece cumartesi günleri uğraşarak. Aslında uzun soluklu ve sindire sindire yaptığımız bir çalışma oldu.

      Ben memnnum, henüz hiç bir problem yaşamadım. Hatta tıkanma problemi bile yaşamadım. Ama o Hot End'i fansız kullanmamalısınız. Dolayısıyşa üzerine 3x3cm'lik fanı bir şekilde tutturmak çok zor olmaz. Yazıcıyı yapınca ilk iş olarak da fan tutucu apartı yazdırırsınız.

      Benim yazıcının gövdesi 12mm tahta ve oldukça sağlam duruyor. Sigma profilden olan illaki daha sağlam olacaktır. Ama ilk başta çok da ihtiyaç olmadığı kanaatindeyim.
      Yazıcının resimlerini en kısa sürede paylaşacağım.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      370 Mesaj
      13 Aralık 2014 21:48:56
      quote:

      Orijinalden alıntı: yxsdf

      Merhabalar,

      Bu iş bol bol okuma ve araştırma istiyor, oturup ders çalışır gibi Internet'teki kaynaklara çalışıyorum, takıldığım yerleri araştırıyorum vs. Dolayısıyla bu işlere meraklı arkadaşlara ilk önerim bol bol doküman okuma ve araştırma olacak. Zatenhttp://reprap.org/wiki/ adresi başlı başına derya :)

      Eğer kendiniz üç boyutlu yazıcı yapacaksanız ilk bakmanız gereken yer en büyük açık kaynaklı 3 boyutlu yazıcı topluluğu olan RepRap sayfaları. Sıfırdan kendi mekaniğinizi yapmak ilk aşamada çok zorlu olacaktur. Bunun için öncelikle RepStrap olayını incelemenizi öneririm. Bu, elinizde olan ekipmanlarla tabiri caizse derme çatma bir 3 boyutlu yazıcı yaparak yapacağınız gerçek 3 boyutlu yazıcının parçalarını basmanızı sağlamayı amaçlayan bir proje.
      http://reprap.org/wiki/Category:RepStrap

      Diğer bir yolda, yapmaya karar verdiğiniz yazıcının parçalarını yani yazdırılabilecek aksamlarını (3D Printed Parts) hazır alarak yapmak. Yapacağınız modele göre hazır şekilde bu parçaları almak mümkün. Biz yazıcı yapacağımızda parça temini en kolay olan "RepRap Mendel Prusa i3 Box Frame" modelini yapmayı seçtik. Gövde komple tahta olduğu için temini çok kolay. Plastik parçalarını da Internet'ten hazır olarak aldık. Şu anda RepRap Mendel Prusa i3 en popüler RepRap sürümü.

      Bu işe bir kere bulaştığınızda çıkmanız çok zor :) Çok farklı alanlarda tecrübeler edinmenizi sağlıyor. Uğraşacağınız 3 temel alan var.
      1. Mekanik
      2. Elektronik
      3. Yazılım
      Her alanın altında bir o kadar da farklı konular var

      Neyse, sonra daha uzun yazmayı planlıyorum :) Son olarak Hot End ve Cold End ile ilgili kendi tercihlerimi söyleyeyim.

      İki boy filament var 1.75mm ve 3mm. Ancak şu anda herkes 1.75mm kullanıyor. 3mm biraz tarih oldu gibi. Ayrıca eritici uç "nozzle" için de 0.3mm, 0.35mm, 0.4mm gibi seçenekler var. En popüler olanları 0.35mm ve 0.4mm. Nozzle'ın çap büyüklüğü ile yazdırma hassasiyeti ters orantılı, yazma hızı doğru orantılı.

