Şimdi Ara

320cd vs 320ci e92

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
4.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NakeBenihime -- 1 Ağustos 2016; 16:52:12 >



  • tek kısa cevap: özellikle 2007-2008 dizel modellerinde çok ciddi motor problemleri mevcut, egzantrik zincir ve gergisinden kaynaklanıyor ve hasar aldığı zaman komple motor değişiyor.İlanlardaki araçların yarısına yakını motoru yeniden yapılan araçlar, ayrıca egzantrik zincir değişimi çok zor, motorun komple şaseden ayrılması gerekiyor ve ciddi bir işçilik masrafı var, her ustanın da yapabileceği bir iş değil. Ancak 184hp'lik versiyonlarda bu sorun giderildi, yine egzantrik zincir değişimi aynı zorlukta ancak motor daha az problemli, zaten malum sitenin çakal satıcıları 177hp'lik eski nesil motoru ruhsatına bile 184hp yazdırıp yemin billah ediyolarlar 184'lük olarak çakabilmek için..

    Sırf bu yüznden eğer e92 alacak olursam (belki bu yaz) 320ci veya 325ci düşünmekteyim.
  • E93 320i sahibiyim. Kronik problemler mevcut. Bunlar normal kullanımda değil araç zorlanmaya başladığında ortaya çıkıyor. Defransiyel sıkıntısı kronik. Yanlamaya başlarsan çok değil kısa bir süre sonra değiştirmen gerekir. Çıkması 7-8 bin diye biliyorum. Onun dışında taş gibi dursada çok narin araç. Zora gelemiyor. Burada önemli olan alacağın aracın geçmişini bilmek. Örnek olarak araç enjektör hatası veriyor ancak sen almadan önce enjektör değişmiş. Yani sıkıntıyı başka tarafta araman lazım. Enjektör arızası diye enjektörü değiştirirsen paran boşa gider. Geçmişi gerçekten önemli. Orjinal parça ve iyi işçiliği olan bir servise gitmen çok önemli. Parça olarak demiyorum ancak servis olarak çok bir fiyat farkı çıkmaz için rahat olur.

    E93 320i yakın olarak gereksiz fazla. Şehir içi 10 litre de kullanmak bile çok az yakıyor demek. Şehir dışı en az 9,4'ü gördüm. Tabi yavaş bir kullanım değildi hiç bir şehirler arası yolculuğum. Hız sabitlemeyi hiç kullanmadım diyebilirim daha bu araçta o yüzden benden az yaktırabilen illaki vardır. (keyifli kullanım örneği hep)

    Sürüş olarak anlatmak gerekirse orası ap ayrı. Gerçekten çok keyifli araç. Zaten direksiyona geçince sıkıntısıymış benziniymiş kalmıyor hiç aklında. Yol tutuşu bile ileri derecede iyi aracın. Gir istediğin viraja. Hergün aracı çalıştırdığında yeni almış gibi biniyorsun araca.

    Dizel ile benzinliyi kıyaslayacak olursak dizel çok daha iyi. Servisle de konuştum onlarda keşke dizel alsaydın diyorlar. Ben aracı aldığım sene çok araba gezdim. Temiz 1 tane araca denk gelmedim (Kendi bütçeme göre tabi. Fiyat arttıkça çok iyi arabalar da vardı.) Hatta bir ara ben BMW falan almam bi daha dedim (Bundan öncede E46'ım vardı.) Bu aracı sıfır almıyorsan alma hiç dedim kendi kendime. Şans eseri 46 binde tertemiz bir araç buldum onu aldım. O da hakikaten şanstı. C coupe almaya giderken yoldan döndüm şans eseri. Konuya dönecek olursak benzinliden her hangi bir performans beklemeyin. Yeni model her hangi 1.6 dizel bir araç sizinle zorlanmadan oynayabilir (İlk hızlanmada tabi. O hızlanmadan sonra yakalayabilirseniz baya eğlenirsiniz. (baya değilde eğlenirsiniz yani.)). Dizel benzinlinin yanında hem uçak hem de daha az sıkıntı veriyor.

    Önemli Not: Aracın boyalı parçasından çok servis kayıtlarına ve motorda değişen parçalara önem verin. Asıl can yakıcı nokta orada. Geçmişinden eminseniz temiz temiz binersiniz araca.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ryangt

    tek kısa cevap: özellikle 2007-2008 dizel modellerinde çok ciddi motor problemleri mevcut, egzantrik zincir ve gergisinden kaynaklanıyor ve hasar aldığı zaman komple motor değişiyor.İlanlardaki araçların yarısına yakını motoru yeniden yapılan araçlar, ayrıca egzantrik zincir değişimi çok zor, motorun komple şaseden ayrılması gerekiyor ve ciddi bir işçilik masrafı var, her ustanın da yapabileceği bir iş değil. Ancak 184hp'lik versiyonlarda bu sorun giderildi, yine egzantrik zincir değişimi aynı zorlukta ancak motor daha az problemli, zaten malum sitenin çakal satıcıları 177hp'lik eski nesil motoru ruhsatına bile 184hp yazdırıp yemin billah ediyolarlar 184'lük olarak çakabilmek için..

    Sırf bu yüznden eğer e92 alacak olursam (belki bu yaz) 320ci veya 325ci düşünmekteyim.

    Ayni sorun 177 lik 520d modelinde de var mi acaba?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam cevaplar icin tesekkur ederim gayet tatmin edici ve detayli bilgiler icin aracin kronik sorunlari cok merak uyandirici

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N47D20A sınıfı motor kullanıyor bahsettiğiniz model yılları, 2009'dan sonra N47D20C sınıfına geçildi... A sınıfı için BMW geri çağırma yaptı, zincir ve arızalı ekipmanları ücretsiz değiştirdi, bu modellerde ciddi şekilde zincir kopma sorunu oluyor, üstelik belli km sonra yağ pompası krank şaftı derken motorun toparlanması 12-13 bin liralara kadar çıkıyor ( motorun sıfırı 5500 euro).. Yani astarı yüzünden pahalıya geliyor..

    Bu zincir problemi geçmiş değil, F30-F20 ve F10'larda bile hala görülüyor fakat çok nadir.... Benim aracım 2011 model ve ses çok az geliyor, test yaptık ama arıza saptanmadı, zincirin geçtiği plastik aksamdan geliyor büyük ihtimalle...

    Sizin yerinizde olsam o yıllara ait bir 2.0D motor alacaksam Borusan'da motoru değişmiş modellere öncelik veririm, 2 yıl garantisi oluyor üstelik kafanız rahat eder... Aldığınız adam yetkili servise devamlı götürdüyse ve bakım faturlarını görüyorsanız iyice içiniz rahat eder krallar gibi binersiniz.... BMW 10 yıla kadar araç devamlı zamanında servis gördüyse yürüyen aksamda az buçuk yada full destek çıkıyor.

    Benzinli modeli bilmediğim için yorum yapamayacağım fakat ben olsam kesinlikle tercih etmezdim 2.0 benzinli modeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali® -- 26 Şubat 2016; 10:07:16 >




  • aynen n47d20a kodlu motor problemli ve hem 3 hemde 5 serisinde 2009 yılına kullanıldı. BMw çok uzun süre bu problemi görmezden geldiği için ingilterede satışları ciddi biçimde düştü, 184 hpli motorda bu sorun daha nadir ancak daha sonra bmw global geri çağırdı.

    diferansiyel problemini duymamıştım ama benzinli yada dizel motorlarda farklı diferasiyel mi var bilmiyorum/sanmıyorum

    2015 yılında 184hp lik motor 190hp'ye çıktı yine bir revizyon oldu bu arada.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.