      İlk katmanı yazdırırken önemli olan nokta zemine iyi yapışmasını sağlamak. PLA için bu mavi bant ile ısıtmadan mümkün olabiliyor. ABS için ise illaki ısıtılmış bir zemin gerekiyor. Ancak PLA için de ısıtılmış zemin kullanmak iyi oluyor. Ben borosilikat cam üzerine kapton bant (Heat Resistant Tape) kapladım. Bunu hem ABS hem PLA ile kullanmak mümkün. PLA'nın yumuşama sıcaklığı 60 derece civarı, dolayısıyla bundan daha fazla sıcaklıkta zemine yapışacaktır. Ben ilk katmanı 75 derece sonraki katmanları 70 derecede ısıtırak yazıyorum. Yazdırma bittikten sonra zemin sıcaklığı 40 ın altına düştüğünde zeminden kolaylıkla ayrılıyor.

      Filament'i işleme kısmı iki aşamadan oluşuyor.

      İlki Extruder (Cold End) denilen ve filament'i Hot End'e içine süren motorlu mekanizma. Benim yaptığım model Greg's Wade Extruder. Bunda dişli sistem kullanılıyor. Bu da filament'i direk süren Direct Drive modellere göre daha fazla hassasiyet sağlıyor.

      Filamenti eriten kısım ise "Hot End" olarak geçiyor. Hot end tasarımı başlı başına bir iş. Belki ileride detaylı bahsedebiliriz. Şimdilik sadece iki kısımdan oluştuğunu söylemek yeterli: Sıcak Kısım ve Soğuk kısım. Sıcak kısım, ısıtıcı blok denilen ve rezistans ile filamentin eritilip nozzle'dan çıktığı yer. Buradaki sıcaklığın yukarı çıkmasını önleyici "heat break" denilen bir ısı yalıtıcı boru ve ısıyı uzaklaştıran soğuk katman. Birçok hotend, teflon tüp kullanarak yalıtım sağlıyor. Teflon tercih edilmesinin sebebi hem kaygan olması hem de ısıya dayanaklı olması. J-Head hot-end'ler buna örnek verilebilir. Ben "All-metal Hot End" denilen ve komple metalden oluşan Hot End kullanıyorum. Benim kullandığım model E3Dv5, ancak şu anda E3Dv6 çıktı ve daha iyi bir tasarıma sahip.
      Orjinal E3D sitesi:http://e3d-online.com/
      Benim aldığım hotend (tam takım):http://www.aliexpress.c.../1149129_1858895677.html
      Şurada fansız olarak daha ucuza almak mümkün:www.aliexpress.com/store/product/-/716258_2042070198.html

      Hot End ve Cold End'in yanyana ve ayrı olduğu iki farklı tasarım var. İkisinin ayrı olduğu tasarıma "Long-distance Extruder" ya da "Bowden Extruder" deniliyor. Burada iki End arası filament teflon tüp içinde iletiliyor. İkisinin yanyana olduğu tasarıma da "Short-distance Extruder" deniliyor. Benim bahsettiklerim hep Short-distance Extruder'lar.

      Şimdilik bu kadar :)

      Saygılarımla,
      yxsdf.


      hocam ben de sipariş vermeye başladım yavaş yavaş fakat motorlarda kafam takıldı.
      http://www.aliexpress.c...YGH-1-7A/1511814261.html
      bu step motorlar sence iş görür mü?
      Fiyat olarak ve feedback olarak en uygunu bu gibi de
      _____________________________

    • Binbaşı
      1157 Mesaj
      13 Aralık 2014 22:03:40
      quote:

      Orijinalden alıntı: sinekel
      hocam ben de sipariş vermeye başladım yavaş yavaş fakat motorlarda kafam takıldı.
      http://www.aliexpress.c...YGH-1-7A/1511814261.html
      bu step motorlar sence iş görür mü?
      Fiyat olarak ve feedback olarak en uygunu bu gibi de

      Motorlarda Prusa serisi için genel olarak 17HS4401 minimum gereksinimleri sağlıyor, ama sıkıntı yaşamamak için 17HS8401 tercih etmekte fayda var. Verdiğiniz linkteki tabloda karşılaştırması var.
      Aliexpress'te 17HS8401 diye ararsanız 5 tanesi 60 dolar civarına var.
      www.aliexpress.com/item/-/32233399880.html



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      370 Mesaj
      13 Aralık 2014 22:11:30

      Anladım hocam çok teşekkürler



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      yxsdf kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.